onko hyvä vai korostuuko basso liikaa?
http://musiikinystava.blogspot.com/2011/01/laitearvostelu-koss-porta-pro.html
max 30e laitan kuulokkeisiin.
koss porta pro klassiseen/iskelmään?
4
182
Vastaukset
- hiffisti69
On ne parhaat, mitä tuolla budjetilla saa.
Jännää muuten, että noita Porta Pron bassoja yleensä kehutaan, kuten tuossakin linkittämässäsi arvostelussa. Itse olen pariinkin otteeseen noita kuunnellut, ja basso-osasto on se mikä minua noissa eniten häiritsee.
Bassot kyllä ovat ihan miellyttävän melodiset ja äänenpainettakin riittää. Tarkkuudessa sen sijaan on paljon toivomisen varaa. Tarkkuudella tarkoitan sitä, että nuottien pitäisi alkaa ja loppua terävästi, juuri oikeaan aikaan, eikä soida epämääräisen pyöreästi ja pehmeästi.
Muiden samanhintaisten halpisluurien jälkeen Porta Pron bassot kuulostaa oikein hyvältä. Jos erehtyy välilä kuuntelemaan vaikkapa satasen kalliimpia Gradoja, ei tuohon Kossin bassojen pyöreyteen ja epämääräisyyteen enää halua palata.- hiffisti69
Teinpä muistin virkistämiseksi vielä pienen vertailun (Koss Porta Pro / Grado SR-80i / Stax SRS-2050 II).
Kossin bassot soivat kovempaa kuin noiden toisten, taajuuskäyrä on bassojen osalta selvästi koholla. Keskiäänet ja etenkin diskantit taas ovat selvästi vaimeammat. Tämän takia ne bassot varmaan minua eniten häiritseekin, niissä kun epätarkkuus kuuluu kovemmasta äänenpaineesta johtuen selvemmin. Tuo epätarkkuus vaivaa Kosseja kyllä koko muullakin taajuuskaistalla, mutta ei ollenkaan niin häiritsevänä. Toisaalta, muutaman kympin kuulokkeilta ei voi ihmeitä vaatiakaan - Kossien hinta-laatu suhdetta täytyy edelleen pitää hyvänä.
Asian vierestä vielä: nuo Gradot ovat muuten hintaisikseen (alle 150 euroa) aivan käsittämättömän hyvät kuulokkeet (kun referenssi on kuusi kertaa kalliimmat Staxit.)
- giganttii kutsuu
ah ok
- stax-mies #2
Pannassa on puristusvoiman säätö. Kun säätää kevyimmälle puristukselle niin bassot kevenevät ja mukavuuskin paranee.
Hyvät luurit ovat. Klassistakin kelpaa kuunnella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun433054Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko5081897Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei171870Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia
jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si751571- 171474
Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo431358- 251300
Millainen kaivattusi luonne on?
Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?901289UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista LPR:ssa
Ilta-Sanomissa oli uutinen. Metsäyhtiö UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista Kaukaan-tehtaalla Lappeenrannassa1041086Helena ja Mikko Koivun ero jatkuu edelleen ja loppua ei näy.
Voi eikä, miksi menee noin vaikeaksi avioero ja sopua ei tää ex- pari vaan saa.1031083