Paljonko lentoemäntä/stuertti saa palkkaa ?

LaivailijaMan

Itsekin olen tavallaan matkailualalla. Laivalla teen keikkaa ja ite teen sen verran vähemmän vuodessa, että saan meriverorposentin nollaksi. Toki eläkemaksut on 11% ja muita liittomaksuja menee pari prossaa.

Yleensä teenkin vain muutaman kuukauden vuodessa ja lopun ajan elän työkkärin/sossun varassa.

Käteen jää aika tarkalleen 200euroa/työpäivä.Tänä vuonna keskiarvo on vähän yli.

Laivassa tää työaika tarkottaa 10,5 työtuntia ja käytännössähän sä asut koko vuorokauden laivassa.

Eli 5 päivän keikka => 1000 euroa käteen
7 päivän keikka => 1400 käteen
jne.

Kertokaa ihan rehellisiä vastauksia paljonko tulee käteen rahaa lennoista lentoemäntänä tai stuerttina ja minkä verran lentoja on vaikka viikossa.

Ite oon matkustellut nyt paljon ja sen huomannu että kaikki te lentoemännät ja stuertit olette aika sliipattua ja siistiä väkeä.Mukavia juttukavereita olette.

Siis lentelen paljolti halpalentoyhtiöillä.

Ite en särmää itseäni niin paljoa, kumminkin perussiisti olen.

ELI, numeroita tiskiin....kiitos

4

950

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • airport

      On vaikea sanoa mitä lentoemot tienaavat. Joka yhtiöllä on oma palkkataulukkonsa jonka mukaan mennään. Asiaan vaikuttaa myös mahdolliset ikälisät. Samalla lennolla saattaa olla miehistö joilla kaikilla on eri palkka.Päivärahat tulevat työtuntien ja kohde maan päivärahan mukaan. Joissain yhtiöissä on lisiä, joita taas toisessa ei ole.Jotkut yhtiöt lentävät pitkiä lentoja yöpymisineen, toiset vain edestakaisia lentoja.Joistain lennoista tulee päiväraha, joistain ei.Myyntiprovisiota voi myös saada.Joillain lennoilla matkustajat ostavat kaiken minkä irti saavat kun taas on lentoja, joilla ei osteta mitään.Luulisin, että laivalla saat kahdessa viikossa sen, mitä lentäen per/kk.

    • ldskfjsadl+03294+2

      Jos jotain lukuja antaa, niin oman kokemukseni mukaan käteen jää noin EUR1600-1800 kuukaudessa uran alkuvaiheessa. Enemmänkin toki mahdollista, esimerkiksi runsaiden päivärahojen johdosta.

      • ayoh

        Riippuu täysin lentoyhtiöstä nuo "runsaat päivärahat". Jos on töissä yhtiössa, joka lentää vain pitkiä charter-lentoja yöpymisineen, on selvää, että päivärahaa tulee. Mutta jos sitävastoin pörräät kotimaan lentoja päivästä toiseen, ei päivärahaa tule.


    • laivamummo

      2 viikkoa työssä laivalla ja 2 viikkoa vapailla, käteen 2300 euroa kk. 6 viikon kesäloma ja joitakin 3 viikon vapaita talvella. Vakipaikka, ruotsin lipun alla. Ikinä ei enää vikarieerajaksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      429
      4692
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1670
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      91
      1411
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      52
      1319
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      17
      1234
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1151
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1055
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      960
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      54
      837
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      829
    Aihe