Fess-leikatut/poskiontelontulehdukset!

Taasko tää alkaa :/

Teidät ketkä on fessattu niin onko tulehdukset jääneet
kokonaan pois?
Jos tulehdusta on ollut, niin onko punktoitu "Kuin ennenkin" vai "toisellatapaa"?
Itselle sanottiin leikkauksen jälkeen, että punktointi voidaan tehdä jatkossa nyt sitten "eritavalla"; mutta vaatii varmaan erikoislääkärin sen tekemään, koska
kaikki lääkärit ei sitä osaa tehdä!?

Täällä podetaan nyt leikkauksen jälkeen ensimmäistä
poskiontelontulehdusta ja leikkauksesta on nyt kaksi vuotta!

En muistanutkaan miten inhaa tämä onkaan :/

9

4334

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • milla55

Mulla leikattiin poskiontelot 5 vuotta sitten ensimmäisen kerran, viime vuonna jouduin uudestaan leikkaukseen ja tällä kertaa myös otsaontelot leikattiin. Nyt taas otsaontelot tulehtuneet ja nyt pitäisi päättää, menenkö onteloiden pallolaajennukseen vai tavalliseen fessiin :)
      Leikkauksessa poskionteloihin tehdään aukot, joiden kautta huuhtelu tehdään jatkossa. Minulla nuo aukot kasvoivat kylläkin umpeen ja sen takia tulehdus uusi.

Jaksamisia sinulle!

• menossaleik.

Mua kiinnostaa yleensäkin tuo leikkaus, koska olen menossa siihen ekaa kertaa. Millainen se on ja sen leikkauksen jälkeinen olotila? Onko kauheita kipuja? Ja onko leikkauksesta ollut oikeasti hyötyä?

• milla55

Leikkaus oli minulla ainakin ihan helppo. Särkylääkkeitä tuli syödä 8 tunnin välein, niin kipujakaan ei juuri ollut. Kotiin pääsee muutama tunti leikkauksen jälkeen.
      Minulle leikkauksesta oli hyötyä, poskiontelotulehduksia ei enää ole tullut toisen leikkauksen jälkeen, otsa vaan tulehtuu aina uudestaan, mutta minä olen kuulemma hankala tapaus :P
      Suurin osa parantuu kuitenkin hyvin ja pääsee eroon noista inhottavista vaivoista. Onnea leikkaukseen! :)

• Myöskin leikattu

Leikkaus sujui: ----->

• Myöskin leikattu

Hyppäsi kokonaan pois, mutta ---->
        Menin aamusta kahdeksaan päiväkirurgiaan ja minut leikattiin vasta reilusti yli yhden jälkeen!
        Siinä välissä tapasin hoitajan ja lääkärin..sain esilääkkeen.

Leikkaussaliin menin sitten, kun vuoroni tuli ja minulle laitettiin kaikki
        härpäkkeet kiinni ja käteen kanyyli ja aika pian siitä nukutusaineet suoneen ja olin jo unessa! :D

Herättyäni minulla oli kauhea päänsärky, joten jouduin jäämään siksi yöksi sairaalaan(muuten oisin päässy heti herättyäni melkein lähtemään:)

Iisi homma ainakin näin nukutettuna, muiden kokemukset sitten hereillä saavat kertoa...
        Turhaan jännität!

Kipuja en muista. että olisi kovin kipeä ollut...mutta söin kuitenkin alkuun 6 tunnin välein kipulääkkeen!

• Inhahomma

Eikö enää Fessejä tehdä? Lääkäri sanoi, että se on vanhanaikaista. Mulla on ollut kroonista tulehdusta 2010 lähtien poskiontelossa. Tänään aloitin taas antibiootin, vaikka olen sinnitellyt ilman v:sta 2010 lähtien. Antibiootti aiheuttaa minulle usein antibioottiripulin ja pelkään, että suoliston mikrobisto häiriintyy jopa vuodeksi. Eikös antibiootti sitten ole vanhanaikaista? Poskiontelossa on ollut paksuntunutta limakalvoa useina vuosina. Nuhaa ei liity koskaan tulehduksiini. Tässä sitä vain kärvistellään.

Miten teitä on hoidettu?

• myösvieras

N. 20 vuoden ajan koin että poskipäissä oli kipuja. Viimeisen 10 vuoden ajan koko ajan pahentuen ja tuntui että liman eritys nieluun lisääntyi koko ajan. Lopulta, kiitos työpaikan sisäilmaongelmien, homma tuli siihen pisteeseen että helmikuun loppuun mennessä oli punktoitu hyvällä tuloksella kumpaakin poskionteloa useampaan kertaan. Seurasi lähete korvalääkärille, joka laittoi keskussairaalaan sinus CT-kuvaan ja löytyi selitys poskipäiden kivuille. Huomenna tulee FESS-leikkauksesta kuluneeksi viikko, se turvottava painepäänsärky jäi sinne leikkuriin. Toisella puolella ostium oli käytännössä ummessa, lekuri löysi sen ja aukaisi ja toiselta puolelta kanssa ostiumia suurennettiin. Saikkua vielä jokunen päivä jäljellä, katsotaan miten toipuminen edistyy sitten kun palaan töihin, tuleeko takapakkia vai mitä.

Etukäteen jännitin puuduttamista kaikkein eniten ja turhaan. KNK lääkäri osasi laittaa puudutustikut niin nätisti nenään että ei sattunut yhtään.

• marri4

Mullekkin tehtiin fess v 2011. Leikattiin tähystyksellä otsaontelot. Nyt tuntuu että samat vaivat ovat palanneet, tämä on niin sanonko mistä! Aamuisin kunnon limaklimpit nenässä ja päivän mittaan päänsärky paine.. Hemmetin poskarit! Sarvikuonokaan helpota kuin hetkeksi.

• mulla ei niinkään poskiontelotulehdusta mutta aivan järkyttävä särky poskipäissä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      60
      6144
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      100
      3172
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      25
      2456
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      2118
    5. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      351
      1772
    6. Kaikki menevät kouluu tai töihin

Hyvää huomenta vaan. 😊 Minä menen kohta uudelleen nukkumaan. Se on kuin laittaisi rahaa pankkiin. 😊☕🎄🧡🐺
      Ikävä
      391
      1737
    7. Et varmaan edes sitä uskoisi

Mutta varattunakin sydämeni on pohjimmiltaan aina kuulunut sinulle. Toivottavasti vielä jonain päivänä saan viimein oll
      Ikävä
      79
      1666
    8. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      27
      1646
    9. Huh, huh. Aitolehti eronnut?

Osui Gekkosessa silmiini uutinen, jossa vihjataan, että Aitolehti olisi kenties eronnut kihlatustaan, joka on viimeksi o
      Kotimaiset julkkisjuorut
      69
      1541
    10. Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua

Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n
      Perussuomalaiset
      223
      1384
    Aihe