Oikean rintalastan alla tuntuu kipua. En voinut asentoa kääntää ilman että olisi sattunut. Ajattelin, että tässäkö tämä elämä nyt oli, perkele. Nousin ylös ja luin yhden dekkarin loppuun, otin särkylääkettä ja yritin hngittää varovasti, koska hengittäminenkin sattuu, vieläkin.
Pohdin sitä, että sanooko maksa poks, mutta ei maksa siinä kohdassa ole. Mitä se sitten voisi olla?
Heräsin aamukolmelta kipuun
85
776
Vastaukset
- Pär Pillhard
Näiltä palstoilta kannattaa kysyä mistä voi olla kysymys, kun oikean rintalastan alla tuntuu kipua. Se on melko varmasti rintalastasyöpä.
- samaa joskus
Sappikipua.
- eukko.
Voi olla sapestakin aiheutuvaa, mutta ehkä kuitenkin ihan jotakin lihaskipua, olet nukkunut huonossa asennossa.
Ehkä on parempi, että menet lääkäriin kuin että täällä arvuuttelet kipusi syitä.
Kyllähän noita kipuja ja pistoksia on monellakin, itse mukaanluettuna, milloin missäkin.- the man
eukko.
Anteeksi jos aiheutin harmistumista joillekin. Lääkäriin en kylläkään mene. Ja kirjoitan mitä kirjoitan.
Muuten voisinkin ajatella että sapessa on jotain vialla, mutta kun tuo kylkilasta on kosketusarka eikä minulla ainakaan sappikiviä ole, kesällä juuri kuvattiin koko sisuskalusto.
Olen kaksi vahvaa särkylääkettä tänään ottanut, mutta en ota enempää kun ei tunnu auttavan. - s-taka*
the man kirjoitti:
eukko.
Anteeksi jos aiheutin harmistumista joillekin. Lääkäriin en kylläkään mene. Ja kirjoitan mitä kirjoitan.
Muuten voisinkin ajatella että sapessa on jotain vialla, mutta kun tuo kylkilasta on kosketusarka eikä minulla ainakaan sappikiviä ole, kesällä juuri kuvattiin koko sisuskalusto.
Olen kaksi vahvaa särkylääkettä tänään ottanut, mutta en ota enempää kun ei tunnu auttavan.Siis taas yksi suomalainen mies joka ei mene lääkäriin ei sitten millään ;-(
Muista sekin että kipu ei paranna. Niin sanoi lääkäri.
Menisit nyt kuitenkin vastaanotolle terveyskeskukseen, tai mieluiten suoraan erikoislääkärille. Vaikka emme täällä osaa välttämättä diagnisoida sairauskohtaustasi oireiden perusteella, niin tiedämme että lääkäriasia kipuilu on, ei mikään vähäteltävä kyllätämätästäpeekele -pikkujuttu. - sdfghjm
the man kirjoitti:
eukko.
Olen kaksi vahvaa särkylääkettä tänään ottanut, mutta en ota enempää kun ei tunnu auttavan.koitas kurkata terveysportti.fi
- the man
s-taka* kirjoitti:
Siis taas yksi suomalainen mies joka ei mene lääkäriin ei sitten millään ;-(
Muista sekin että kipu ei paranna. Niin sanoi lääkäri.
Menisit nyt kuitenkin vastaanotolle terveyskeskukseen, tai mieluiten suoraan erikoislääkärille. Vaikka emme täällä osaa välttämättä diagnisoida sairauskohtaustasi oireiden perusteella, niin tiedämme että lääkäriasia kipuilu on, ei mikään vähäteltävä kyllätämätästäpeekele -pikkujuttu.Taisi olla vikatikki kirjoittaa tänne, kun saa enimmäkseen vittuiluja. Ihan vaan tuossa itsesäälin syövereissä ruikuttelin, antakee anteeks. Vettäkin sataa perkele.
Eipä silti, voisi sitä joutessaan vaikka kuolla pois, tuskinpa moni jäisi kaipaamaan, nyyh.
On muuten aikamoinen kaatosade. Onneksi ei tarvitse pubista nurinperinpäin olevan sateenvarjon kanssa kävellä kotiin. Aina sitä löytyy ilon aiheita kun oikein miettii.
Ihan selvästi sappi, siihen ei särkylääke tehoa. Eikun kipinkapin lääkäriin ja sappi pois...
- schvester
Ennakkoluuloiselle. Sappioperaatio tehdään nykyisin aina tähystysoperaationa. 3 - 4 reikää josta tähystimet viedään vatsaonteloon ja pullautetaan kivet sappirakosta viemäriverkostoon.
Sorasappi aiheuttaa ylävatsalla jäytävää, näivertävää kipua, isot kivien kipukohtaus on ns kerrasta kova kova kipu, helpottaa jos on helpottaakseen.
Saranoiden vaihto polveen vaatii pitkittäisviillon josta varaosat asennetaan kuluneiden osien tilalle.
Turha vispata pelkoa operatioita kohtaan, jos ei halua päästä kivuistaan ja ongelmista ne saa kyllä vapaasti pitää.
Omatoimisuutta kremppojen hoito vaatii, rinnanalueella olevat kiputilat vaativat
a i n a tarkemman tutkimuksen ei kannata viivytellä. Ei ole leikkaukset pakollisia, mutta sappikivikohtaus on kyllä melko hurja. Sitä ei halua, jos apua löytyy. Tähystysleikkaus tehtiin jo -94, olin silloin vielä nuori.
Tietysti ikä tekee jo riskejä. Mulla oli sappirakko täynnä kiviä. Ei ole kipuja ollut senjälkeen. Ruokavalio ei silloin auttanut.
Onhan siihen saatavana kohtauksen laukaisevaa lääkettä, muttei sitäkään pitkään voi käyttää.- sappikiehuilee
Korppu se kivi voi tukkia tiehyet niin pahasti, että ensin tulehtuu sappi, sitten haima, jolloin ei enää nakrata.
Leikkauta pois. - tsimpukka
Eivät lääkärit ketään leikkauksiin pakota, eivät edes houkuttele. Kunhan kertovat vaihtoehdot ja odotettavissa olevat tulokset, myös komplikaatioiden mahdollisuudet ja muut uhkakuvat. Täydellinen parantuminen vaivastaan on elämän bonusta, monelle vaivojen lientyminen on jo iso juttu. Moni asia voi mennä pieleen mutta lääkärit eivät tahallaan tyri ja tapa ketään, vaikka sen käsityksen täällä palstoilla joskus saakin. Myös provoissa, valitettavasti, koska tunnetasolla ihmiset ottavat kovasti osaa.
Säästävän rintaleikkauksen riskit todentuvat usein vasta vuosien päästä. Parasta sairaanhoitoa on enneltaehkäisevä terveydenhuolto, oman kehonsa huoltaminen. Siinä voi vain voittaa, vaikka ikäkaaren tyypilliset vaivat toki iskevät jossakin vaiheessa valtaosaan meistä. Aina on itse punnittava tarjotun hoidon, operaation, lääkityksen tai minkä tahansa intervention arvo ja tarpeellisuus omalla mittarilla.
Joillekin sairaus on elämäntapa ja päivän taattu puheenaihe ja jo hoidetun sijalle löytyy pian uusi oivallinen mystinen sairaus. Valitettavasti nämä hoitoresistentit persoonat vievät paljon terveydenhuollon resursseja, sillä he yleensä ovat sairauksiensa kannustamina varsin vaativia ja pitkäikäisiä. Kipusairauksien hoito on yleensä elämänlaatua parantavaa, syrjäytymistä ja masennusta torjuvaa tai lievittävää, itseluottamusta kohentavaa, yksilölle ja yhteiskunnalle edullista. Auttava hoito ei useinkaan ole operaatioita, vaan ohjausta oivallukseen ja itsensä auttamista uudelleenasennoitumisella ja tuetulla yrittämisellä ja rohkaisulla, vertaisryhmän tuella tms. Pahinta ihmiselle on jäädä yksin kipuineen ja ahdistuksineen.
Lääkärikin joutuu arvailemaan kipujen alkuperää ja syytä mahdottomasta nipusta erilaisia vaihtoehtoja. Siksi potilaan tarkka kuvaus kivustaan on tärkeä
mutta esitelmä sen ei tarvitse olla:)
Hakekaa apua kipuun, liikkukaa lempeästi, venytelkää vienosti!
- Pirre*
Olisiko aiheellista käydä terv.keskuksessa, jossa otettaisiin muutamia verikokeita...yleensä kipujen vähättely, miehillä ainakin, voi johtaa äkkikuolemaan...eli hopi hopi lääkäriin :)
- k/k
Me kun ollaan molemmat tanuja miehiä niin siltäpohjalta ominkokemuksin.
Ellei ennen tuntunut niin veikkaisin jotain pientä lihasta,kokeile myös vaikuttaako henkitys kivun määrään .
Jos vaan jatkuu niin käyppä tohtorissa pikimiten,rintakivut voi olla pahojen vaivojen etiäisiä. Kyllä minäkin suosittelen lääkärissäkäyntiä.
Sinusta tulee rikas mies.
Lääkäri antaa reseptin Sirkus Finlandiaan: Nähkää mies jolla on lastoja siellä sun täällä. Rintalastojakin molemminpuolin.
H.- Veikkaan ..
kuten ne arvauskeskuksen lekuritkin tekevät, siis mikäli eivät laita sydänfilmin EKG (elektrokardiografia)
Että kyse olisi sydäninfarktista ?
Joten käy makoilemassa jonkin aikaa arvauskeskuksessa. Niin osaavat hekin kertoa olisiko tuo vaihtoehto pois ?
Kokemuksen ääni, veikkasi tämän diagnoosin.- the man
Ei sydän ole oikealla puolella. Ainakaan minulla.
Mutta ei hätiä mitiä. Soitinpa yhdelle kivalle karjalaisnaiselle ja heti tuli parempi olo, kun sai nauraa. Vaikka nauraminenkin sattuu, on se kivempi että sattuu nauraessa kuin itkiessä. - Veikkaan ..
the man kirjoitti:
Ei sydän ole oikealla puolella. Ainakaan minulla.
Mutta ei hätiä mitiä. Soitinpa yhdelle kivalle karjalaisnaiselle ja heti tuli parempi olo, kun sai nauraa. Vaikka nauraminenkin sattuu, on se kivempi että sattuu nauraessa kuin itkiessä.Ei sydäninfarkti sydämessä kipua aiheuta, vaan juuri rinnassa !
Ja, kun on tarpeeksi popsinut särkypillereitä niin maha on seuravana päivänä kipeä, niin mikäli olet vielä hengissä.
Kaksi sydäninfarktia olen kokenut, ja ohitusleikkaus on tehty toisen infarktin jälkeen. Et silleen.
- se ujo mato..
Olisi mielenkiintoista kuulla kuinka vaivasi voi nyt? Ikää kun tulee, niin näitä outoja lihaskipujakin tulee, jotka sitten pikkuhiljaa helpottaa, mikäli ei sitä lihasta rasita. On kokemusta 68-v.
Itse sain huolestuttavan ja pistävän kivuliaan kivun vasemmalle puolelle selkääni. Olin varma, että keuhkosyöpä on vähintäin.
Kävin lääkärillä, ei mitään huolestuttavaa. Kävin fysikaalisessa ja selkälihakset oli aivan jumissa, joita sitten hoidatin muutamalla kerralla.
Syykin lopulla selvisi, ainakin minulle. Olin kesällä murtanut jalkani, en päässyt liikkumaan kunnolla jalka kipsissä, joten notkuin koneella, nojaten vasenta kättäni polvea vasten, joten huomaamatta selkälihakset jumittui.
Noista sappikivistä ja polvista ei ole kokemusta, kuin tyttäreni kertomana. Häneltä on leikattu riikunan kokoine sappikivi, jonka hän toi nähtäväksi kotiin. Polvikin on operoitu, mutta ei tietenkään mitään tekoniveltä.
Nyt hän on jonossa selkäleikkaukseen Ortoniin ja sitä minä pelkään, kuinkahan tulee käymään, koska hänellä on skolioosi ja hän kertoo, että sinne laitetaan rautaa oikaisemaan tätä kieroutta. Tosin siellä on hermojuuret jumissa, jonka vuoksi minutkin on leikattu, mutta ei minulle mitään jäykistyksiä raudoilla laitettu.
Ei lääkäriä tarvitse pelätä, paitsi todellakin näitä arvauskeskuksia. Minulle aikoinaan sanottiin selkäkivuista että olen vain työtävieroksuva??, ...no ei nyt noin suoraan, mutta kuitenkin,...ja samoin tyttärelleni. Itse hakeuduin lopulta yksityiselle, kuten myös tyttäreni patistelujeni jälkeen.
Selkäkipuihin ei pelkkä röngen riitä, täytyy olla mangneettikuvaus ja lopulta varjoaine kuvaus. Samoin loukattuani olkapääni "arvauskeskus" silitteli vain, kunnes yksityislääkäri määräsi heti leikkaukseen, koska nivelsiteet oli pahasti vaurioituneet.
Huvittava oli myös arvauskeskuksen arvaus, kun jalassani oli tulehdusta ja selvä jälki vammasta. Toki he ronkkivat sitä pinseteillään, side päälle ja kotiin. Muutama päivä, kun jalasta putkahtikin 3 cm pitkä "tikku"!!
No, ne niistä, Kaanaanhäistä. Nyt taas krona ja klava..en pistä nikkiäni.- the man
Sattuu sattuu, mutta en jaksa nyt niin kauheasti murehtia.
Mikäs tässä, elämää on takana taatusti enemmän kuin edessä ja helvetin hauskaakin on välillä ollut. - s-taka*
the man kirjoitti:
Sattuu sattuu, mutta en jaksa nyt niin kauheasti murehtia.
Mikäs tässä, elämää on takana taatusti enemmän kuin edessä ja helvetin hauskaakin on välillä ollut.Nojoo, tuossa on selvästi itsesääliä mukana...Mistäs tiedät mitä kaikkea kivaa on (olisi) vielä edessä ;-DDD?
No, jos kipuihin jäät makoilemaan ja siihen kuolet niin etpä tietenkään tiedä. Eipä silloin voi harmittaakaan. - the man
s-taka* kirjoitti:
Nojoo, tuossa on selvästi itsesääliä mukana...Mistäs tiedät mitä kaikkea kivaa on (olisi) vielä edessä ;-DDD?
No, jos kipuihin jäät makoilemaan ja siihen kuolet niin etpä tietenkään tiedä. Eipä silloin voi harmittaakaan.Itsesääliä? Nou nou.
En minä makoilemaan jää, tässähän juuri naputtelen ja kohta menen tekemään lihapataa. Pakko se vaan on syödä, vaikka kuolemaa tekisikin. Maha täynnä se on kivempaa. - Puskassa oleva
the man kirjoitti:
Itsesääliä? Nou nou.
En minä makoilemaan jää, tässähän juuri naputtelen ja kohta menen tekemään lihapataa. Pakko se vaan on syödä, vaikka kuolemaa tekisikin. Maha täynnä se on kivempaa.Et kai ole se korri? Joka tuubittaa toisessa palstassa?
- se ujo mato..
Puskassa oleva kirjoitti:
Et kai ole se korri? Joka tuubittaa toisessa palstassa?
En tiedä, oliko kysymys minulle, mutta en ole se "korri", vaikka ortobedi Morri leikkasi minut Jorvissa. Suosittelen kaikille.
- Puskassa oleva
se ujo mato.. kirjoitti:
En tiedä, oliko kysymys minulle, mutta en ole se "korri", vaikka ortobedi Morri leikkasi minut Jorvissa. Suosittelen kaikille.
Vaan aloittajalle, the man. Hänen kirjoituksensa tyyli on jotenkin tuttua... En mene tässä aloituksessa lankaan...
- the man
Puskassa oleva kirjoitti:
Vaan aloittajalle, the man. Hänen kirjoituksensa tyyli on jotenkin tuttua... En mene tässä aloituksessa lankaan...
Mitä tuttua? Ollaanko Tavattu Paimiossa?
- lejanna
Käyhän lääkäriä morjenstamassa. Vaikka, minäkin, paraskin olen sanoja. Toiselle on vain helppo neuvoja jakaa.
Tänään oli pakko käydä, kun kovan kuumeen jälkeen meni henki yöllä niin ahtaalle, ettei kyllä olisi uneen päässyt. Kaikki mahdollinen ja mahdoton tuli mieleen.
Nyt toivon mukaan alkaa paraneminen.
Sinulle kaikkea hyvää!
.- the man
Kiitos toivotuksista. kyllä se tästä ja jos ei niin ei.
Olen pari kertaa keuhkokuumeen kourissa ollut ja kerran tuli yhdestä särkylääkkeestä 40 asteen kuume, vaikka sitä selkäkipuun hain. On sittemmin vedetty markkinoilta se lääke. - Woman the
the man kirjoitti:
Olen pari kertaa keuhkokuumeen kourissa ollut ja kerran tuli yhdestä särkylääkkeestä 40 asteen kuume, vaikka sitä selkäkipuun hain. On sittemmin vedetty markkinoilta se lääke."Sul on mun luonne " ...sanonta ...mutta vähän samanlainen pässinpää olen....aika ajoin ....ei kovin usein , saan vatsaoireita yöllä. Oikealtapuolelta tuntuu pahiten ja kivun jälkeenkin on kylki kipeä.. "odotan seuraavaa"
Lääkäriin en mene vielä... - se ujo mato..
the man kirjoitti:
Olen pari kertaa keuhkokuumeen kourissa ollut ja kerran tuli yhdestä särkylääkkeestä 40 asteen kuume, vaikka sitä selkäkipuun hain. On sittemmin vedetty markkinoilta se lääke.Noista särkylääkkeistä, mikä sopii kenellekkin, on minulla hieman kokemusta, mutta sekin vain mieheni taholta.
Flunssaa oli ja hän otti "lääkettä", ei alkoholia, vaan tunnettua kipulääkettä.
Olipahan vuosi, kun katsoimme mäkihyppyjä ja odotin Nykäsen hyppyä, mutta eikös´vain, minun pitikin lähteä viemään miestäni Jorviin, koska hän oli tukehtumaisillan. Siis kaikki turvoksissa pään ja kaulan alueella???
Omasta kokemuksesta voin kertoa, että selkäsärkyyn (siis hermopuristukseen) ei auta mitkään särkylääkkeet. Alkoholi hieman helpoittaa, mutta se, jos mikä, on koukuttava "huume. En suosittele! - the man
se ujo mato.. kirjoitti:
Noista särkylääkkeistä, mikä sopii kenellekkin, on minulla hieman kokemusta, mutta sekin vain mieheni taholta.
Flunssaa oli ja hän otti "lääkettä", ei alkoholia, vaan tunnettua kipulääkettä.
Olipahan vuosi, kun katsoimme mäkihyppyjä ja odotin Nykäsen hyppyä, mutta eikös´vain, minun pitikin lähteä viemään miestäni Jorviin, koska hän oli tukehtumaisillan. Siis kaikki turvoksissa pään ja kaulan alueella???
Omasta kokemuksesta voin kertoa, että selkäsärkyyn (siis hermopuristukseen) ei auta mitkään särkylääkkeet. Alkoholi hieman helpoittaa, mutta se, jos mikä, on koukuttava "huume. En suosittele!Eräs vanha tuttavani (liekö jo vainaa) sairasti selkärankareumaa ja kirosi sitä, ettei muu auta kuin viina. Oli hirveä katsoa kun alle kuuskymppinen mies käveli kumarassa, eikä pääkään kunnolla kääntynyt.
- 4+
Ei kai maksa noin yhtäkkiä poksahda, luulisi että alkaa oireilla hitaasti koko ajan pahentuen.
En kyllä tiedä kun en ole lääkäri.
Minulta on sappikivet leikattu, siinä oli kovat kivut, mutta en muista että hengittäminen olisi sattunut.
Kyllä sinä lääkäriin menet jos pahenee.... - Lääkäril jalat edel
Sullon kaksi mahdollisuutta. Joko menet lääkäriin tai sitten et. Mutta
huolehdi kuitenkin että joku on viemässä sinua sinne, sitten kun et itse pysty.
:) - henrjii
Kylkiluu poikki, uniapnea, palleatyrä, jos se sattuu vain hengittäessä, niin tuskin se pumppuvika on.
- Veikkaan ..
Kyllä se pumppuvika vaan hengitykseen vaikuttaa. Itselläni se vaikutti hengityksen pari viikkoa ennen kun tuli kunnon laaki rintaan nukkuessa johon heräsin, ja ylös sängystä en pääsyt kun vasta muutaman tunnin jälkeen ja monen särkypillerin saatuani..
Ja, eivät muuten olleet sitten asperiiniä, vaan muistaakseni panadoleja tai jotain muita ilman reseptejä saatavia särkypillereitä. Kivut rinnastani sain pois niillä myöhään illalla, aamulla oli sitten maha niin kipeä et ei ku arvauskeskukseen ja sieltä suoraa pumppu-huoltoon.
9-tukosta löysivät, ja kertoivat että on ollut ennenkin samoja vaivoja, joita arvauskeskuksessa eivät noteerannet noin 3,5-vuotta aiemmin, kun olin niistä rutisemassa siellä ?
Kunnon sappikivet vaikuttaa lopulta niin että et pysty syömään mitään. Sekin on koettu ja kivet poistettu. Toista kymmentä vuotta meni siihenkin arvauskeskuksen lekureilta ennen kun ne saatiin selville !
Ei maksa ole rintalastan alla. Ja sitäpaitsi, missä on oikea rintalasta? Onko niitä useampikin? Eikse oo se littee luu keskellä rintakehää?
Syitä on aivan mahdotonta etsiä keskustelupalstoilta, vai nitse tiedät miten akuutti tilanne on. Sydänkivut voivat säteillä molemmille puolille rintakehää, käsivarsiin ja kainaloihin. Keuhkot ovat rintalastan korkeudella moleemmin puolin, joten syy kipuun voui löytyä oikenapuoleisesta keuhkostakin. Sappikivut ovat vaikeasti kuvattavia mutta yleensä juuri rintakehän alareunassa maksan alapuolella ja voivat esiintyä puristavana vanteena juuri rintakehän alla.
i muuta neuvoa kuin chop chop lääkäriin ja jos joudut sairaalaan niin ota varmuuden vuoksi läppäri mukaan niin voit pitää meitä ajan tasalla pedistäsi auoraan.
i muuta kuin lykkyä tykö ja pikaista paramista toivottaa kyökkilääkäri Paloma :)- oikeinkirjoitus
Johan oli virheitä, oletko todella opettaja, ei uskoisi.
- .........
Mä tiedän : mene vessaan ja PIERASE oikein iso pieru kummasti helpottaa, se on nääs paksusuoli joka siellä on räjähtämäisillään.
- eukko.
Niin muuten paksusuolenmutkassa voi tuntua kipua ja se on silloin suolistoperäistä. Juuri siellä mutkissa kaikki ilmavaivojen sun muiden kivut pahiten tuntuvat, muistaakseni juuri oikealla puolella, mitä olen lukenut.
Tässä yksi veikkaus miehen vaivoihin.
Edelleen kehotan menemään lääkärille, kuten niin moni muukin on sanonut. - demeter
Vasta pääsin lukemaan ketjua... Kai oireiden syy on jo selvinnyt ? Kerro nyt "the man" ihmeessä, miten "tarina" jatkuu. Ja jos vielä sinnittelet, sanon saman kuin muutkin:lääkäriin, lääkäriin !!!
- the man
Ei tämä ole "tarina" vaan totista totta. Eikä tämä toistaiseksi jatku mitenkään, mutta kerron kyllä jos tähän kuolen.
- demeter
the man kirjoitti:
Ei tämä ole "tarina" vaan totista totta. Eikä tämä toistaiseksi jatku mitenkään, mutta kerron kyllä jos tähän kuolen.
No en mitenkään epäillyt, ettetkö olisi totta puhunut, the man. Kiinnosti vain tietää, onko asia selvinnyt. Anteeksi nyt huonot sanavalinnat.
- oletko hengissä ?
Jos vielä oot hengissä, ja kipee, olisko suoli mutkalla, se kyllä tappaa ihmisen jos ei hakeudu ajoissa lääkäriin.
- the man
Juu, hengissä ollaan. En tiä kans perkele mitä tämä on.
Miten tuossa rimpsuluitten takana suoli voisi mutkalla olla? Kyllä minä veikkaan että se on a) maksa b) lihaskramppi, tai sitten c) en tiedä.
En minä halua mennä lääkäriin. Ne on tylyjä ihmisiä. Ainakin ne jotka minä olen tavannut. - angiinapectoris+++
the man kirjoitti:
Miten tuossa rimpsuluitten takana suoli voisi mutkalla olla? Kyllä minä veikkaan että se on a) maksa b) lihaskramppi, tai sitten c) en tiedä.
En minä halua mennä lääkäriin. Ne on tylyjä ihmisiä. Ainakin ne jotka minä olen tavannut.Ei liene vakavaa,kun vielä olet hengissä. Vai ootteletko nopeaa kuolemaa, mikä ollee useimpien haave? Mene yksityiselle, voit valita mieleisen ja mukavan.
the man kirjoitti:
En minä halua mennä lääkäriin. Ne on tylyjä ihmisiä. Ainakin ne jotka minä olen tavannut.Tuo se on oikeata Miehen Puhetta. Ilmankos meillä on niin paljon (nais)leskiäkin.
Mutta nyt lakkaan suremasta sinua etukäteen ja lähden kuvauslenkille. Aurinko alkoi juuri paistaa ja on kaunista kuin elokuvissa...- lääkäriin siitä
the man kirjoitti:
En minä halua mennä lääkäriin. Ne on tylyjä ihmisiä. Ainakin ne jotka minä olen tavannut.SAPPI on helveti tuskallinen, siis sappikivet, mene lääkäriin siitä kyllä selviää vaikka on helvetti irti tuskasta, on asiasta kokemusta, leikkaus on suuri,,, leikkaus kestää noin 3 tuntia, olet kipeä, nykyään on kyllä hyvät kipulääkkeet olemassa, sun on pakko ny mennä lääkäeriin,
koska olet vielä hengissä ja kipeä , sen täytyy olla SAPPI: - the man
lääkäriin siitä kirjoitti:
SAPPI on helveti tuskallinen, siis sappikivet, mene lääkäriin siitä kyllä selviää vaikka on helvetti irti tuskasta, on asiasta kokemusta, leikkaus on suuri,,, leikkaus kestää noin 3 tuntia, olet kipeä, nykyään on kyllä hyvät kipulääkkeet olemassa, sun on pakko ny mennä lääkäeriin,
koska olet vielä hengissä ja kipeä , sen täytyy olla SAPPI:Ei minulla ole sappikiviä. Ei ainakaan alkukesästä vai milloin se oli, kun sisuskalut kuvattiin. Haimakin oli kuulemma ookoo, maksa lievästi kärsinyt sanoi lääkäri, mutta lohdutti sitten, että niinhän se tuossa iässä tuppaa olemaan jokaisella.
Ai niin, vaikka haukuinkin lääkäreitä, niin tämä nainen oli mukava. Höpötti koko ajan ihan mukavia. - the man
saimaantaka kirjoitti:
Tuo se on oikeata Miehen Puhetta. Ilmankos meillä on niin paljon (nais)leskiäkin.
Mutta nyt lakkaan suremasta sinua etukäteen ja lähden kuvauslenkille. Aurinko alkoi juuri paistaa ja on kaunista kuin elokuvissa...Naisleskien kelpaa (anteeksi huono huumori) kun saa leskeneläkettä ja se kärtty äijä on vainaa.
Vaikka saahan nykyään mieslesketkin leskeneläkettä. - the man
maduixa
Pyydän anteeksi jos loukkasin. On jotenkin Monty Python-vaihde päällä. - the man
maduixa
Mahahappotabletteja? Mistä lääkärit nykyään diplominsa saavat? Postimyynnistäkö?
Tai no, voi se auttaakin, mistäs minä tiedän, kun en ole lääkäriksi opiskellut.
- demeter
No mutta, anna nyt heille (lääkäreille) mahdollisuus ja usko sellaiseen ihmeeseen, että just sun kohdalle sattuukin leppoisa tapaus. Ei ne kaikki ole samasta puusta veistettyjä ? Mene nyt vaan, muuten ruvetaan epäileen, että olet jonkin lajin masokisti..))
b) vaihtoehtokin vois olla todennäköinen. Mäkin lähdin viime syksynä kipin kapin lääkäriin, kun tunsin kipua "oikean kylkikaaren alla"ja päättelin, että sappihan se siellä kiukuttelee. Vaan lihaskipua oli ja laukesi itsestään muutaman päivän vihoiteltuaan. Olin pinonnut edellisenä päivänä talven polttopuita vaikeassa työasennossa. Silti oli huojentavaa saada se tieto, ettei kyse ollut pahemmasta."demeter"
Tapahtui niinä päivinä että en päässyt sängystä ylös, puoleen tuntiin.
Takaisin en päässyt ollenkaan vaan nukuin kaksi yötä nojatuolissa, sikäli kun en nukkunut.
Aina kun nukahdin, retkahdin, ja tunsin karmivaa kipua kuten Abraham, sytyttäessään nuotiota puolilaholla Mooseksen sauvalla.
Soitin lääkärille ja hän nauroi: ei se ole Selkäydinreuma, eikä halkiokaan, ei edes purostaan eksynyt Iilimato, sinulla on Lumbago.
Onneksi oli Buranaa tai jotain, särkylääkettä ja lepoa kun ehdotti.
Kolme päivää, ja taas oli uusi mies syntynyt, oli kuin Joulu.
H.- the man
En minä masokisti ole. Olen skeptikko lääkärien suhteen koska minulla on niistä vuosikymmenten kokemukset.
Vaikka olisi varvas poikki, niin ne kysyvät että paljonko sitä tulee alkkohoolia juotua, entäs sen tupakan kanssa. Aina sama juttu. Ja sitten niillä on jo käsi reseptilaatikossa ja sanovat, että kokeillaan tätä ja jos ei auta, niin tule viikon päästä uudestaan. Ihan kuin terveyskeskukseen viikossa pääsisi! - the man
the man kirjoitti:
En minä masokisti ole. Olen skeptikko lääkärien suhteen koska minulla on niistä vuosikymmenten kokemukset.
Vaikka olisi varvas poikki, niin ne kysyvät että paljonko sitä tulee alkkohoolia juotua, entäs sen tupakan kanssa. Aina sama juttu. Ja sitten niillä on jo käsi reseptilaatikossa ja sanovat, että kokeillaan tätä ja jos ei auta, niin tule viikon päästä uudestaan. Ihan kuin terveyskeskukseen viikossa pääsisi!Tämä siis vastauksena demeterille.
the man kirjoitti:
Vaikka olisi varvas poikki, niin ne kysyvät että paljonko sitä tulee alkkohoolia juotua, entäs sen tupakan kanssa. Aina sama juttu. Ja sitten niillä on jo käsi reseptilaatikossa ja sanovat, että kokeillaan tätä ja jos ei auta, niin tule viikon päästä uudestaan. Ihan kuin terveyskeskukseen viikossa pääsisi!"the man"
"Vaikka olisi varvas poikki, niin ne kysyvät että paljonko sitä tulee alkkohoolia juotua, entäs sen tupakan kanssa"
Hahaa! tuo oli minun lausahdukseni viiskymppisissä.
Se oli joku tupakkiketju.
H.- the man
hunksz kirjoitti:
"the man"
"Vaikka olisi varvas poikki, niin ne kysyvät että paljonko sitä tulee alkkohoolia juotua, entäs sen tupakan kanssa"
Hahaa! tuo oli minun lausahdukseni viiskymppisissä.
Se oli joku tupakkiketju.
H.Jaa. En ole viiskymppisissä käynyt, kun siellä on kuulemma inhottava sefu.
Mutta oman kokemukseni mukaan lääkärit ensiksi kysyvät juuri alkoholista ja tupakasta. - demeter
hunksz kirjoitti:
"demeter"
Tapahtui niinä päivinä että en päässyt sängystä ylös, puoleen tuntiin.
Takaisin en päässyt ollenkaan vaan nukuin kaksi yötä nojatuolissa, sikäli kun en nukkunut.
Aina kun nukahdin, retkahdin, ja tunsin karmivaa kipua kuten Abraham, sytyttäessään nuotiota puolilaholla Mooseksen sauvalla.
Soitin lääkärille ja hän nauroi: ei se ole Selkäydinreuma, eikä halkiokaan, ei edes purostaan eksynyt Iilimato, sinulla on Lumbago.
Onneksi oli Buranaa tai jotain, särkylääkettä ja lepoa kun ehdotti.
Kolme päivää, ja taas oli uusi mies syntynyt, oli kuin Joulu.
H.Kiitos hunksi - sainpahan naurettua tänäänkin..)) Kun sun jutuista ei aina tiedä.
Mutta jos tuossa on edes siteeksi faktaa, otan osaa. "Oma apu, paras apu".
Ja muista vastaisuudessa, että kärsimys jalostaa... - meeriamanda
the man kirjoitti:
Jaa. En ole viiskymppisissä käynyt, kun siellä on kuulemma inhottava sefu.
Mutta oman kokemukseni mukaan lääkärit ensiksi kysyvät juuri alkoholista ja tupakasta.No joo, saahan ne kysyä eriasia sitten mitä vastaa. Ja kyllä jos se kipusi on joku lihaskipu se helppaa parissa kolmessapäivässä, ellei ...itehän sä päätät!
Mä menisin lekurille, sinä ite päätät miten toimit. Omahan on elämäsi. demeter kirjoitti:
Kiitos hunksi - sainpahan naurettua tänäänkin..)) Kun sun jutuista ei aina tiedä.
Mutta jos tuossa on edes siteeksi faktaa, otan osaa. "Oma apu, paras apu".
Ja muista vastaisuudessa, että kärsimys jalostaa..."demeter"
Sänkyjuttu, Noidannuoli, särkylääkkeet, lääkäri, tuolilla nukkuminen, kolme päivää...
Siinä on kyllä ihqu tosiasiat.
Puolilahosta sauvasta näin sairasta unta, satunnaisesti, kauhean jalostava kärsimysnäytelmä. :)
H.- demeter
hunksz kirjoitti:
"demeter"
Sänkyjuttu, Noidannuoli, särkylääkkeet, lääkäri, tuolilla nukkuminen, kolme päivää...
Siinä on kyllä ihqu tosiasiat.
Puolilahosta sauvasta näin sairasta unta, satunnaisesti, kauhean jalostava kärsimysnäytelmä. :)
H.Mutta kun unikin parantaa, hunksi. Kun vain oikein osaat ne tulkita. Pelkosi tulevat käsitellyiksi unien aikana ja heräät uutena miehenä uuteen jouluun...
- Näin on
the man kirjoitti:
Jaa. En ole viiskymppisissä käynyt, kun siellä on kuulemma inhottava sefu.
Mutta oman kokemukseni mukaan lääkärit ensiksi kysyvät juuri alkoholista ja tupakasta.Ja kun kysyvät minulta tupakoitko, vastaan oitis et tarjoatko.
Joko henki kulkee vai vieläkö kivistää?
Nauruterapiaa annetaan eikä maksua peritä edelleenkään.
Silleenhän ne sun vaivasi on ennenkin hoidettu, jo vuosien ajan.
:)- the man
Anceli
Kivistää, mutta ei näemmä ole vielä ollut kuolemaksi. Söin pari lämmintä leipää (tonnikalaa, herkkusieniä, simpukoita, juustoraastetta, oreganoa ja valkosipulijauhetta) ja hörppäsin pikkulasin valkkaria.
Tänään pitää taas katsoa yksi vertahyytävä murhajännäri. Sellainen saa veren mukavasti liikkeelle. - lejanna
the man kirjoitti:
Anceli
Kivistää, mutta ei näemmä ole vielä ollut kuolemaksi. Söin pari lämmintä leipää (tonnikalaa, herkkusieniä, simpukoita, juustoraastetta, oreganoa ja valkosipulijauhetta) ja hörppäsin pikkulasin valkkaria.
Tänään pitää taas katsoa yksi vertahyytävä murhajännäri. Sellainen saa veren mukavasti liikkeelle.Mene nyt hyvä mies sinne lääkäriin. Johan tämä ottaa jo lukijoiden hermon päälle, sinun tilanteesi.
Minä alan keittämään kaalisoppa omasta päästäni, taas.
. - kyllästynyt578
hunksz kirjoitti:
"Anceli"
Kenelles tää oli?
H.Tästä voi päätellä että the man ei ole man lainkaan.
Joku viiskymppisistä siirtyneiden vedätys taas - the man
lejanna kirjoitti:
Mene nyt hyvä mies sinne lääkäriin. Johan tämä ottaa jo lukijoiden hermon päälle, sinun tilanteesi.
Minä alan keittämään kaalisoppa omasta päästäni, taas.
.Keitä sinä kaalisoppaa. Ei sinun tarvitse höpinöitäni lukea, jos noin hermoon ottaa.
the man kirjoitti:
Anceli
Tänään pitää taas katsoa yksi vertahyytävä murhajännäri. Sellainen saa veren mukavasti liikkeelle.Älä syö liikaa, tuo kuulostaa melkoiselta sekoitukselta.
Yleensä nuo pelottavat jutut seisauttavat veret, mutta ehkä sulla on päinvastoin.- lejanna
the man kirjoitti:
Keitä sinä kaalisoppaa. Ei sinun tarvitse höpinöitäni lukea, jos noin hermoon ottaa.
Anteeksi nöyrimmin, yritin olla vitsikäs. En ilmeisesti osaa sitäkään, lupaan, en yritä toiste.
. kyllästynyt578 kirjoitti:
Tästä voi päätellä että the man ei ole man lainkaan.
Joku viiskymppisistä siirtyneiden vedätys taas"kyllästynyt578"
Minusta olet oikeassa, olen nauranut jo kauan.
Ihme että asianomaiset eivät jo tunne häpeää.
Keinotekoisuus paistaa niin paljon läpi.
H.hunksz kirjoitti:
"kyllästynyt578"
H.Olen varma ettei tässä ole kyse mistään vedätyksestä.
Tosin tunnen the manin, mutta viiskymppisissä en koskaan häntä ole tavannut.
Ja tunnen hänen kipuhistoriansa aika hyvin, tiedän että hänellä on oikeasti noita kipukohtauksia.
Naura/naurakaa te vaan ihan vapaasti, mitään häpeämistä tässä ei ole kenelläkään.
Jatkuvaa narinaa ja luulottelua koko palsta täynnä.
Poistun etten kirjoita jotain muuta.....- the man
lejanna kirjoitti:
Anteeksi nöyrimmin, yritin olla vitsikäs. En ilmeisesti osaa sitäkään, lupaan, en yritä toiste.
.lejanna
Anteeksi ymmärtämättömyyteni. Ei kaikkien vitsit vaan aukea, varsinkaan, jos en henkilöä tunne. - the man
Anceli kirjoitti:
Älä syö liikaa, tuo kuulostaa melkoiselta sekoitukselta.
Yleensä nuo pelottavat jutut seisauttavat veret, mutta ehkä sulla on päinvastoin.Kui nii sekotukselta Anceli? Ihan hyviä olivat leivät.
Ehkä popsin loput leivät, kun katson veret seisauttavaa tai kiihdyttävää murhajännäriä. - the man
hunksz kirjoitti:
"kyllästynyt578"
H.hunksi
Mitä minun pitäisi hävetä? Sinulla itselläsi ei tunnu olevan päässäsi kaikki purut kohdallaan, mutta syytön minä siihen olen. the man kirjoitti:
hunksi
Mitä minun pitäisi hävetä? Sinulla itselläsi ei tunnu olevan päässäsi kaikki purut kohdallaan, mutta syytön minä siihen olen."the man"
Niin ne kaikki aina sanovat.
H.
- henrjii
Taitaa olla makuuhaava, jos erektio vielä tulee.
Toinen arvaus on, että olet ollut haravoimassa, lihas on pullistanut selkänikaman, ja hermonpää on sielä puristuksissa.
Venyttele se auki seuraavasti,
ota rento asento, vatsa sisään, ja taivuta vartaloa taaksepäin,
laita kädet seljäntaa yhteen, ja nosta niitä ylös,
siirrä kädet vyötärölle, niin ,että kyynärpäät näyttää sivulle, ja melo niillä niin kuin kanottia.
Lopuksi, vedä kieli niskantaa, ja nielaise - päiväss ja voimass
Toi tupakkajuttu lienee totta
heitä ei hoideta
monta vuotta tunnistin nastan ja säryn lonkassani ja soitinkin terveyskeskukseen ja pyysin tutkimusta, tuloksetta.
Kysyttiin vain, tupakoitteko, ja sitten suljettiin puhelin.
Luonto paransi vääntyneen länkkäkoiven ajan kanssa. Niin kuin parantaa muutkin vaivat lopullisesti kunhan maan multiin päästään.
Sun kivustas. Jos oot ollu liian vähill syömisill, jos se on nälkä. Toivottavasti saat apua ja kipu hellittää. - ei vielä vainaa
Ei millään pahalla, mutta kohta on uusi päivä ja toivottavasti uudet vaivat tai vaihteeksi ilonaiheet.
- tosi tuskallinen
Vieläkö olet elossa, oletko kipeä, tuli mieleen munuais kivet, ne aiheuttaa hirvittävää kipua juuri kuvailemallasitavalla, siihen autaa kova juominen, ne tulee pois pissan mukana, sairaalasskin juotetaan valtavasti nestettä jolla on munuais kivet häädettävänä pois.
- Tohtori Tuhero
Se on varmaankin irntarankaperäistä. Säteilee rintarangasrta rintalastan puolelle. Jotain reumaperäistä ehkäpä tai sitten rintarangan skolioosia tai kulumaperäistä nivelrikkoa.
- se ujo mato
Todellakin Tohtori Tuhero! Reumahan se siellä jyllää ja skolioosi lisäksi! Tarkoitit myös ilmeisesti sydäninfraktia?
No, ymmärrän, että vitsinä tämän tarkoitit, toivottavasti, koska ainakaan reuma ja skolioosi ei yht´äkkiä iske yöllä tuollaisilla kivun kuvaamisilla tavoilla.
Mutta olisiko sittenkin tuska siitä, että Korppis on poistanut diagnoosinsa täältä ja kirjoituksiaan useilta muiltakin palstoilta?
Olisiko hän tullut uskoon? Katuuko kirjoituksiaan? Heittääkö telkkarin jorpakkoon? Pitääpä lukea tuo "uskonpalsta" uudestaan..
Kyllä nyt alan olla todellakin huolissani, että meidän "sulotar" on päättänyt poistaa tekstejään!?! Ei siitä ollut kuin "kotvanen", kun hän yritti kerätä pisteitä kirjoituksillaan, siis tietenkin "salaovelasti", kuinka paljon annatte pisteitä???
Toivottavasti the man on huomannut, että harvinainen lihaskipuhan se siellä jyllää, siis ei huolta maksasta, eikä asiaa terveyskeskukseen.
- kultakoppakuoriainen
Kyllä kulunut rintaranka oireilee
myös kehon etupuolella
kai syntyy jonkinlaisia nikamalukkoja välillä
ankara kipu kyllä yölläkin herättää
ja se kostautuu väsymyksenä päivällä
jos uni jää riittämättömäksi. Toivottavasti saat apua vaivaan.
Korpikirjailijan teksteja on aina ollut ilo lukea. - Tohtori Tuhero
Tässä sulle lisätietoa rintalastan kiputiloista.
http://www.pokehot.net/luennot/huhmari/Jarkko_Nurminen.PDF
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad691265- 42911
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että356744- 116690
- 53673
- 51648
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän116646Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38615- 76602
- 56584