Millainen olisi siis "nuorille" (tarkoitan tässä "nuorilla nyt kuitenkin keski-ikäistä, n. 50 v.alkaen)dementikoille tarkoitettu hoivakoti?
Mikä siellä olisi erilaista kuin iäkkäämpien muistisairaiden hoivakodissa. Mitä vinkkejä sinulla on yleisesti antaa muille muistisairaan kanssa työskentelevälle , joko kotiin tai laitokseen?
Kerro ajatuksesi ja ideasi.
Entä millaista tukea tunnet itse tarvitsevasi?
Miten kehittäisit palveluita...?
6
97
Vastaukset
- ds
Saanko kysyä ja sitten tämä kysymys on asia kysymys...
Kun sellainen 50 v dementiaa sairastava joutuu hoitojaksolle, niin pystyykö hän määrittelemään muiden hoidossa olevien iät, että tuo toinen on niin paljon vanhempi ja ettei täällä ole mun ikäiselle virikkeitä?
Nuorimmat dementiiaa sairastavat taitavat olla noin 30 v eli kolmekymppiset down syndroomaa omaavat henkilöt...- """""2222""
Vaikeaa sanoa mitä pystyy määrittelemään, riippuu millä "asteella" dementia on. Jos on jo vaikeasti dementoitunut niin ei pysty, eikä oikein enää viriketoiminnasta hyödykään. Ikävä kyllä.
- ei auta ei
Tähän voisin vaikka mitä kirjoittaa,mutta jos kerron ,tuleee taas sontaa niskaan!!
- b-
Kirjoita ihmeessä. Ylläpidolle voi ilmoittaa jos saa asiatonta palutetta.
- Apua!
Minä haluaisin apua hirveään paperisotaan.
Menee väsynyt pää sekaisin kun joutuu miettimään ja laittamaan selityksiä toisensa jälkeen. - paperit
Äh minäkin tiedän tuon paperisodan... ja se toinen, kuinka iso pino (laatikollinen) niitä papereita on..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1682877
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.642486- 2032189
- 711796
- 1011758
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91611- 921373
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2121121- 811110
- 951059