Berliiniin viikko ennen joulua

matkaa odotellessa

Olemme keski-ikäinen pariskunta ja lähdössä viikon matkalle Berliiniin viikko ennen joulua. Molemmille ensimmäinen reissu Berliiniin, odotamme sitä innolla.
Olen nyt vaan mietiskellyt ja toivon apua teiltä kokeineilta Berliinin kävijöiltä, että mihin päin kaupunkia asettua?
Historia kiinnostaa, eli Checkpoint Charlie, juutalaisten museo, Alexander Platz ja muut nähtävyydet olisi oltava helpon kävely-/metromatkan päässä. Toisaalta haluamme myös shoppailla, syödä hyvin ja käydä olusilla kivoissa paikoissa. Mitä suosittelette? Tuttavat ovat ehdottaneet Mitte ja Kreuzberg-nimisiä kaupunginosia. Itse tiedän Kurfursterdammin pää(ostos)kaduksi.
Muutenkin kysyisin, onko Berliinissä joulutoreja? Minkälainen sää on tyypillinen joulukuussa?

11

677

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iisis6111

      Tuosta majoituksesta en oikein osaa sanoa, kun en itse ole tarvinnut hotellia. Mitte ja Kreuzberg- Friedrichshain ovat kai ihan hyviä alueita. Kurfuerstendammin ympäristössä on myös paljon pieniä hotelleita. Kannattaa käyttää hakutoimintoa, näillä sivuilla on aika paljon kirjoitettu niistä ja annettu suosituksiakin.

      Kannattaa katsoa, että hotelli on lähellä jotain metroasemaa tai bussilinjaa. Berliinin julkinen liikenne on tosi hyvä.

      Joulutoreja löytyy vaikka kuinka monta: www.weihnachtsmarkt-deutschland.de/berlin.html (samperi, kun en osaa laittaa tähän kunnon linkkiä)
      Mitkä näistä on isompia, ehkä joku muu tietää siitä enemmän.

      Oikein mukavaa matkaa toivottaen.

    • Basta

      Meillä on ohjelmassa pitkä viikonloppu Berliiniin, myöskin viikko ennen joulua...majoitus uudehkossa Scandicic Potsdamissa.
      Joulutoreja on vaikka kuinka paljon ja jos en ei riitä niin lisää löytyy mm. Potsdamista n. tunnin junamatkan päästä.
      Kauppoja (Kurfursterdammin lisäksi) löytyy joka makuun ja ei siellä pääse janokaan yllättämään, nälästä puhumattakaan. Myös joulutoreilla on jos jonkinlaista purtavaa, pikkusuolaisesta pihveihin...ei muuta kun hyvää matkaa, siellä sitä sitten pyöritään samaan aikaan!

    • DI

      Suosittelen: uudenaikainen huoneistohotelli "Citadines", metroasema
      "Adenauer Platz" 250 m. Voi itse kokata eikä maksa yhtä paljon kuin hotelli.

      En kyllä menisi Berliiniin vaan Nürnbergiin, jossa on jolun alla kuuluisa Christkindlmarkt. Ja ainutkertainen keskiaikainen kaupunki muutenkin täynnä nähtävää.

    • Berliinin A@O
    • Nasse-setä_

      Alexanderplatzilta löytyy esim Radisson SAS Park Inn hotelli sekä seuraavasta korttelista All Seasons Berlin Alexanderplatz hotelli. Alexanderplatzilta pääsee liikkumaan helposti joko metrolla, junalla, ratikalla tai bussilla ihan mihin tahansa. Lisäksi Alexanderplatzilta löytyy kauppakeskuksia yms pilvin pimein! Historiallisiin kohteisiin pääsee paikallisliikenteen avulla kohtuullisen näppärästi, mutta suosittelen, että jos englannin kieli taipuu, niin osallistutte esim Original Berlin Walks:n 4 tunnin kaupunkikierrokselle, jossa käydään läpi, tai sivutaan, valtaosaa historiallista nähtävyyksistä! :)

    • BerlinT
      • jenska2011

        Heippa! Olen itse menossa berliiniin uudeksi vuokdeksi viikon matkalle.

        Olen katsonut hotelli lento pakettia ja hotelli joka on harkinnassa olisi Park in Radisson Alexanderplatzilla, hinnaksi tulisi 538/pää lennot viikon hotelli. (travellink)

        http://www.ebookers.fi/hotellit/Saksa/Berliini/Park_Inn_by_Radisson_Berlin_Alexanderplatz.h49937/#/

        Mitä mieltä olette hinnasta? Entä sijainnista? Mihin hintaan muut ovat päätyneet? Selkeästi edullisemmin pääsee kun ostaa lennot ja hotellin yhdessä.

        :)


      • hhhhhhheeeeiiiilllll
        jenska2011 kirjoitti:

        Heippa! Olen itse menossa berliiniin uudeksi vuokdeksi viikon matkalle.

        Olen katsonut hotelli lento pakettia ja hotelli joka on harkinnassa olisi Park in Radisson Alexanderplatzilla, hinnaksi tulisi 538/pää lennot viikon hotelli. (travellink)

        http://www.ebookers.fi/hotellit/Saksa/Berliini/Park_Inn_by_Radisson_Berlin_Alexanderplatz.h49937/#/

        Mitä mieltä olette hinnasta? Entä sijainnista? Mihin hintaan muut ovat päätyneet? Selkeästi edullisemmin pääsee kun ostaa lennot ja hotellin yhdessä.

        :)

        Alexin alue jyrättiin sodassa kappaleiksi ja DDR hoiti loput. Nykyisin Alexanderplatz on täynnä korkeita nauhaikkunataloja 60-70-luvun tyyliin. Tv-tornin puisto on aika hoitamaton ja Parkk Inn'n ja aseman välinen betoniaukea vilisee kerjäläisiä ja punkkareita. Itse hotelli on melkoinen torahammas ja rempasta huolimatta hieman käytössä kulahtanut. Takavuosina aamiaistilat olivat aivan liian ahtaat, nykyisin tilanne lienee parempi, mutta kyllä Berliinistä parempiakin hotelleja löytyy.


      • Jenska2011
        hhhhhhheeeeiiiilllll kirjoitti:

        Alexin alue jyrättiin sodassa kappaleiksi ja DDR hoiti loput. Nykyisin Alexanderplatz on täynnä korkeita nauhaikkunataloja 60-70-luvun tyyliin. Tv-tornin puisto on aika hoitamaton ja Parkk Inn'n ja aseman välinen betoniaukea vilisee kerjäläisiä ja punkkareita. Itse hotelli on melkoinen torahammas ja rempasta huolimatta hieman käytössä kulahtanut. Takavuosina aamiaistilat olivat aivan liian ahtaat, nykyisin tilanne lienee parempi, mutta kyllä Berliinistä parempiakin hotelleja löytyy.

        Kiitos tiedosta. Se kun vaan on nyt niin että tuohon 500 euron pintaan ei oikein löydy muuta lähelläkän keskustaa olevia hotelleja lentoa. Olisiko sinulla jotain vinkkiä??


      • TK&KK
        Jenska2011 kirjoitti:

        Kiitos tiedosta. Se kun vaan on nyt niin että tuohon 500 euron pintaan ei oikein löydy muuta lähelläkän keskustaa olevia hotelleja lentoa. Olisiko sinulla jotain vinkkiä??

        Hotelli Melia Friedrichstrassella, Weidendamin sillan pielessä, laatu ja sijainti kohdallaan


      • tuulia
        jenska2011 kirjoitti:

        Heippa! Olen itse menossa berliiniin uudeksi vuokdeksi viikon matkalle.

        Olen katsonut hotelli lento pakettia ja hotelli joka on harkinnassa olisi Park in Radisson Alexanderplatzilla, hinnaksi tulisi 538/pää lennot viikon hotelli. (travellink)

        http://www.ebookers.fi/hotellit/Saksa/Berliini/Park_Inn_by_Radisson_Berlin_Alexanderplatz.h49937/#/

        Mitä mieltä olette hinnasta? Entä sijainnista? Mihin hintaan muut ovat päätyneet? Selkeästi edullisemmin pääsee kun ostaa lennot ja hotellin yhdessä.

        :)

        No se vähän riippuu... Itse otin lennot Air Berliiniltä ja huoneiston kuudelle hengelle booking.comilta,jolloin hintaa tuli neljälle yölle 200€ per nuppi.Huoneisto on ihan keskustassa ja uusi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8186
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2519
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2233
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1899
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1644
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1479
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1442
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1163
    Aihe