Jep. Inkscape. Onks kellään kokemuksia tästä ohjelmasta? Ite latasin koneelle kun kuulin että ois ihan hyvä. No, pätevätähän tää vaikuttaa, mutta ei meiksi osaa tätä käyttää :S Mulla on piirtopöytä, jonka kanssa haluisin tällä ohjelmalla leikkiä, mut.. Njoo. En vaan osaa. Ja jos joku osaa sitä käyttää, niin mulla ois 'pari' kysymystä siihen.
Eli miten siihen saa sen paineentunnistuksen käyttöön? Entäs miten voi tehä värillistä piirtojälkeä? Tai kun sen ohjelman avaa, niin mulla on siinä keskellä semmonen loota, niin saako sitä jotenki pois? Ja miten sitä piirrustustilaa voi säädellä? Siis että sen 'paperin' saa esim vaakatasoon yms.
Joo olen kyllä löytänyt netistä suomenkieliset käyttöohjeet, mutta en älyä niistä mitään(mua saa sitten pitää tyhmänä, jos niikseen tulee).
Inkscape
3
2952
Vastaukset
- Mustemaisema
Se loota on piirtoalue. Voit valita vasemmalta ylhäältä File->New ja sitten listasta että minkä kokoisen piirtoalueen haluat. Piirrellä voi mihin haluaa mutta se loota on se lopullinen alue mikä näkyy kun kuva tulostetaan tai muutetaan pikseligrafiikaksi.
Värit eri viivoille ja muodoille valitaan ihan vaan klikkaamalla niitä värejä. Kyseessä on siis vektorigrafiikkaohjelma joten voit piirrellä millä värillä haluat ja muutella värejä jälkeenpäin.
Inkscape on ilmaisista vektorigrafiikkaohjelmista mielestäni paras ja hyvin samanlaiset toiminnot löytyy mitä maksullisista vastaavista. Jos vasta aloittelee vektorigrafiikan tekemistä niin Inkscapella on hyvä aloittaa. Aika samanlaisia ne perusjutut on kaikissa ohjelmissa. - Anonyymi
Ei pitäsi minulle vaikea juttu mutta en vaan onnistu. :(
Kysymys: Kuinka valita 2 eri väriä? Siis liukuväri (tai alapuolella värilaatikko), aina kun yrittää valita toisen värin mutta ei. Väri kyllä muuttuu, mutta vain 1 väri.
Esim. Photoshopissa tai CorelDrawissa, kaksi eri värien valinta on todella helppoa.- Anonyymi
Uuuh, vihdoin viimein selvisi kuinka se tehdään. Todella hankala systeemi aloittelijoille, vaikea selittää mutta pitää klikata yhden kerran keskellä olevaa viivan vasen neliön päälle ja/tai oikea ympyrän päälle ja sen jälkeen valitse värit. Ei hitsi! :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212586- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292222Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522129Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211722Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871613Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961546- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321379