Hammarbergin suku

Ihmeissään olen

Onko kukaan tutkinut Irwin Goodmanien eli Antti Yrjö Hammarbergin sukua, joka on mitä suurimmalla todennäköisyydellä lähtöisin läntiseltä Uudeltamaalta. Onko suku alkujaan ollut ruotsinkielinen sotilas- tai virkamiessuku?

94

12501

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vaikea sanoa

      En tiedä Irwinin sukutaustasta, mutta Hämeessä Hammarberg-sukunimeä otettiin runsaasti käyttöön 1800-luvulla. Nimenottajat olivat yleensä seppiä, sillä Hammarberg on suomeksi käännettynä Vasaravuori.

      Sukunimen omaksumistavasta voi päätellä, että eri seutujen Hammarbergit ovat yhtä paljon sukua toisilleen kuin entisajan kyläsepät. Eli käytännössä ei sen enmpää kuin muutkaan ihmiset.

      • Entinen malmilainen

        Olen omaa sukua Hammarberg ja Malmilta. Isän isäni oli seppä Johan Aadolf Hammarberg Malmilta, ja hänen sisänsä oli seppä Mikko Hammarberg Tapaninkylästä. Hammarbergit Portaan kylässä ovat kaukaisia sukulaisia. Isäni äidin mukaan "vanhat mummot" 60-luvulla sanoivat, että Irwinkin on etäistä sukua.


      • Suku kiinnostaa
        Entinen malmilainen kirjoitti:

        Olen omaa sukua Hammarberg ja Malmilta. Isän isäni oli seppä Johan Aadolf Hammarberg Malmilta, ja hänen sisänsä oli seppä Mikko Hammarberg Tapaninkylästä. Hammarbergit Portaan kylässä ovat kaukaisia sukulaisia. Isäni äidin mukaan "vanhat mummot" 60-luvulla sanoivat, että Irwinkin on etäistä sukua.

        Hei. Äitini äiti on syntynyt Tammelan Portaan kylässä ja hänen äitinsä Edla Gustava Talvinen, oli tyttönimeltään Hammarberg ja Antti on kaukaista sukua. Enempää en tässä vaiheessa osaa sano, mutta yritän tutkia asiaa.


      • Manne Malmi
        Suku kiinnostaa kirjoitti:

        Hei. Äitini äiti on syntynyt Tammelan Portaan kylässä ja hänen äitinsä Edla Gustava Talvinen, oli tyttönimeltään Hammarberg ja Antti on kaukaista sukua. Enempää en tässä vaiheessa osaa sano, mutta yritän tutkia asiaa.

        Hai työ miun serkut? (työ sannaa ei sais käyttää miun suvussain). Miekii oon malmilt. Mie oon malmin mustalaisii. Viinanmyyjä jo viijennes polves. Mie oon Haakert-berk ollaanks myö serkkui?


      • Anonyymi
        Suku kiinnostaa kirjoitti:

        Hei. Äitini äiti on syntynyt Tammelan Portaan kylässä ja hänen äitinsä Edla Gustava Talvinen, oli tyttönimeltään Hammarberg ja Antti on kaukaista sukua. Enempää en tässä vaiheessa osaa sano, mutta yritän tutkia asiaa.

        Hei minulla on käsissäni sukuselvitys, jossa mainitaan Edla Gustava os. Hammarberg. Vihitty Oskar Talvisen kanssa. Isoisäni Reino Henrik Harrivaara muutatti aikoinaan sukunimensä yhden veljensä kanssa Hammerbergistä Harrivaaraksi. Loput sisaruksista pitivät Hammarberg nimen. Käsittääkseni Edla Gustava on vaarini Reino Henrikin isoisän sisko?...

        Terv. Kari Harrivaara, Vantaa


      • Anonyymi

        On Karjalan kannakselta Muolaan kylästä lähtöisin ja tullut sitten evakkoon Hämeenlinnan seudulle.
        Samaa sukua Onki Laihasen kanssa. Tämä Laihasen suku sieltä Muolaasta myös. Irwinin isä mennyt naimisiin Loviisa Tuomaan tytär Laihasen kanssa. Molemmat kotoisin Muolaan kylästä.
        Terveisin, yksi Laihanen


    • Nummen Leppäkorvelta

      Hei

      Minulla on "harrastelija" sukututkija Leo Tammisen tekemä alustava tutkimus vuodelta 1967.
      Esi-isänä siinä on Matts Hammarberg s.1764 (?) k. 1832.
      Hammarbergin sukuun kuuluvia löytyy Nummelta, Leppäkorvelta, Lohjalta, Somerolta.

      • Hamppari Irwiin

        Lohjalla tietääkseni on asunut Hammarbergeja, jotka ovat kääntäneet sukunimen muotoon Laaksonen luultavasti vuonna 1906. Onkohan samoja?


      • sukua Lohjalla

        Tervehdys sinne Nummen Leppäkorvelle.
        Isäni Leo Tamminen teki aikoinaan omasta suvustaan kevyttä sukututkimusta. Ja kyten mainitsit tuli Hammarberg siinä yhteydessä esiin. Puhuttin, että olemme isän puolelta kaukaista sukua tunnetulle laulajalle Irwinille.

        Valitettavasti minulla ei ole hänen materiaaliaan enää käytettävissä.


      • eilatapa

        Hei
        minulta on häyinnyt Leo Tammisen käsin tekemä sukupuu. Mistä voisin saada kopion siihen?
        Olen Hammarberg.Hellsten suvun jälkeläisiä.


      • Nummi
        eilatapa kirjoitti:

        Hei
        minulta on häyinnyt Leo Tammisen käsin tekemä sukupuu. Mistä voisin saada kopion siihen?
        Olen Hammarberg.Hellsten suvun jälkeläisiä.

        Eilatapa
        Minulla on Leo Tammisen käsintekemä sukupuu. Katso edellinen "Nummen Leppäkorvelta" viesti 7.3.2012 - siinähän on yhteystieto.


    • jampeh

      Väestörekisterin mukaan taitaa olla muutama sata tällä hetkellä kirjoissa. Miehiä runsas kaksisataa. Preussin alueelta olisi 1100-luvulla Kaliningradista pohjois-Saksaan alueelta Ruotsin kautta tulo reitti Suomeen. Muutakin tietoa voi olla.Tuo saatu Dna selvityksessä. Koskeeko koko sukua,en tiedä. Suomi DNA projektista tuo tieto.Sen kautta tietoa voi saada tarkennusta, mikäli miespuolinen Hammarberg testauttaisi 67markkerin testin. Pohjaa on, vaan ei yksin riitä.

    • jampeh

      Tarkennus äskeiseen miehiä 131kpl naisia 140. 12.12.2012 tilanne. Nimeä kantanut 516 henkeä rekisterin mukaan. Ei siis kovin yleinen.

    • Irwin_is_1!

      Tiedän vain sen, että hanuristi Onni Laihonen on sukua Irwinille. En muista, missä kirjassa se mainittiin.

    • Kuka kyseessä?

      Tarkoitat kai Onni Laihasta, joka voitti 1940-luvulla hanurinsoiton mestaruuden neljä kertaa. Syntyi vuonna 1916 Karjalan Kannaksella Muolaassa, josta tuli paljon evakkoja Etelä-Hämeeseen. Hanuristi Laihanen suuntasi sotien jälkeen Yhdysvaltoihin, jossa kuoli 1956. Tässä elämäkertatietoja:

      http://pomus.net/001820

      • Anonyymi

    • 2749

      Apua.Onkohan kenelläkään tiedossa Tammelassa eläneiden Hammarbergien sukulaisuusyhteyttä etelä-tai keski-pohjanmaalle. Pieniä viitteitä siihen suuntaan voisi löytyä, varsinkin ennen 1700-lukua
      . Em. ajan jälkeen Tammelan seudulla asunut suvun edustajia,mutta mistä tulleet. Etsinnässä olisi mistä Tammelaan ja millä nimellä,mikäli joku muu.

      • sukuyhteyksiä

        Minkähän nimisiä Hammarbergejä siellä Tammelassa on asunut. Ja mitä viitteitä olet löytänyt siitä, että olisivatten jotain sukua Pohjanmaalle.


      • 2749
        sukuyhteyksiä kirjoitti:

        Minkähän nimisiä Hammarbergejä siellä Tammelassa on asunut. Ja mitä viitteitä olet löytänyt siitä, että olisivatten jotain sukua Pohjanmaalle.

        Hiski hakuohjelmasta löytyy Tammelan kohdalta Hammarberg nimellä henkilöitä 1700-luvun alkupuolelle saakka. Tietääkö kukaan ovatko peräisin Ruotsin Huskvarnan paikkeilta,olen näin kuullut kerrottavan. Varmennusta olisi hyvä saada. Tuo Pohjanmaa tullut esille DNA tutkimuksen kautta ja olisi 10-25 sukupolvea taaksepäin yhteinen esi-isä. Kirkonkirjojen paikkansapitävyys ja todelliset esi-isät voivat olla eriäviä. Suvusta tietävien toivon kommentoivan asiaa.


      • Sukututkintaa
        sukuyhteyksiä kirjoitti:

        Minkähän nimisiä Hammarbergejä siellä Tammelassa on asunut. Ja mitä viitteitä olet löytänyt siitä, että olisivatten jotain sukua Pohjanmaalle.

        Tammelassa on asunut äiti äidin äiti: Edla Gustava Hammarberg s. 12.9.1958 Forssassa ja k. 29.4.1947 Ulvilassa. Lapsia useita.

        terveisin: Seija Itäluoma, Noormarkku


      • Sukututkintaa
        sukuyhteyksiä kirjoitti:

        Minkähän nimisiä Hammarbergejä siellä Tammelassa on asunut. Ja mitä viitteitä olet löytänyt siitä, että olisivatten jotain sukua Pohjanmaalle.

        Tuli virhe: Edla Gustava Hammarberg syntynyt Forssassa 23.9.1858 ja kuollut 29.4.1947 Ulvilassa.


      • Anonyymi
        Sukututkintaa kirjoitti:

        Tammelassa on asunut äiti äidin äiti: Edla Gustava Hammarberg s. 12.9.1958 Forssassa ja k. 29.4.1947 Ulvilassa. Lapsia useita.

        terveisin: Seija Itäluoma, Noormarkku

        Hei minulla on käsissäni sukuselvitys, jossa mainitaan Edla Gustava os. Hammarberg. Vihitty Oskar Talvisen kanssa. Isoisäni Reino Henrik Harrivaara muutatti aikoinaan sukunimensä yhden veljensä kanssa Hammerbergistä Harrivaaraksi. Loput sisaruksista pitivät Hammarberg nimen. Käsittääkseni Edla Gustava on vaarini Reino Henrikin isoisän sisko?...

        Terv. Kari Harrivaara, Vantaa


      • Anonyymi
        Sukututkintaa kirjoitti:

        Tuli virhe: Edla Gustava Hammarberg syntynyt Forssassa 23.9.1858 ja kuollut 29.4.1947 Ulvilassa.

        Montako goodmannia on Suomea tallannu, onko elossa ainuttakaan!


    • Olen omaa sukuani Hammarberg ja on/olisi todella mielenkiintoista tietää enemmän suvustani. Itse olen kuullut täysin erilaisen tarinan Hammarbergeista mitä täällä on tullut ilmi. Jos joku vaan osaa tehdä sukututkimusta tai antaa vinkkejä mistä aloitan ja mihin jatkan olisin kiitollinen. =)

      • Juurilleen

        Olisitko ystävällinen ja kertoisit täälläkin kuulemasi tarinan. Olisin kovin kiinnostunut ja varmasti moni muukin, jolla samoja juuria.


      • Juurilleen kirjoitti:

        Olisitko ystävällinen ja kertoisit täälläkin kuulemasi tarinan. Olisin kovin kiinnostunut ja varmasti moni muukin, jolla samoja juuria.

        Olen kuullut,että kolme hollantilaista veljestä olisivat tulleet Suomeen ja siitä olisi ainakin tämä "minun" Hammarberg sukuni saanut alkunsa. Vuosiluvuista ei ole hajuakaan. Keskustelin isäni kanssa asiasta ja hän muistelin omistavansa jonkun sukupuu kaavion joka oli aika suppea,mutta kuitenkin.Käskin etsimään sen heti,että voin nähdä sen...sitten tiedän enemmän =) Tällä hetkellä tiedän vain 5 sukupolvea taakse päin ja kaikki nämä ovat syntyneet Helsingissä tai Helsingin maalaiskunnassa.


      • juurilleen
        celona82 kirjoitti:

        Olen kuullut,että kolme hollantilaista veljestä olisivat tulleet Suomeen ja siitä olisi ainakin tämä "minun" Hammarberg sukuni saanut alkunsa. Vuosiluvuista ei ole hajuakaan. Keskustelin isäni kanssa asiasta ja hän muistelin omistavansa jonkun sukupuu kaavion joka oli aika suppea,mutta kuitenkin.Käskin etsimään sen heti,että voin nähdä sen...sitten tiedän enemmän =) Tällä hetkellä tiedän vain 5 sukupolvea taakse päin ja kaikki nämä ovat syntyneet Helsingissä tai Helsingin maalaiskunnassa.

        Tällainen selitys on minulle kerrottu.On lähellä kyllä tuota aiempaa. Kaksi veljestä olisi tullut Ruotsista. Asettuneet Etelä-Suomeen ja siinä olisi ollut alkua suvulle. Todenperäisyydestä en mene takuuseen. Olisi hienoa mikäli jostain löytyisi tarkempaa tietoa.


      • juurilleen kirjoitti:

        Tällainen selitys on minulle kerrottu.On lähellä kyllä tuota aiempaa. Kaksi veljestä olisi tullut Ruotsista. Asettuneet Etelä-Suomeen ja siinä olisi ollut alkua suvulle. Todenperäisyydestä en mene takuuseen. Olisi hienoa mikäli jostain löytyisi tarkempaa tietoa.

        Ikävä kyllä en löytänyt paljoakaan uutta tietoa suvusta.Tämä sakupuu jonka sain alkaa Samuel Hammarbergistä (17.8.1847-30.4.1911) ja hän syntyi Tammelassa.
        Jos jollain on tietoa häntä edeltävistä sukupolvista niin kiitollisena otan tiedot vastaan.


      • t.Tuomo
        celona82 kirjoitti:

        Ikävä kyllä en löytänyt paljoakaan uutta tietoa suvusta.Tämä sakupuu jonka sain alkaa Samuel Hammarbergistä (17.8.1847-30.4.1911) ja hän syntyi Tammelassa.
        Jos jollain on tietoa häntä edeltävistä sukupolvista niin kiitollisena otan tiedot vastaan.

        Pikaisen Hiski haun perusteella Samuelin isä oli myös Samuel.
        Äiti oli Loviisa Matintytär

        Vihki tiedot:
        8.3.1846 Sukula S.ne smed. Samuel Hammarberg Pig. Lovisa Mattsdr. Sukula Mäki-Tulokas


        Tammela srk
        17.8.1847 17.8.1847 Sukula S.ne smed. Samuel Hammarberg Lovisa 25 Samuel

        16.1.1849 17.1.1849 Sukula Sm. Smeden Samuel Hammarberg Lovisa Mattsdotter 26 Gustaf Adolf

        29.2.1852 29.2.1852 Sukula Smeden Samuel Hammarberg Lovisa Mattsdotter 29 Albinus

        27.8.1859 28.8.1859 Sukula Smeden Samuel Hammarberg Lovisa Mattsdotter 37 Michel

        t. Tuomo


      • t. Tuomo
        t.Tuomo kirjoitti:

        Pikaisen Hiski haun perusteella Samuelin isä oli myös Samuel.
        Äiti oli Loviisa Matintytär

        Vihki tiedot:
        8.3.1846 Sukula S.ne smed. Samuel Hammarberg Pig. Lovisa Mattsdr. Sukula Mäki-Tulokas


        Tammela srk
        17.8.1847 17.8.1847 Sukula S.ne smed. Samuel Hammarberg Lovisa 25 Samuel

        16.1.1849 17.1.1849 Sukula Sm. Smeden Samuel Hammarberg Lovisa Mattsdotter 26 Gustaf Adolf

        29.2.1852 29.2.1852 Sukula Smeden Samuel Hammarberg Lovisa Mattsdotter 29 Albinus

        27.8.1859 28.8.1859 Sukula Smeden Samuel Hammarberg Lovisa Mattsdotter 37 Michel

        t. Tuomo

        Pitäjänseppä Samuel Carlsson Hammarberg s. 17.9.1807 perheineen löytyy Tammelan ikäkirjasta:
        http://www.sukuhistoria.fi/sshy/kirjat/Kirkonkirjat/tammela/ikakirja_1840-1850_tk519-520/177.htm

        Ylempänä ilmeisesti hänen suutari isänsä vaimoineen

        t. Tuomo


      • mha1
        celona82 kirjoitti:

        Ikävä kyllä en löytänyt paljoakaan uutta tietoa suvusta.Tämä sakupuu jonka sain alkaa Samuel Hammarbergistä (17.8.1847-30.4.1911) ja hän syntyi Tammelassa.
        Jos jollain on tietoa häntä edeltävistä sukupolvista niin kiitollisena otan tiedot vastaan.

        Olemme juuri selvittämässä Hammarbergin sukua tahollamme. Olemme Samuel Richardin s. 6.2.1875 jälkeläisiä.
        Samuel Richardin isä oli Samuel Samuelsson Hammarbergin s. 17.8.1847 puoliso Mariana Lith s. 1.5.1844. Samuel Hammarbergin isä oli sockensmed Samuel Carlsson Hammarberg s.17.9.1807 vaimo Lovisa Mattsdotter s. 12.6.1822. Samuel Carlssonin isä oli skomakare Carl Eriksson Hammarberg s. 1769 k. 22.7.1845 vaimo Caisa Mattsdotter s. 1778 k. 6.3.1852. Mekin haluamme tietää vanhemmista sukupolvista jos jollain on tietoa.


      • Örwin456
        mha1 kirjoitti:

        Olemme juuri selvittämässä Hammarbergin sukua tahollamme. Olemme Samuel Richardin s. 6.2.1875 jälkeläisiä.
        Samuel Richardin isä oli Samuel Samuelsson Hammarbergin s. 17.8.1847 puoliso Mariana Lith s. 1.5.1844. Samuel Hammarbergin isä oli sockensmed Samuel Carlsson Hammarberg s.17.9.1807 vaimo Lovisa Mattsdotter s. 12.6.1822. Samuel Carlssonin isä oli skomakare Carl Eriksson Hammarberg s. 1769 k. 22.7.1845 vaimo Caisa Mattsdotter s. 1778 k. 6.3.1852. Mekin haluamme tietää vanhemmista sukupolvista jos jollain on tietoa.

        Tämä ei ole vastaus erityisesti kenellekään, mutta olen juuri aloittamassa pientä selvittelyä, koska tuttavani on ilmeisesti 3-4. polven serkku Irwinin kanssa mutta he eivät tiedä tarkalleen kaikkia nimiä siitä välistä. Ilmoittelen täällä sitten kun/jos saan mitään selville.


      • Karita
        Örwin456 kirjoitti:

        Tämä ei ole vastaus erityisesti kenellekään, mutta olen juuri aloittamassa pientä selvittelyä, koska tuttavani on ilmeisesti 3-4. polven serkku Irwinin kanssa mutta he eivät tiedä tarkalleen kaikkia nimiä siitä välistä. Ilmoittelen täällä sitten kun/jos saan mitään selville.

        hei! aloimme tutkimaan isoisäni Olavi Michelssonin sukua ja saimme selville että isoisäni äidin äidin isän sisko oli tuo Marian Lith joka yllä olevan mukaan on mennyt naimisiin Samuel Samulessonin kanssa.


      • M.mia
        juurilleen kirjoitti:

        Tällainen selitys on minulle kerrottu.On lähellä kyllä tuota aiempaa. Kaksi veljestä olisi tullut Ruotsista. Asettuneet Etelä-Suomeen ja siinä olisi ollut alkua suvulle. Todenperäisyydestä en mene takuuseen. Olisi hienoa mikäli jostain löytyisi tarkempaa tietoa.

        näin olen minäkin kuullut ja heidän toisen poika oli minun isoisäni holger nikolai hammarberg


      • Anonyymi
        mha1 kirjoitti:

        Olemme juuri selvittämässä Hammarbergin sukua tahollamme. Olemme Samuel Richardin s. 6.2.1875 jälkeläisiä.
        Samuel Richardin isä oli Samuel Samuelsson Hammarbergin s. 17.8.1847 puoliso Mariana Lith s. 1.5.1844. Samuel Hammarbergin isä oli sockensmed Samuel Carlsson Hammarberg s.17.9.1807 vaimo Lovisa Mattsdotter s. 12.6.1822. Samuel Carlssonin isä oli skomakare Carl Eriksson Hammarberg s. 1769 k. 22.7.1845 vaimo Caisa Mattsdotter s. 1778 k. 6.3.1852. Mekin haluamme tietää vanhemmista sukupolvista jos jollain on tietoa.

        Hei, hallusani olevassa sukuselvityksessä mainitaan Samuel s. 17.9.1807. Oma sukuhaarani lähtee Samuelin veljestä Emanuel:ista. s. 25.10.1812. Isoisäni Reino Henrik Harrivaara muutatti sukunimensä Hammarbergin joskus 1900-luvun alkupuolella Harrivaaraksi.

        Terv. Kari Harrivaara, Vantaa


      • Anonyymi
        juurilleen kirjoitti:

        Tällainen selitys on minulle kerrottu.On lähellä kyllä tuota aiempaa. Kaksi veljestä olisi tullut Ruotsista. Asettuneet Etelä-Suomeen ja siinä olisi ollut alkua suvulle. Todenperäisyydestä en mene takuuseen. Olisi hienoa mikäli jostain löytyisi tarkempaa tietoa.

        Itselläni olevan sukuselvityksen mukaan Hammarberg-suvun kanta-isä löytyy Ahvenanmaan Hammarin maakunnannasta 1600-luvulta...?

        Terv. Kari Harrivaara, Vantaa


      • Anonyymi

        Älkää jakako täällä netissä sähköpostiosoitteitanne, varsinkin jos ne sisältävät henkilötietojanne esimerkiksi etu-ja sukunimiä.Välttäkää sähköpostinkin välityksellä nimienne käyttämistä,kun keskustelette tuntemattomien kanssa.Eli ei nettiin omia eikä muiden sähköpostiosoitteita,puhelinnumeroita,kotiosoitteita yms tietoja.

        Antakaa ilmi tuollaiset henkilötietoja sisältävät viestit,kuten yllä joku sähköpostiosoitteen laittanut tänne.


    • Örwin456

      Tässä jotain

      Irvinin vanhemmat

      Yrjö Erland Hammarberg k. 1981 (?) Heinola (?) löytyisikö hautakivi Heinolasta

      Kirsti Inkeri Jokela s. 29.10.1916 k. 14.4.2001 haud Hämeenkyrö

      • Heinolasta

        Olen otse Hammarberg ja isäni isän sikunimi on ollut Hammarberg ja siitä en tiedä enenpää keneltä sukuumme Hammarberg nimi on tullut.
        Mutta siis sukuni on kotoisin Heinolasta mutta väitettiin että en kuulu Irwinin sukuun.


    • rock'n'roll

      mikäli lueskelin oikein Tammelan kirjoja, mikä ei ole ollenkaan varmaa, niin

      Eric Ericsson Hammarberg s. 1731 k. 31.7.1821 Liesjärvi
      vmo Sophia Mattsdr s. 1739 k. 1.1.1820 Liesjärvi
      lapsia
      Carl Gustaf Hammarberg s. 1769 vmo Caisa Mattsdr
      Elias Hammarberg s. 1772 vmo Caisa Johansdr Lauren

      löysin Eliakselle kaksi tytärtä ja Carl Gustafille 8 lasta, joista Samuel Hammarberg s. 17.9.1807 sukuhaara johtaisi Irwiniin neljä polvea alaspäin

      • Anonyymi

        Nuo mainitut henkilöt mainitaan myös hallussani olevassa sukuselvityksessä. Oma sukuhaarani lähtee Samuelin s. 17.9.1807 veljestä Emanuel:ista s. 25.10.1812. alaspäin.


    • stinakaisa

      Minä olen myös Hammarbergin sukua Nummen Leppäkorvesta. Äitini suku on Leppäkorvesta. Näyttää siltä, että samaa sukujuurta Matts Hammarbergin kanssa. Olen kuullut, varmaa tietoa ei siis ole, että nämä Hammarbergit olisivat tulleet Ruotsista.

    • shillee

      Irwin Goodmanin hautakivi on Hämeenkyrössä.

    • Mun äidin sukunimi on Hammarberg ja lapsena mulle kerrottiin että hän on Antti Yrjön pikkuserkku. Meidän suvussa on laulun lahja, vaarini Väinö Werner Hammarberg on Kirsti Hammabergin veli, kuuluisa oopperalaulaja, meni sitten naimisiin Pyynikin oluttehtaan omistajapojan kanssa. Minäkin omaan laulunlahjan, kiitos suvun geeniperimälle...

    • kotkalainenn

      Täällä Kotkassa näyttäisi olevan Hammarbergeja, kun tullu törmättyä postilaatikkoon jossa luki Hammarberg.

    • jotakin juuria

      rengosta oli

      • sukua

        Mikä oli Irwinin isoisän syntymäaika ja paikka?


    • pokke

      Minua on kiinnostanut, milloin Irwinin isä syntyi ja kuoli. Hänhän ei ole samassa haudassa kuin Irwin ja Irwinin äiti. Milloinhan sitten erosivat?

    • JuuretMuolaassa

      Antti Hammarbergin isoisä Erland Hammarberg muutti Rengosta Muolaaseen vuonna 1913 ja meni naimisiin Muolaan Perkjärveltä kotoisin olevan Loviisa laihasen kanssa v. 1913. Tästä avioliitosta syntyi mm. poika Uuno Erland Hammarberg 1914 ja kuoli Muolaassa 1916. Hammarbergien muutosta pois Muolaasta ei ole tietoa mutta heille syntyi Yrjö Hammarberg, joka on Antin isä. Loviisa Laihasen veli Johannes Laihanen on Onni Laihasen isä, joten Irwin ja Onni Laihanen ovat sukua keskenään. yrjö Hammarberg ja Onni Laihanen olivat serkkuja keskenään. Minun äitini on Onni Laihasen pikkuserkku samoin kuin myös Yrjö Hammarbergin.

      • Heinolassa_asunut

        Muistan Yrjö Hammarbergin, kävin monet kerrat hänen liikkeessään Heinolassa ostoksilla. Vasta myöhemmin sain tietää, että hän oli Antin isä. Antti kävi jossain vaiheessa kouluakin Heinolassa.


      • eiasunutsiellähän

        Olisiko ollut Antin nuorempi velipuoli?


      • Anonyymi

        Miten ne noin ristiin ovat menneet?
        Jos äitisi on sukua Onki Laihaselle ja Yrjö Hammarbergille

        Ja Loviisa Laihanen- Onnin sukulainen, on mennyt tuon Hammarbeegin kanssa naimisiin?


    • suvustannekin

      Okei.

    • sukututkimusta

      Onko tämä suku romanisuku. Antti ei ainakaan ollut tavissuomalaisen näköinen.

      • Sukuhutkija

        Minusta Antti oli tyypillisen melko alkoholisoituneen laihan suomalaisen näköinen. Ei yhtään mustilaisen. Monillakin mustilaisilla on pyöreähkö nenänpää ja tyypillinen ulkonäkö muutenkin. Myös parilla sukulaisellani, joitten kantasuomalaiselle äidille a.u.na syntyneellä äidillään. Näitten kahden toisilla kahdella sisaruksella on tyypillinen kantasuomalainen ulkonäkö.


      • Kurkjoelt

        Ei mitään mustalaisverta. Mikä pitäisi kyllä nähdä päältäpäinkin. Ruskeat silmät ja hiukset ei tee mustalaista.


      • Anonyymi

        Karjalaiset sukujuuret. Siellä on meitä tummatukkaisia ruskeaslmäisiä. Monella jälkeläiselle myös tullut samoja värejä.
        Pitkäraajaisia. Aika kaposia.


    • hyvättä

      Hei.

    • onkin

      Poistettu.

    • uppppp

      ......

    • YesYesYes1

      Hän oli hyvä tyyppi - hyviä biisei

    • RemyBonjasky

      Vaan oliko Yrjö Hammarberg Irwinin biologinen isä?

      • Anonyymi

        Juu. Samaa näköä ja samaa olemusta noitten Laihasten kanssa on paljon ja he ovat samaa sukua.


    • Romaanisuku

      Kyllä Antti Hammarberg oli ainakin osittain mustalainen. Pitää paikkansa. Tunnen hänen ens. serkkunsa ja sitä kautta tiedän.

    • sukututkija
    • Anonyymi

      Antti Hammarberg tosiaankin oli romani, ainakin osittain. Sukutausta vähän epävarma joltakin osalta, mutta romaniverta kyllä. Olen itse siitä samasta suvusta ja olen varttikaale.

      • Anonyymi

        Eiii!
        Karjalainen kyllä. Sieltä se tumma hipiä.


      • Anonyymi

        Isänsä kautta ei. Äitinsä kautta? En tiedä.


      • Anonyymi

        Ole vaan. Antti ei ollut.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        No loppuihan vihdoin tuo romani-mustalais väittämä.
        Olen sukua ja tutkinut näitä Hammarbergejä.
        Ei ole krkonkirjoissa merkintää mustalaisuudesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No loppuihan vihdoin tuo romani-mustalais väittämä.
        Olen sukua ja tutkinut näitä Hammarbergejä.
        Ei ole krkonkirjoissa merkintää mustalaisuudesta.

        Kirkonkirjoihin ei merkitä onko mustalaisverta vai ei. Kirkko ei tee verikokeita. Kaikki Hammarberg, Tamminen jne. ovat romanisuvun edustajia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirkonkirjoihin ei merkitä onko mustalaisverta vai ei. Kirkko ei tee verikokeita. Kaikki Hammarberg, Tamminen jne. ovat romanisuvun edustajia.

        Kyllä kirjattiin zigenäärit kirkonkirjaan etc ainakin 1800-luvulla. Hammarberg ien, Tammisen taustoissa ei näy tuota merkintää. 1900-luvulla tuskin enää merkittiin mustalaisuutta-ainakaan minä en ole törmännyt ko. merkintään.


    • Anonyymi

      Koska et ole kysynyt lupaa julkaista lapset, poista ne heti. Koska poistaminen ei oikeasti onnistu, muuta nimiksi oikeasti N.N.

    • Anonyymi

      Hei, isoisäni Reino Henrik Harrivaara s. 19.6.1903 muutatti sukunimensä Hammarbergistä Harrivaaraksi yhden veljensä kanssa, muut sisarukset pitivät Hammerberg nimensä. Minulla on hallussa omasta sukuhaarastani sukuselvitys. Tässä tietoa esi-isistäni jos jotakuta kiinnostaa. Vaarini isä muurari Heikki Juho Hammarberg s. 6.8.1879 Tammelassa. Vaimo Ida Maria Sulin s. 16.1. Tammelassa. Heikin isä Alfred s. 31.8. 1850 Tammelassa. Alfredin isä oli Emmanuel Kallenpoika (Carsson) Hammarberg s. 25.10.1812. Vaimo Kaisa Tuomaantytär (Caisa Thomasdotter s. 14.1.1814. Emmanuelin isä Kalle Erkinpoika (Carl Ericson) s. 1769. Vaimo Kaisa Matintytär (Caisa Matsdotter). Kalle Erkinpoijan isä Erkki Erkinpoika Hammarberg s. 21. 5. 1733. Avioliittoon leskenä Sophia Matintyttären s. 28.5.1739 kanssa. Ja edelleen tästä päästään vielä pari sukupolvea taaksepäin 1600-luvun loppupuolelle. Huh! Meniköhän kaikki oikein...

      Terv. Kari Harrivaara, Vantaa

      • Anonyymi

        Ai irwin eli Antti olisi Heinolassa käynyt koulua??
        Ja koskakohan? meinaan vaan että Hämeenlinnassahan se pikkupoikana kokoajan piti olla kun Vexinkin tapasi ihan JO nöösinä samalla kadulla ei ollu edes koulussa,miksi olisivat menneet Heinolaan ja sitten taas takasin Hämeenlinnaan??
        Herättää vaan aika paljon kysymyksiä,missään hänestä kertovaas kirjassa ei tuota ole koskaan kerrottu...
        Taitaa mennä samaan sarjaan kun kerrotaan että Juicella oli talo Lahdessa,oli varmaan mutta asuiko siellä kirjoilla koskaan? tai edes kun muutaman päivän.
        Tämä ihan sen takia koska olen keränny tietoa irwinistä jo pikkupojasta asti ihan vaan omiksi tarpeiksi


      • Anonyymi

        Emmanuelin pojan Carl Augustin jälkeläisiä.


      • Anonyymi

        Ei.
        Olet nyt eksynyt.

        Irwinin isoäiti ja isoisä ovat Karjalasta ja siellä Irwinin isäkin on syntynyt. Muolaassa.


      • Anonyymi

        Eihön tuo liity nyt Irwiniin mitenkään.
        Hänen isoisänsä isoäitinsä ja isänsä syntyivät Muolaan kylässä Karjalassa 1880-luvulla ja 1910-luvulla. Sieltä sen Hamnarbergin sukuhaara tulee, mitä Irwin edustaa.

        Voitte olla 1800-luvun tai 1700-luvun samoja Hammabergejä, mutta eri sukuhaaraa 1880- eteenpäin ainakin.


    • Anonyymi

      Eiköhän siellä forssassa asu vielä joku Hammarberg...

    • Anonyymi

      Ei ollu hämeenlinnasta oli

    • Anonyymi

      Vanhojen ämmien juoruja eli vitunko väliä.
      Taatusti se oli sukua aatamille ja eevalle.

    • Anonyymi

      Tämä on Irwinin isä ja isän sukutausta:
      Yrjö Erland Hammarberg
      Birthdate: 03. kesäkuuta 1919
      Birthplace: Muolaa, Finland (Suomi)
      Death: 23. elokuuta 1980 (61)
      Heinola, Finland (Suomi)
      Lähisukulaiset:
      Vanhemmat: Erland Hammarberg ja Loviisa Laihanen

      • Anonyymi

        Karjalasta, Karjalan kannakselta, Muolaan kylästä.


    • Anonyymi

      Tietääkö kukaan Yrjö Hammarbergin (Irwinin isän) lempinimeä? Kysytään yhdessä tietovisassa.

      • Anonyymi

        Joo. Mutta en kerro.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo. Mutta en kerro.

        Mikä estää kertomasta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä estää kertomasta?

        Miksi kertoisin?


    • Anonyymi

      Kikkeli

    • Anonyymi

      Kikkeli

    • Anonyymi

      Sääksmäeltä Jutikkalan kartanon seppä, olivat muuttaneet Muolaasta.

    • Anonyymi

      Hampurin Reeperbahnilta ne olivat alunperin kotoisin.

    • Anonyymi

      Kikkeli

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1555
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1315
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1212
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1122
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1046
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1045
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      11
      1036
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1001
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      2
      996
    Aihe