Kumpi kannattaisi hankkia mielummin ?
Olen todellakin aloittelija noiden koneiden kanssa mutta kumminkin olis ihan kiva jotain voida tehdä. Niin meillä on yksi aika vanha ompelukone, se nyt ei mikään paras ole mutta toimii kuitenkin. Että kun tekisin ihan kunnon trikoosta ni kumpi olis parempi ? Ostaa saumuri että olis sitten hyvä saumuri ja myös sitten kaiken varalta se ompelukone. Vaiko sitten panostaa kunnon ompeluoneeseen mutta saumuria ei olisi ?
Kertokaa mielipiteenne.
Ja sitten jos voisitte vähän kertoa noiden koneiden hintaluokasta nimittäin itse en tiedä YHTÄÄN. Ja että mikä malli voisi olla hyvä minulle :)
saumuri vai ompelukone?
4
2125
Vastaukset
- saumurin
Itse ostaisin ehdottomasti saumurin , jos kerran tarve olisi trikoitten ja muitten venyvien kankaitten ompeluun. Ja vielä kunnollisen sellaisen, kestää sitten seuraavat kolmekymmentä vuotta. Kunnolliseen saumuriin saat varata rahaa tonnin molemmin puolin. Itse ostin viime keväänä B:llä alkavan saumurin (ei saa mainostaa) ja olen ollut tyytyväinen. Oli tuuria sain edullisesti.
- Annikki988
Trikoovaatteiden ompelu tavallisella ompelukoneella
vie ilon. on minun mielipiteeni kun lainasin oman B-kirjaimella alkavan rakkaan saumurini ja jouduin ompelemaan uuden mekon juhlaan.
Ompelukoneella kesti kolme tuntia kun se on hidasta
ja reuna pitää leikata koska ompelukoneella ei voi ommella ihan reunasta kuten saumurilla.
Kun sain oman rakkaani (sen Bernin) takaisin, ompelin uuden mekon 40 minuutissa päälleni.
Siis ehdottomasti kunnon saumuri, ja sitten vahvistat ne saumojen alut tavallisella ompelukoneella.
Jos omistaa saumurin, ei tarvitse kuin perusompelukoneen jolla vahvistaa saumojen alut,vetoketjujalan ja jos ompelee takkeja jakkuja niin sitten pitää olla se napinläpijalka koneessa.
Siksakkia ei enää tarvitse käyttää koska saumuri saumaa hetkessä!
Tässä minun vakaa mielipiteeni ja nettiin vaan googlaamaan mistä halvimmalla uuden saumurin .
Ei mitään halpaa roskakonetta kannata ostaa.
Jos ostaa laadukkaan heti ei tarvitse ostaa toista ja itkeä väärää ostosta!! - siksaksiksak
Jos ompelet trikoota, collegea, fleeceä yms, saumuri on tarkoituksenmukaisin hankinta. Itse ompelen enimmäkseen paksuja villakankaita, pellavaa yms joustamatonta. Jos minun pitäis valita vain toinen, niin ottaisin hyvän ompelukoneen. Mulla on kuitenkin molemmat. Saumuri mulla on enimmäkseen huolittelukäytössä. Siksakkaus on hidasta, ja saumurilla tulee siistimpi ja tasaisempi jälki. Ja tietenkin: joustokankaiden ompelussa saumurin voittanutta ei ole.
Käyttömäärä ja rahasumma, jonka olet valmis sijoittamaan koneeseen ratkaisevat merkkivalinnan. Jos ompelet suurimman osan vaatteistasi itse, niin kalliskin kone maksaa lyhyessä ajassa itsensä takaisin.
Hintahaitari olen havainnut 350 eurosta lähemmäs tonniin. Saumuri on kait aika yksinkertaista teknologiaa, enkä ole kuullut kenenkään moittivan saumuriaan. Mahtaako niissä olla dramaattisia eroja? Valmistusmaa kertoo jotain, mutta sitä ei kannata sekottaa valmistuttajan maahan. Jos tuotteella on pitkä takuuaika, niin silloin valmistaja ainakin on uskoo tehneensä hyvälaatuisen tuotteen.
Arvostettu ja hyvämaineinen merkki on usein kalliimpi, koska ostajat tietävät sen olevan varmalaatuista tuote ja ovat valmiita maksamaan merkistä ylimääräistä. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että joku toinen halvempi tuote olisi huono tai huonompi kuin ko. merkki. Brandyn maineen avulla voidaan myös myydä eritasoisia tuotteita, joista vain kalleimmat luovat ja ylläpitävät mainetta ja halvemmat lisäävät myynnin volyymiä.
Jos sulla on malttia ja aikaa, niin käy liikkeissä testiajamassa erilaisia saumureita, ja kysele hintoja. Suomalaisilla hintavertailusivuilla ei taida löytyä arvosteluja saumureista. - kumman valitsisin
Okei kiitos kaikille! Taidan nyt todellakin olla tuon saumurin kannalla :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 937768
- 403732
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021876- 241180
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321033Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,28983Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53827Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31782Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa
1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄60749Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia10740