Jos kerran homeet tarttuvat irtaimistoon hometalossa asuessa, niin mitne hyvin ne tarttuvat irtaimistosta eteenpäin.
Kun tietää miten paljon homtaloja on jo tullut Suomessa ilmi, ja koko ajan tulee lisää tiedoksi että perheet joutuvat hävittämään irtaimistoaan tai jopa koko irtaimiston.
Mietin vain miten paljon kirpputoreilla on homesaastunutta tavaraa myynnissä? onko kukaan tutkinut, ja pitäisikö ?
Myöskin kiinnostaa tietää jos kirpputorilta kantaa asuntoonsa paljon homeista tavaraa, miten paljolla saa puhtaan asuntonsa pilalle, tai omaa puhdasta irtaismistoaan tartutetuksi. Olen seuraillut että joskus joku kommentoi "arvioina" ja ehkä lausein, mutta onko tätä kukaan tutkinut tai onko jollain oikeaa kokemusta asiasta.
Miten homeet tarttuvat
5
267
Vastaukset
- Olli50 ja
totta kai oma asunto menee pilalle kirpputoripaskalla.
Minä henkilökohtaisesti olen ihmetellyt kauan, että ihmiset kuljettavat kotiinsa kirpputoreilta koit ja torakat.
Sen lisäksi esimerkiksi sädesienen saastuttamat tavarat pitäisi polttaa tai muuten tuhota, on kuitenkin sitä porukkaa enimmäkseen, joka minimoi vahingot ja vie muodikkaasti kirpputoreille ja turuille, sieltä jotkut ekologiset äidit ja iskät sitten ostavat pienokaisilleen vaatteita jopa vuodevaatteet....HYI SAAAATANA - Olli50 ja
niin piti vielä lisätä, että pesu esimerkiksi 40 asteessa ei todellakaan poista esimerkiksi homeitiöitä, pesu 60 asteessa kahteen kolmeen kertaan vois olla jotakuinkin ok eli silloin pitoisuudet olisivat jo huoneilmaan pöllytessään tosi pieniä, olettaen ettei ole minkään vaarallisen lajikkeen homeitiöitä, toksiinejähän ei huoneilmaan näistä tule, koska silloin homeen on oltava aktiivinen eli kosteutta mukana kuten rakenteessa, mutta pitää huomioida, että kuivat homeitiöt ovat myös ihmiselle vaarallisia.
Löytyy jopa niin kahjoa porukkaa, joka luottaa siihen lauseeseen näillä uskovaisten ylläpitämillä kirppiksillä, että tuodut tavarat ovat pestyjä ja puhtaita, etteivät itse edes pese niitä......kukahan ne mahtaa pestä :-D toisaalta eikai kukaan täysjärkinen osta kirpparipaskaa pesemättä - tkhlhnkhnk
Olen ennen rahdannut kotiini paljon kirppiskamaa ja tavaroita ja vaatteita homeisesta maalaistalosta. En edes ollut siitä tietoinen, eikä siitä tullut minulle mitään haittaa, ennenkuin sairastuin homeista yhdessä asunnossa myöhemmin. Vasta sen jälkeen olen alkanut saada oireita myös homepaikoista peräisin olevista tavaroista, tai ylipäänsä alkanut tunnistaa homeenhajun.
Kyse on siis ilmeisesti altistumisesta - jos ei ole ehtinyt jossain sairastua homeista, niin elimistö ei ilmeisesti hetkahda tuollaisista pienistä määristä tavaroissa. Ongelmat alkavat vasta sen jälkeen, kun on terveys pettänyt homeasunnossa tai työpaikalla/koulussa/päiväkodissa/armeijan kasarmissa tms homeiden takia. SIksi olisi niin tärkeää välttää sitä alkuperäistä sairastumista, koska tietyn kynnyksen ylityttyä paluuta ei ole. - hoooomesweet
Höpinää, kahdessa hometalossa asuneena haistan homeen vaatteista ja huonekaluista enkä semmosia osta.Asunto sijoittaja siellä varmaan taas huutelee.Niillä on paska housussa, kun pelkona jäädä kusetuksesta kiinni.Mitä rikkaampi, sitä röyhkeempi kauppamies.Onneksi pelastuimme hometalon ostosta naapurien ansiosta.He kertoivat kauhutarinoita talosta ja myyjä vaan kehui suu vaahdossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Päivän Riikka: polttoöljyn hinta räjähti
Näyttää tuo putinismi ilmenevän persuissa myös Suomen yrittäjien kampittamisena. Polttoöljy on se katalyytti, joka pitää362141Mökkejä ostellaan nyt ihan hulluna!
Tyypilliset lainamäärät on yli 500 000€ mökkejä ostellessa eli erityisesti tuollaiset miljoonamökit on nyt suomalaisten601965Helsingin yllä valopalloja
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1508be00-28c9-4156-83dc-0be5e7aa3066 "Helsingin taivaalla lensi lauantaina puolen yön1211910HÄLYYTYS!!
Ukraina se hyökkää jo Suomen maaperälle. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/645b83ce-e074-4f00-8b99-245d01b38a363771622Kovasti on hävittäjiä ilmassa. Nytkö se alkoi?
Onko nyt sota ?? `Vai harjoituksiako vain? Hävittäjät pörrää kovasti.1031621Helsingin yllä lensi yöllä jotain outoa puolen yön aikaan valopalloja
Poliisi on saanut tapauksesta yhden havaintoilmoituksen. Valopalloja oli noin parikymmentä ILtalehdessä on video tapah1241444Millainen on naisellinen nainen
Nyt kun taas mennään keikkuen kesään, niin millainen nainen on naisellinen? Pukeutuminen, olemus, puhetapa, jne. Vilma n1821072Raamatullinen kaste
Seurakunnassamme kastettiin mm eräs muslimi, joka oli tullut uskoon. Hän oli ollut Suomessa viitisen vuotta. Hän oli lu53957- 73875
- 27869