Päivällä yks kaks tuli ilmoitus koneella "Windows havaitsi kiintolevyongelman" tjs. Yritän tässä nyt varmuuskopioida tiedostoja, mutta tarkoittaako tuo ilmoitus nyt, että kovalevy on rikki vai häh? Mitä tässä nyt pitäisi tehdä? Maksaako kovalevyn korjaaminen tai uuden kovalevyn asentaminen paljon?
Windows havaitsi kiintolevyongelman
5
472
Vastaukset
- @u/~Ak*J
Luultavasti on menossa rikki. Hyvää ainakin on se että teet varmuuskopioita. Levy saattaa rikkoutua myös varoittamatta tai tuhoutua vaikka tulipalossa tai salaman iskusta. Kopioita on syytä aina olla ja mieluimmin kahtena kappaleena. Kopioita on syytä säilyttää muuallakin kuin koneen vieressä.
Levyjen korjaaminen ei onnistu vaan ostetaan uusi. Hintaa on 50€ - 100€ Levyn vaihto on nopea toimenpide pari johtoa irti ja kiinni. Itse levy voi olla kiinni muutamalla ruuvilla tai pikaliittimellä. Vaihto onnistuu kyllä itseltäkin.
Mikäli vaihdat itse niin ota levy malliksi ja käy tietokonekaupasta hakemassa. Muuten pitää olla koko kone mukana.
Etsi koneen mukana tulleet Windowsin asennuslevyt esiin tai tee ne ohjekirjan mukaan ellei ole jo tehty. Niitä tarvitaan.En tiiä uskallanko itse alkaa mitään säätämään, kun en kauheesti mitään näistä tekniikka-asioista ymmärrä. Maksaaks se kovalevyn asennuttaminen paljonkin? Mistä tiiän, millanen kovalevy mun pitää ostaa?
- iisiä se on....
Ei sun tarvi tietää millainen täytyy ostaa, irroitat levyn ja menet sen kanssa kauppaan ja näytä sitä myyjälle ja sanot " Saisinko samanlaisen kiintolevyn kun tämä kädessäni oleva" Pitää myös huomata että kun koneen muistikortti vioittuu, Windows voi ilmoittaa " Kiintolevyssä ongelmia, suorita levyn tarkastus" tai vastaavaa. Ja lisäksi sulla täytyy olla DVD-Palautuslevyt tehtynä ja toimivina, muuten et saa konetta käyntiin.
- parappa
Vaihtotoimenpiteessa kannattaa muuten sitten varoa staattista sähköä.
- MulliKulli
Jospöytäkone hdn vaihto alle 10 min. Sisäiset hdt alle 100€.
Valitse vasenalakulma Wn käynnistysvalikko - tietokone - C: -oikean klikkaus tarkasta hd. Kyseesä saattaa olla harmiton virhe. Tiedostojjen ketjusta puuttuu jotain ms. Ennen oli CHKDSK.EXE tätä varten.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde232742Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292302- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532180Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211792Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891652Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961586- 2941470
- 1331418
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131409