petit brabancon tietoja kitos :)

hauvveli tulossa

Elikkäs rodusta tietävät tähä vois vähä vastailla ko en googlettamalla löytäny.
Millaisia nämä koirat on ulkoilunkannalta? Millaisia lenkkejä jaksavat ja miten usein? vai ovatko vähemmän liikunnan hauvvoja? :) (sillä ei ole niin väliä itselle mutta kiinnostaisi kuitenkin tietää. Aikaa minulta löytyy kyllä jos sitä tarvitaan paljonkin!)
Tarvitsevatko pukemista talvella koska niillä on niin lyhyt karva ja niin?
Muitakin tietoja saa antaa, rodusta löytyi silti aika suppeasti netistä tietoa.. Pitää lähteä kirjastoon jos sieltä löytyis jotai lissää! >

6

214

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Stuffe

      Meillä pian 5 vuotta täyttävä brabancon narttu. Tykkää pitkistä jopa 6-7 km pitkistä lenkistä. Paitsi jos sataa, sit voi omasta mielestään vaikka käydä pikapissillä ja olla sohvalla koko päivän :) Rakastaa saunomista ja lämpöä. Siellä ollaan missä tapahtuu... VALLOITTAVA rotu. Talvella käytetään lämmikettä jotta pientä ei palele.

      • ahaa"

        Aika laiska koira, jos 6-7 km tuntuu pitkältä lenkiltä. Meillä on lyhytkarvainen mäyräkoira ja chihuahua, jotka kävelevät niin pitkään kuin vain kukaan jaksaa niitä ulkoiluttaa, jopa kymmeniä kilometrejä, ehkä enemmänkin. Sairas rotu, jos ei jaksa edes 10 km lenkkejä. Minä luulin griffoneita energisiksi ja kestäviksi, jonka takia sellaisia harkitsinkin, mutta minun lenkkini koirien kanssa ovat hyvin pitkiä, joten taidan unohtaa moiset rodut.


      • Stuffe
        ahaa" kirjoitti:

        Aika laiska koira, jos 6-7 km tuntuu pitkältä lenkiltä. Meillä on lyhytkarvainen mäyräkoira ja chihuahua, jotka kävelevät niin pitkään kuin vain kukaan jaksaa niitä ulkoiluttaa, jopa kymmeniä kilometrejä, ehkä enemmänkin. Sairas rotu, jos ei jaksa edes 10 km lenkkejä. Minä luulin griffoneita energisiksi ja kestäviksi, jonka takia sellaisia harkitsinkin, mutta minun lenkkini koirien kanssa ovat hyvin pitkiä, joten taidan unohtaa moiset rodut.

        Kyllähän tuo brabbari energinen ja reipas koira on. Tarvittaessa jaksaa varmasti tuon 10 kilsan lenkinkin heittää. Mutta jos lenkkiä heitetään kolme päivässä... Tuo kuutisen kilsaa kerralla on meille hyvinkin soppeli. Joten...eikä se lenkin pituus tee koirasta laiskaa. Koira kävelee jos isäntäkin, joten kyllä tuo brabancon reipas ja emäntä/isäntä laiska jos sikseen tulee... :)


      • Stuffe
        ahaa" kirjoitti:

        Aika laiska koira, jos 6-7 km tuntuu pitkältä lenkiltä. Meillä on lyhytkarvainen mäyräkoira ja chihuahua, jotka kävelevät niin pitkään kuin vain kukaan jaksaa niitä ulkoiluttaa, jopa kymmeniä kilometrejä, ehkä enemmänkin. Sairas rotu, jos ei jaksa edes 10 km lenkkejä. Minä luulin griffoneita energisiksi ja kestäviksi, jonka takia sellaisia harkitsinkin, mutta minun lenkkini koirien kanssa ovat hyvin pitkiä, joten taidan unohtaa moiset rodut.

        Kyllähän tuo brabbari energinen ja reipas koira on. Tarvittaessa jaksaa varmasti tuon 10 kilsan lenkinkin heittää. Mutta jos lenkkiä heitetään kolme päivässä... Tuo kuutisen kilsaa kerralla on meille hyvinkin soppeli. Joten...eikä se lenkin pituus tee koirasta laiskaa. Koira kävelee jos isäntäkin, joten kyllä tuo brabancon reipas ja emäntä/isäntä laiska jos sikseen tulee... :)


      • Stuffe
        Stuffe kirjoitti:

        Kyllähän tuo brabbari energinen ja reipas koira on. Tarvittaessa jaksaa varmasti tuon 10 kilsan lenkinkin heittää. Mutta jos lenkkiä heitetään kolme päivässä... Tuo kuutisen kilsaa kerralla on meille hyvinkin soppeli. Joten...eikä se lenkin pituus tee koirasta laiskaa. Koira kävelee jos isäntäkin, joten kyllä tuo brabancon reipas ja emäntä/isäntä laiska jos sikseen tulee... :)

        Ja vielä sulle nim.ahaa....... Brabancon on terve rotu. Ei juurikaan mitään perinnöllisiä sairauksi rodun taakkana !!!


    • hauvveli tulossa

      Kiitos tiedoista ja nyt on koira ollu jo talouvvessa jonnin aikaa :) Energinen mutta hellyyttä rakastava otus!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8386
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2555
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1936
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe