sauvasirkan munat

näitä mietin

Keräsin kuukauden verran sauvasirkan munia talteen lasipurkkiin, yhteensä about 100 kpl. Parin kuukauden kuluttua munat alkoivat kuoriutua, kahdessa viikossa sauvasirkkoja ilmestyi kolmisenkymmentä. Pari viimeistä kuoriutujaa ei päässyt munasta irti ja ne kuolivat. Loput munat ovat ilmeisesti roskiskamaa.

Onko kellään tietoa, mikä saa sauvasirkat kuoriutumaan samaan aikaan, vaikka munat ovat "eri ikäisiä". Mikä on muninnan onnistumisprosentti? Mikä on pisin aika munavaiheelle, kannattaako em. munia vielä säilytellä? Miksi osa sauviksista ei pääse munansa kuoresta eroon? Osa kuolee kuoriutumisvaiheessa, osa menettää jalan tai pari, kun kuori lopulta irtoaa.

Kertokaapa omia kokemuksianne asiasta.

3

1892

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sirkka

Miksi poikaset eivät pääse munista ulos tai menettävät jalkojansa jos et kastele niitä, kosteus auttaa niitä tulemaan ulos kuoristaan paremmin. Itse ainakin kun minulla oli noita sirkkoja kun olin kerännyt munat laitoin ne rasiaan ja kastelin ruiskupullolla joka päivä.
      Kosteus tärkeää sirkoille. Tuosta munien säilymisestä en tiedä mutta kyllä ne minusta aika äkkiä kuivuvat jos niitä ei kastele.

Mikä on muninnan onnistumisprosentti?

minulla ainakin kuoriutui melkein jokainen poikanen munituista munista jos ei kuoriutunut muna oli jotenkin epämuodostunut tai mustunut.

• Sirikka

Eihän munia voi laittaa rasiaan.Olen lukenut että munien alla pitää olla väh 5 cm tilaa.Miten ne sitten muuten saa 5 cm korkeuteen? :P

• Anonyymi

Mun sauvasirkka muni ekan kerran ja yhessä ainoossa munassa kesti tunti ja sen munan sisukset on sen munan vieressä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      190
      6889
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      59
      4592
    3. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      35
      3923
    4. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      67
      3145
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1935
    6. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      27
      1666
    7. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      17
      1640
    8. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      40
      1563
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      34
      1429
    10. Haluaisitko enemmän ?

Haluaisitko enemmän kuin ystävyyden ? M-N
      Ikävä
      143
      1197
    Aihe