1.2 TSI ketjuviat

remmit kestää

Useissa maissa on valitettu 1.2 tsi koneen lyhytikäisestä nokkaketjusta. Vain 20.000 - 30.000 ajetuissa autoissa on jo jouduttu takuuna vaihtamaan nokkaketju sekä kiristinrulla.
Onko volkkarin 1.2 tsi kone tehnisesti sama kuin samanlainen skodan kone.

19

13047

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Polo11

      Olisiko laittaa linkkiä, mistä olet tämän tiedon saanut/ lukenut?

      • volskutti

        joo katsoisitko aikaisempia osaston kirjoituksia/mielipiteitä.
        eurooppalaisilta sivuilta myös. siellä on autojakin huomattava määrä myös näitä poloisia. tässä olis muutama vinkki asiaan . jakopäähän ei kestä 1.2 Polossa.
        syy= ketju/kiristin/ohjurit yksinkertaisesti väsyvät/venyvät.jne.
        oireen huomaa siitä kun = tyhjäkäynti alkaa soutamaan.sitten sammuu toimii sammuu ei toimi jne. silloin on syytä varautua jakopää remppaan. no sitä ennenhän on tietty käytetty auto vw korjaamolla ja on vaihdettu egr- lömpöanturi jne.. mutta vika on ja pysyy.. sitten kun ajelet taas moottorihuoltovalopäällä ja käy ehkä niinkuin minulle kotipihalla sammui. tovinpäästä ei sitten ei niin millään käyntiin.sytytys o.k. bensa o.k. hinuri >korjaamo. ja taas sitten yrittäävät tunkea egr venttiiliä. sit kävin paikalla ja tuomio oli että kone on paska/rikki/kaput. ja UUSI moottori tilalle...ei ole kuulemma koskaan käynyt näin. ja uusi kone koska ei voi muuta tehdä.
        arvwelin/tiesin tästä jakoketjun hyppäämisestä ja aion nyt sitten itse laittaa sen kondikseen.jakopään korjaussarja johon tulee kaikki osat/o.k. tietysti täytyy käydä ajamassa tietokoneohjelma uuteen uskoon auton boksiin


      • sdrtyi
        volskutti kirjoitti:

        joo katsoisitko aikaisempia osaston kirjoituksia/mielipiteitä.
        eurooppalaisilta sivuilta myös. siellä on autojakin huomattava määrä myös näitä poloisia. tässä olis muutama vinkki asiaan . jakopäähän ei kestä 1.2 Polossa.
        syy= ketju/kiristin/ohjurit yksinkertaisesti väsyvät/venyvät.jne.
        oireen huomaa siitä kun = tyhjäkäynti alkaa soutamaan.sitten sammuu toimii sammuu ei toimi jne. silloin on syytä varautua jakopää remppaan. no sitä ennenhän on tietty käytetty auto vw korjaamolla ja on vaihdettu egr- lömpöanturi jne.. mutta vika on ja pysyy.. sitten kun ajelet taas moottorihuoltovalopäällä ja käy ehkä niinkuin minulle kotipihalla sammui. tovinpäästä ei sitten ei niin millään käyntiin.sytytys o.k. bensa o.k. hinuri >korjaamo. ja taas sitten yrittäävät tunkea egr venttiiliä. sit kävin paikalla ja tuomio oli että kone on paska/rikki/kaput. ja UUSI moottori tilalle...ei ole kuulemma koskaan käynyt näin. ja uusi kone koska ei voi muuta tehdä.
        arvwelin/tiesin tästä jakoketjun hyppäämisestä ja aion nyt sitten itse laittaa sen kondikseen.jakopään korjaussarja johon tulee kaikki osat/o.k. tietysti täytyy käydä ajamassa tietokoneohjelma uuteen uskoon auton boksiin

        Et taida itsekään uskoa tätä schaissea mitä kirjoitat.


      • Laatu heikkoa
        sdrtyi kirjoitti:

        Et taida itsekään uskoa tätä schaissea mitä kirjoitat.

        Volkkari ei näköjään saa edes ketjukäyttöistä jakopäätä kestämään. Onko kyseisen lafkan moottoreissa edes yhtään osaa, joka ei olisi jotenkin tyyppiviallinen tai kestäisi moitteetta edes 100 thkm?? Sitä schaissea taitaa oikeasti olla siellä VW:n konepellin alla, eikä aina vain kirjoittajissa, jotka tuovat näitä vikoja esiin. Auton, jota jatkuvasti mainostetaan laatukäsitteillä, ei pitäisi olla tekniikaltaan tuollaista sontaa. Selitykseksi ei riitä, että on niitä muutamia ehjiäkin ja sellaisia jolla on tuurillaan päästy 300 thkm.Taitaa kaikenmaailman Kiiat ja Daaziat olla nykyään paljon lujempia vehkeitä kuin nuo saksalaisten kyhäämät romut.


    • viele probleme

      Kyseessä olevat ongelmat koskettavat ainakin Yetiä 1,2 TSI . www.briskoda.net www.motor-talk.de www.yetiforum.de

      • steuerkette

        Kas vain, englannissa, hollannissa ja saksassa ihmetellään samoja asioita, mutta suomen maahantuojalla ei ole mitään tietoa tai ongelma on korkeintaan yksittäinen " mariginaalitapaus". Kuitenkin jonkin kelvottoman "alihankkijan" läkkipeltikettinkiä on laitettu kilometritolkulla volkkareitten ja skodien konehuoneisiin. Ja asiakas maksaa kuten aina volkkarilla.
        MIssä viipyy vastuullisuus ja takaisinkutsut ?


      • 99332
        steuerkette kirjoitti:

        Kas vain, englannissa, hollannissa ja saksassa ihmetellään samoja asioita, mutta suomen maahantuojalla ei ole mitään tietoa tai ongelma on korkeintaan yksittäinen " mariginaalitapaus". Kuitenkin jonkin kelvottoman "alihankkijan" läkkipeltikettinkiä on laitettu kilometritolkulla volkkareitten ja skodien konehuoneisiin. Ja asiakas maksaa kuten aina volkkarilla.
        MIssä viipyy vastuullisuus ja takaisinkutsut ?

        Taidat olla aika nuori.


      • timingchain'
        99332 kirjoitti:

        Taidat olla aika nuori.

        Kiitos kohteliaisuudesta.
        Ajelin kuitenkin valmetilla jo -65 ja seuraavalla vuosikymmenellä myös autoilla.


    • PuSe

      Joo, parikymmentä minuuttia Googlettamista ja ongelmia näkyy olleen jo pitkään ympäri Eurooppaa. Aika mielenkiintoista ettei Tuulilasi -lehtikään tiedä asiasta yhtään mitään...
      No, eipä kannata uskoa senkään juttuihin.

      Ongelmia näkyy olevan ja näkyvät aika monet asiasta olevan tietoisia. Käytettyjen autojen kauppiaskin kertoi että hänen tarjoamassaan 2010 1.2 Golfissa oli jakopääremontti tehty (29.000 km ajettu auto) Sanoi että näihin on syytä tehdä se kaikkiin kun on suunnitteluvirhe. Mistähän tuokin jannu tietonsa on saanut kun Volkkarin maahantuoja ei asiaa tiedä.
      Liekö se suurin tietämys autoalalla onkin noissa aina parjatuissa autotrokareissa??

      Kiitokset kaikille asian esiin tuoneille. Aina tuo ei ole helppoa jos on osunut omaan autoon ja omaan kukkaroon. Puse taitaa jatkaa muilla merkeillä...

      • väärin meni

        Suomeen on tuotu n. 100kpl 1.2 TSI:tä, joissa oli nimeltä mainitsemattoman valmistajan ketju, jonka epäiltiin alittavan VW:n korkeat laatuvaatimukset. Maahantuoja vaihtoi ne toisen merkkisiin laatuketjuihin. Näissä autoissa ei siis ollut mitään vikaa.

        Viallisia ketjuja ei ole siis Suomessa myytävissä autoissa, ei uusissa eikä käytetyissä. Myös PuSe voi siis rauhallisin mielin siirtyä VW:n myötä laadukkaasen autoiluun.


    • Salailua?

      Eikä asiaa ole mitenkään salailtu. Autot pyydettiin vaihtoon merkkiliikkeeseen.

      • men fan

        Paljonko mahtaa löytyä euroopan mittakaavassa takuukorjattavaa, kun ruotsalainen VI BILÄGARE -lehtikin kirjoitteli pariin otteeseen asiasta syksyllä 2010.
        Ruotsalaiset olivat huolestuneita juuri volkkarin pienistä bensakoneista, mistä oli lauennut useita koneita juuri nokkaketjujen vuoksi lukemilla 50-60.000 km.


    • Ei korjata koskaan?

      Ketju on noissa vedetty päin sitä joten ei auta osien vaihto kun hetken ja sitten odotetaan milloin kone laukeaa vai ehtiikö pajalle vaihtaan taas jotain osia jotka eivät tietenkään tuota ketjun suunnitteluvirhettä korjaa. Hauskaa kun ketjun pitäisi olla ikuinen ja tällä hetkellä ei kukaan järkevä ketjukonetta ostaisi koska paljon halvemmaksi tulee aina välillä vaihtaa näitä hihnoja (jotka nykyisin todennäköisesti olisivat ikuisia).

      • takaisinkäsky?

        Onko tehdas julkaissut viallisten koneiden= autojen kokonaismäärää, sillä onhan polojakin viety useisiin euroopan maihin.
        Eräät asiantuntijat väittävät, että vikaa ei olisikaan itse ketjussa vaan kuluminen/venyminen johtuukin siitä, että ketjulle johtavassa öljykanavassa on ongelmia, minkä vuoksi ketju ei saa voitelua. Se taas olisi suunnitteluvirhe.


    • autoilija2

      Täällä Golf Plus TSI 1.2 ja ketjun vaihtoa ammattilainen ehdottanut, kun kuuli tyhjäkäyntiäänen. Tunnisti selvästi ko. vian.

      Auto 2.5v vanha, että silleen.

      Katsotaan mita merkkiliike samoo asiaan.

    • adsfasdfa
    • HNY-366

      Polo 1,6tdi egr venttiili hajalla 67th, ajetussa autossa! Osa maksaa 600e ja päälle päivän työt noin 900e! Tämä se on säästöä. Sama vika octavia 1,6tdi" ajettu 66th/km

    • Anonyymi

      Talvella löysin avuksi sammuttaa koneen näissä tsippo 1.2 cbzb koneissa että laitan kierrokset 2000rpm ja avaimesta kone sammuksii kierroksien ollessa 2000 , ei ole sen jälkeen raplatellu , ilmeisesti koneessa säilyy yläkerrassa sopiva paine kiristimelle näin, noh kokheilkaa.

    • Anonyymi

      Kuulemma saksassa on insinööritaitoa, ;D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?

      Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta  – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,
      Maailman menoa
      71
      4215
    2. Miksiköhän vasemmistossa on niin paljon ns. tapatyöttömiä ja muita köyhiä?

      Tokihan Minja Koskela oli sitä mieltä, että ei terveenkään ihmisen ole pakko tehdä töitä, sitä neuvoa moni vassu noudatt
      Maailman menoa
      15
      2674
    3. Olit ihan

      Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu
      Ikävä
      24
      2307
    4. Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue

      se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod
      Maailman menoa
      11
      2233
    5. Suomen veroaste 5 %-yks liian matala

      Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.
      Maailman menoa
      107
      2176
    6. Kolme neljästä suomalaisesta kannattaa miljonääriveroa

      Kertoo vasemmistoliiton teettämä kysely. Veron ulkopuolelle jätettäisiin asunto. "Puolet vastaajista oli sitä mieltä, e
      Maailman menoa
      99
      2131
    7. Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?

      "Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu
      Maailman menoa
      107
      2123
    8. Evoluutioon ja alkuräjähdykseen uskominen vaatii todella vahvaa uskoa

      Että tyhjästä syntyi ja kehittyi kaikki se mitä näemme ympärillämme.
      Luterilaisuus
      603
      1924
    9. MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa

      TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,
      Suomalaiset julkkikset
      14
      1905
    10. Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle

      Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S
      Maailman menoa
      23
      1673
    Aihe