1.2 TSI ketjuviat

remmit kestää

Useissa maissa on valitettu 1.2 tsi koneen lyhytikäisestä nokkaketjusta. Vain 20.000 - 30.000 ajetuissa autoissa on jo jouduttu takuuna vaihtamaan nokkaketju sekä kiristinrulla.
Onko volkkarin 1.2 tsi kone tehnisesti sama kuin samanlainen skodan kone.

19

12122

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Polo11

      Olisiko laittaa linkkiä, mistä olet tämän tiedon saanut/ lukenut?

      • volskutti

        joo katsoisitko aikaisempia osaston kirjoituksia/mielipiteitä.
        eurooppalaisilta sivuilta myös. siellä on autojakin huomattava määrä myös näitä poloisia. tässä olis muutama vinkki asiaan . jakopäähän ei kestä 1.2 Polossa.
        syy= ketju/kiristin/ohjurit yksinkertaisesti väsyvät/venyvät.jne.
        oireen huomaa siitä kun = tyhjäkäynti alkaa soutamaan.sitten sammuu toimii sammuu ei toimi jne. silloin on syytä varautua jakopää remppaan. no sitä ennenhän on tietty käytetty auto vw korjaamolla ja on vaihdettu egr- lömpöanturi jne.. mutta vika on ja pysyy.. sitten kun ajelet taas moottorihuoltovalopäällä ja käy ehkä niinkuin minulle kotipihalla sammui. tovinpäästä ei sitten ei niin millään käyntiin.sytytys o.k. bensa o.k. hinuri >korjaamo. ja taas sitten yrittäävät tunkea egr venttiiliä. sit kävin paikalla ja tuomio oli että kone on paska/rikki/kaput. ja UUSI moottori tilalle...ei ole kuulemma koskaan käynyt näin. ja uusi kone koska ei voi muuta tehdä.
        arvwelin/tiesin tästä jakoketjun hyppäämisestä ja aion nyt sitten itse laittaa sen kondikseen.jakopään korjaussarja johon tulee kaikki osat/o.k. tietysti täytyy käydä ajamassa tietokoneohjelma uuteen uskoon auton boksiin


      • sdrtyi
        volskutti kirjoitti:

        joo katsoisitko aikaisempia osaston kirjoituksia/mielipiteitä.
        eurooppalaisilta sivuilta myös. siellä on autojakin huomattava määrä myös näitä poloisia. tässä olis muutama vinkki asiaan . jakopäähän ei kestä 1.2 Polossa.
        syy= ketju/kiristin/ohjurit yksinkertaisesti väsyvät/venyvät.jne.
        oireen huomaa siitä kun = tyhjäkäynti alkaa soutamaan.sitten sammuu toimii sammuu ei toimi jne. silloin on syytä varautua jakopää remppaan. no sitä ennenhän on tietty käytetty auto vw korjaamolla ja on vaihdettu egr- lömpöanturi jne.. mutta vika on ja pysyy.. sitten kun ajelet taas moottorihuoltovalopäällä ja käy ehkä niinkuin minulle kotipihalla sammui. tovinpäästä ei sitten ei niin millään käyntiin.sytytys o.k. bensa o.k. hinuri >korjaamo. ja taas sitten yrittäävät tunkea egr venttiiliä. sit kävin paikalla ja tuomio oli että kone on paska/rikki/kaput. ja UUSI moottori tilalle...ei ole kuulemma koskaan käynyt näin. ja uusi kone koska ei voi muuta tehdä.
        arvwelin/tiesin tästä jakoketjun hyppäämisestä ja aion nyt sitten itse laittaa sen kondikseen.jakopään korjaussarja johon tulee kaikki osat/o.k. tietysti täytyy käydä ajamassa tietokoneohjelma uuteen uskoon auton boksiin

        Et taida itsekään uskoa tätä schaissea mitä kirjoitat.


      • Laatu heikkoa
        sdrtyi kirjoitti:

        Et taida itsekään uskoa tätä schaissea mitä kirjoitat.

        Volkkari ei näköjään saa edes ketjukäyttöistä jakopäätä kestämään. Onko kyseisen lafkan moottoreissa edes yhtään osaa, joka ei olisi jotenkin tyyppiviallinen tai kestäisi moitteetta edes 100 thkm?? Sitä schaissea taitaa oikeasti olla siellä VW:n konepellin alla, eikä aina vain kirjoittajissa, jotka tuovat näitä vikoja esiin. Auton, jota jatkuvasti mainostetaan laatukäsitteillä, ei pitäisi olla tekniikaltaan tuollaista sontaa. Selitykseksi ei riitä, että on niitä muutamia ehjiäkin ja sellaisia jolla on tuurillaan päästy 300 thkm.Taitaa kaikenmaailman Kiiat ja Daaziat olla nykyään paljon lujempia vehkeitä kuin nuo saksalaisten kyhäämät romut.


    • viele probleme

      Kyseessä olevat ongelmat koskettavat ainakin Yetiä 1,2 TSI . www.briskoda.net www.motor-talk.de www.yetiforum.de

      • steuerkette

        Kas vain, englannissa, hollannissa ja saksassa ihmetellään samoja asioita, mutta suomen maahantuojalla ei ole mitään tietoa tai ongelma on korkeintaan yksittäinen " mariginaalitapaus". Kuitenkin jonkin kelvottoman "alihankkijan" läkkipeltikettinkiä on laitettu kilometritolkulla volkkareitten ja skodien konehuoneisiin. Ja asiakas maksaa kuten aina volkkarilla.
        MIssä viipyy vastuullisuus ja takaisinkutsut ?


      • 99332
        steuerkette kirjoitti:

        Kas vain, englannissa, hollannissa ja saksassa ihmetellään samoja asioita, mutta suomen maahantuojalla ei ole mitään tietoa tai ongelma on korkeintaan yksittäinen " mariginaalitapaus". Kuitenkin jonkin kelvottoman "alihankkijan" läkkipeltikettinkiä on laitettu kilometritolkulla volkkareitten ja skodien konehuoneisiin. Ja asiakas maksaa kuten aina volkkarilla.
        MIssä viipyy vastuullisuus ja takaisinkutsut ?

        Taidat olla aika nuori.


      • timingchain'
        99332 kirjoitti:

        Taidat olla aika nuori.

        Kiitos kohteliaisuudesta.
        Ajelin kuitenkin valmetilla jo -65 ja seuraavalla vuosikymmenellä myös autoilla.


    • PuSe

      Joo, parikymmentä minuuttia Googlettamista ja ongelmia näkyy olleen jo pitkään ympäri Eurooppaa. Aika mielenkiintoista ettei Tuulilasi -lehtikään tiedä asiasta yhtään mitään...
      No, eipä kannata uskoa senkään juttuihin.

      Ongelmia näkyy olevan ja näkyvät aika monet asiasta olevan tietoisia. Käytettyjen autojen kauppiaskin kertoi että hänen tarjoamassaan 2010 1.2 Golfissa oli jakopääremontti tehty (29.000 km ajettu auto) Sanoi että näihin on syytä tehdä se kaikkiin kun on suunnitteluvirhe. Mistähän tuokin jannu tietonsa on saanut kun Volkkarin maahantuoja ei asiaa tiedä.
      Liekö se suurin tietämys autoalalla onkin noissa aina parjatuissa autotrokareissa??

      Kiitokset kaikille asian esiin tuoneille. Aina tuo ei ole helppoa jos on osunut omaan autoon ja omaan kukkaroon. Puse taitaa jatkaa muilla merkeillä...

      • väärin meni

        Suomeen on tuotu n. 100kpl 1.2 TSI:tä, joissa oli nimeltä mainitsemattoman valmistajan ketju, jonka epäiltiin alittavan VW:n korkeat laatuvaatimukset. Maahantuoja vaihtoi ne toisen merkkisiin laatuketjuihin. Näissä autoissa ei siis ollut mitään vikaa.

        Viallisia ketjuja ei ole siis Suomessa myytävissä autoissa, ei uusissa eikä käytetyissä. Myös PuSe voi siis rauhallisin mielin siirtyä VW:n myötä laadukkaasen autoiluun.


    • Salailua?

      Eikä asiaa ole mitenkään salailtu. Autot pyydettiin vaihtoon merkkiliikkeeseen.

      • men fan

        Paljonko mahtaa löytyä euroopan mittakaavassa takuukorjattavaa, kun ruotsalainen VI BILÄGARE -lehtikin kirjoitteli pariin otteeseen asiasta syksyllä 2010.
        Ruotsalaiset olivat huolestuneita juuri volkkarin pienistä bensakoneista, mistä oli lauennut useita koneita juuri nokkaketjujen vuoksi lukemilla 50-60.000 km.


    • Ei korjata koskaan?

      Ketju on noissa vedetty päin sitä joten ei auta osien vaihto kun hetken ja sitten odotetaan milloin kone laukeaa vai ehtiikö pajalle vaihtaan taas jotain osia jotka eivät tietenkään tuota ketjun suunnitteluvirhettä korjaa. Hauskaa kun ketjun pitäisi olla ikuinen ja tällä hetkellä ei kukaan järkevä ketjukonetta ostaisi koska paljon halvemmaksi tulee aina välillä vaihtaa näitä hihnoja (jotka nykyisin todennäköisesti olisivat ikuisia).

      • takaisinkäsky?

        Onko tehdas julkaissut viallisten koneiden= autojen kokonaismäärää, sillä onhan polojakin viety useisiin euroopan maihin.
        Eräät asiantuntijat väittävät, että vikaa ei olisikaan itse ketjussa vaan kuluminen/venyminen johtuukin siitä, että ketjulle johtavassa öljykanavassa on ongelmia, minkä vuoksi ketju ei saa voitelua. Se taas olisi suunnitteluvirhe.


    • autoilija2

      Täällä Golf Plus TSI 1.2 ja ketjun vaihtoa ammattilainen ehdottanut, kun kuuli tyhjäkäyntiäänen. Tunnisti selvästi ko. vian.

      Auto 2.5v vanha, että silleen.

      Katsotaan mita merkkiliike samoo asiaan.

    • adsfasdfa
    • HNY-366

      Polo 1,6tdi egr venttiili hajalla 67th, ajetussa autossa! Osa maksaa 600e ja päälle päivän työt noin 900e! Tämä se on säästöä. Sama vika octavia 1,6tdi" ajettu 66th/km

    • Anonyymi

      Talvella löysin avuksi sammuttaa koneen näissä tsippo 1.2 cbzb koneissa että laitan kierrokset 2000rpm ja avaimesta kone sammuksii kierroksien ollessa 2000 , ei ole sen jälkeen raplatellu , ilmeisesti koneessa säilyy yläkerrassa sopiva paine kiristimelle näin, noh kokheilkaa.

    • Anonyymi

      Kuulemma saksassa on insinööritaitoa, ;D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Theermannilla kulkee!

      Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      7400
    2. Näin unta viime yönä

      Että tulit nainen istumaan syliini minihame päällä.
      Ikävä
      49
      5541
    3. Esivaihdevuodet, menopaussi

      https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa
      Sinkut
      60
      3070
    4. Tänään taas tuli pari-kolme juttua

      Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän
      Tunteet
      7
      2573
    5. Kuhmo tekisi perässä

      Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1588
    6. Suomi julkaisi varautumisoppaan

      Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      200
      1427
    7. Olen jälleen pahoillani

      Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell
      Ikävä
      93
      1119
    8. Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle

      Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai
      NATO
      325
      1067
    9. Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?

      Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?
      Maailman menoa
      244
      1037
    10. Oot vaan niin hellä

      Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä
      Ikävä
      30
      926
    Aihe