Näyttelyn järjestäminen vanhoilla töillä?

Opiskelija2011

Miten taidepiirit suhtautuu vanhojen jo esillä olleiden töiden viemiseen taidenäyttelyyn? Onko se hyväksyttyä vai onko siinä joku sääntö, ettei vanhoja esillä olleita töitä saa laittaa taidenäyttelyihin mukaan?

Typerä kysymys varmasti, mutta en ole vielä ammattitaiteilija, joten en tiedä saako oman nettigalleriani kuvia laittaa taidenäyttelyyn esille. Siellä kun on kuitenkin käynyt kävijöitä katsomassa, vaikka suurin osa kävijöistä on ammattilais/amatööritaiteilijoita ja ulkomaalaisia.

4

387

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • P*skianen

Riippuu vähän mitä noi sun työsi ovat, mutta jos ne ovat maalauksia/piirustuksia, ei pitäisi olla mitään väliä sillä, onko ne olleet esille netissä ennen. Se on kuitenkin niin eri asia nähdä työt galleriatilassa. Kuvittelisin, että tämä pätee myös valokuviin, eritoten ainakin veistoksiin.
      Tärkeintä on, että kokonaisuus antaa asianmukaisen kuvan sinusta taiteilijana tänään. Töiden valkkaamiseen sopivaksi kokonaisuudeksi kannattaa pyytää apua muilta kollegoilta, mutta useimmiten sen oikein ratkaisun tuntee tuolla takataskujen alueella ihan itse;)

• ap.

Kiitos vastauksesta :)

• esille_vaan_hyvähyvä

Voi viedä, toki toki ja kannattaakin. Ei ole mitään sääntöä, mutta itse en pidä esillä kolmea kertaa enempää. Joitakin vain kerran. Jos tulee nihkeää palautetta jostakin, niin harvemmin sitä haluaa enää laittaa esille.

Jos sulla on netissä ollut teoksia esillä, niin silloin ne eivät oikeastaan ole oleet kyllä esillä kertaakaan.

Kerran muuten joku kirjoitti vieraskirjaani, että no huh huh lapsenikin maalaa paremmin...Aika julmaa on porukka...Itse ehkä pitäisin pääni kiinni ennenkuin toisen henkilökohtaiseen kirjaan raapustaisin jotain ikävää...Muistuu aina mieleen välillä vieläkin.
      Tällainen pieni sivuhuomautus.

• Näyttelyiden tarkoitus on joskus antaa kokonaiskuva taiteilijan kehityksestä. Silloin mukaan otetaan alkukauden töitä ja sopivia teoksia eri vuosilta. Näin esimerkiksi muistonäyttelyissä. Yleensä taiteilijaseurojen vuosinäyttelyissä ja omissa yksityisnäyttelyissä jokainen haluaa esitellä uusimpia ideoitaan, erottua muista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      4
      2447
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1617
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      36
      1356
    4. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      156
      1181
    5. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1095
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      113
      1082
    7. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      105
      1044
    8. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1041
    9. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      909
    10. Vaikutat mukavalta ja

hyväsydämiseltä ihmiseltä. Oltais oltu hyvät kaverit. ❤️
      Ikävä
      60
      882
    Aihe