Penisiliiniä syön ja siitä on nyt sitten tullut alapäähän hiivatulehdus. Odotanko kuurin loppuun ennenkun otan hiivaan lääkettä? Vai auttaako se jo tässä vaiheess. Penisiliiniä on vielä moneksi päiväksi. Voiko se hiiva vielä uusia tässä kuurin aikana? Vaikka sen olisin kerran jo saanut taltutettua?
Penisiliinikuuri ja hiiva
ei niin kivaa...
32348
0Äänestä
Muut lukivat myös
Odottaa vastausta
Näihin keskusteluihin ei ole vielä vastattu. Ole ensimmäinen.
Vastaukset 3
Vanhimmat
Kai syöt maitohabbobakteereija?
Kaikki lääkärit eivät muista kertoa että yleensä aina antibiootin kanssa tulisi ottaa maitohappopillereitä (reseptivapaita, esim. Rela tabs).
Voit aloittaa heti ainakin ulkoisen hiivalääkityksen, ensin emätinpuikko (tai useampi lääkkeestä riippuen) ja sitten voidetta.
Jos ajatuksenasi on käyttää tuota yhtä nieltävää pilleriä, siitä on kysyttävä antibiootin määräävältä lääkäriltä ettei niillä ole yhteisvaikutuksia. Apteekistakin voi saada tietoa voiko niitä käyttää yhtäaikaa.
Mulle on sanottu että on suositeltavaa ottaa hiivalääke vasta antibiootin jälkeen. koska josantibioottia on vielä monta päivää jäljellä, niin se voi tulla uudestaan. Itse olen kärvistellyt 5 päivää hiivassa odottaen että lääkekuuri loppuu. Eikä ne maitohappobakteerit nimittäin aina takaa ettei hiiva tulisi. Söin suun kautta maitohappobakteereja ja pistin vielä alapäähänkin, niin silti se hiivatulehdus tulla tupsahti... Huomenna syön suun kautta otettavan hiivalääkkeen, on kuulemma tehokas.