mitäs mieltä avensiksessta

malli t27

onko kellään pitempi aikaisia kokemuksia avensiksen uusimmasta t27 mallista vm 2009 alkaen,onko ollut takuu korjauksia.

60

12045

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ave 09

      Kaikkea pientä vikaa on ollut sen verran, että jos tuo uusi malli ei o ratkasevasti muuttunut niin merkki vaihtuu...

      mm. sähköissä ollu häikkää ja etupään nivelien kanssa ollut probleemia..
      Ajanut olen 115tkm.. kaikki on kyl menny takuuseen pienen väännön kanssa!!

      • eiootosikaan

        Vai sähköissä ja nivelissä vikaa.

        Onko tuo vitsi ?

        Nuohan ovat euroautojen tyypillisiä "ominaisuuksia"!


    • 23

      Ainakaan serkun vastaavassa ei taho toi sähköinen käsijarru pelittää. Kun senhän pitäisi mennä itestään poies kun lähtee liikkeelle, mutta eipä aina mene. Näyttää pirun typerältä jossain liikennevaloissa jos yrittää lähteä liikkeelle ja käsijarru onkin päällä. Se pitää kuitenkin aina itse laittaa pois. Oikein premiummia joo...

      • Logic node

        Ei se lähde joka tilanteessa pois päältä kytkintä nostettaessa, siinä on jokin logiikka koska lähtee koska ei.
        Liikennevalo mäkilähtö tms. on minulla pelittänyt aina sen harvan kerran kun moiseen on ollut tarvetta.
        Sen sijaan mäessä olevaan ahtaaseen "parkkiruutuun" en ala näiden sähkökäsijarrujen kanssa vekslaamaan.


      • 12+4

        Onkohan Avensiksen sähköisessä käsijarrussa saman logiikka kuin Passatissa eli kuljettajan turvavyö pitää olla kytkettynä, että käsijarru vapautuu itsestään liikkeelle lähdettäessä ja käsijarru kytkeytyy jos auto pysäytetään ja jalka jää jarrulle tai automaattivaihde kytketään P-asentoon ja irroitat turvavyön? Sähköinen käsijarru Passatissa on toiminut kuin junan vessa uudesta saakka, nyt kohta kolme vuotta ilman huoltotarvetta. mainio peli.


      • Juu ei
        12+4 kirjoitti:

        Onkohan Avensiksen sähköisessä käsijarrussa saman logiikka kuin Passatissa eli kuljettajan turvavyö pitää olla kytkettynä, että käsijarru vapautuu itsestään liikkeelle lähdettäessä ja käsijarru kytkeytyy jos auto pysäytetään ja jalka jää jarrulle tai automaattivaihde kytketään P-asentoon ja irroitat turvavyön? Sähköinen käsijarru Passatissa on toiminut kuin junan vessa uudesta saakka, nyt kohta kolme vuotta ilman huoltotarvetta. mainio peli.

        Ei vaikuta turvavyö mitään, eikä mene päälle itsekseen ainakaan manuaalissa.
        Sen sijaan onko kytkinpoljin välillä ollut ylhäällä ja miten vaihdekeppiä on käytetty vaikuttaa, mutta logiikkaa en ole vielä viitsinyt kokeilla järjestelmällisesti.

        Olisikohan niin että jos laittaa kässärin päälle esim. liikennevaloissa ja pitää vaihteen (1) päällä ja kytkimen pohjassa, niin silloin kytkintä nostaessa ei vapauta kässäriä, sen sijaan jos vaihde on ollut vapaalla ja kytkintä käytetty 1stä silmään laittaessa, niin vapauttaa. Ainakin vapauttaa kun aamulla lähtee liikkeelle heti starttauksen jälkeen kun kytkin on ollut painettuna startissa.


      • The Köle
        Logic node kirjoitti:

        Ei se lähde joka tilanteessa pois päältä kytkintä nostettaessa, siinä on jokin logiikka koska lähtee koska ei.
        Liikennevalo mäkilähtö tms. on minulla pelittänyt aina sen harvan kerran kun moiseen on ollut tarvetta.
        Sen sijaan mäessä olevaan ahtaaseen "parkkiruutuun" en ala näiden sähkökäsijarrujen kanssa vekslaamaan.

        -LOGIC very SIMPLE!

        -nostetaan jarrua JA painetaan vähän kaasujoljinta SAMAAN AIKAAN!

        -MUTTA sen risuja Tojolle, että on varsin hankalassa paikassa, koko kytkin!


      • Hemmo66
        The Köle kirjoitti:

        -LOGIC very SIMPLE!

        -nostetaan jarrua JA painetaan vähän kaasujoljinta SAMAAN AIKAAN!

        -MUTTA sen risuja Tojolle, että on varsin hankalassa paikassa, koko kytkin!

        Tuosta kuitenkin kommentti että aluksi tuntui olevan ihan tosiaan paskassa paikassa! Vuoden jälkeen ymmärrän että ainut oikea paikka....esim. kun avaimen ottaa pois tulee aina mieleen pitäisikö pistää vaikka käsijarru päälle. Toisaalta tosiaan ei mene vahingossakaan päälle ja kukaan muksu ei pääse käsiksi.

        Eihän tuo ole edes hankalassa paikassa pistää päälle....


      • Nycla
        Hemmo66 kirjoitti:

        Tuosta kuitenkin kommentti että aluksi tuntui olevan ihan tosiaan paskassa paikassa! Vuoden jälkeen ymmärrän että ainut oikea paikka....esim. kun avaimen ottaa pois tulee aina mieleen pitäisikö pistää vaikka käsijarru päälle. Toisaalta tosiaan ei mene vahingossakaan päälle ja kukaan muksu ei pääse käsiksi.

        Eihän tuo ole edes hankalassa paikassa pistää päälle....

        Minkä avaimen?


    • Renkailla vaikutusta

      Saako muuten pelkällä rengastuksella suuntavakavuutta parannettua. Jos alla on jo valmiiksi pyöreäreunaiset bridgestonet, niin renkaan mallinhan ei pitäisi "hakea". Mutta onko tiedossa, onko joku parempi rengasvalinta.

      • Aattelin...

        Jotkut väittävät, että takarenkaiden ylipaineella korjautuisi. Ei ole tietoa, että koskeeko kaikkia rengastyyppejä. Itse en ylipaineita kokeilisi enkä suosittele. Mieluummin seuloisin eri rengasmerkkikokemuksia ja hoitaisin asian sitä kautta.


    • kpg1

      Puolivuotta takana ja ei moitittavaa vielä. Kone alkanut vääntämään paremmin kokoajan.
      Pikkukoneellakin pärjää, jos itsekseen ajelee.
      Ohjaus on makuasia, vaatii aktiivisen otteen, ainakin nuilla Bridgestonen renkailla.

    • Ex tojotisti

      Vaihdoin Aveni uuteen Citroen C5:een, loppui viat siihen ja sähköinen käsijarrukin toimii. Laatuauto on laatuauto.

      • kyrpiinytyny c5

        itellä citikka,niin korjannut sitä ennemmän kuin kaikkia autoja yhteensä mitä minulla on ollut,citikkaa ei voi suositella etes pahimmalle vihamiehellä,nyt taas tuli vikaa ettei lähe käyntiin kuin kolmannella yrityksellä,kone näytti et boxi rikki,1600€
        korjattu nyt yhteensä 9626e tuo 1600 ja sit taas meni pyörän laakeri,vinkki kannattaa aina vaihtaa kaikki tohon mist menee laakeri puslat ja jarru satula! satula ruostuu aina jumiin


      • Avemän

        Vai citikkaan,taitaa olla jotain masokistin vikaa äijällä tai sit elämä vaan on muuten liian helppoo.mä haluun nähdä sun naamas läppärin läppäakselin katkettua buuuaahaahhaa!koko ritsan kojelauta ym heebelit etupenkkejä myöten ulos ja takasin ja meleko nusseva lasku handuun!vika on todella yleinen noissa kaiken muun paskan lisäksi.hyvä ajaa ja uudempi on hyvän näköinenkin mutta rajansa kaikella.toki jos hilloa riittää niin asia on yhdentekevää.mutta rahalla saa jo autojakin ettei taviskotteroilla ajella ja vinkua jostain tyyppiviosta!


    • Ex citikkakuski

      Vaihdoin myös autoa 09 Citroen C5 -->Toyota Avensis ja loppu pajalla
      ravaaminen (sähkövikoja ) joskus myös näin päin..

    • Ihan ok peruskiesi!

      Autobildin 100 000tkm kestotestissä sija 29. Ei mikään heikko saavutus tuokaan!
      Omasta meni koiranluut vaihtoon 25tkm ajon jälkeen(kulutustavaraa?). Onneksi takuu pelaa kunhan viitsii vähän vääntää. Myös jarrut jäätyvät joskus puuterilumesta ja niitä joutui kuumalla vedellä sulattamaan. Eli pikkuvikoja vain.

    • hyvä valinta

      2010 malli ja ei mitään vikaa,ei siis mitään ei polttimon vaihtoa ei mitään ongelmaa ajettu 60tkm.
      Aluksi laiska mutta mutta kulku piristyy ajan myötä kuten kaikissa tojoissa.
      Ei epäilystykään etteikö ave vaihdu uuteen aveen.
      Citikka tampioille sen verran että tokkopa ave kuski siirtyy c5,miksi siirtyisi ei ole c5:kaan vertailuissa loistanut edes ajo-ominaisuuksien puolesta

      • C5 exlusive

        "Citikka tampioille sen verran...."
        Onko toyotalla ajelijat yleensäkin noin sivistymättömiä moukkia ettei pysty asialliseen keskusteluun??

        Kyllä mukavuusasiat ovat huomattavasti paremmin C5.ssä ja kulkee suoraan motarilla ilman paimentamista, tätä ei voi sanoa kaverin avensiksesta. Iski muuten kaverille autokuume oltuaan mun auton kyydissä, merkki kuulema vaihtuu.
        Ja turha alkaa sama laulu citikan kestämisestä, uusin c5 kestää.

        Jos uskaltaa kokeilla joskus muita merkkejä eikä usko esson baarin poikiin niin monesti silmät avautuvat.


      • tampiolle
        C5 exlusive kirjoitti:

        "Citikka tampioille sen verran...."
        Onko toyotalla ajelijat yleensäkin noin sivistymättömiä moukkia ettei pysty asialliseen keskusteluun??

        Kyllä mukavuusasiat ovat huomattavasti paremmin C5.ssä ja kulkee suoraan motarilla ilman paimentamista, tätä ei voi sanoa kaverin avensiksesta. Iski muuten kaverille autokuume oltuaan mun auton kyydissä, merkki kuulema vaihtuu.
        Ja turha alkaa sama laulu citikan kestämisestä, uusin c5 kestää.

        Jos uskaltaa kokeilla joskus muita merkkejä eikä usko esson baarin poikiin niin monesti silmät avautuvat.

        c5 ei muuten kulje yhtään vakaammin motarilla kuin ave.
        C5 on moitittu monessa alan lehdissä juuri suuntavakavuuden puutteesta.
        kaverilla sitä,kaverilla tätä...

        P.S miksi muuten olet tällä palstalla,ettet vaan ole sinä jolla merkki vaihtuu?
        Ihme heppu olet jos viihdyt tällä palstalla ja olet niin citroen miestä että huvittaa


      • C5 exlusive
        tampiolle kirjoitti:

        c5 ei muuten kulje yhtään vakaammin motarilla kuin ave.
        C5 on moitittu monessa alan lehdissä juuri suuntavakavuuden puutteesta.
        kaverilla sitä,kaverilla tätä...

        P.S miksi muuten olet tällä palstalla,ettet vaan ole sinä jolla merkki vaihtuu?
        Ihme heppu olet jos viihdyt tällä palstalla ja olet niin citroen miestä että huvittaa

        >c5 ei muuten kulje yhtään vakaammin motarilla kuin ave.<
        Käyhän kokeilamassa...

        Eikö täällä saa muun merkin omistajat kirjoittaa?
        Miksi citroenpalstalla on tojokirjoituksia solkenaan?


    • eerops

      Ave D4D vm. 09, ajettu n.50000km. Ainoana ongelmana on ollut talvella takajarrujen jäätyminen lumipölystä johtuen. Jossain vaiheessa laitettiin se pikku pala kaasupolkimen alle (kutsusta menin!).

      • Toyotatar

        "Jossain vaiheessa laitettiin se pikku pala kaasupolkimen alle (kutsusta menin!)."

        Minullekin laitettiin se pulikka sinne kaasupolkimeen. Pesivät ja vahasivatkin autoni ilmaiseksi kun oli ollut pojilla luppoaikaa ja olihan perjantai.
        Omastani ei kyllä takapää ole vielä jäätynyt kertaakaan, tosin ajelenkin lähinnä suolatuilla pinnoilla.
        Toivottavasti tuo nyt tomii jatkossakin kohtuudella, ilman suurempia ongelmia!


      • Vaaran paikka
        Toyotatar kirjoitti:

        "Jossain vaiheessa laitettiin se pikku pala kaasupolkimen alle (kutsusta menin!)."

        Minullekin laitettiin se pulikka sinne kaasupolkimeen. Pesivät ja vahasivatkin autoni ilmaiseksi kun oli ollut pojilla luppoaikaa ja olihan perjantai.
        Omastani ei kyllä takapää ole vielä jäätynyt kertaakaan, tosin ajelenkin lähinnä suolatuilla pinnoilla.
        Toivottavasti tuo nyt tomii jatkossakin kohtuudella, ilman suurempia ongelmia!

        "...takapää ole vielä jäätynyt kertaakaan..."

        Tuohan on tietysti aivan henkilökohtainen asia, mutta kannattaa pitää varansa, ettei takapää myöskään kuumene liikaa. Suolan vaikutus niissä hommissa tuntuu oudolta, mutta enpä olekaan asiantuntija.


    • 1.8 multidrive wagon

      takuukorjauksia heti uutena;

      -jarrupalat vinku, vaihdettin eteen, takaa vinkuna loppu muutaman donan jälkeen
      -kaasupoljinkampanjakorjaus
      -tuulilasin pissapojan suuttimia korjailtiin mutta tähän ei auta mikään (suunnitteluvirhe), maantienopeuksissa pesunesteet ei osu kohdilleen

      15 donan kokemuksella auto on ihan okei peruskärry

      ... ja on mulla ollut joskus pari uutta "premiumiakin", niissä on ollut omistamisen iloa enemmän, mutta kyllä oli kallistakin ja sitä vtutuksen määrää kun luuli ostaneensa laatua.

    • Ave 5

      Noin 90 000 km, ei mitään takuukorjauksia, paitsi tietysti se jenkkien "keksimä" prikka.

    • reiska`

      Jos suomalainen totuuden sanoo, nii Toyota se on mikä kestää. Ei siitä mihkää pääse. Nyky tietokoneissa , jotka autoihinkin jo tullut, pientä häiriötä joka merkissä, mutta kaiken kaikkiaan Toyota toimii moitteetta. Ei siinä ole nokan koputtamista kenelläkää terve järkisellä. Ja jos valittamista löytyy, nii toyotan huoltohan korjaa mukisematta ne, jos on asiallista valittamista. Noista ajo-ominaisuuksia vanhahkot hydraulitehosteisilla ajavat eivät ymmärrä, että nykytekniikan sähkötehostus on tarkka ja herkkä, siinä ei välyksiä ole. Ja tämä voi tuntua suomen uraisilla teillä, jotta autoa vetelee, ku ohjauksessa ei ole väljää, kuten saksan autoissa. Ja tähänkin tosiaan voi vaikutta rengaspaineilla ja rengasmerkeillä, jotta jokainen saa mieleisensä toyotan alleen.

    • 1800 cm3

      Ave wagon noudettu viime maaliskuussa ja on toiminut kuin ajatus.
      Ei vikoja ei ongelmia ja ajelee mielikseen vaikka kuinka.
      Itse en ole mitään vetelyä havainnut tai no tietty oikein kiihdyttäessä,mutta eikös niin tee kaikki etuvetoiset?
      Vaeltelua ns. "viemistä" esiintyy hienoisesti motareilla,mutta se lienee vain ominaisuus joka toisia haittaa ja toisia taas ei.

      • AutoPelle

        Sitä vaeltelua esiin aika monissa autoissa, ikävä kyllä. Ehkä parhaita vaeltelu immuuneja on Volvot ja Passat. Heikkoja on mm. BMW 300 ja 500 ja uudet Skodat ja jossain määrin Tojot.
        Moni auto (kuten Tojot) paranee kun alle vaihtaan Continentalit.

        Kyllä auton pitäisi kulkea viiva suoraan kaikissa tilanteissa ilman ratin kääntelyä.


    • Tämmmöösttäää

      Mutta niinpä on Passatilla ja ja Volvoilla "kiva" käännellä ja väännellä esim. ahtaissa parkkihalleissa tms.
      Tuskan hiki nousee otsaan ja mummujen olkanivelet raksuu,toisin kuin Toyoissa.Siitä kai se vaeltelu juuri johtuu,kun ohjaus on herkkä.

    • mallituttu on

      Kokemusta on. Jos ei lasketa "Amerikan Turhaa Jarrukorjausta" , niin riittää normaalit huoltovälihuollot! Eikä tule muita ennen n. 400 tkm.

    • Näinkö se olikin?

      Kauppalehden nettisivuilta tänään:

      "Nämä automerkit happanevat varastoihin"

      ”Varastolistaus paljastaa käytettyjen autojen suosikit ja inhokit. Vaihtoautovarastoissa lojuu muun muassa vanhentuneita Toyotoita.”

      ”Jotkut käytetyt merkit kiertävät uudelle omistajalle muita nopeammin. Käytetyt Audit, Skodat, Volkswagenit ja Volvot myydään nopeimmin, vanhoja Toyotoita ja Nissaneita taas happanee varastoihin yllättävän paljon. ”

      ”– Toyotalla tilanne on huono, koska niitä on seissyt myymättöminä yli yhdeksän kuukautta niin paljon. Toisessa päässä Volkswagenien kierto on erityisen hyvä, Mäenpää sanoo. ”

      Tosi on taas tarua ilmeellisempää!!!

      • on merkitystä

        Kertoiko juttu, minkä ikäisiä nämä myymättömät Toyotat ovat? Muutaman vuoden, 10v vai kymmeniä vuosia vanhoja?


    • +toy ota

      morjens!

      Tulee koulu ajat mieleen kun lukee viesti ketjutusta alusta loppupäähän asti, ai miksikö no aluperäinen asia muuttuu jatkossa ketjussa huvittavaan suuntaan tai dementtiikkoja on aika paljon nykyään kirjoittamassa näille sivuille. Mutta asiaan tai edelliseen viestiin liittyen niin kyllä kyseessä ovat ns. vanhat toyotat vm.2000-2007 välillä. jos katsotaan avensiksia ei niitä paljon näy keltaisissa tai muissa käyettyjen autojen lehtisivuisssa kuin muutama ilmoitus esim. " avensis vm.1998 ajettu 320 000 km hp 3800 euroa"... mitä esim mb tai bmw vm.1998 hp 3500 - 4500n euroa... ja mitä autot ovat maksaneet uutena.... miettikää vähän.. missään muualla ei ole niin fanaattista autoporukkaa kuin täällä härmässä.. sakemannit ajaa dacialla ja fransmannit fiat.lla... se la via ...finlandese..we trust one fucking cars ar it is shit..

      • ei ihan justihin

        "fransmannit fiat.lla"
        Eikös ne aja Citroenilla, Peugeotilla yms.? Italiaanot ajavat Fiatilla...


    • toyoda

      Moikka.

      Ave on ollut hieman yli vuoden ja 33 tkm mittarissa. Keskikulutus on pyörinyt annettujen arvojen mukasesti sekä huollot tehty esihuolosta määräaikaishuoltoon asti. Ei mitään uutta itärintamalta, jos näin leikkisästi saa sanoa nousevan auringon maan sijainnista johtuen, vaikkakin auto on ns. made in europe/great britan. Moottori 1,6 ja keskikulutus pyörii maantiestä 5,5- kaupunki pyörittelyyn 7,2 l välillä nastojen kanssa. Auto on palvellut eukon ikea reissut ja omat arki ajot, näin edetään...

      • ave on OK

        2.0 farkku automaatti aj 20donaa,ei vikoja.Vajaa vuosi ollut.Mutta Aveen oon jotenkin kyllästynyt,ollu jo 5Avea,jos tää Suomi ei räjähdä käsiin ni seuraava kärry on Lexus Is.


    • 12+11

      Roiskeläpät ovat kovaa muovia, ja ne hajoavat joka talvi kovilla pakkasilla. Takakontin avausmekanismi jäätyy kiinni pöllynneen lumen takia farmarissa. Takuukorjauksia ollut sen verran, että kaasupolkimeen tekivät sen kohutun muutoksen, tosin kaasu toimi ennen korjausta ja korjauksen jälkeen täydellisesti. 1.8 vaatii kierrosten käyttämistä, onneksi kytkin ja vaihteisto ovat kevyet käyttää. Siinäpä kokemukset 50tkm matkalta, rekisteröity 12/09.

      • Ei meikäläisellä

        Eipä ongelmia niiden roiskeläpysköiden kera (potkin kyllä jäitä säännöllisesti niistä talvella), eikä avausmekanisminkaan (auto taivasalla ja sisätilanlämmitin), eli riippuu missä ja miten ajaa ja miten putsaa sitä autoaan...


    • Mr. X

      76000 km ajettu 2-litran D4D:llä (vm 2009) ja kaksi määräaikaishuoltoa tehty. Siinä kaikki.
      Auto kulkee tasaisen varmasti, ei vetele eikä narise.
      Kerrassaan huoleton peli ja vieläpä tyylikäs hintaluokassaan!

    • ent.88 -kuski

      Auto Ave 1.8 bensa Wagon vm. 09 manuaalivaihteilla. Pahimpana vikana, jota ei ole huollossa saatikka missään takaisinkutsuissa korjattu, on kytkinpolkimen lähes tahmominen pohjaan/ hidas palautuminen pakkasilla.Minkäänlaista selvyyttä vian syystä ei ole annettu eikä asiaa korjattu. Jarrunesteet vaihtoivat 30 tkm huollossa-ei vaikutusta. Kun pakkasta -25 ja enemmän, on vika todella häiritsevä.
      Onko muilla Ave-kuskeilla ollut kytkimen tahmoilua pakkasella vai liekö Aveni ainoa.Entisessä ikälopussa Corollassani kytkin pelasi kaikissa pakkasissa.
      Kuopion huollossa eivät vaivaa tunnustaneet ilmenneen-Iisalmessa kauttarantain asian myönsivät. Ratkaisua ongelmaan eivät esittäneet.
      Apua en saanut asiaan maahantuojalta sähköisesti kysyttäessäkään-kehoitettiin vain ottamaan yhteyttä paikalliseen Tojota-huoltoon.
      Vai ottavatko asian käsittelyyn vasta takuuajan jälkeen kytkimen lauettua?!

      Toinen asia mille ei muka mitään mahda, on auton puoltaminen tien kallistuksen suuntaan eli useimmiten oikealle. Mitä hiljaisempi vauhti sitä enemmän vänkää.
      On tarkistettu renkaat ja vanteet ja säädetty pyöränkulmat sekä lisätty rengaspaineita. Vaiva vain on ja pysyy eli se onkin ominaisuus tässä automallissa.
      Liekö faceliftin luvattu parannus alustaan ja ajettavuuteen tähän liittyvää.

      Kolmas asia liittyy vakkarin toimintaan. Toimii muutoin ok- paitsi, kun noustaan sopivasti jyrkkenevää mäkeä. Mäenharjalla vakkari työntää auton n. 10km/h ylinopeuteen ennenkuin se huomaa mäen loppuneen. Toisen takana ajaessa joutuukin sitten jo jarruttamaan ellei ota vakkaria hetkeksi ennen mäenharjaa pois päältä. En ole moista ominaisuutta muun merkkisten autojen vakkareissa huomannut.

      Tämä ei ole provo vaan kokemuksiani reilun kahden vuoden ja 60 tkm. ajalta vm.09 Avestani. Liekö muilla samanlaisia OMIA kokemuksia ko. autosta.
      Suunsoittajat ja muut provoilija älkööt vaivautuko- vastaavat/ilkkuvat kyllä automaattisesti pyytämättäkin!

      • 14+18

        Kytkin on jäykkä koska ajoviima jäähdyttää sitä. Keula"pahvi" ratkaisi ainakin meikäläisen kohdalla ongelman. Tosin oli -94 Corollassakin jäykkä kytkin, jos pakkasta oli yli 30.

        Puoltamista en ole omassani huomannut.

        Vakkarissa on tuo "ominaisuus", tosin tulee aika harvoin käytettyä. Työmatka on mutkaista pikkutietä, eikä tasaisen vauhdin pitäminen ole mahdollista.


    • Mr. X

      Mun 09 diesel Avessa vakkari toimii kyllä ihan OK. Pitää nopeuden ylämäessäkin ihan tarkalleen asetetussa. Myöskään mitään puoltamista en ole havainnut.

      • Fysiikan lait

        Näin minullakin ok.
        Vakkarin saa ryntäilemään pienien teiden nyppylöissä, jos ajaa suhteessa liian suurella vaihteella (moottori ei jaksa kiihdyttää pienillä kierroksilla ja isolla vaihteella nopeasti, joten "kaasu" on päällä kun alamäki alkaa ja toisaalta moottorijarrutus alamäkeen ei ole voimakas isolla vaihteella).
        Normi maanteillä ei ole mitään nopeuden seilaamista.

        Mielestäni vakkarin käyttö muutoinkin noilla pienillä teillä ei ole turvallista jatkuvien katveiden takia, eli parempi keventää kaasua nyppylälle ja alamäessä ottaa vauhti takaisin korkojen kera...


      • The Köle
        Fysiikan lait kirjoitti:

        Näin minullakin ok.
        Vakkarin saa ryntäilemään pienien teiden nyppylöissä, jos ajaa suhteessa liian suurella vaihteella (moottori ei jaksa kiihdyttää pienillä kierroksilla ja isolla vaihteella nopeasti, joten "kaasu" on päällä kun alamäki alkaa ja toisaalta moottorijarrutus alamäkeen ei ole voimakas isolla vaihteella).
        Normi maanteillä ei ole mitään nopeuden seilaamista.

        Mielestäni vakkarin käyttö muutoinkin noilla pienillä teillä ei ole turvallista jatkuvien katveiden takia, eli parempi keventää kaasua nyppylälle ja alamäessä ottaa vauhti takaisin korkojen kera...

        -olen samaa mieltä tuon turvallisuuden kanssa, että jos tie on kovin mutkaista ja mäkistä, niin jo kulutuksen kannalta on varmaan parempi ajaa ilman vakkaria, saati turvalllisuuden.

        -mutta kuten Mr.X sanoi, dieselissä ei ole mitään edellä mainittua vakkariolgemaa, sen säätöalue on jotain /-1km/h luokkaa, eli erittäin tasaista ajoa!

        -lieko juttu jopa provo, vaiko bensiinimoottorin ongelma, en oikein usko....että säädinautomatiikka olisi kuitenkaan eri.......


      • 9+5
        The Köle kirjoitti:

        -olen samaa mieltä tuon turvallisuuden kanssa, että jos tie on kovin mutkaista ja mäkistä, niin jo kulutuksen kannalta on varmaan parempi ajaa ilman vakkaria, saati turvalllisuuden.

        -mutta kuten Mr.X sanoi, dieselissä ei ole mitään edellä mainittua vakkariolgemaa, sen säätöalue on jotain /-1km/h luokkaa, eli erittäin tasaista ajoa!

        -lieko juttu jopa provo, vaiko bensiinimoottorin ongelma, en oikein usko....että säädinautomatiikka olisi kuitenkaan eri.......

        Toyotan vakkarien epämääräinen toiminta ei ole mikään uutinen. Tekniikan Maailma tai Tuulilasi testasi taannoin, oliko viime vai edellisenä vuonna, mm. vakkarien toimintaa ja kyllä nimenomaan Toyotassa oli sellainen joka ei pystynyt pitämään nopeutta kovinkaan tasaisena. Vauhti hiipui ylämäissä ja karkasi alamäissä yli 10km/h haarukassa. Väännötön bensamoottori manuaalivaihteiston yhteydessä ei ainakaan auta tässä asiassa.


      • P.Alikka
        The Köle kirjoitti:

        -olen samaa mieltä tuon turvallisuuden kanssa, että jos tie on kovin mutkaista ja mäkistä, niin jo kulutuksen kannalta on varmaan parempi ajaa ilman vakkaria, saati turvalllisuuden.

        -mutta kuten Mr.X sanoi, dieselissä ei ole mitään edellä mainittua vakkariolgemaa, sen säätöalue on jotain /-1km/h luokkaa, eli erittäin tasaista ajoa!

        -lieko juttu jopa provo, vaiko bensiinimoottorin ongelma, en oikein usko....että säädinautomatiikka olisi kuitenkaan eri.......

        Kyllä tuo seilaava vakkari on totta. Näissä väännöttömissä bensakoneissa tuo vakkari seilaa esim. Jyväskylä - Tampere välin pitkissä nousuissa siten, että mäen alla on asetus mittarin mukaan 90. Mäen päällä nopeutta on mittarin mukaan enää ~83 ja mäen jälkeen vauhti kiihtyy mittari sataseen. Vika ei varmaan ole tosiaan itse vakkarissa, vaan pitkissä välityksissä ja väännöttömässä bensavaparissa...


      • The Köle
        P.Alikka kirjoitti:

        Kyllä tuo seilaava vakkari on totta. Näissä väännöttömissä bensakoneissa tuo vakkari seilaa esim. Jyväskylä - Tampere välin pitkissä nousuissa siten, että mäen alla on asetus mittarin mukaan 90. Mäen päällä nopeutta on mittarin mukaan enää ~83 ja mäen jälkeen vauhti kiihtyy mittari sataseen. Vika ei varmaan ole tosiaan itse vakkarissa, vaan pitkissä välityksissä ja väännöttömässä bensavaparissa...

        -tota edes koeajamatta olen sitä mieltä, että 1.6 bensa vapari on liian pieni Avensiksen kokoiseen autoon.....

        -Avensiksen mittari ainakin omilla 16" kitka-hakkapeliitoilla näyttää kovasti yläkanttiin, olettaisin, että mittarivirhe olisi 10km/h luokkaa......

        -tästä seuraa, että 90km/h mittarinopeus on Avelle ja KUUTOSELLE liian pieni nopeus! Omani on alkanut pikkuhiljaa vetää paremmin, en ensimmisillä 3000tkm käyttänyt kuutosta lainkaan alle 95km/h mittarinopeuksissa, -ainakaan vakkarilla.

        -kun omassa kierroksia on moottorissa yli 1500rpm niin jo vetää ja vakkari säätää.... sitä en osaa sanoa, mikä on bensa-vaparisi kierroslukema, jossa vääntää ja siten myös vakkari voisi toimia.....


      • jhave
        P.Alikka kirjoitti:

        Kyllä tuo seilaava vakkari on totta. Näissä väännöttömissä bensakoneissa tuo vakkari seilaa esim. Jyväskylä - Tampere välin pitkissä nousuissa siten, että mäen alla on asetus mittarin mukaan 90. Mäen päällä nopeutta on mittarin mukaan enää ~83 ja mäen jälkeen vauhti kiihtyy mittari sataseen. Vika ei varmaan ole tosiaan itse vakkarissa, vaan pitkissä välityksissä ja väännöttömässä bensavaparissa...

        Itselläni vm 2010 1.8 bensa manuaali, olen huomannut saman, eli 80 km/h 6 vaihteella ei jaksa pitää nopeutta vakiona ylämäissä ("vaihto valokin" ehdottaa alempaa vaihdetta), eli 6 vaihde "vakkarilla" toimii hyvin 100 km/h ja yli nopeuksissa.
        Oletteko muuten kokeilleet nopeuden rajoitinta (vakiona ainakin minun avessa), äkkiseltään tuntui aivan turhalta ominaisuudelta, mutta huomasin että esim. mutkaisempia/mäkisempiä teitä ajellessa (jossa jopa ylinopeuden valvontaa) homma on todella hyvä, toimii samasta "viiksestä" kuin vakkari.


      • P.Alikka
        The Köle kirjoitti:

        -tota edes koeajamatta olen sitä mieltä, että 1.6 bensa vapari on liian pieni Avensiksen kokoiseen autoon.....

        -Avensiksen mittari ainakin omilla 16" kitka-hakkapeliitoilla näyttää kovasti yläkanttiin, olettaisin, että mittarivirhe olisi 10km/h luokkaa......

        -tästä seuraa, että 90km/h mittarinopeus on Avelle ja KUUTOSELLE liian pieni nopeus! Omani on alkanut pikkuhiljaa vetää paremmin, en ensimmisillä 3000tkm käyttänyt kuutosta lainkaan alle 95km/h mittarinopeuksissa, -ainakaan vakkarilla.

        -kun omassa kierroksia on moottorissa yli 1500rpm niin jo vetää ja vakkari säätää.... sitä en osaa sanoa, mikä on bensa-vaparisi kierroslukema, jossa vääntää ja siten myös vakkari voisi toimia.....

        Sanotaan näin, että tämä 1,6 bensakone riittää oikein hyvin kaupunki\taajama pyörittelyssä ja maantiellekin kunhan noita isompia mäkiä ennakoi vaihtamalla vitoselle ja ohitukset sitten kolmosella tai nelosella. Mutta meno on kyllä "rauhallista". Tähän Aveen kun saisi vaikkapa uuden Golfin 1,4 103 kW bensapadan (koeajettu on) niin jopa meno maistuisi entistä paremmalle!

        Täsmennetään sen verran vielä, että tässä terrassa ei ole tehdas vakkaria, vaan Tojon alkuperäinen lisävaruste vakkari. Viiksi on sama kuin tehdasvakkarissa, mutta merkkivalo ja tuo nopeudenrajoitin puuttuu.


    • aveaveav eave

      2.0L D4D (vm 2010) pelannut hyvin. Tyytyväinen ostokseen.

      • meno jatkuu

        Jep,itellä bensa ave 2010 ajettu 90tkm, tänään katsastin ekaa kertaa ja tietenkin ilman huomautuksia ja ihan piruuttani katsoin pohjan alle että onkos paikat ruosteessa kun sitä niin ruostuvaksi kehutaan. No eipä ollut pintaruosteestakaan tietoa, joten ei kun menox, toki en sorateitä juurikaan ajele, liekö sillä sitten suotuisa vaikutus pohjaan.


      • Joku vaan
        meno jatkuu kirjoitti:

        Jep,itellä bensa ave 2010 ajettu 90tkm, tänään katsastin ekaa kertaa ja tietenkin ilman huomautuksia ja ihan piruuttani katsoin pohjan alle että onkos paikat ruosteessa kun sitä niin ruostuvaksi kehutaan. No eipä ollut pintaruosteestakaan tietoa, joten ei kun menox, toki en sorateitä juurikaan ajele, liekö sillä sitten suotuisa vaikutus pohjaan.

        Ei sieltä ilman perusteellista pesua juuri mitään näe. itsekin katselin edellisen autoni pohjaa katsastuksessa, ja hyvältä näytti. Päätin pitää auto vielä viitisen vuotta, ja vein sen ruostesuojaukseen. Pesun jälkeen otetuista kuvista näkyi, etteivät asiat kovin hyvin olleetkaan. Sinkkiä ruostepaikkoihin, ja massaa päälle.
        Nyt on alla toinen auto, jonka suojautin asap.


      • Tietoa on
        Joku vaan kirjoitti:

        Ei sieltä ilman perusteellista pesua juuri mitään näe. itsekin katselin edellisen autoni pohjaa katsastuksessa, ja hyvältä näytti. Päätin pitää auto vielä viitisen vuotta, ja vein sen ruostesuojaukseen. Pesun jälkeen otetuista kuvista näkyi, etteivät asiat kovin hyvin olleetkaan. Sinkkiä ruostepaikkoihin, ja massaa päälle.
        Nyt on alla toinen auto, jonka suojautin asap.

        Ruostesuojaamot näyttelevät kuvia jostain toisista autoista.Ei niihinkään kannata aina sinisilmäisesti uskoa.


      • meno jatkuu
        Joku vaan kirjoitti:

        Ei sieltä ilman perusteellista pesua juuri mitään näe. itsekin katselin edellisen autoni pohjaa katsastuksessa, ja hyvältä näytti. Päätin pitää auto vielä viitisen vuotta, ja vein sen ruostesuojaukseen. Pesun jälkeen otetuista kuvista näkyi, etteivät asiat kovin hyvin olleetkaan. Sinkkiä ruostepaikkoihin, ja massaa päälle.
        Nyt on alla toinen auto, jonka suojautin asap.

        Ei kyllä ollut likainen alusta,oikeestan ihmettelinkin miksi oli niin puhdas, tietenkään en niitä muovi suojauksia repinyt ja tsekannut niitten alle.

        Lähinnä katselin noita helmoja ja takaripustusta jossa ei todellakaan ollut likaa eikä ruostetta.

        Jos vaan joku viitsii uuden aven viedä ruostesuojaukseen niin kyllä on huoleton peli pitkäksi aikaa.

        Itse taas vaihdan auton 3-4v välein joten en rupee mitään suojauksia laitteleen.


      • Joku vaan
        Tietoa on kirjoitti:

        Ruostesuojaamot näyttelevät kuvia jostain toisista autoista.Ei niihinkään kannata aina sinisilmäisesti uskoa.

        Tämä suojaaja on tuttu mies, ja muutenkin on vaikea kuvitella mistä hän olisi juuri samanvärisen auton kuvia saanut. Itse niitä pyysin, ja kyllähän 4 vuotiaassa autossa ruostetta on, kun suojaus oli tehtaan jäljiltä.

        Vähän ristiriitainen hän puheissaan on. Sanoi uuden auton suojauksesta, että sitä ei kannata tehdä kuin puolen vuoden kuluttua käyttöönotosta. Uudessa autossa eivät suojausaineet tahdo pysyä kiinni.
        Kun vein autoni pulivuotiaana suojaukseen, sanoi suojaaja, että ei vielä onneksi ollut juurikaan ruostetta.


    • ave kosmos

      Minulla 1.8 Farkku 2010/6 Nyt ajettu 65 tkm, ei mitään vikaa ei edes yhtäkään lamppua palanut. Avensis todella hyvä ajettava,hiljainen,pieni kulutus.Niin ja olihan Avensis neljäntenä TUV:n katsastustilastossa jossa syynättiin 8.1 miljoonaa autoa.eri automalleja mukana muistaakseni 261 kpl,siis saksan katsastustilasto 2-3 vuotiaat.Toyota autobrändinä maailman paras ja kokonaistilastossa sijalla 11.Kyllä sopii kehua kaikille.Mutta ajakaa millä ajatte mutta minä ajan aina Toyotalla.

    • Huoletonta menoa

      2.0D sedan -10 sol edition, 40tkm takana. Takuuseen vaihdettu apulaitehihna, kitisi talvella, takuuseen vaihdettiin kytkinnesteet huollon yhteydessä (tahmasi pakkasella, enpä oo enää huomannu -28 pakkasella ainakaan) ja samalla viritettiin värisevä taustapeili, nyt ok, Korjattiin surkiasti asennettu loki/sisähaara johto. Tullut km:n myötä virkeämmäksi, hyvin kerkiää ja vakkari pitää vauhdin hyvin yllä. Lämmitysautomatiikka pelaa hyvin,tosi lämmin auto. Kulutus seka-ajossa isohko (yli 8L tankkausten perusteella, ajotietokone näyttää 6,4L :)), johtunee reippaasta kiihyttelystä, webasta talvella ja ilmastoinnista kesällä. Ei oo ollu mitään pikkuharmeja, ei oo kuluttanu öljyä ees uutena. Oon ollu tosi tyytyväinen kaikinpuolin. Aiempi oli A6 -07 2.0 TFSI, siinä oli niinpaljon "premium vikoja" että päätin luopua 50 tkm kohalla, autohan oli kyllä muuten mainio, sattuipa vain "huono yksilö", näin sanoi myös huollonmies jonka kanssa väännettiin korjausjuttuja.

    • Avensis

      Avensis 1,8 Valvematic 2009 Radion näyttö vaihdettu, jarruun joku lisäpala, vaihdetangon nuppi ja sähköinen käsijarru korjattu. Kaikki nämä takuuaikana alle 50000 km sen jälkeen ei vielä mitää nyt mittarissa 128600. edellisessä Avensiksessa takajarrulevyt ja palat ja joku VVT osa kilometrit 144000 kun vaihdoin. Kulkuväline joka on tehtävänsä hoitanut, ei mikään "jatke" silloin pitää valita jokin toinen merkki.

    • Avesta

    Ketjusta on poistettu 25 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 169
      4709
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      124
      4290
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2800
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1911
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1774
    6. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1680
    7. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1679
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      94
      1635
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1583
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1531
    Aihe