Kuinka paljon collie tarvitsee liikuntaa?

colliksu

Otsikossa se asia jo tulikin : ) Colliet ovat tietämäni mukaan aktiivisia, mutta kuinka paljon ne sitten tarvitsevat liikuntaa? En osaa oikein arvioida....

8

1189

Vastaukset 8

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tonteerl

Pari tuntia päivässä ihan ok.. Mutta enempi aina parempi... :)

• paljon

Riippuu liikunnan laadusta, koiran luonteesta. 3-4 t / pv.

• Ei aika, vaan matka.

Varmaan liikkuvat paljonkin itsestään, jos tilaa löytyy. Itse olen pitänyt aikalailla rajana n. 5 km päivässä omistajan liikuntaa, minimi. Aktiivinen rotu ja tuohon km-määrään koira liikkuu jo huomattavasti enemmän, jos saa sen tehdä vapaana.

• ei aina matka

Niin.... colliet kyllä jaksaa päivästä toiseen lenkkeillä ja liikkua tosi paljon (ennemmin ihminen väsyy), mutta älykkäänä rotuna collien saa nopeammin rauhoittumaan, kun annat sen aivoille työtä. Toki, collieta ja koiria yleensä, pitää ulkoiluttaa, mutta mitä enemmän sitä lenkkeilytät sitä enemmän sillä on energiaa ylimääräiseen, koska se menee "ylikuntoon". Eli sopivassa suhteessa kumpaakin, pari tuntia ulkoilua ja siihen aktivoinnit päälle.

• 10+11

Tunneissa minulla menee kolmen kanssa se 3-4 tuntia päivässä ..liikuntaa ja aivotyöskentelyä . Tämä määrä tuntuu riittävältä ja sisällä ei jakseta enää touhottaa vaan makoillaan rauhallisesti :)

• Aivojumppaa

Collie tarvitsee n. 5-10 km ulkoilua kunnon ja koon mukaan. Aivotoiminta on extra tärkeää collielle ! :) Meillä toiminut puuhapallo :)

• Jumppaa aivoille

Joo liikunta ei oo ongelma vaan se aktivointi ja sen määrä! Meillä kans puuhapallot, piilotusleikit (esineet ja ihmiset) ja erilaiset järsimiset menee aivojumppana...enemmänkin pitäisi harrastaa...

• sasha 84

collie on paimenkoira.energisenä ja toiminnahaluisena vaatii paljon liikuntaa ja toimintaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies tykkään edelleen sinusta

Harmittaa vaan tämä tilanne. Tai se kun ei ole mitään tilannetta.
      Ikävä
      56
      1134
    2. Martina Aitolehti veti kohtalokkaat hääkännit - Alttarilla ikävä temppu Esko Eerikäiselle

Ex-pariskunta Aitolehti ja Eerikäinen pitävät yhdessä Martina & Esko podcastia. He ovat kertoneet kansalle mm. hääaamust
      Kotimaiset julkkisjuorut
      56
      1061
    3. Haluatko mies mennä naimisiin melko pian, ku ollaan kohdattu?

Mä haluaisin mennä mahdollisimman nopeesti....💍
      Ikävä
      114
      1022
    4. Vappu Pimiä lataa suorat sanat TTK-lähdöstään - Yksi asia elämässä muuttui pysyvästi

Vappu Pimiä astui pois Tanssii Tähtien Kanssa -juontajan pallilta viime syksynä. Pimiällä oli pitkät perinteet TTK:ssa,
      Suomalaiset julkkikset
      7
      930
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle?

Jos joskus kohtaatte?
      Ikävä
      93
      884
    6. Vain elämää: Silmiinpistävä muutos heti ekassa jaksossa - Onko tämä hulppeampi kuin entinen?

Vain elämää on totuttu näkemään Hirvensalmella sijaitseva Satulinna. Uudella kaudella kuvauspaikka muuttuu Calliolaksi.
      Vain elämää
      5
      745
    7. Sinulle jota kaipaan!

Tunnen sinua kohtaan jotain, mitä en enää osaa selittää pelkällä ihastumisella. Se on kiintymystä, kaipuuta, romanttista
      Ikävä
      27
      691
    8. Onko naisten "ahdisteluhysterian" kulttuuria kritisoivat miehet itse ahdistelijoita?

Tällaisen kuvan saa, kun tästä aiheesta tekee aloituksia: aina luullaan, että "ahdisteluhysteriaa" kritisoiva mies on it
      Sinkut
      191
      652
    9. Jos oltais joskus samoissa bileissä

Niin lähdettäiskö yhdessä ”jatkoille?”
      Ikävä
      70
      641
    10. Ehkä taidat

Luovuttaa.
      Ikävä
      73