Otsikossa se asia jo tulikin : ) Colliet ovat tietämäni mukaan aktiivisia, mutta kuinka paljon ne sitten tarvitsevat liikuntaa? En osaa oikein arvioida....
Kuinka paljon collie tarvitsee liikuntaa?
8
947
Vastaukset
- Tonteerl
Pari tuntia päivässä ihan ok.. Mutta enempi aina parempi... :)
- paljon
Riippuu liikunnan laadusta, koiran luonteesta. 3-4 t / pv.
- Ei aika, vaan matka.
Varmaan liikkuvat paljonkin itsestään, jos tilaa löytyy. Itse olen pitänyt aikalailla rajana n. 5 km päivässä omistajan liikuntaa, minimi. Aktiivinen rotu ja tuohon km-määrään koira liikkuu jo huomattavasti enemmän, jos saa sen tehdä vapaana.
- ei aina matka
Niin.... colliet kyllä jaksaa päivästä toiseen lenkkeillä ja liikkua tosi paljon (ennemmin ihminen väsyy), mutta älykkäänä rotuna collien saa nopeammin rauhoittumaan, kun annat sen aivoille työtä. Toki, collieta ja koiria yleensä, pitää ulkoiluttaa, mutta mitä enemmän sitä lenkkeilytät sitä enemmän sillä on energiaa ylimääräiseen, koska se menee "ylikuntoon". Eli sopivassa suhteessa kumpaakin, pari tuntia ulkoilua ja siihen aktivoinnit päälle.
- 10+11
Tunneissa minulla menee kolmen kanssa se 3-4 tuntia päivässä ..liikuntaa ja aivotyöskentelyä . Tämä määrä tuntuu riittävältä ja sisällä ei jakseta enää touhottaa vaan makoillaan rauhallisesti :)
- Aivojumppaa
Collie tarvitsee n. 5-10 km ulkoilua kunnon ja koon mukaan. Aivotoiminta on extra tärkeää collielle ! :) Meillä toiminut puuhapallo :)
- Jumppaa aivoille
Joo liikunta ei oo ongelma vaan se aktivointi ja sen määrä! Meillä kans puuhapallot, piilotusleikit (esineet ja ihmiset) ja erilaiset järsimiset menee aivojumppana...enemmänkin pitäisi harrastaa...
- sasha 84
collie on paimenkoira.energisenä ja toiminnahaluisena vaatii paljon liikuntaa ja toimintaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1522135
Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa
Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir3351353Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.941295- 1571188
- 681021
- 35948
Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik31909Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos59878Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?
https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta26832Onko kaivattusi
Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?46819