Eli, ehkä turha kysymys, mutta mulla on jäänyt vaivaamaan tämä.
Näin kaveria yks päivä kaupungilla, ja hänellä oli kamera mukana. Keskusteltiin jotain kunnes kysyin:
"Mikä kamera sulla on? :)"
"Canon EOS 1100D, mikäs sulla?"
"EOS 450D"
"Jaa.. mulla on parempi."
Niin voiko joku selventää mulle, että onko 1100d tosiaankin eos 450d:tä parempi? Ainakin selvästi halvempi, mutta onko parempi?
CANON EOS 450D VS. EOS 1100D
6
849
Vastaukset
- Canonisti minäkin
http://www.dpreview.com/products/compare/side-by-side?products=canon_eos1100d&products=canon_eos450d
Ovat saman kameran eri versioita. Tonnissa vieläkin halvemmalla tehdyt, huonommat kuoret, mutta pykälää uudempi (IV) prossu. Vaikea sanoa, kumpi olisi parempi. - Jaa.. mulla?
Se on kyllä ihan kauhea tilanne kun joku kaveri sanoo kaupungilla, että sillä on parempi Canon.
Onneksi kaverilla ei sentään ollut Nikonia ;-) - 0101010201
Neini-sgabaa; seksisivuilla verrataan kikkeleitä, harrastesivuilla, kameroita, autoja ja rätkiä....män oon kova... mulla on suurin
- 60D & 450D omistaja
Canon mallinumeroiden merkitys: mitä enemmän numeroita (ja nollia), sitä pienempi kamera ja samalla halvemmalla tuotettu. Mutta jos numero on pieni, (esim. Canon eos 5D) on kyseessä selkeästi ammattikamera. Eli 450D on periaatteessa parempi, mutta toisaalta 1100D on uudempi. On aina vähän vaikeampi verrata uudempaa ja vanhempaa mallia, tonnisessa on uudempaa tekniikkaa, mutta onkohan se siltikään parempi. Jos nämä kaksi kameraa olisi tuotettu samana vuonna, olisi 450D selkeästi parempi (totta kai).
- Eiku..
"Jos nämä kaksi kameraa olisi tuotettu samana vuonna, olisi 450D selkeästi parempi (totta kai)"
Loppu oli ihan scheisseä, pahoittelen :D
- uijwfwuyf
Ei ole helppo vastata, kumpi on parempi.
Päättele itse: http://www.dpreview.com/products/compare/side-by-side?products=canon_eos450d&products=canon_eos1100d
450D kuuluu pykälää parempaan luokkaan ja siinä on mm. parempi etsin, suurempi näyttöpaneli, nopeampi sarjakuvaus ja tehokkaampi salama, muutamia mainitakseni.
1100D on puolestaan uudempaa tekniikkaa (uusi prosessori ja suuremmat herkkyydet), mutta mekaanisilta ominaisuuksita "pahallaan" huononnettu, ettei kilpaile 100-sarjan kanssa.
Edut on lähinnä ohjelmallisia, kuten nuo suuret herkkyydet, suurempi valotuksen korjausvara, tuki uudemmille muistikorteille jne, sekä jonkinlainen video.
Ainakin Canonilla on tapana putata vanhentuneet jo lopetetun kalliimman kameran hilut huonompaan ja halvempaan runkoon ja myydä ne taas uudessa paketissa. Tässäkin tapauksessa on 1100D käytetty 450D:n osia, kuten 1000Dssä käytettiin 300D tarkennusta ja 400D:n kennoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olit niin lähellä
Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa1185171- 472839
Kun me näemme taas
Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen332802Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺302478Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭231819- 1181647
En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä101610Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle231334Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli101298- 961197