CANON EOS 450D VS. EOS 1100D

eos 450d ♥

Eli, ehkä turha kysymys, mutta mulla on jäänyt vaivaamaan tämä.

Näin kaveria yks päivä kaupungilla, ja hänellä oli kamera mukana. Keskusteltiin jotain kunnes kysyin:
"Mikä kamera sulla on? :)"
"Canon EOS 1100D, mikäs sulla?"
"EOS 450D"
"Jaa.. mulla on parempi."

Niin voiko joku selventää mulle, että onko 1100d tosiaankin eos 450d:tä parempi? Ainakin selvästi halvempi, mutta onko parempi?

6

849

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Canonisti minäkin
    • Jaa.. mulla?

Se on kyllä ihan kauhea tilanne kun joku kaveri sanoo kaupungilla, että sillä on parempi Canon.
      Onneksi kaverilla ei sentään ollut Nikonia ;-)

• 0101010201

Neini-sgabaa; seksisivuilla verrataan kikkeleitä, harrastesivuilla, kameroita, autoja ja rätkiä....män oon kova... mulla on suurin

• 60D & 450D omistaja

Canon mallinumeroiden merkitys: mitä enemmän numeroita (ja nollia), sitä pienempi kamera ja samalla halvemmalla tuotettu. Mutta jos numero on pieni, (esim. Canon eos 5D) on kyseessä selkeästi ammattikamera. Eli 450D on periaatteessa parempi, mutta toisaalta 1100D on uudempi. On aina vähän vaikeampi verrata uudempaa ja vanhempaa mallia, tonnisessa on uudempaa tekniikkaa, mutta onkohan se siltikään parempi. Jos nämä kaksi kameraa olisi tuotettu samana vuonna, olisi 450D selkeästi parempi (totta kai).

• Eiku..

"Jos nämä kaksi kameraa olisi tuotettu samana vuonna, olisi 450D selkeästi parempi (totta kai)"

Loppu oli ihan scheisseä, pahoittelen :D

• uijwfwuyf

Ei ole helppo vastata, kumpi on parempi.
      Päättele itse: http://www.dpreview.com/products/compare/side-by-side?products=canon_eos450d&products=canon_eos1100d

450D kuuluu pykälää parempaan luokkaan ja siinä on mm. parempi etsin, suurempi näyttöpaneli, nopeampi sarjakuvaus ja tehokkaampi salama, muutamia mainitakseni.
      1100D on puolestaan uudempaa tekniikkaa (uusi prosessori ja suuremmat herkkyydet), mutta mekaanisilta ominaisuuksita "pahallaan" huononnettu, ettei kilpaile 100-sarjan kanssa.
      Edut on lähinnä ohjelmallisia, kuten nuo suuret herkkyydet, suurempi valotuksen korjausvara, tuki uudemmille muistikorteille jne, sekä jonkinlainen video.

Ainakin Canonilla on tapana putata vanhentuneet jo lopetetun kalliimman kameran hilut huonompaan ja halvempaan runkoon ja myydä ne taas uudessa paketissa. Tässäkin tapauksessa on 1100D käytetty 450D:n osia, kuten 1000Dssä käytettiin 300D tarkennusta ja 400D:n kennoa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olit niin lähellä

Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa
      Ikävä
      118
      5171
    2. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      47
      2839
    3. Kun me näemme taas

Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen
      Ikävä
      33
      2802
    4. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      30
      2478
    5. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      23
      1819
    6. Oletko mielikuvasi kaivatusta muuttunut

Lähiaikoina? Jos, mihin suuntaan? Miten ja miksi?
      Ikävä
      118
      1647
    7. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      10
      1610
    8. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      23
      1334
    9. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      10
      1298
    10. Hukkuu hukkuu

Mitä houdiineja nämä kun ajaa veteen
      Laitila
      96
      1197
    Aihe