Saako kanille antaa KUIVIA omenapuun oksia? Pitääkö ne keittää tai pestä ennen kanille antamista???? Mitä muita puulajeja saa kanille antaa ja mitkä ovat toimenpiteet ennen sitä?
Kanille puunoksia??
7
14616
Vastaukset
- Sedä
http://puput.net/keskustelu/index.php?topic=4828.0
Tuolta löytyy mitä saa antaa
Oksista paju, hedelmäpuut, koivu, haapa, kuusi ja vaahtera, lehdet saavat olla kellastuneitakin. Oksat kannattaa käyttää uunissa 200 asteessa noin 10min jotta taudinaiheuttajat ja loiset kuolevat. Toisaalta ulkona käyvä kani voi saada ne muutenkin, joten niille ei välttämättä tarvitse tehdä mitään. Peseminen on kuitenkin ihan fiksua. - kan'i
En muista, mutta jossain sivulla luki että kani ei saa syödä kuusta. Mutta saa se ainakin syödä pihlajaa ja omenapuuta...
- tania78
Kuivia tai tuoreita. Meillä suosikkeja ovat paju ja haapa. Kannattaa kokeilla myös esim: mustikan varpuja.
Minä en ole koskaan pessyt tai paistanut oksia. Samat " pöpöt" niissä on kuin voikukan lehdissä ja muussa tuoreessa jota ulkoa poimii...
Kuusta en ole antanut, sillä voi sekoittaa kanin mahan. - Kysymys?
Kiituksia vastauksista =)
- Kaninomistaja
Meidän kanille maistui joulukuusi :)
- Anonyymi
Saako kanille antaa lepän oksia
- Anonyymi
Saako kanille tarjota kirsikkapuun oksia?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html422866Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens302529Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4362428Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau202367Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1431808Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1421782Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat241325Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,41202- 741099
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.671017