Sata ide pata ..

mitä h ?

Mitkä kaikki kiintolevyt sopivat sellaiseen leveään liittimeen?

Löytyykö sitten leveäliittimisestä koneesta liitintä myös kapealiittimiselle kiintolevylle tai leveäliittimisessä koneessa liitintä myös kapealle?

4

240

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Leveä nauhakaapeli = IDE ("PATA")
      kapea kaapeli = SATA

Aikoinaan, SATA:n alkuaikoina oli kiintolevyjä joissa molemmat liitännät myös käyttöjännitteelle, eipä kai enää missään. IDE on kuollut.

Ei vanhaan emoon, jossa vain IDE-liittimet, kannata väkisin ostaa IDE-levyä, ostaa joko IDE => SATA -adapterin tai sitten jonkun kympin hintaisen PCI-väylään liitettävän SATA-kortin, johon voi liittää useampia SATA-levyjä.

• 1912

Kirjoitat asiaa. Nykyään on vaikea löytääkään isoja PATA-levyjä (500 tai 750 GB), Jos löytääkin, niin ne ovat ovat paljon kalliimpia kuin vastaavat SATA-levyt. SATA-levyjä 2 TB saa nyt jo noin 70 euroon.

PATA-SATA sovittimet ovat tosiaan halpoja. Itse ostin pari kappaletta Dealextremestä vuosi sitten vähän yli 4 dollaria/ kappale postikuluineen vuosi sitten. Hyvin ovat toimineet. Toinen on digiboksissa ja toinen vanhemmassa PC:ssä.

En ole tutkinut, onko nykyisissä emolevyissä edes PATA-liitäntää ollenkaan. Omassa yli 4 vuotta vanhassa emolevyssä on yksi PATA-liitin, muut ovat SATAa. PATA-liitin on ollut tyhjänä alusta alkaen, koska DVD-asemakin on SATA:ssa.

• 1912 kirjoitti:

Kirjoitat asiaa. Nykyään on vaikea löytääkään isoja PATA-levyjä (500 tai 750 GB), Jos löytääkin, niin ne ovat ovat paljon kalliimpia kuin vastaavat SATA-levyt. SATA-levyjä 2 TB saa nyt jo noin 70 euroon.

PATA-SATA sovittimet ovat tosiaan halpoja. Itse ostin pari kappaletta Dealextremestä vuosi sitten vähän yli 4 dollaria/ kappale postikuluineen vuosi sitten. Hyvin ovat toimineet. Toinen on digiboksissa ja toinen vanhemmassa PC:ssä.

En ole tutkinut, onko nykyisissä emolevyissä edes PATA-liitäntää ollenkaan. Omassa yli 4 vuotta vanhassa emolevyssä on yksi PATA-liitin, muut ovat SATAa. PATA-liitin on ollut tyhjänä alusta alkaen, koska DVD-asemakin on SATA:ssa.

»En ole tutkinut, onko nykyisissä emolevyissä edes PATA-liitäntää ollenkaan.»

Aika on tosiaan jo jättänyt IDE-liitännästä. Omassa Sandy-emossani (Asus P8P67 Deluxe) ei ainakaan ole enää IDEä, kuten ei myöskään korppuliitäntää (no tuliko korputtomuus jollekin yllärinä). Kumpaakaan en myöskään kaipaa, vaan mulle riittää sata3, usb3, firewire ja bluetooth -liittimet.

• Töppönen kirjoitti:

»En ole tutkinut, onko nykyisissä emolevyissä edes PATA-liitäntää ollenkaan.»

Aika on tosiaan jo jättänyt IDE-liitännästä. Omassa Sandy-emossani (Asus P8P67 Deluxe) ei ainakaan ole enää IDEä, kuten ei myöskään korppuliitäntää (no tuliko korputtomuus jollekin yllärinä). Kumpaakaan en myöskään kaipaa, vaan mulle riittää sata3, usb3, firewire ja bluetooth -liittimet.

No niin, eihän tuossa mitään bluetoothLIITINTÄ tietenkään ole. vittu että oon taas tyhmä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      51
      3645
    2. Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia

jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si
      Maailman menoa
      114
      2600
    3. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      597
      2302
    4. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      19
      2046
    5. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      78
      1847
    6. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      43
      1688
    7. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      20
      1658
    8. Helena ja Mikko Koivun ero jatkuu edelleen ja loppua ei näy.

Voi eikä, miksi menee noin vaikeaksi avioero ja sopua ei tää ex- pari vaan saa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      142
      1602
    9. Millainen kaivattusi luonne on?

Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?
      Ikävä
      95
      1469
    10. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      28
      1466
    Aihe