Kotiaresti

Onneton

Olen 16 vuotias onneton tyttö. Asumme maalla, isossa talossa. Talossamme on paljon ylimääräisiä huoneita. Talossa on huone jossa on vain sänky, pöytä ja tuoli, sekä erillinen kylpyhuone, jossa on myös vessa. Ja tätä huonetta isäni käyttää "aresti huoneena". Huoneessa ei ole ikkunoita, ainoa valonlähde on katossa oleva lamppu, jonka katkaisia on huoneen ulkopuolella. Isä sammuttaa valot aina iltaisin yhdeksältä, ja sytyttää aamulla seitsemältä.


Jos saan vaikka viikon kotiarestia, hän laittaa minut "aresti huoneeseen" viikoksi. Saan ruokaa noin kolme kertaa päivässä. "Aresti huoneessa" ei kerta kaikkiaan jaksa olla, kun siellä ei voi tehdä mitään muuta kuin, istua koko päivän. Kouluaikana jos olen arestissa, joudun heti koulusta tullessani takaisin "aresti huoneeseen". Silloin saan ottaa koulukirjat ja tarvikkeet mukaan, että voin tehdä läksyt. Silloin on ainakin jotain tekemistä. Mutta loma-aikana, viikon kotiaresti tuntuu kuukausilta.

Ja kaiken lisäksi isäni antaa arestia erittäin herkästi. Jos tulen kotiin 15 minuuttia kotiintulo ajan jälkeen, hän saattaa antaa arestia kolme neljä päivää. Ja joskus myöhästyminen johtuu siitä ettää bussi myöhästyy. Ja kotiintulo aika o kaiken lisäksi aivan liian aikasin. Se on nimittäin tasan kello 21:00.
Ja jos huoneeni ei pysy tip top kunnossa, tai en tiskaa kunnolla, saan siitäkin arestia. Elämäni on kurjaa. Näen kavereitani hyvin vähän. Äitikin on lähes aina työmatkoilla. Joskus onnistun olemaan kaksi kuukautta ilman että saan arestia.

Vihaan natsi-isääni yli kaiken. Miten hänet saa tajuamaan ettei nuoria voi estää elämästä?

28

4185

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aijai

      varmaa vituttaa

      • Tiina87

        Siis jos toi on totta, niin natsipaska faijas joutais vankilaan. Toi on laitonta vapauden riistoa!! Ota yhteyttä poliisiin!!!


      • isäkin
        Tiina87 kirjoitti:

        Siis jos toi on totta, niin natsipaska faijas joutais vankilaan. Toi on laitonta vapauden riistoa!! Ota yhteyttä poliisiin!!!

        kuvailemasi toimenpiteet ovat ihan kohdallaan.tähän voisi kiteyttää tutun lauseen sen leipää syöt kenen lauluja laulat,eli kotona kun asut niin vanhemilla on oikeus päättää mm.noista edellämainitsemistasi asioista.


      • vittuuntunutarestiin
        isäkin kirjoitti:

        kuvailemasi toimenpiteet ovat ihan kohdallaan.tähän voisi kiteyttää tutun lauseen sen leipää syöt kenen lauluja laulat,eli kotona kun asut niin vanhemilla on oikeus päättää mm.noista edellämainitsemistasi asioista.

        ei oo laillista (periaatteessa). Lapsen tulisi päästä vapaasti(ei koulumatka) vähintään tunniksi ulos päivässä. Jos näin ei tapahdu aresti on verrattavissa vapauden riistoo.

        Vapaudenriisto= Joka sulkemalla sisään, sitomalla, kuljettamalla johonkin tai muulla tavoin oikeudettomasti riistää toiselta liikkumisvapauden tai eristää toisen tämän ympäristöstä, on tuomittava vapaudenriistosta sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.

        Mutta poliisia ei kiinnosta se että lapsi on laitettu arestiin, oli se kuinka tiukka tahansa. joten live with it

        itse en ole pääsyt ulos viimeiseen 3 kuukauteen kuin vain kouluun :)


      • mistä tieto on peräisin
        vittuuntunutarestiin kirjoitti:

        ei oo laillista (periaatteessa). Lapsen tulisi päästä vapaasti(ei koulumatka) vähintään tunniksi ulos päivässä. Jos näin ei tapahdu aresti on verrattavissa vapauden riistoo.

        Vapaudenriisto= Joka sulkemalla sisään, sitomalla, kuljettamalla johonkin tai muulla tavoin oikeudettomasti riistää toiselta liikkumisvapauden tai eristää toisen tämän ympäristöstä, on tuomittava vapaudenriistosta sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.

        Mutta poliisia ei kiinnosta se että lapsi on laitettu arestiin, oli se kuinka tiukka tahansa. joten live with it

        itse en ole pääsyt ulos viimeiseen 3 kuukauteen kuin vain kouluun :)

        Mistä tieto on peräisin?


      • joo-oo
        vittuuntunutarestiin kirjoitti:

        ei oo laillista (periaatteessa). Lapsen tulisi päästä vapaasti(ei koulumatka) vähintään tunniksi ulos päivässä. Jos näin ei tapahdu aresti on verrattavissa vapauden riistoo.

        Vapaudenriisto= Joka sulkemalla sisään, sitomalla, kuljettamalla johonkin tai muulla tavoin oikeudettomasti riistää toiselta liikkumisvapauden tai eristää toisen tämän ympäristöstä, on tuomittava vapaudenriistosta sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.

        Mutta poliisia ei kiinnosta se että lapsi on laitettu arestiin, oli se kuinka tiukka tahansa. joten live with it

        itse en ole pääsyt ulos viimeiseen 3 kuukauteen kuin vain kouluun :)

        Vähän myöhässä mutta jos sun arestissa on kone nii menee hyvin..


    • Redempt

      Onko tuo nyt varmasti totta? Jos on niin ei jumalauta. Ihmisoikeuksien rikkomista!!!!

    • hohhoijaa

      joopajoo

    • onnellinen ?

      >Talossa on huone jossa on vain sänky, pöytä ja tuoli, sekä erillinen kylpyhuone, jossa on myös vessa. Ja tätä huonetta isäni käyttää "aresti huoneena".

      Hui kamala, itse vapaehtoisesti istun himassa viikkoja joskus kuukausia käymättä kertakaan ulkona, oma ennätys on 43 päivää sisäällä. Ja ainoastaan koska tietokoneessa hajosi kiintolevy, niin joudui menemän ulos ostamaan uusi, koska tilaaminen netistä kestäisi liian kauan. Joten??

      >Kouluaikana jos olen arestissa, joudun heti koulusta tullessani takaisin "aresti huoneeseen".

      Itse tulen myös koulun jälkeen heti himaan, ja istun omassa huoneessa tietokoneen ääressä loppupäivän, täysin vapaehtoisesti. Toki pari kertaa käyn jääkaapilla tai vessassa.

      >Mutta loma-aikana, viikon kotiaresti tuntuu kuukausilta.

      Loma-aikana mä istu tietokoneen ääressä kello 6 aamusta kello 23-03 iltaan, ja täysin vapaehtoisesti.

      >Ja joskus myöhästyminen johtuu siitä ettää bussi myöhästyy.

      En oo koskaan tajunnut mitä ulkona voi tehdä, ja miten voi myöhästyä kun on kello olemassa.

      > Ja kotiintulo aika o kaiken lisäksi aivan liian aikasin. Se on nimittäin tasan kello 21:00.

      Minulla ei ole mitään kotiintuloaikoja, mutta en ole koskaan ollut ulkona kello 18 jälkeen, ellei kyseessä ollut joku koulujuttu tai joku muut etukäteen tiedetty tapahtuma. Ja olen sentään täysikäinen.

      >Ja jos huoneeni ei pysy tip top kunnossa, tai en tiskaa kunnolla, saan siitäkin arestia.

      Mun ei kyllä tarvitse siivota eikä tiskata, mutsi kerran viikossa käy huoneessani imuroimassa ja keräämässä tyhjät kokis pullot lattialta.

      >Elämäni on kurjaa.

      Ja minulla ei ole elämää ollenkaan.

      >Näen kavereitani hyvin vähän.

      Ja minulla ei ole kavereita ollenkaan, ei edes tuttavia.

      >Äitikin on lähes aina työmatkoilla.

      Mun vanhemmat ovat lähes aina kotona, kun ovat työttömiä. Olisi varmasti kiva jos edes joskus saisi olla himassa yksin.

      >Joskus onnistun olemaan kaksi kuukautta ilman että saan arestia.

      Joskus onnistuin olemaan ilman tietokonetta lähes vuorokauden (19 tuntia), mutta se oli elämäni tylsin vuorokausi.

      • Minä

        Hohhoijaa. Lapsiin kohdistuva väkivalta siis fyysisesti ja henkisesti (eli just tommonen kauhee telkeeminen johki) kiellettiin jo vuonna 1985.. Onkohan toi totta vai onko tää jonkun perverssin suuri fantasia kauheesta masterista :)


      • Onneton
        Minä kirjoitti:

        Hohhoijaa. Lapsiin kohdistuva väkivalta siis fyysisesti ja henkisesti (eli just tommonen kauhee telkeeminen johki) kiellettiin jo vuonna 1985.. Onkohan toi totta vai onko tää jonkun perverssin suuri fantasia kauheesta masterista :)

        Valitettavast tää on totta. Isäni on sairas natsi, joka haluu et mullon kurjaa.


      • Onneton

        Luuletko että sullon samanlaiest oltavat ku mulla? Sä oot koko päivään tietsikalla, sillon sun aikas kuluu hyvin. Mä en pysty tekemään MITÄÄN kun oon arestissa. Paitsi tietysti syödä ja käydä vessasa. Muuten mä vaan istun tai makaan sängyllä, ja mietin mitä teen kun aresti loppuu.

        Jos itse joutuisit samanlaiseen huoneeseen, tuskin kestäisit, jos olet kerta niin koukussa tietokoneeseen.


      • LOL
        Onneton kirjoitti:

        Luuletko että sullon samanlaiest oltavat ku mulla? Sä oot koko päivään tietsikalla, sillon sun aikas kuluu hyvin. Mä en pysty tekemään MITÄÄN kun oon arestissa. Paitsi tietysti syödä ja käydä vessasa. Muuten mä vaan istun tai makaan sängyllä, ja mietin mitä teen kun aresti loppuu.

        Jos itse joutuisit samanlaiseen huoneeseen, tuskin kestäisit, jos olet kerta niin koukussa tietokoneeseen.

        Olet vain laiskaa, aina voi vaikka lukea kirjoja, piirtää tai vaikka kutoa sukat, aina keksii jotain tekemistä.. Tunnusta että olet vain LAISKAA!


      • Whiljonk
        LOL kirjoitti:

        Olet vain laiskaa, aina voi vaikka lukea kirjoja, piirtää tai vaikka kutoa sukat, aina keksii jotain tekemistä.. Tunnusta että olet vain LAISKAA!

        ...jos hän ei saa yksinkertaisesti tehdä mitään??? Ootko ajatellu sitä seikkaa, LOL?


      • LOL
        Whiljonk kirjoitti:

        ...jos hän ei saa yksinkertaisesti tehdä mitään??? Ootko ajatellu sitä seikkaa, LOL?

        Antaako äiti sinulle luvan masturboida? Oma asia mitä tekee omassa huoneessa, eikä sitä kukaan pysty tarkistamaan. Ja kun samassa huoneessa on myös kylpyhuone, niin voi polttaa vaikka ruohoa, niin ettei kukaan edes huoma.


      • Whiljonk
        LOL kirjoitti:

        Antaako äiti sinulle luvan masturboida? Oma asia mitä tekee omassa huoneessa, eikä sitä kukaan pysty tarkistamaan. Ja kun samassa huoneessa on myös kylpyhuone, niin voi polttaa vaikka ruohoa, niin ettei kukaan edes huoma.

        ...Jotakin ei kiinnosta masturboida tai polttaa ruohoa. Ja luulenpa, että se faija kattoo, että sinne huoneeseen ei mee mitään ylimääräist...


      • ööööööö
        Whiljonk kirjoitti:

        ...jos hän ei saa yksinkertaisesti tehdä mitään??? Ootko ajatellu sitä seikkaa, LOL?

        "LOL?", et voi nauraa tosissasi jos naurat kysyvästi. joten opettele käyttämään lyhennettä ja kysymysmerkkiä oikein.


      • s.k.
        Onneton kirjoitti:

        Luuletko että sullon samanlaiest oltavat ku mulla? Sä oot koko päivään tietsikalla, sillon sun aikas kuluu hyvin. Mä en pysty tekemään MITÄÄN kun oon arestissa. Paitsi tietysti syödä ja käydä vessasa. Muuten mä vaan istun tai makaan sängyllä, ja mietin mitä teen kun aresti loppuu.

        Jos itse joutuisit samanlaiseen huoneeseen, tuskin kestäisit, jos olet kerta niin koukussa tietokoneeseen.

        jos olet kotiarestissa tai joudut sinne niin älä sano mitään vanhemille tai älä kuuntele ni ne laskee seuraavana päivänä sut pois mut kiva että sulla on oma koti ja mut mulla ei ole kotia mut aiotaa muutaa pois suomesta tonne ruotsii käyn silti suomessa vielä


    • 16vuotias

      Jos tää on totta ni Onneton, SOITA JONNEKKI JA ÄKKIÄ! Vaikka poliisille, mannerheimin lastensuojeluliittoon ym. onhan näitä.

      Miten voit olla tekemättä tolle asialle mitään? Sulta menee kaikki hukkaan jos jatkat samaan malliin.

      Tajuttomia idiootteja jokainen teistä

    • Auttaja

      ... mennä keskustelemaan koulukuraattorille / koulupsykologille /sosiaalityöntekijälle. Ei kai sun isä käytä sua seksuaalisesti hyväksi? Kuulostaa tosi oudolta tollanen erillinen arestihuone.

      TOI ON IHAN SELVÄ LASTENSUOJELU-JUTTU!

      Sä voit vaikka karata kotoas, ja kieltäytyä palaamasta ennenkuin sosiaalitoimi tutkiin ton jutun.

    • Uneton-

      Meet lääkärille valittamaan, että hajoo pää tommosen arestin takia. Popsii vähän pameja, niin kyllä siinä hurahtaa viikko jos toinenkin...

    • Masa

      Joo, mulla on ihan sama kohtalo et älä yhtään valita. Sit isä, eno ja naapurin setä vielä yhdessä piiskaa mua nahkaruoskalla ja raiskaa yöt läpeensä... Yeah right, kuka uskoo tollasta paskaa?!

    • kujala sanna susanna gristiina

      olen ollut kotiarestissa ainakin viikon tai kaks mut jos piirtää tai kirjottaa jotaa on tekemistä jos ei kuuntele vanhempia niin pääsee pois kotikadulta mut muista olet tosi kiva

    • lililai

      ...itseasiassa paljonkin. Jos se kestäisi tunnin (60 minuuttia) se oisi siedettävää. Mutta toi menee kyllä jo liiallisuuksiin! Sitäpaitsi aika pienestä tulee toi kotiaresti. Kerro isällesi miltä sinusta tuntuu. Ehkä se vähän auttaa asiaa?!? Ja jos ei auta, niin puhu asiasta vaikka koulun koulun terveydenhoitajalle tai jollekin muulle luotettavalle ihmiselle. Noin ei nääs voi jatkua!!!

    • Bravon paikka

      Isäsi vaikuttaa sellaiselta, joka OIKEASTI välittää lapsestaan! Sinustahan se ei tietenkään tunnu siltä, mutta vanhempien velvollisuus on varjella lastaan ympärillä olevalta pahuudelta. Liian paljon näkee näitä vapaan kasvatuksen helmiä, jotka notkuu humalassa pitkin kyliä ja raitteja. Tästä whitetrash-porukasta on vain harmia, joten ole iloinen että isäsi on suojellut sinua kuulumasta siihen!

    • Pajupoika82

      Otat kaiken rahan mukaan ja varastat isän lompakosta sen minkä voit ja lähdet pyörällä tai kävellen meneen vaik jollekkin kaverille ja jäät sinne.

    • Pysy sisäl ja kato anime 24/7 ni ei tarvi välittää kotiintulo ajoista. Toimii.

    • Anonyymi

      Tuo on laitonta, mutta kotiaresti ei ole, lue tämä -

      Minilex.fi

      "Vapaus on yksi perustuslaillinen perusoikeus. Vapaudenriisto on rikoslaissa kielletty. Vapaudenriisto voi tapahtua kahdella tavalla. Joko riistämällä toiselta liikkumisvapaus tai eristämällä toinen ympäristöstään.
      ...

      Vain oikeudeton vapaudenriisto on rangaistavaa. Tämä tarkoittaa sitä, että tuomioistuimen määräämä vankeusrangaistus on toki vapauden menettämistä, mutta kyse ei ole rikosoikeudellisesti rangaistavasta vapaudenriistosta. Voidaan myös katsoa, että vanhemmilla on kasvatusoikeutensa nojalla oikeus rajoittaa lastensa vapautta, esimerkiksi kotiarestilla. Vanhempi ei kuitenkaan voi kasvatusoikeutensa nojalla lukita lasta esimerkiksi komeroon."

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      697
      5539
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      476
      3589
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      159
      3383
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      170
      2623
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2429
    6. 264
      2019
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1517
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      105
      1436
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1399
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1180
    Aihe