Hei,
Olen itse hakemassa opiskelemaan optometriaa ja tiedustelisin millaista matemaattista osaamista valintakoe edellyttää? Mitkä matematiikan osa-alueet minun tulisi kerrata?
OPTOMETRIAN VALINTAKOE
5
2428
Vastaukset
- Muumi92
Minua kiinnostaa myös! Olen hakemassa Optometriaa Metropolia Ammattikorkeakouluun.
Milloinkohan kutsut valintakokeeseen saapuvat?
Oletteko jo aloittaneet portfolion teon? Itselläni jo melkein valmis. - pj
Itse hain myös metropolian amk.hon ja pääsykoekutsut tuli. Mutta mikä ihmeen portfolio? eikös se ole oulunkoulun hommia? metropoliaan kai vain valmistava tehtävä?
- jk
Onko kellään tietoa, mitä siihen ryhmätilanteeseen kuuluu (äikkä, enkku, matikka)? Onko kirjallista tekemistä vai ryhmässä vai suullista? Ja mitä esim. matikasta pitää osata?
- ifuditsrdt
Mua kiinnostaa myös tuo ryhmätilanne.. kertokaas millanen ollut esim keväällä.
- pööööööhkis
Hirmu vähän löytyy tietoa optometrian valintakokeesta, Joten tässä syksyn 2011 metropolian koe.
Ensin ryhmätilanne:
20min aikaa matematiikan osiossa. Piti osata prosenttilaskuja, yhtälöpareja, todennäköisyyslaskentaa, trigonometriaa... ihan harjoittelematta ei kannata mennä. Tehtävät oli monivalintoja, ehkä kahta tehtävää lukuunottamatta.
20min aikaa äidinkielen tehtävään. 2 sivua teksitä, mihin piti merkitä välimerkit, isotkirjaimet, kappalejaot.
20min aikaa englannin tehtävään: 1 sivu teksti englanniksi, mistä piti tehdä suomenkielinen 6 lauseen tiivistelmä.
Ryhmätilanteen jälkeen haastattelu, missä palautettiin ennakkotehtävä.
2 opettajaa haastatteli. Oli enemmän yleistä rupattelua, toinen kirjasi tietokoneelle ja toinen tuijotti ja teki muistiinpanoja ennakkotehtävään. Piti kertoa tietysti miksi hakee, oma koulutus- ja työhistoria sekä omista harrastuksista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata401410Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?
Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.981355Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin
Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l2891245- 1091105
- 191051
- 651028
- 711012
Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva161009Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f176878Vihdoinkin lavatansseja tv:ssä - Juhannuksena tanssitaan, bändeinä Yölintu ja Komiat!
Jes, vihdoinkin lavatansseja taas televisiossa! Keskikesän juhlaa vietetään tänä juhannuksena Tuuloksen Kapakanmäellä ju17833