Olen menossa 31.10. tyräleikkaukseen ( napatyrä). Tyrä on jo melkoisen suuri. Kesäkuussa lääkärin mukaan "tyrän pohjalla" oli neljän sentin reikä. Nyt reikä on kasvanut varmaan lisää. Olisinkin kysynyt, miten kauan toipuminen kestää. Tuleeko leikkauksen jälkeen pitkäkin sairasloma, teen fyysisesti raskasta työtä. Nytkin tällä hetkellä kaikki ponnistelu sattuu mahaan.
Tyräleikkaus
3
508
Vastaukset
- Monityränen
Toipuminen riippuu ihan henkilöstä ja miten
"Kipuherkkä" itse on jne.
..Mutta, minulta, kun tyrä leikattiin niin olin kipeä
Parisen kuukautta ja leikkaushaava olit tosi kipeä!! :/
Avoleikkaus tehtiin ja haavassa oli 7-8 tikkiä!
Kaikki liikkuminen sattui ihan hirveästi ja pelkkä kävely oli
tosiaan niin kipeetä, että ihan suorassa ei kävelty!
(tapauskohtasia siis nämäkin)!
Kuukauden sain alkuun sairaslomaa ja lisää
sain kuukauden, mutta ihan niin pitkään en sairaslomalle sitten
jäänytkään!
Koko sairasloman ajasin pitäisi varoa kaikkea raskasta/ponnistelua ym.
Ja tämä kannattaa muistaa, koska lisätyrien hankinta leikkausten jälkeen on
niin helppoa(josta minulla on kokemusta)!
Kauanko jouduit odottamaan leikkaukseen pääsyä?
Tsemppiä leikkaukseen ja toivottavasti toivut pian!Minä olisin päässyt leikkaukseen vasta tammikuussa, mutta jouduin soittamaan jonohoitajalle, kun oli niin hankala olla. Lähetteen sai kesäkuun lopussa.
- Tyräteset
Nivustyräleikkaus tehtiin viime perjantaina kuukauden jonossaolon jälkeen. Kaikki meni sujuvasti selkäyhdinpuudutuksessa. Seuraava päivä oli liikkumisen kannalta pahin ja särkylääkkeitä kehotettiin syömään muutama päivä. Nyt sujuu kävely ja portaiden nousu. Ulos en kuitenkaan vielä mene.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t917535- 374007
- 463546
- 2412911
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402692- 452522
- 1322441
Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna212384Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?292359Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as252095