Laillinen kosto

Kostaja79

Selvisi, että eräs "ystäväni" on vuosien ajan kusettanut, puukottanut selkään ja myös varastanut minulta. Sama henkilö on hyväksikäyttänyt myös muita läheisiäni monellakin eri tavalla. Kun asia viimein paljastui ja otin sen puheeksi tämän tyypin kanssa, niin se aloi vaan syyttää minua ja kaikkia muita.

Ainoa rkos mitä tämä tyyppi on tehnyt on tuo varastelu, mutta siitä on niin pitkä aika, että rikos on jo vanhentunut, joten kosto ei voi oiken liittyä siihen...

Olen aina ollut liian kiltti ihminen ja antanut toisten kävellä ylitseni. Aina olen ajatellut, että antaa tällaisten kusipäiden vaan olla ja yrittänyt elää omaaa elämääni, mutta nyt tuli kyllä mitta täyteen.

Käytiin sitten yhdessä kavereiden kanssa miettimään kostoa (tai rangaistusta. Se on vähän mukavampi sana). Meistä kukaan ei halua kuitenkaan sortua rikokseen.

Minkälaisia keinoja voisi olla kostaa ihmiselle rikkomatta lakia? Onko niitä?

Mielessä pyöri esimerkiksi ajatuksia siitä, jos jotenkin onnistuisi lokaamaan kyseisen henkilön maineen, saisi hankittua esimerkiksi potkut yms...

Olisi myös boonusta, jos tästä ei jäisi välttäättä edes kiinni ainakaan aluksi. Laillisuuden ohella olisi myös hyvä, jos kukaan ulkopuolinen ei joutuisi ainakaan välittömästi kärsimään tästä kostosta. Tosin tästä voidaan lipsua, jos myös tämä "ulkopuolinen" ansaitsee koston.

24

2200

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin se vain on

      Paras laillinen kosto on antaa anteeksi, ja unohtaa koko tyyppi.

      • ap

        Kuten jo mainitsin, niin tuota unohtamista on kokeiltu ja olen kokeillut muuten sitä anteeksiantokin. Voisin jopa antaakin anteeksi, jos tuntuu, että tajuaa tekojensa seuraukset ja tulee itse pyytämään.


    • ei helppoa

      kaikki kostotoimet vaan on laittomia.Tietysti voi seurata tekeekö pimeitä töitä ja narauttaa niistä tai tukien väärinkäytöstä tai vastaavaa.See jopa suositeltavaa.

    • kaksneljä

      Laki ei kiellä kostamista. Kosto ei vaan tee rikollisesta toiminnasta laillista. On esimerkiki täysin laillista kostoksi polkaista jonkun kusipään muijaa tai vaikka äitiä ja järjestää tilanne niin, että tämä kusipää joutuu vahingossa näkemään tämän tapahtuman. On myös laillista kertoa ks. henkilön työnantajalle tiedossasi olevista asioista, jotka saattavat olla perusteena irtisanomiselle. Samoin on laillista puhua poliisille suunsa puhtaaksi kaikesta mitä henkilö puuhailee. Näiden asioiden vaan on oltava tosia. Paits ainahan voi sanoa "epäilevänsä" ja korostaa, ettei ole varma asiasta...

    • Te maksatte

      Minuun kohdistuneista rikoksita maksetaan takautuvasti se kovin hinta!

    • Kuse.-.

      Sen kumisaappaat täyteen.

      • nej..

        ei oo laillista tärvellä toisen omaisuutta...


    • pyörätuoli tai

      opaskoira niin voit olla tyytyväinen.

      • ap

        ?


    • Kostan aina

      Ole antavinasi anteeksi ja ota hänet kaveriksi uudelleen. Tee hänestä itsellesi pelle. Pane vaimoa tai laita kaverisi asialle.Jos sinulla on virallisia asiapapereita, jotka liittyvät tuon ajan tapahtumiin, julkaise ne kaikki. Omat tietonsa saa lain mukaan julkistaa.Se kannattaa siinä tapauksessa, että asiakirjoissa on sen paskiaisen nimi.Ihmiset ovat yleensä melko fiksuja ja älykkäitä ja vetävät touhuistasi omat johtopäätöksensä.

      • -ap

        Tämä on toistaiseksi paras idea mitä olen saanut ja ensimmäiset askeleet tähän suuntaan olen jo ottanut. Lähinnä olen alkat taas moikata tätä idioottia ja kohdella asiallisesti. Pikkuhiljaa alan sitten viedä asioita siihen suuntaan, että annan mukamas anteeksi jne... Mutta tätä ideaa voisi vielä jotenkin jalostaa eli jos jollein tulee jotain mieleen, niin kommentoikaa ihmeessä. Kiitokset tähänastisista vastauksista :)


      • -ap
        -ap kirjoitti:

        Tämä on toistaiseksi paras idea mitä olen saanut ja ensimmäiset askeleet tähän suuntaan olen jo ottanut. Lähinnä olen alkat taas moikata tätä idioottia ja kohdella asiallisesti. Pikkuhiljaa alan sitten viedä asioita siihen suuntaan, että annan mukamas anteeksi jne... Mutta tätä ideaa voisi vielä jotenkin jalostaa eli jos jollein tulee jotain mieleen, niin kommentoikaa ihmeessä. Kiitokset tähänastisista vastauksista :)

        Pitääpä antaa pitkästä aikaa tilannekatsaus.

        Nyt on suunnitelma jo kehittynyt melko pitkälle. Vanhat kaunat on jo "sovittu" ja vähitellen oltu enemmän ja enemmän tekemisissä. Nyt ollaan jo "ystäviä" oltu jonkun aikaa. Jonkun näköinen läpimurtokin tapahtui tässäpari viikkoa sitten, kun ko.kusipää päätti avautua minulle ja kertoi varsin arkaluntoisia asioita. Näitä tietoja en toki vielä käytä hyväkseni, vaanmahdollsesti myöhemmin.

        Hitaasti se hyvä kosto syntyy ;)

        Ps. Lisää hyviä ideoita saa toki kertoa. Jotenkin terapeuttista lukea, vaikkei kaikkia toteutaisikaan. :D Ja ties vaikka saisin lisämausteita tähän soppaan. Ihmisen täydellinen tuhoaminen laillisin keinoin on siis ideana.


      • _Kostamo_
        -ap kirjoitti:

        Pitääpä antaa pitkästä aikaa tilannekatsaus.

        Nyt on suunnitelma jo kehittynyt melko pitkälle. Vanhat kaunat on jo "sovittu" ja vähitellen oltu enemmän ja enemmän tekemisissä. Nyt ollaan jo "ystäviä" oltu jonkun aikaa. Jonkun näköinen läpimurtokin tapahtui tässäpari viikkoa sitten, kun ko.kusipää päätti avautua minulle ja kertoi varsin arkaluntoisia asioita. Näitä tietoja en toki vielä käytä hyväkseni, vaanmahdollsesti myöhemmin.

        Hitaasti se hyvä kosto syntyy ;)

        Ps. Lisää hyviä ideoita saa toki kertoa. Jotenkin terapeuttista lukea, vaikkei kaikkia toteutaisikaan. :D Ja ties vaikka saisin lisämausteita tähän soppaan. Ihmisen täydellinen tuhoaminen laillisin keinoin on siis ideana.

        No hyvinhän se sun suunnitelma etenee. Itselläni on samanlaisia kokemuksia ja tekisi mieli kostaa, mutta pelottaa, että tulisin katumapäälle siinä vaiheessa, kun ei enää voisi perääntyä...


    • Kostan aina

      Yritä saada itsellesi julkisuutta. Älä levitä kenestäkään juttuja, vaikka ne olisivat tottakin. Minusta levitettiin kerran juttua, että olen maksullinen ja minun hintaani kyseltiin puhelimitse. Tein heti rikosilmoituksen.Varo, ettet joudu itse maksamaan. On tosi kurjaa, jos et voi kääntyä poliisin puoleen. se on aina kaikkein järkevin ratkaisu.Haisevatko omat jälkesi?

    • gylli-setä

      Jos olet vielä hänen kanssa tekemisissä, niin hommaa huumeita ja jemmaa ne hänen asuntoonsa. Sitten prepaidilla ilmoitus poliisille.

    • Samarian

      Minä antaisin tuollaisen ihmisen olla. Oletko itse parempi ihminen jos lähdet lokamaan hänen maineensa ja hankkimaan potkut? Millaisista varkauksista on kyse? Saitko korvaukset?
      Kosto ehä tuntuisi hauskalta hetken mutta kannattaa miettiä että saadat itse joutua kantamaan seurauksia myös, helposti saattaa mennä kosto yli. Puhuisin niistä asioista muille mitkä olisi faktoja muuten antaisisin olla. Ei tuollaisen takia kannata katkeroitua. Ole parempi ihminen ja anna olla toisen omassa arvossa. Vai haluatko syyllistyä samaan selän puukotukseen kuin mitä toinen on tehnyt?

    • KostonMestari1

      Minä olen ollut melkein vastaavassa ja muussa tilanteessa kanssasi. Laita mulle viestiä [email protected] niin voin antaa todella toimivia vinkkejä.

    • minäminäminä

      mulla olisi yksi idea minkä voisin kertoa minkä olen itse toteuttanut kerran ja toimi hyvin mutta en kehtaa kirjoittaa sitä tähän suoraan vaikka se ihan laillinen onkin. haluan varjella kostosalaisuuttani mutta jos annat sähköpostin niin voisin kertoa sen sinulle?

    • hihihihihi

      yksi mun "ystävä" oli vähän samanlainen ja oli monelle muullekkin. Me laitettiin sille facebookissa tekaistulla profiililla viestiä et sen puoliso oli pettänyt sitä. se uskoi sen aika täysin ja ajan kanssa se tuhosi sillä oman avioliiton. laitettiin sen takia sille eikä sen puolisolle (joka oli meidän kaikkien kaveri) koska jos oltais puolisolle laitettu niin ne olis arvannut et kyseessä on joku toisen mustamaalaus. profiili joka luotiin oli siis olevinaan tämä toinen osapuoli joka olisi ollut pettämässä tätä petturia sen sulhasen kanssa. en tiedä laillisesta kostosta mutta ero niille tuli kun toinen alkoi epäillä toista ja oli ylimustasukkanen. kai se oli kummallekkin hyväksi kun kumpikin löyti aika äkkiä uudet puolisot ja meillä ei ole tästä petturiystävästä tietoakaan mutta me saatiin oma ystävä takaisin. vaikka kieroiltiin hieman. :)

    • leppiskeppis3

      Taitaa valtaosalla ihmisillä olla tuollainen ystävä omassa piirissään. Voisin kertoa mitä meidän ystävälle kostettiin mutta ei ole ihan laillinen juttu. Tosin ei jääty kiinni ja toimi.

    • Kokemusta on!!

      Jatkuvalla maineen lokaamisella saat vain itsellesi katkeran leiman joten ei kannata ehkä koko ajan kaikille huudella aiheesta. Minä olin ihan hiljaa ja kostin muulla lailla ja se kannatti! Vähän samalla lailla kun tuossa jo sanottiin että tälle kusipäälle viestiä vaan sellaisena henkilönä jonka kanssa puoliso olisi pettänyt. Alkuun tosin laitoin facessa "ystävälle" viestiä että kannattaisi alkaa laittaa asiansa kuntoon tai kohta se on jo liian myöhäistä sekin toimi. Mukana viestissä oli vielä aseen kuva. Ihminen alkoi ottamaan yhteyttä sellaisiin ihmisiin joita oli kaltoin kohdellut ja joiden yli oli kulkenut ja alkoi sopimaan asioita. Joutui nöyrtymään. Poliisille hän ei laittanut meidän uhkausta ja harvempi laittaa jotka itse ei halua olla poliisin kanssa tekemisissä. Eikä poliisi noita lähde edes tutkimaan ellei ole ihan joku rotuasia taustalla sittenhän on kytät heti kimpussa! Julkisesti ei itselle kannata mitään katkeranleimaa ottaa koska muuten kukaan ei usko sinua. Kuinka montaa ihmistä kohtaan tämä ihminen on ollut kusipää? Jos on useampia ja pahasti niin ei tuollainen poliisille mene sano sille vaikka mitä!

    • ....

      Paras keino on, kun hänellä on rahapula, et lainaa.
      Noin yleensä saatat hänet noloon tilanteeseen. Parjaaminen ei kannata ainakaan työpaikalla.
      Ystäväporukassa oli rouva joka kovasti moralisoi. Sitten kaveri lainasi hänen ladyshaveaan. "OLi melkoinen kone, luulin että juurineen lähtee irti."
      Rouva paheksuvasti : "Kauheaa, oletko noin ruma?"
      Mies vastasi : "Minä puhuin partakoneesta, en tiedä mistä sinä puhut" Heko heko.

      Oli ylimielinen kaveri, joka aina halusi olla etuoikeutettu. Annoimme hänen kävellä yksin ensimmäisenä ruokapöytään, sitten hän oli ihmeissään, kun asetuimme toiselle puolelle salia.

      Asetatte hänelle ovelan syötin ja sitten nolaatte.

      Naapuri joka häiritsi, huomasin hänen istuvan aina samaan tuoliin, huomasin ikkunasta hänen tulonsa ja istuin hänen paikallaan koko vierailun ajan. Ja hän seisoi!

    • Nipsuli

      Parjaamista en minäkään lähtisi tekemään koska siinä nolaa vain itsensä antamalla itsestään katkeran kuvan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      154
      2646
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1996
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      1991
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1786
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1540
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1306
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1198
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe