imetysaikana raskaaksi

piskunen

Onko ketään, joka olisi tullut imetysaikana raskaaksi? Miten nopeasti synnytyksen jälkeen ja oliko lapsi täysimetyksellä?

4

280

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fgkutdfku

Kaveri tuli, lapsen ollessa 8kk ikäinen eli imetetty muun ruoan ohella.

Itsellä bongattiin ultrassa 3 kypsyvää munarakkulaa alle 2kk kuluttua synnytyksestä, eli munasarjat oli jo hyvää vauhtia käynnistymässä... vauva saa enimmäkseen rintamaitoa mutta pienen korvikelisän tarvitsee kasvuunsa. Myös ystävälläni, jolla on 3kk ikäinen täysimetetty vauva, on jo kuukautiset.

Onhan noita paljonkin imetyksen aikana raskaaksi tulleita, ja on muuten imetyksen aikana tehtyjä raskaudenkeskeytyksiäkin :( Eli ehkäisykeinona siihen EI kannata luottaa.

• 234543245

Itse tulin raskaaksi ennen ensimmäisiäkään kuukautisia vauvan ollessa 9 kk. ½-vuotta täysimetystä ja sitten kiinteiden ohella imetystä loppuaika. Imettämisen lopetin vauvan ollessa 10 kk.

• ei ehkäise

Harvalla imetys pitää menkkoja poissa kovinkaan pitkään, eli imetyksen ehkäisevään vaikutukseen ei pidä luottaa!

Itse olen tullut 3 kertaa raskaaksi imettäessä, tosin joka kerta edellinen "vauva" on ollut jo vähintään puolitoistavuotias, eikä imetyksiä ole enää kovin montaa tullut vuorokaudessa. Minulla kuukautiset pysyvät imettäessä poissa yli vuoden, mutta olen kyllä harvinaisuus, monella ne palaavat jo täysimetysaikana!

• turhan hedelmällinen

Imetys ei ole ollenkaan tehokas ehkäisymuoto. Esikoiselta menkat alko 5 vko synnytyksestä ja tarkoitetusti olin raskaana esikoisen ollessa 8 vko. Imetin 9kk, josta puhtaalla täysimetyksellä 4,5kk. Vauvaa nro 2 imetin 8kk ja tulin raskaaksi, ihme ja kumma neidin ollessa 5kk. Tuolloin kiinteitä harjoiteltiin vasta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Herkkyydestä

Toisessa ketjussa toivottiin keskustelua herkkyydestä. Aloitan omalla näkemykselläni. Mielestäni herkät ihmiset ovat l
      Sinkut
      239
      754
    2. Okei, eli olet rakastunut

Hyvä sinä, niin minäkin.
      Ikävä
      67
      655
    3. Arvaako kukaan?

"Humalojalla metalliromun keräyspaikalla on kulkenut pitkin kevättä ja kesää joku henkilö, joka on vienyt sieltä kymmeni
      Haapavesi
      36
      610
    4. Tuntuu pahalta meidän molempien puolesta

Anteeksi, että olen tällainen pelkuri. En vaan usko rakkauteen enää miehen ja naisen välillä omalla kohdalla. Tiedän, et
      Ikävä
      34
      538
    5. En pyytele enää koskaan anteeksi mitään sinulta

Olet ollut kohtuuttoman kylmä ja tyly tilanteeseen nähden.
      Ikävä
      45
      427
    6. Onko meillä

Kaikki hyvin? 🤨 Miehelle
      Ikävä
      30
      424
    7. Taidan lähettää kaveripyynnön

Sulle nainen. Otan vaan rohkaisuryypyn ensin.
      Ikävä
      38
      416
    8. Olen kiinnostunut sinusta, en seksistä

Vihjailuja toiseen suuntaan on tullut niin paljon, että asia on korjattava. En näe sinua esineenä, vaan hienona persoona
      Ikävä
      27
      406
    9. Mies.. rehellisesti

Mitä haluat nyt sun elämään?
      Ikävä
      37
      387
    10. Mikä minussa sitten

Kiihottaa enemmän kuin muissa?
      Ikävä
      41