imetysaikana raskaaksi

piskunen

Onko ketään, joka olisi tullut imetysaikana raskaaksi? Miten nopeasti synnytyksen jälkeen ja oliko lapsi täysimetyksellä?

4

223

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fgkutdfku

Kaveri tuli, lapsen ollessa 8kk ikäinen eli imetetty muun ruoan ohella.

Itsellä bongattiin ultrassa 3 kypsyvää munarakkulaa alle 2kk kuluttua synnytyksestä, eli munasarjat oli jo hyvää vauhtia käynnistymässä... vauva saa enimmäkseen rintamaitoa mutta pienen korvikelisän tarvitsee kasvuunsa. Myös ystävälläni, jolla on 3kk ikäinen täysimetetty vauva, on jo kuukautiset.

Onhan noita paljonkin imetyksen aikana raskaaksi tulleita, ja on muuten imetyksen aikana tehtyjä raskaudenkeskeytyksiäkin :( Eli ehkäisykeinona siihen EI kannata luottaa.

• 234543245

Itse tulin raskaaksi ennen ensimmäisiäkään kuukautisia vauvan ollessa 9 kk. ½-vuotta täysimetystä ja sitten kiinteiden ohella imetystä loppuaika. Imettämisen lopetin vauvan ollessa 10 kk.

• ei ehkäise

Harvalla imetys pitää menkkoja poissa kovinkaan pitkään, eli imetyksen ehkäisevään vaikutukseen ei pidä luottaa!

Itse olen tullut 3 kertaa raskaaksi imettäessä, tosin joka kerta edellinen "vauva" on ollut jo vähintään puolitoistavuotias, eikä imetyksiä ole enää kovin montaa tullut vuorokaudessa. Minulla kuukautiset pysyvät imettäessä poissa yli vuoden, mutta olen kyllä harvinaisuus, monella ne palaavat jo täysimetysaikana!

• turhan hedelmällinen

Imetys ei ole ollenkaan tehokas ehkäisymuoto. Esikoiselta menkat alko 5 vko synnytyksestä ja tarkoitetusti olin raskaana esikoisen ollessa 8 vko. Imetin 9kk, josta puhtaalla täysimetyksellä 4,5kk. Vauvaa nro 2 imetin 8kk ja tulin raskaaksi, ihme ja kumma neidin ollessa 5kk. Tuolloin kiinteitä harjoiteltiin vasta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      97
      5248
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      3553
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3205
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      438
      2467
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      248
      1513
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      12
      1281
    7. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      83
      1275
    8. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      76
      1227
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1213
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      136
      1125
    Aihe