gynekologi...en haluu...!!

13v tytsy!!!

Okei, yritän kirjottaa tän lyhyesti vaikka taitaa tulla aika pitkä juttu.
Eli olin tossa viime viikolla 7. luokan terveys tarkastuksessa ja siellä oli mukana koululääkäri se oli mies.. Eka se kyseli päihteistä ja muusta. Sitten sano että ota vaatteet pois niiin se alottaa tarkastuksen, OK ei siinä mitää, olihan se vähä noloo. Sitten se lääkäri otti painon,pituuden yms. Ja ajattelin että se oli siinä..MUTTA sitten se sano että meneppäs tohon plintille makaamaan. Joo olin silleen että mitä se siinä musta tutkii ku oli vaan rintsikat ja pikkarit päällä!!! Siinä kun makasin tuli lääkäri mun luo ja kysy onko sukupuolielimiä tutkittu? Olin sitten silleen että EI oo tutkittu!!! Sitten se sano että ne olis hyvä kyllä tarkastaa,että otappas ne pikkarit pois. Sitten se lähti ja tuli takas kumihanskat kädessä, Olin ihan shokissa... Se asetteli mun jalat levälleen ja katto ekaks karvotuksen, sitten se työns sormet häpyhuulten väliin ja katto sinne vähän aikaa ja sano sitten että joo nää on ihan okei, mutta mulla ei ole valtuuksia tehdä tarkempia tutkimuksia alapäähän niin sulle kannattais varata aika ihan gynekologille.Sanoin vaan aha, ja sitte se sano että pue vaan housut takas ja nouse ylös. Tossa vaiheessa luulin että saan jo lähtee, mutta ei! Se sano että ota rintsikat pois niin kokeillaan ettei oo ylimääräsii palluroita siellä ( 5.lk mulla oli jotain palloja siellä ja sillonkin ne tutkittiin, mutta sillon se oli nainen ) Otin sit kiltisti liivit pois ja se käski liikutella käsiä eri asentoihin samalla kun se paineli.. Huh kaikki hyvin tisujen osalta. Kaikki nää tutkimukset tapahtu siis ihan asiallisesti ja vieressä oli tuttu terkkari (onneksi) Ja huolen aihe tässä onkin se että joudun gynekologille tossa 2 viikon päästä!! Niin onko jollain 13-14 vuotiaalla kokemusta gynestä ja miten tutkimus tehään???? Ps.oon siis 13 vuotta!

25

3809

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaksoneeen

      En tiiä onko ihan normaalia tollanen? Meillä katso terkka seiskalla alkkareihin mutta kurkkas vaan nopeesti onko karvoja, tietty voi olla eri juttu kun oli lääkäri. Onks sulla ollut jotain erityistä vaivaa jonka takia olis pitänyt tutkia tai murrosikä myöhässä tms? Tohon gynejuttuun en osaa oikei sanoo ku itellä oli eka kerta vasta paljo vanhempana mut sellasella pöydällähän sielläki makoillaan ja jalat sellasissa telineissä eli ei nyt mitenkää kovin kiva.

      • Anonyymi

        Kyllä perusteellinen terveystarkastus on ihan normaali toimitus. Joten estoiset ihmiset tekevät siitä aivoissaan ihan muuta valitettavasti.
        Ja kun menee gynekologille niin kun vaan rentoutuu kun tutkimus tehdään niin ihan hyvin se käy. Siis ei tartte jännitetään turhia.
        Lääkärit ovat tehneet näitä juttuja satoja kertoja , ja heille se on ihan vaan työ eikä mitään muuta.


    • 13v tytsy!!!

      No mulla on ollu vähän kyllä ongelmia menkkojen kanssa, voisko gyne johtuu sitten siitä? Kun kerran käytiin lääkärissä kun oli kovat kivut ja sain sitten kipu lääkkeitä. Mutta siis työntääkö gynekologi sormet mun alapäähän sitten kun sinne menen? APUA!!!!

      • Kaksoneen

        No voi johtua noista menkkavaivoista sitte. Kandee ehkä lukee jostai netistä juttua ekasta gynekäynnistä nii ei tuu nii yllätyksenä. Ei välttämättä ekalla kerralla ees tehdä sisätutkimusta mut jos on ollu noita vaivoja nii todennäkösesti kyllä sitte tehdään mut varmaan se kysyy kyllä luvan ennen ku alkaa sieltä tutkia. Kandee varautua et saattaa kattoo myös sieltä *kröhöm* toiselta puolelta, esim. mulla katso mutta tiedän muita joilta ei oo katsottu, riippu varmaa gynestä.


      • Kaksoneen
        Kaksoneen kirjoitti:

        No voi johtua noista menkkavaivoista sitte. Kandee ehkä lukee jostai netistä juttua ekasta gynekäynnistä nii ei tuu nii yllätyksenä. Ei välttämättä ekalla kerralla ees tehdä sisätutkimusta mut jos on ollu noita vaivoja nii todennäkösesti kyllä sitte tehdään mut varmaan se kysyy kyllä luvan ennen ku alkaa sieltä tutkia. Kandee varautua et saattaa kattoo myös sieltä *kröhöm* toiselta puolelta, esim. mulla katso mutta tiedän muita joilta ei oo katsottu, riippu varmaa gynestä.

        Nii ja kandee myös miettii haluutko äitin tai isosiskon mukaan sinne lääkäriin. Mulla oli ekalla kerralla äiti mukana ja oli ihan hyvä, tietty vähän noloo riisuu sen nähden mut jos sen kestää nii voi olla mukavampi olo kun on joku muuki siinä.


    • 13v tytsy

      En haluu... koska oot kuitenki joku pedo... sori

    • Samat

      Mulle kävi saman lainen juttu kerran ku olin 13. Olin iha muussa tarkastuksessa enkä ollu yhtää tajunnu et vois olla tollasta nii olin vähä et häh kun se sano et katotaas vähän sitte tännekkin ja otti multa pikkarit alas. Ei ollu koululääkärillä eikä missää ollu mitään sellasta aikasemmin ja nolotti ihan pikkasen kun oli just alkanu murrosikä. Onneks oli nainen se lääkäri sentää

      • Anonyymi

        Oli lääkäri nainen tai mies niin heillä on sama koulutus joten ei näissä asioissa mitään hävettävää ole


    • 13v tytsy!!!

      Kiva että jollekki muullekki on käyny samoin!!! En oo nyt siis mitenkään "vahingon-ilonen" vaan tarkotan etten oo ainoo... Mun mielestä oli tosi noloo kun se katto sinne väliin, kun.. no siis valkovuotookin on... enkä ollu mitenkään erikseen aamulla käyny suihkussa ja näin... Tietääkö joku että tuleeko mulle uudestaankin tämmösii tarkastuksii esim 8.lk... Kun siellä sanottiin että ens vuonna vähän tarkemmin, mutta se voi myös tarkottaa näköö, kuuloo, veri arvoja ja niitä!!!

    • Samat

      No juu tiiän kyllä tunteen. Olin kyllä aika o-ou kun se sano että katotaan pikkareihin. Mulla oli onneks puhtaat pikkarit ja olin käyny suihkus ku äiti oli sanonu et käy pesulla ja vaihda alkkarit (en tiiä tiesikö se että katotaan mut ei ollu sanonu ainakaa mulle mitään) mutta nolotti silti iha hulluna ja olin ihan pulassa et mitä tapahtuu ku en ollut todellakaa odottanu mitää sellasta. Ja äitihän oli sitte viel tietty siinä vieressä (se oli sellanen tarkastus mis kävin astman takia ja äiti oli mukana) ja näki sitte kaiken et kiva kiva. En usko et teillä ens vuonna on mitää sen kummallisempaa mut toi gynejuttu kuulostaa hurjalta. En oo ikinä ite viel joutunu käymään ja tiedän et oon varmaa iha paniikis kun joudun joskus meneen!!

    • 13v tytsy!!!

      No joo mulla ei ollu yhtään mitään tietoo siitä ees että lääkäri on mies... Hyiiii.... ja se ei ollu ees nuori..tai siis niinku että se oli selläne ns.keski-ikänen.. mielummin joku 65vuotias tai vaikka21vee... mutta ei...

    • fvikojiuveijfiuv

      moii onn 13 ja olin kas ollases tarkastukses siel otettii kuulo näkö pituus paino ja hemokloboiinii ja veren paine sitte se sano et onko pimppiä tutkittu nii vastasin et on vaa katottu karvotusta. sitt se sano et sovittii äitiskää et tehää todella perusteelliset tarkastuket ja äiti oli tietenki mukana se oli sen llääkärin vieres ja seki siin nätto mun pimppii ja vähä koski mut silo kose levitti niit häpyhuulii ja sit se kysy et saaks se koskee ennemmän ja olin iha peloissani vastasin joo sit se laito sormenwsa siihe aukkoo sit sen kätee jäi valko vuotoo. mut sit se tunki jonku jutu sinne ni sillo rupes saatuu eikä voinu ottaa sitä laitetta kunnol pois siel ku se oli nii syväl sit sen oli pakko saada se pois nopee nii se puuuduutti se sattu kans mut ku ei tehonnu nii site mut kii tuolii ja jatko ja avustaja piti kii eten liikuu. mä itkin ja huusin ku sattu niin paljon. sit se3 läääkäri kysy et jatketaaks puudutus vai repäseekö sen nopees otin sen nopeest ja sit se viel paineli rintoi

    • Vapaita nimimerkkejä

      mulla oli kans toi ja siel oli mies :D
      Se sano molle et ota pikkarit pois nii katotaan alapäätä. sit mä sanoin "Mitäh?!"
      ja se vaan sano joo joo alapäätä tarkastetaan et onko se kunnossa.Sitte mä vastasin NO EN MUUTEN HELVETISSÄ OTA! OOTSÄ JOKU HELVETIN PEDARI SAATANA!!!!! >:(((((

      XD sain jälkkää :DDDD

      • inkupinku

        Mitä x( varmaa joku antaa tommosest jälkkää mä e ainakaa ois menny x)


      • Anonyymi

        Sinä olet ilmeisesti kodista missä tälläiset asiat on kielletty aihe , normaali lääkärintarkastus ei ole sitä että lääkäri olisi mitenkään kiinnostunut sinusta tai alapäässäsi ainoastaan tarkastaa että kaikki on kunnossa .
        Ei kannata luulla itsestään liikoja ja syytellä lääkäriä pedoksi , sillä he tekevät ainoastaan työtään


    • joäitieiauta niinehk

      ole tyytyväinen jos saat jo tuossa iässä hyvät suhteet gynegologiin.ne ei ole sun pillusi perässä vaan tekee vaan työtään
      älä kuvittele olevasi niin uskomattoman makea

    • julianen

      Mun mielestä noissa koulu terveys jutuissa ei saisi olla mkeslääkäri tytöillä.

    • tyttö123456789

      Mitä ihmettä mulle ei oo koskaa tehty mitää alapää tarkastusta oon nyt kasil, eikä oo kysyttykää mitää alapäähän liittyvää,

      • Anonyymi

        voi olla ettei ole ollut tarvetta, jos katsovat vaan ulkoapäin miten olet kehittynyt


    • 2346

      Jos tällaiset jutut on oikeasti totta, niin ei tämä nyt kyllä ihan piirustusten mukaan mene. Kyllä tällaisissa tutkimuksissa ja nimen omaan noin nuoren kohdalla pitää ehdottomasti olla ihan selkeä syy ja vahva tarve tutkimukselle. Tämä pitää ihan selkeästi myös kertoa. Kysymyksessä on kuitenkin sen verran kovan luokan tutkimukset, ettei noita saa ihan ajankulukseen tehdä. Ja kaikkeen ei ole pakko suostua! Tällaiset jutut eivät alkuunkaan kuulu tuon ikäisen tytön perusterveystarkastukseen!

      • Anonyymi

        Usein näillä tytöillä on ollut vaikeita kuukautisia jotka on aikaisemmin terkkarille sanottu


    • Ei ole totta

      No tämä avaushan oli pervon sedän näppäimistöltä.

    • momo1

      Ah se on ihanas

    • Anonyymi

      Gynekologi laittaa sun pimpulaan sormet ja sit sillä on sella ihme juttu jolla se kattoo sinne ja multa otettiin myös sellasii jotain testei

      • Anonyymi

        Ottiko papa kokeen sun pimppasta


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4965
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3144
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1770
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1625
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1491
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1247
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1243
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1227
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1207
    Aihe