Onko miten hyvät kengät tanssia??
Luistaako hyvin, kevyet varmaan jalassa.
Tanssi lenkkarit
61
4053
Vastaukset
- haljas--poh.
Ovat aivan perseestä,kunnon haljas pohjaa ei mikään voita
lenkkarit ovat vaan tehostus keino kun tanssi ei suju voi kuitenkin näytellä tanssijaa
Oletko muuten oikeilla tanssioilla nähnyt lenkkareita?Oikein hyvin lenkkarit toimivat -sekä luistoa että pitoa löytyy sopivasti. Valinnamahdollisuuksia on paljon. Minun mieleisimmät lenkkarini ovat kevyet ja pehmeä Papillonit.
Tämä ensimmäinen vastaaja ei ole ilmeisesti koskaan tietenkään itse kokeillut tanssilenkkareita eikä todennäköisesti ole minkäänlainen tanssija. Ei hän luultavasti myöskään ole nähnyt yhtäkään oikeata tanssijaa (ei osaa edes sanaa kirjoittaa oikein).
Syykin asenteeseensa on selvä: Ei uskaltaudu suosituille lavoille, missä lenkkarein tanssivia taitureita -ammattilaisiakin- näkee kaiken aikaa vaikka kuinka paljon.
Lenkkarithan toimivat oikein hyvin kaikilla mahdollisilla pinnoilla -paljon paremmin kuitenkin kuin haljasnahkapohjat.
Jos nimimerkki haljas--poh vaikka olisi vaivautunut (uskaltautunut) viime sunnuntaina Cavan avajaisiin, olisi päässyt näkemään, että suurimmalla osalla edistyneitä tanssijoita oli jaloissaan tanssilenkkarit. Toki niitä oli myös joillakuilla harvoista paikalle tulleilla alottelijoillakin. Haljasnahkapohjaisia kenkiä näkyi lähinnä vain kilpatanssitaustaisilla naisilla.- voehan käen ...
Minäkin tanssin aiemmin ainoastaan haljasnahkapohjaisilla tanssikengillä, kunnes ostin tanssilenkkarit. Nyt en muilla tanssikaan enää!
Luulen että kaikki tanssilenkkareita väheksyvät eivät ole itse asiassa edes kokeilleet niillä tanssimista. Muistutettakoon vielä että tanssilenkkarit eivät ole lainkaan sama asia kuin lenkkarit yleensä, vaikka tavallisia lenkkareitakin joillakin aloittelijoilla näkee tanssipaikoilla. Tosin pitävät sisäpelitossut ovatkin hyvä valinta, jos tanssii vain ns. kädenalitansseja, kuten vaikka jive, fusku, chacha, boogiewoogie tai lindy.
Joka väittää ettei ole nähnyt oikealla tanssijalla tanssilenkkareita jalassa, ei ole käynyt yhdessäkään tanssipaikassa! Kapakat ovat asia erikseen, vaikka olen kyllä niissäkin joillakin nähnyt tanssilenkkareita. Kapakat ovat yleisesti ottaen tarkoitettu muuhun kuin tanssi-harrastukseen yhtenä liikunnan muotona... - Silurus
Truehum kirjoitti:
Oikein hyvin lenkkarit toimivat -sekä luistoa että pitoa löytyy sopivasti. Valinnamahdollisuuksia on paljon. Minun mieleisimmät lenkkarini ovat kevyet ja pehmeä Papillonit.
Tämä ensimmäinen vastaaja ei ole ilmeisesti koskaan tietenkään itse kokeillut tanssilenkkareita eikä todennäköisesti ole minkäänlainen tanssija. Ei hän luultavasti myöskään ole nähnyt yhtäkään oikeata tanssijaa (ei osaa edes sanaa kirjoittaa oikein).
Syykin asenteeseensa on selvä: Ei uskaltaudu suosituille lavoille, missä lenkkarein tanssivia taitureita -ammattilaisiakin- näkee kaiken aikaa vaikka kuinka paljon.
Lenkkarithan toimivat oikein hyvin kaikilla mahdollisilla pinnoilla -paljon paremmin kuitenkin kuin haljasnahkapohjat.
Jos nimimerkki haljas--poh vaikka olisi vaivautunut (uskaltautunut) viime sunnuntaina Cavan avajaisiin, olisi päässyt näkemään, että suurimmalla osalla edistyneitä tanssijoita oli jaloissaan tanssilenkkarit. Toki niitä oli myös joillakuilla harvoista paikalle tulleilla alottelijoillakin. Haljasnahkapohjaisia kenkiä näkyi lähinnä vain kilpatanssitaustaisilla naisilla.Kuten sanottua, lenkkarit mahdollistavat tanssijan "kehittyvän" vähemmän mairittelevaan suuntaan -- niillä voi ottaa painollisia askelia kaukana oman painopisteen ulkopuolella, päinvastoin kuin esim. steppikengillä.
Niinkin tietysti *voi* tehdä, että opettelee ensiksi tanssimaan Stacy Adamseilla tai Aris Alleneilla ja menee sitten tohveleilla lavoille, mutta kyllä siitä jää vähän sellainen wtf-fiilis. - taavis
Silurus kirjoitti:
Kuten sanottua, lenkkarit mahdollistavat tanssijan "kehittyvän" vähemmän mairittelevaan suuntaan -- niillä voi ottaa painollisia askelia kaukana oman painopisteen ulkopuolella, päinvastoin kuin esim. steppikengillä.
Niinkin tietysti *voi* tehdä, että opettelee ensiksi tanssimaan Stacy Adamseilla tai Aris Alleneilla ja menee sitten tohveleilla lavoille, mutta kyllä siitä jää vähän sellainen wtf-fiilis."tanssimaan Stacy Adamseilla tai Aris Alleneilla"
-taas joku seeprakenkä pullistelee - Oikein jumalolento
Truehum kirjoitti:
Oikein hyvin lenkkarit toimivat -sekä luistoa että pitoa löytyy sopivasti. Valinnamahdollisuuksia on paljon. Minun mieleisimmät lenkkarini ovat kevyet ja pehmeä Papillonit.
Jos nimimerkki haljas--poh vaikka olisi vaivautunut (uskaltautunut) viime sunnuntaina Cavan avajaisiin, olisi päässyt näkemään, että suurimmalla osalla edistyneitä tanssijoita oli jaloissaan tanssilenkkarit. Toki niitä oli myös joillakuilla harvoista paikalle tulleilla alottelijoillakin. Haljasnahkapohjaisia kenkiä näkyi lähinnä vain kilpatanssitaustaisilla naisilla."ilmeisesti koskaan tietenkään" . . . . jne. ei voi kun ihmetellä Sinun asennettasi toisiin ihmisiin!Sinä kuvittelet olevasi joku tanssinjumala taivaassasi joka tietää kaiken. . . . . .
- Oikein jumalolento
Oikein jumalolento kirjoitti:
"ilmeisesti koskaan tietenkään" . . . . jne. ei voi kun ihmetellä Sinun asennettasi toisiin ihmisiin!Sinä kuvittelet olevasi joku tanssinjumala taivaassasi joka tietää kaiken. . . . . .
Viesti oli tarkoitettu Truehumille, en tiedä miksi se ei asettunut oikeaan paikkaan ketjussa, vaikka vastasin hänen vietiinsä.Ehkä hän senkin tietää.
- Tanssi mies
Truehum kirjoitti:
Jos nimimerkki haljas--poh vaikka olisi vaivautunut (uskaltautunut) viime sunnuntaina Cavan avajaisiin, olisi päässyt näkemään, että suurimmalla osalla edistyneitä tanssijoita oli jaloissaan tanssilenkkarit. Toki niitä oli myös joillakuilla harvoista paikalle tulleilla alottelijoillakin. Haljasnahkapohjaisia kenkiä näkyi lähinnä vain kilpatanssitaustaisilla naisilla.pieneen mieleesi ei ole vilahtanut ajatus (kun olet niin fiksu)joku voi kirjoittaa tylliin tahallaan väärin
Ainoa oikea on haljas-pojhja kenkä
Tanssipaikoilla et ole uskaltanut niitä laittaa jalkaan,pitää yrittää näyttää edes muulta kuin on
Köpö vanhus tämän tietää kaikki jotka tanssipaikoille on uskaltautnut Tanssi mies kirjoitti:
pieneen mieleesi ei ole vilahtanut ajatus (kun olet niin fiksu)joku voi kirjoittaa tylliin tahallaan väärin
Ainoa oikea on haljas-pojhja kenkä
Tanssipaikoilla et ole uskaltanut niitä laittaa jalkaan,pitää yrittää näyttää edes muulta kuin on
Köpö vanhus tämän tietää kaikki jotka tanssipaikoille on uskaltautnutVoi voi, otan osaa! Ihanko oikeasti uskot, että tuo menee lukijoihin täydestä. Sen nyt ainakin kaikki näkevät, milloin joku ei hallitse kirjallista ilmaisua. Esimerkiksi sinä et sitä osaa.
Toki sen tiedän, että varsinkin tälle palstalle kateelliset ja huonolla itsetunnolla varustetut reppanat kirjoittavat useinkin tahallaan virheellistä tietoa jakaakseen. Sillä tavoin saavat edes jotenkin hyvitystä sille, että joutuvat tuntemaan olevansa niin huonoja muihin verrattuina.
Teillä on sellainen omituinen käsitys, että sananvapaus tarkoittaa oikeutta aiheuttaa valehtelemalla vahinkoa muille.
Ennen kuin kuusitoista vuotta sitten aloitin lavatanssiharrastuksen, olin tanssiurheiluseuran lattarikurssilla ja siellä oli käytettävä haljasnahkapohjaisia kenkiä. Myös sen kurssin jälkeen (sekä lavatanssikursseilla että lavoilla ja ravintoloissa) käytin muutaman vuoden ajan edelleen haljasnahkapohjaisia kenkiä.
Kun olin tanssinut loppuun neljä paria moisella materiaalilla varustettuja jalkineita, vaihdoin thunit-pohjaisiin ja sitten muutaman vuoden bw-kurssien jälkeen siirryin Bleyereiden käyttöön. Niitä kulutin loppuun eri mallisia peräti kaksitoista paria. Yhdet niiden jälkeen säästin lähinnä ravintolakäyttöön.
Sitten olivat vuorossa tanssilenkkarit. Ensimmäiset olivat Capezio-merkkiset, jotka eivät jäykkyytensä vuoksi minua miellyttäneet. Niinpä niiden unohduttua tanssileirin jäljiltä Auran Nuortentalolle hankin Papillonit, jollaisia nyt on kolmas pari menossa. Ovat erittäin mukavat käyttää ja toimivat kaikilla pinnoilla mainiosti.
En ymmärrä, miksi pitäisi käyttää sellaisia jalkineita, joissa jalat väsyvät ja, joita pitää kaiken aikaa varoa ja huoltaa, kuten haljasnahkapohjaisten kohdalla asia on.
Kun niin varma olet itsestäsi ja kovin urhea nuorimies, niin tulepa joko ensi lauantaina Satulinnaan tai sunnuntaina Cavaan, niin vertaillaan, millä tavoin kummankin kengät toimivat!- chasella pärjää
Truehum kirjoitti:
Voi voi, otan osaa! Ihanko oikeasti uskot, että tuo menee lukijoihin täydestä. Sen nyt ainakin kaikki näkevät, milloin joku ei hallitse kirjallista ilmaisua. Esimerkiksi sinä et sitä osaa.
Toki sen tiedän, että varsinkin tälle palstalle kateelliset ja huonolla itsetunnolla varustetut reppanat kirjoittavat useinkin tahallaan virheellistä tietoa jakaakseen. Sillä tavoin saavat edes jotenkin hyvitystä sille, että joutuvat tuntemaan olevansa niin huonoja muihin verrattuina.
Teillä on sellainen omituinen käsitys, että sananvapaus tarkoittaa oikeutta aiheuttaa valehtelemalla vahinkoa muille.
Ennen kuin kuusitoista vuotta sitten aloitin lavatanssiharrastuksen, olin tanssiurheiluseuran lattarikurssilla ja siellä oli käytettävä haljasnahkapohjaisia kenkiä. Myös sen kurssin jälkeen (sekä lavatanssikursseilla että lavoilla ja ravintoloissa) käytin muutaman vuoden ajan edelleen haljasnahkapohjaisia kenkiä.
Kun olin tanssinut loppuun neljä paria moisella materiaalilla varustettuja jalkineita, vaihdoin thunit-pohjaisiin ja sitten muutaman vuoden bw-kurssien jälkeen siirryin Bleyereiden käyttöön. Niitä kulutin loppuun eri mallisia peräti kaksitoista paria. Yhdet niiden jälkeen säästin lähinnä ravintolakäyttöön.
Sitten olivat vuorossa tanssilenkkarit. Ensimmäiset olivat Capezio-merkkiset, jotka eivät jäykkyytensä vuoksi minua miellyttäneet. Niinpä niiden unohduttua tanssileirin jäljiltä Auran Nuortentalolle hankin Papillonit, jollaisia nyt on kolmas pari menossa. Ovat erittäin mukavat käyttää ja toimivat kaikilla pinnoilla mainiosti.
En ymmärrä, miksi pitäisi käyttää sellaisia jalkineita, joissa jalat väsyvät ja, joita pitää kaiken aikaa varoa ja huoltaa, kuten haljasnahkapohjaisten kohdalla asia on.
Kun niin varma olet itsestäsi ja kovin urhea nuorimies, niin tulepa joko ensi lauantaina Satulinnaan tai sunnuntaina Cavaan, niin vertaillaan, millä tavoin kummankin kengät toimivat!Hyvä Humppis, olet palannut piristämään Suomi24:n keskusteluja!
Jokusen vuoden näitä kirjoituksia seuranneena voin sanoa että älkää alkako Humppiksen kanssa väittelemään, häviätte kuitenkin! Tuon olen minäkin kokenut joskus, mutta minkäs teet jos sanailussa ei löydä enää "aseita" ja huomaa toisen paremmuuden sanan säilän käsittelyssä :-)
Silti en ymmärrä, miten joku pystyy kuluttamaan 12 paria tanssikenkiä! Riippuu tietysti siitä mitä loppuun kuluttamisella tarkoitetaan. Minulla on yhä käytössä runsaan kuuden vuoden ikäiset Diamant-tanssikengät, joilla tanssin satunnaisesti (= tanssilenkkareilla yleensä). Pohja on ohentunut ja haljasnahasta ei ole enää tietoakaan, ovat ehkä vähän epäsiistin näköiset, mutta toimivat vielä!
Onhan kulutuksessa tietty eroja, minä tanssin muutamana iltana kuukaudessa, kun Humppis taitaa ehtiä tanssimaan melkein joka ilta... chasella pärjää kirjoitti:
Hyvä Humppis, olet palannut piristämään Suomi24:n keskusteluja!
Jokusen vuoden näitä kirjoituksia seuranneena voin sanoa että älkää alkako Humppiksen kanssa väittelemään, häviätte kuitenkin! Tuon olen minäkin kokenut joskus, mutta minkäs teet jos sanailussa ei löydä enää "aseita" ja huomaa toisen paremmuuden sanan säilän käsittelyssä :-)
Silti en ymmärrä, miten joku pystyy kuluttamaan 12 paria tanssikenkiä! Riippuu tietysti siitä mitä loppuun kuluttamisella tarkoitetaan. Minulla on yhä käytössä runsaan kuuden vuoden ikäiset Diamant-tanssikengät, joilla tanssin satunnaisesti (= tanssilenkkareilla yleensä). Pohja on ohentunut ja haljasnahasta ei ole enää tietoakaan, ovat ehkä vähän epäsiistin näköiset, mutta toimivat vielä!
Onhan kulutuksessa tietty eroja, minä tanssin muutamana iltana kuukaudessa, kun Humppis taitaa ehtiä tanssimaan melkein joka ilta...Kun tanssii samoilla kengillä useita iltoja joka viikkona vuoden ympäri, hapertuu (suorastaan lahoaa) ja lopulta repeää ainakin Bleyerin nahka ulkosivulta siitä kumipohjan ja päällisen liittymäkohdan läheltä.
Siihen aikaan tuli todella tanssituksi viitisen tuntia per ilta ja vuositasolla niitä iltoja (päivätanssit ml.) tuli 200-300. Nyt toki on tahti laantunut puoleentoista sataan kertaan vuodessa ja iltojen pituus jää enimmäkseen kolmesta neljään tuntiin.
Papillonien ohut ja pehmeä, mokkamainen nahka tuntuu olevan yllättävän kestävää: Kaikki kolme paria ovat vielä käyttökunnossa, vaikka ne ensimmäiset (viiden vuoden takaa) ovatkin jo aika repsahtaneen näköiset ja toisten pohjat ovat onnettoman rosoiset, kolmansilla on ikää vasta parin kuukauden verran.- AAAHH
Truehum kirjoitti:
Voi voi, otan osaa! Ihanko oikeasti uskot, että tuo menee lukijoihin täydestä. Sen nyt ainakin kaikki näkevät, milloin joku ei hallitse kirjallista ilmaisua. Esimerkiksi sinä et sitä osaa.
Kun niin varma olet itsestäsi ja kovin urhea nuorimies, niin tulepa joko ensi lauantaina Satulinnaan tai sunnuntaina Cavaan, niin vertaillaan, millä tavoin kummankin kengät toimivat!UGH OLEN PUHUNUT
- omilla kengillä
Truehum kirjoitti:
Kun niin varma olet itsestäsi ja kovin urhea nuorimies, niin tulepa joko ensi lauantaina Satulinnaan tai sunnuntaina Cavaan, niin vertaillaan, millä tavoin kummankin kengät toimivat!Niin nämähän ovat aivan makuasioita millä kengillä on paras tanssia. Sehän on hienoa, että olet noinkin monia eri kenkämateriaaleja kokeillut ja loppuun kuluttanut, mutta pitääkö siitä historiakertomus tehdä?
Aivan selväksi tuli, että pidät lenkkareista. - yritä edes
Tämä "haljas--poh." voisi harjoitella aivojensa käyttämistä niinkuin "oikeat ajatteliat".
Aika mielenkiintoista miten joku voi alkaa nimittellä ihmisiä heidän kenkävalintansa perusteella. Varmaan tällä "oikealla tanssialla" on nimitykset muillekin kummallisille tapauksille kuten farmareiden käyttäjille.
- Silurus
Aluksi pitäisi tietää mitä lajia tanssit. (ja oletko viejä vai seuraaja).
Swingipiireissä lenkkarit olivat (mahdollisesti) ohimenevä muoti-ilmiö. Voi olla että ne tulevat vielä takaisin, voi olla että ei. Kuitenkin kansainvälisesti menestyksekkäimpiä nimiä seurataan ja he käyttävät joko reino-tyyppisiä ohutpohjaisia lenkkareita tai nahkapohjaa.
Nahkapohja ei anna mitään anteeksi tanssijalle, vaan se kertoo aivan saman tien, jos tanssija on ottanut askeleen painopisteensä ulkopuolelle. Lenkkari puolestaan antaa tarkan tuntuman lattiaan ja runsaasti kitkaa. Perinteinen keskeltä katki oleva tanssilenkkari antaa kohtalaisen pidon, hyvät spin-ominaisuudet, mutta harhaanjohtavan tunteen jalan asennosta. - Yksflikka1111
Itse suosin Bleyeriä, toimii paikassa kuin paikassa, pehmeä jalassa ja kestää hyvin käytössä.
Lenkkareitakin olen käyttänyt, eivätkä ne olleet lainkaan hassummat. Kokeilla kyllä kannattaa, makujahan on monia! Se mikä yhdelle on hyvä jalkaan, ei ole sitä aina toiselle, ihmisten jalat ovat varsin yksilöllisiä, samoin mieltymykset pidon tai luiston suhteen. - Elwood Blues
Hei,
Minulla on harjoituksissa käytössä Blochin 'keskeltä katki' olevat tanssilenkkarit: ovat muuten hyvät mutta harjoitusten alussa jalkapöydät aina kipeytyvät ikävällä tavalla (onneksi kipu menee aika nopeasti ohi ja ei ole pahentunut). Onko muilla vastaavia kokemuksia ja miten vaivasta pääsisi eroon? Voiko kipu johtua tuosta kun kengän pohja on 'keskeltä katki' -mallia ja ei siten tue riittävästi jalkapöytää? Kengät istuvat kuitenkin hyvin jalkaan.
Tansseissa käytän Diamantin haljasnahkapohjaisia kenkiä. Tuntuma lattiaan on mielestäni parempi kuin tanssilenkkareissa, tosin niissäkin saattaa joskus ensimmäisillä tansseilla tuntua samaa kipua jalkapöydässä. Vähemmän kuitenkin kuin tanssilenkkareilla.- Pes pedis
Voi voi
Minulla tulee joka tansseissa jalkaterät kipeäksi 2-6 ensimmäisen tanssitun kappaleen aikana. Sitten se menee ohi ja loppuillasta jalat ovat väsyneet ja terveesti kipeät. Käytän aivan tavallisia kenkiä.
- 20
Kipujesi perusteella sinulle on kehittymässä plantaarifaskiitti.
Tuttu juttu juoksijoiden ja tanssijoiden keskuudessa.- yxtanssi
herra joka hyäkkasi taas, olen käynyt suotituissa paikoissa,nähnyt hyviäkin tanssijoita,valittaen totean sinä et heihin kuuluu,ei auta montako tuhattatuntia ja kuinka paljon kenkiä on kulunnut, jollei osaa niin ei kaikista ei tule tanssijaa vaikka kuinka tahkoaa
Oletko muuten huomannut es,Tanssii tähtienkaa,monellako on lenkkarit jalassa,ei edes harkoissa, kuinka tämän väännät taas valheeksi? yxtanssi kirjoitti:
herra joka hyäkkasi taas, olen käynyt suotituissa paikoissa,nähnyt hyviäkin tanssijoita,valittaen totean sinä et heihin kuuluu,ei auta montako tuhattatuntia ja kuinka paljon kenkiä on kulunnut, jollei osaa niin ei kaikista ei tule tanssijaa vaikka kuinka tahkoaa
Oletko muuten huomannut es,Tanssii tähtienkaa,monellako on lenkkarit jalassa,ei edes harkoissa, kuinka tämän väännät taas valheeksi?Tuo viesti ei vastausta ansaitsisi, mutta tulkoon nyt tässä kuitenkin:
Taitotanssija yxtanssille vähän tarkkuutta havaintoihin ja väitteisiin, pyydän!
(Olisi muuten mielenkiintoista nähdä tanssiasi jossakin.)
Ensinnäkin TTK on ohjelma, jossa lajeina ovat ballroom-kymppitanssit. Niinpä esimerkiksi jivet tanssitaan tietysti lattareina. Niinpä useimmat ainakin kuvatuissa treenipätkissäkin käyttävät lajinmukaisia jalkineita. Tästä kuitenkin löytyy heti yksi esimerkki tanssilenkkareista: Mikko ja Katri -jive. Katrilla on tanssilenkkarit jaloissaan: http://www.katsomo.fi/?progId=80384
Viime vuonna ainakin yksi pari käytti lenkkareita myös itse esityksessä, jolloin musiikkina oli yleensä boogiena tanssittava biisi. Sen mukaisesti oli silloinen parikin asustautunut.
Muistutan tässä yhteydessä siitä, että tämä keskustelu avattiin kysymällä vain, miten hyvät tanssilenkkarit ovat tanssittaessa. Tuosta on käsittääkseni selvästi ymmärrettävissä, ettei siinä tarkoiteta ballroom-tansseja.
Toki kisoissakin lenkkareita käytetään, mutta silloin on lajina swing. Tässä malliksi äskettäisten Tampereella pidettyjen GP-kisojen menoa. Vain hitaissa näkyy nahkapohjia, muuten mennä kumipohjilla -myös lenkkareilla:
https://picasaweb.google.com/106707792060434771638/RockNSwingKisatHervannassa?authkey=Gv1sRgCJ_glLO0oI2RtAE- Elwood Blues
Hei,
Kiitos kommentista.
Juoksua olen harrastanut vuosikymmenen verran ja muutama maratonkin on juostuna. Lenkkeillessä jalkapöydät eivät koskaan kipeydy. Täytyy kokeilla seuraavaksi Diamantin Mod. 123 lenkkareita, niin saisi varmistettua johtuuko kipu tuosta pohjan mallista.
Kivusta vielä senverran, että se ei ole jalkapohjassa (mihin tuo Plantaarifaskiitti viittaa) vaan jalkaterän päällä. Samanlaista kipua tuntui armeijassa pitkillä marsseilla kumisaappaat jalassa. Kipu on jomottava niinkuin tässä artikkelissa on kuvailtu (http://www.hoitonetti.fi/oireet/jalkapöydän_kipu/).
Tanssia olen harrastanut vajaa pari vuotta.
- Paljon puhetta
Mutta itse en ole mikään aktiivi tanssija mutta kokeilin ensin nahkapohja kengillä ja jalat väsyivät aika paljon.
Sitten kokeilin lenkkareita ja ne tuntu jalkaan mukavemmilta, tosin alussa tuntu pikkuisen tökkivän mutta ilmeisesti pohjan piti vähän mukautua niin luistoakin löytyi mukavasti.
Toinen etu on ettei tarvitse veivata niitä eri kenkiä jalkaan tanssipaikalla, laitan jo kotona lenkkarit jalkaan ja niillä mennään koko ilta.
Mutta kai se on makuasia mistä tykkää, kokeilemalla selviää. - marmella
Aika koomisen näköistä, jos on hame päällä ja lenkkarit jalassa. Ei naisellista ja antaa kömpelön vaikutelman.
- ei lenkkareita
Aivan samaa mieltä,tödella kömpelön näköiset! Lenkkarit kuuluu mielestäni lenkkipolulle nimensä mukaisesti.
- naurua vrn,
ei lenkkareita kirjoitti:
Aivan samaa mieltä,tödella kömpelön näköiset! Lenkkarit kuuluu mielestäni lenkkipolulle nimensä mukaisesti.
Täysin naurettavat, sopii karjakolle käydessään iltalypsyllä
- kiitos ei lenkkarit
naurua vrn, kirjoitti:
Täysin naurettavat, sopii karjakolle käydessään iltalypsyllä
Todella tyylittömän näköistä laittaa kaunis naisellinen hame reunassa tylliä, ja sitten jalkaan tanssilenkkarit.Ei sovi ollenkaan yhteen, eli muukin vaatetus olisi sitten oltava tyyliin sopivaa esim.pitkät housut tai jotain muuta urheilullista.Samahan se sitten on kun laittaisi vaikka iltapuvun ja tanssilenkkarit, kun niillä on niin hyvä tanssia.On kuin hajuvesi ja lihapullat,yhtä hyvin yhteen sopivat.
- noo na na nee
kiitos ei lenkkarit kirjoitti:
Todella tyylittömän näköistä laittaa kaunis naisellinen hame reunassa tylliä, ja sitten jalkaan tanssilenkkarit.Ei sovi ollenkaan yhteen, eli muukin vaatetus olisi sitten oltava tyyliin sopivaa esim.pitkät housut tai jotain muuta urheilullista.Samahan se sitten on kun laittaisi vaikka iltapuvun ja tanssilenkkarit, kun niillä on niin hyvä tanssia.On kuin hajuvesi ja lihapullat,yhtä hyvin yhteen sopivat.
Tuossa "kiitos ei lenkkarit" unohtaa sen, että nykyään monet, niin naiset kuin miehetkin, tanssivat vain harrastuksekseen. Eli ei olla etsimässä minkäänlaista seuraa, jolloin pukeutuminen on toisarvoista.
Etkö itsekin harrasta sellaisilla jalkineilla, joilla se on mahdollisimman mukavaa ja tarkoituksen mukaista? - kiitos ei lenkkarit
noo na na nee kirjoitti:
Tuossa "kiitos ei lenkkarit" unohtaa sen, että nykyään monet, niin naiset kuin miehetkin, tanssivat vain harrastuksekseen. Eli ei olla etsimässä minkäänlaista seuraa, jolloin pukeutuminen on toisarvoista.
Etkö itsekin harrasta sellaisilla jalkineilla, joilla se on mahdollisimman mukavaa ja tarkoituksen mukaista?Seuran etsiminen ja tyylittömyys ovat kaksi eri asiaa, huomaa se.
- tsatsatsaa..
Seuran etsiminen ja tyylittömyys ovat kaksi eri asiaa, huomaa se.
Ahaa, taidat olla niitä naisia (jos nainen olet?), jotka pitävät korkkareita maksoi mitä maksoi tai riippumatta siitä kuinka paljon ne kalvavat tai sattuvat tanssiessa!
Toiset meistä harrastavat niillä välineillä, joissa viihdymme parhaiten. Ulkonäkö tulee vasta viihtyisyyden jälkeen.
Olenpa kuullut aikoinaan miehistä, jotka hakivat tanssimaan vain naisia, joilla näytti olevan tanssikengät jalassa. Siis ei niitä, joilla oli korkkarit!
Korkkarit tulivat mieleeni, vaikka niistä ei ollutkaan kyse tässä yhteydessä. Jotkut naiset tuntuvat ajattelevan, että heidänkin pitää pukeutua kuten esimerkiksi TTK:n naiset. Vaikka kokemusta joistain kymmenen sentin koroista ei liiemmin olisikaan.
Nähdessäni tanssilenkkarit jonkun jalassa ajattelen sen ihmisen harrastavan tanssia hyvillä jalkineilla mukavuuden ollessa etusijalla. - kiitos ei lenkkarit
tsatsatsaa.. kirjoitti:
Ahaa, taidat olla niitä naisia (jos nainen olet?), jotka pitävät korkkareita maksoi mitä maksoi tai riippumatta siitä kuinka paljon ne kalvavat tai sattuvat tanssiessa!
Toiset meistä harrastavat niillä välineillä, joissa viihdymme parhaiten. Ulkonäkö tulee vasta viihtyisyyden jälkeen.
Olenpa kuullut aikoinaan miehistä, jotka hakivat tanssimaan vain naisia, joilla näytti olevan tanssikengät jalassa. Siis ei niitä, joilla oli korkkarit!
Korkkarit tulivat mieleeni, vaikka niistä ei ollutkaan kyse tässä yhteydessä. Jotkut naiset tuntuvat ajattelevan, että heidänkin pitää pukeutua kuten esimerkiksi TTK:n naiset. Vaikka kokemusta joistain kymmenen sentin koroista ei liiemmin olisikaan.
Nähdessäni tanssilenkkarit jonkun jalassa ajattelen sen ihmisen harrastavan tanssia hyvillä jalkineilla mukavuuden ollessa etusijalla.Myös korkkarit kuuluu tanssikenkiin, voit katsoa tanssikenkien myyjien tarjontaa.Niissä on monenmoista koron korkrutta ja mallia,sieltä vaan sovittamaan,eivätkä ole ollenkaan kalvavia tai epämukavia , kun oikeat jalkaan sopivat valitsee.Eli asuun sopivat tanssikengät sa tanssimaan.
- vapaaValinta
Myös korkkarit kuuluu tanssikenkiin, voit katsoa tanssikenkien myyjien tarjontaa.Niissä on monenmoista koron korkrutta ja mallia,sieltä vaan sovittamaan,eivätkä ole ollenkaan kalvavia tai epämukavia , kun oikeat jalkaan sopivat valitsee.Eli asuun sopivat tanssikengät sa tanssimaan.
Korkokenkä ei missään tapauksessa, olipa se suunniteltu mitä tarkoitusta varten hyvänsä, ole jalalle anatomisesti yhtä hyvä vaihtoehto kuin tossumallinen kenkä.
Kysy keneltä hyvänsä ortopedilta, kummilla kannattaa ennemmin tanssia, tossumallisilla vaiko korkokengällä? Ortopedi vastaa 100% varmuudella, ettei korkokenkä ole kenekään jalkaan suositeltava.
Tässä linkkejä joista voi lukea aiheesta:
http://www.feelmax.com/index.php/fi/jalkavaivojen-ensisijainen-aiheuttaja
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=jal00186
Että kiitos vaan, mutta minä tanssin jatkossakin tossuilla, lenkkareilla tai muilla korottomilla kengillä. Ihan vain sen vuoksi, että haluan tanssia ja kävellä omin jaloin vielä seitsemän kymppisenäkin! Korkokengällä tanssiessa jalka tulee vääjäämättä kipeäksi illan kuluessa. Aivan sama onko kenkä haljasnahkapohjainen capezio tai papillon tms. tanssikenkä, kipeäksi tulee aivan yhtälailla kuin taviskorkkareissakin.
Minulle on sitten aivan yksi p**kan hailea mitä mieltä joku on minun tossuistani tai lenkkareistani. Minä en viitsi pilata jalkojani vain koska jonkun mielestä ei ole esteettistä jos tanssin tossulla. Ei tarvitse katsoa jos ei miellytä! - kiitos ei lenkkarit
vapaaValinta kirjoitti:
Korkokenkä ei missään tapauksessa, olipa se suunniteltu mitä tarkoitusta varten hyvänsä, ole jalalle anatomisesti yhtä hyvä vaihtoehto kuin tossumallinen kenkä.
Kysy keneltä hyvänsä ortopedilta, kummilla kannattaa ennemmin tanssia, tossumallisilla vaiko korkokengällä? Ortopedi vastaa 100% varmuudella, ettei korkokenkä ole kenekään jalkaan suositeltava.
Tässä linkkejä joista voi lukea aiheesta:
http://www.feelmax.com/index.php/fi/jalkavaivojen-ensisijainen-aiheuttaja
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=jal00186
Että kiitos vaan, mutta minä tanssin jatkossakin tossuilla, lenkkareilla tai muilla korottomilla kengillä. Ihan vain sen vuoksi, että haluan tanssia ja kävellä omin jaloin vielä seitsemän kymppisenäkin! Korkokengällä tanssiessa jalka tulee vääjäämättä kipeäksi illan kuluessa. Aivan sama onko kenkä haljasnahkapohjainen capezio tai papillon tms. tanssikenkä, kipeäksi tulee aivan yhtälailla kuin taviskorkkareissakin.
Minulle on sitten aivan yksi p**kan hailea mitä mieltä joku on minun tossuistani tai lenkkareistani. Minä en viitsi pilata jalkojani vain koska jonkun mielestä ei ole esteettistä jos tanssin tossulla. Ei tarvitse katsoa jos ei miellytä!Eipä taida olla " yksi p**kan hailea", kun jaksoit tuommoisen vuodatuksen asiasta kirjoittaa.Korkokenkä on kaunis ja aivan yhtä hyvä tanssia , kuin joku tossu tai lenkkarit, eikä pilaa jalkoja sen enempää kuin muutkaan tanssikengät.Koron korkeus on paljon vaikuttava tekijä, eli korkoa 2,5-4 cm niin ovat hyvät tanssia, koska jalka on jo valmiiksi tanssiasennossa ja korko tuo tukevuutta, mitä ei tossuissa ole.Lisäksi tossuilla ja lenkkareilla tanssiessa jalka on koko ajan varpailla asennossa, kyllähän ottaa varpaisiin.Mutta ,mutta tanssikoot jokainen niillä kengillä millä parhaimmalta tuntuu.Minä tanssin tanssikengillä joissa on korkoa, on kauniin näköiset ja eipä ole sen kummemmin jalkani pilaantuneet, kuin muidenkaan.Kyllähän lenkkareilla on hyvä lenkkeillä ja kumisaappailla mennä sadesäällä. . .
- Kukkuu?
Eipä taida olla " yksi p**kan hailea", kun jaksoit tuommoisen vuodatuksen asiasta kirjoittaa.Korkokenkä on kaunis ja aivan yhtä hyvä tanssia , kuin joku tossu tai lenkkarit, eikä pilaa jalkoja sen enempää kuin muutkaan tanssikengät.Koron korkeus on paljon vaikuttava tekijä, eli korkoa 2,5-4 cm niin ovat hyvät tanssia, koska jalka on jo valmiiksi tanssiasennossa ja korko tuo tukevuutta, mitä ei tossuissa ole.Lisäksi tossuilla ja lenkkareilla tanssiessa jalka on koko ajan varpailla asennossa, kyllähän ottaa varpaisiin.Mutta ,mutta tanssikoot jokainen niillä kengillä millä parhaimmalta tuntuu.Minä tanssin tanssikengillä joissa on korkoa, on kauniin näköiset ja eipä ole sen kummemmin jalkani pilaantuneet, kuin muidenkaan.Kyllähän lenkkareilla on hyvä lenkkeillä ja kumisaappailla mennä sadesäällä. . .
Lue nuo linkit.
Ihminen olisi varmaan syntynyt korkojen kera, jos ne luontevasti jalkaan kuuluisivat. Miesten tanssikengissä ei ole 4 cm korkoja ja hyvin näyttää heilläkin tanssi sujuvan, eikä varpaisiin satu. Minkä ihmeen vuoksi naisten siis pitäisi kiduttaa itseään, kun kerran miehetkään eivät niin tee? - eivät tasapohjaiset
Kukkuu? kirjoitti:
Lue nuo linkit.
Ihminen olisi varmaan syntynyt korkojen kera, jos ne luontevasti jalkaan kuuluisivat. Miesten tanssikengissä ei ole 4 cm korkoja ja hyvin näyttää heilläkin tanssi sujuvan, eikä varpaisiin satu. Minkä ihmeen vuoksi naisten siis pitäisi kiduttaa itseään, kun kerran miehetkään eivät niin tee?Hei haloo, kyllä miesten tanssikengissä on pieni korko, tutustuppas vähän tarkemmin.
- ustari
eivät tasapohjaiset kirjoitti:
Hei haloo, kyllä miesten tanssikengissä on pieni korko, tutustuppas vähän tarkemmin.
Siis se menee näin: Miesten vakio- ja lattarikilpatanssikengissä on korot.
Ne tanssit ovat hyvin hyvin pieni osa tanssimaailmaa eikä ole mitään syytä olettaa niiden olevan parhaat muuhun. - kiitos ei lenkkarit
Kukkuu? kirjoitti:
Lue nuo linkit.
Ihminen olisi varmaan syntynyt korkojen kera, jos ne luontevasti jalkaan kuuluisivat. Miesten tanssikengissä ei ole 4 cm korkoja ja hyvin näyttää heilläkin tanssi sujuvan, eikä varpaisiin satu. Minkä ihmeen vuoksi naisten siis pitäisi kiduttaa itseään, kun kerran miehetkään eivät niin tee?Oletkos ajatellut, että ei niitä korkokenkiä käytetä jakuvasti.Esim.jos käy kerran viikkoon tansseissa ja käyttää tanssikenkiä joissa on korot, se on niin häviävän pieni aika , että tuskin sillä kauheaa tuhoa aikaan saadaan.Taidat ylireagoida jakojen pilalle menemisestä.(Sinulle "Vapaa valinta")
- VapaaValinta
Oletkos ajatellut, että ei niitä korkokenkiä käytetä jakuvasti.Esim.jos käy kerran viikkoon tansseissa ja käyttää tanssikenkiä joissa on korot, se on niin häviävän pieni aika , että tuskin sillä kauheaa tuhoa aikaan saadaan.Taidat ylireagoida jakojen pilalle menemisestä.(Sinulle "Vapaa valinta")
Ylireagointia tai ei, jos aion tanssia esim. 50 vuotta, niin viisi kuusi tuntia viikossa tekee siinä 13 000 tuntia viidenkymmenen vuoden aikana ja se on kyllä riittävä aika aiheuttamaan pysyvääkin tuhoa.
Toiseksi jalat, erityisesti päkiät ja varpaat kipeytyvät korkokengällä tanssiessa. Myös silloin kun korkokenkä on suunniteltu erikseen nimenomaan tanssimista varten, esim. capezio tms. Kipuhan on elimistön varoitusmerkki siitä, että jokin ei nyt ole kunnossa. Tasapohjaisella tanssiessa eivät jalkaterät tule ollenkaan niin aroiksi ja kipeiksi kuin korkokengällä.
Ts.Olettaen, että muutamien tuntien viikoittainen korkokengän käyttö ei aiheuttaisi vielä pidemmälläkään aikavälillä vammoja, niin naisten pitää mielestäsi vaan kärsiä se kipu jaloissaan koska joidenkin mielestä jalkaan mukava tossu ei ole kivan näköinen?
Höpö höpö. Kenenkään ei ole pakko, eikä varsinkaan järkevää, kärsiä kipua, kun kerran on muitakin vaihtoehtoja! - Öh
Eipä taida olla " yksi p**kan hailea", kun jaksoit tuommoisen vuodatuksen asiasta kirjoittaa.Korkokenkä on kaunis ja aivan yhtä hyvä tanssia , kuin joku tossu tai lenkkarit, eikä pilaa jalkoja sen enempää kuin muutkaan tanssikengät.Koron korkeus on paljon vaikuttava tekijä, eli korkoa 2,5-4 cm niin ovat hyvät tanssia, koska jalka on jo valmiiksi tanssiasennossa ja korko tuo tukevuutta, mitä ei tossuissa ole.Lisäksi tossuilla ja lenkkareilla tanssiessa jalka on koko ajan varpailla asennossa, kyllähän ottaa varpaisiin.Mutta ,mutta tanssikoot jokainen niillä kengillä millä parhaimmalta tuntuu.Minä tanssin tanssikengillä joissa on korkoa, on kauniin näköiset ja eipä ole sen kummemmin jalkani pilaantuneet, kuin muidenkaan.Kyllähän lenkkareilla on hyvä lenkkeillä ja kumisaappailla mennä sadesäällä. . .
Mitenniin tossuilla tanssiessa jalka on kokoajan varpailla asennossa? Siis tepsutatko sinä koko ajan tanssiessasi pelkillä varpailla ja päkiöillä?
En minä ainakaan kipitä kokoajan varpaillani tanssiessani. Monessa tanssissa jalan pitää rullata luontevasti (swing) ja kanta-askelia pitäisi ottaa suurimmassa osassa vakiotansseja.
Korko tuo tukevuutta? Tukevuus tulee siitä, että kehosi painopiste on oikein. Jos on hutera olo, painopiste on väärä, eli liiaksi edessä tai takana. - kiitos ei lenkkarit
VapaaValinta kirjoitti:
Ylireagointia tai ei, jos aion tanssia esim. 50 vuotta, niin viisi kuusi tuntia viikossa tekee siinä 13 000 tuntia viidenkymmenen vuoden aikana ja se on kyllä riittävä aika aiheuttamaan pysyvääkin tuhoa.
Toiseksi jalat, erityisesti päkiät ja varpaat kipeytyvät korkokengällä tanssiessa. Myös silloin kun korkokenkä on suunniteltu erikseen nimenomaan tanssimista varten, esim. capezio tms. Kipuhan on elimistön varoitusmerkki siitä, että jokin ei nyt ole kunnossa. Tasapohjaisella tanssiessa eivät jalkaterät tule ollenkaan niin aroiksi ja kipeiksi kuin korkokengällä.
Ts.Olettaen, että muutamien tuntien viikoittainen korkokengän käyttö ei aiheuttaisi vielä pidemmälläkään aikavälillä vammoja, niin naisten pitää mielestäsi vaan kärsiä se kipu jaloissaan koska joidenkin mielestä jalkaan mukava tossu ei ole kivan näköinen?
Höpö höpö. Kenenkään ei ole pakko, eikä varsinkaan järkevää, kärsiä kipua, kun kerran on muitakin vaihtoehtoja!Kuulehan nyt, olen tanssinut jo montakymmentä vuotta ja aion edelleenkin tanssia korollisilla tanssikengillä.Jalkani voi mitä mainioimmin,tietysti tanssi-illan jälkeen on tuntuma että jalkoja on käytetty, mutta kipua en ole tuntenut.Tanssi sinä vaan rauhassa tossuillasi tai lenkkareilla, ilmeisesti jalkasi ovat herkemmät reagoimaan, eivätkä kestä rasitusta.Höpö höpö vaan itsellesi.
- naur
Kuulehan nyt, olen tanssinut jo montakymmentä vuotta ja aion edelleenkin tanssia korollisilla tanssikengillä.Jalkani voi mitä mainioimmin,tietysti tanssi-illan jälkeen on tuntuma että jalkoja on käytetty, mutta kipua en ole tuntenut.Tanssi sinä vaan rauhassa tossuillasi tai lenkkareilla, ilmeisesti jalkasi ovat herkemmät reagoimaan, eivätkä kestä rasitusta.Höpö höpö vaan itsellesi.
Ne on eri miehet jotka hakee korkokenkänaista tai tossuilla tanssivaa. Korkkarit viehättävät kävelyttelijöitä joille tanssi ei ole pääasia.
- voi sinua
naur kirjoitti:
Ne on eri miehet jotka hakee korkokenkänaista tai tossuilla tanssivaa. Korkkarit viehättävät kävelyttelijöitä joille tanssi ei ole pääasia.
Jalkoihinko sinä katsot, kun haet naista tanssimaan?Tanssitaito ei ole kengistä kiinni, usko jo.
- AivanSama
voi sinua kirjoitti:
Jalkoihinko sinä katsot, kun haet naista tanssimaan?Tanssitaito ei ole kengistä kiinni, usko jo.
On se, lavojen parhaimmin tanssivista naisista käytännössä kukaan ei käytä korkoja. Tuskinpa ihan sattumaa on?
Useimmiten koroilla keikkuu satunnaisempi tanssija, todennäköisesti keski-ikäinen ja käsilaukku kainalossa. - voi sinua
AivanSama kirjoitti:
On se, lavojen parhaimmin tanssivista naisista käytännössä kukaan ei käytä korkoja. Tuskinpa ihan sattumaa on?
Useimmiten koroilla keikkuu satunnaisempi tanssija, todennäköisesti keski-ikäinen ja käsilaukku kainalossa."Koroilla keikkuu" juuri se taitavin tanssija, kas kun ne lenkkareilla porhaltavat eivät osaa ja pysty tanssimaan korkojen kanssa, kun ovat vielä vähän epävarmoja liikkeissään.Heidän onkin parempi pitäytyä lenkkareissa, niin tasapaino on varmempaa.p.s. katsoppas Tanssii tähtien kanssa ohjelmaa.
- hyppäääjä
voi sinua kirjoitti:
"Koroilla keikkuu" juuri se taitavin tanssija, kas kun ne lenkkareilla porhaltavat eivät osaa ja pysty tanssimaan korkojen kanssa, kun ovat vielä vähän epävarmoja liikkeissään.Heidän onkin parempi pitäytyä lenkkareissa, niin tasapaino on varmempaa.p.s. katsoppas Tanssii tähtien kanssa ohjelmaa.
Minäkin uskon siinä vaiheessa että korkkarit ovat parhaat vaikeisiin liikuntasuorituksiin kun näen korkeushyppääjän niitä käyttävän.
Mistähän syystä parhaat tanssijat eli balettisellaiset käyttävät matalia tossuja?
Voihan vaikka jääpalat jaloissa tanssia mutta sekään ei ole kovin viisasta vaikka se olisikin jossain muotia. - voi sinua
hyppäääjä kirjoitti:
Minäkin uskon siinä vaiheessa että korkkarit ovat parhaat vaikeisiin liikuntasuorituksiin kun näen korkeushyppääjän niitä käyttävän.
Mistähän syystä parhaat tanssijat eli balettisellaiset käyttävät matalia tossuja?
Voihan vaikka jääpalat jaloissa tanssia mutta sekään ei ole kovin viisasta vaikka se olisikin jossain muotia.Pysyhän asiassa, eli tanssimisesta on kyse eikä urheilusuorituksista mihin "korkeushyppy" kuuluu.Baletti taas on aivan oma lajinsa, eikä sillä ole seuratanssin kanssa mitään tekemistä.Onko se niin vaikeaa pysyä siinä asiassa mistä tässä säikeessä keskustellaan?
- pediiti
voi sinua kirjoitti:
Pysyhän asiassa, eli tanssimisesta on kyse eikä urheilusuorituksista mihin "korkeushyppy" kuuluu.Baletti taas on aivan oma lajinsa, eikä sillä ole seuratanssin kanssa mitään tekemistä.Onko se niin vaikeaa pysyä siinä asiassa mistä tässä säikeessä keskustellaan?
Se on niin sanottu vertaus jolla esitetään asia sellaiselle jolla on vaikeuksia hahmottaa oikeaa asiaa.
- rentoutukaa
Itse en valitse tanssitettavia kenkien perusteella eikä itselle tulisi mieleenkään käyttää tanssilenkkareita koska en pidä paksusta pohjasta.. Mutta jos kenkien perusteella arvioi porukan tanssitaitoa niin tanssilenkkareita jalassa pitävä osaa todennäköisemmin tanssia hyvin kuin korkkareita pitävä. Siis todennäköisesti.
- Seppo vaan
Omakohtainen kokemus on ettei tanssilenkkarit paksuine pohjineen ole parhaat mahdolliset. Paksun pohjan takia tukevuus ei mielluttävä. Aikoinaan kylläkin helpotti jalkapohjien kipeytymistä. Nykyään käytän blyereitä tukipohjallisessa ja tykkään niistä todella paljon. Toimivat melkein kaikilla lattioilla kohtuullisesti.
On tukeva askeltaa.
Jos jalat kestäisio niin blockin jazz tossut oli kaikkein parhaimman tuntuman lattiaan antavat kengät mitä käyttänyt. Samoin haljasnahlkaisissa saa hyvän tuntuman lattiaan ja niitä käytänkin lavapuolen kisoissa sekä kilpatanssin parissa.
Haljasnahkajalkineilla ei viitsi lavoilla ja ravintoloissa käydä paskaisilla parketeilla tanssimassa, kun niiden pohjat menee tukkoon siellä. Samoin pitää kantaa vaihtokenkiä mukana kun niillä ei voi ulkona liikkua.
Haljasnahka pysyy hyvänä kun sen kostuttaa ja marseillesaippualla kynsiharjan avulla pesee. Päälle nopea huuhtominen ja antaa kenkien kuivua. Näin pohjat pysyy kuin uutena eikä tarvitse teräsharjalla repiä niitä puhki.- Haljas-pohj,
Samaa mieltä kengistä, hoitona käy Fairy yhtä hyvin ja tulee kädet posken pehmeiksi
- Vipeltäjä:)
Bleyerit on aina varma valinta, mukavat jalas ja toimii lähes joka parketil.
Toisina itse käytän tossuja Bloch Slipstream näkyi nimi olevan tuol
Alemanan sivuil, aivan ihanan pehmeet, melkeen on ku ei olis mitään jalas.
Itse olen niihin pistänyt blayereitten pohjalliset ja hyvin toimivat. - Mie itte käytän
Vataus itse kysymykseen: tanssilenkkarit ovat hyvät tanssia. Niissä on huomioitu mm. päkiän alueen vaimennus (päkiällä pajon töitä tanssiessa). Useimpien tanssilenkkareiden pohja on sekoitus synteettistä pohjaa ja luonnonkumia luiston/pidon parantamiseksi. Kaikenlaisia variaatioita löytyy toki. Jalkojen hyväolo ja oikea pito sekä kenkien muotoilu (pohja on kakssiosainen) tekee tanssimisesta mukavampaa. Motivaatio itsensä kehittämiseen voi sitä kautta kasvaa. :) Jalat ovat toki yksilöllisiä, joten 100% varmuutta ei voi taata mistään.
Kaikki kengät eivät toimi kaikilla lattioilla. Kun menen ennen kokemattomille parketeille, otan mukaan vaihtoehtokengät. - harkits
Siis onko näissä tanssilenkkareissa nahka pohjat?
Meinaan niinku mulla on yhdet "oikeat" tanssikengät joissa on tämä haljasnahka pohja ja ne on mielestäni vähän liian liukkaat parketille jossa on jotain liukastetta - Alkutaipalleella
Riita poikki ja voita väliin.
Makuasioita onpi nuo :)
Tanssimisen iloa kengistä riippumatta ! - pijähi
Olen tannsinut monenmoisilla kengillä ja vihdoin päätin kokeilla tanssilenkkareita. Voin sanoa että parhaat kengät tähän mennessä.Tanssikilometrejä parketilla on tullut mittava määrä .Jalat eivät väsy eikä kipeydy.Parasta askellus, on luonnollinen ja kepeä.
- näin o..
En hae sinua ikinä tanssimaan jos sinulla on ne pitkävartiset lentopallotossut jaloissa. Eikä hae muuten moni muukaan mies. Kun kruunaat olemuksesi vielä kivalla tanssiliikkeestä ostamallasi hamosella niin saat istua suurimman osan iltaa. Muutama teknispaitainen tanssikiihkoilija sinua voi hakea, mutta vain siksi, että haluaa kunnon hien pintaan ennen yhdeksää..
- jatkoa vaan
Jatkan vielä, että noilla paksupohjaisilla lenkkareilla et saa ikinä lattiaan sellaista kontaktia, että oppisit tanssimaan. Lavat ovat jo täynnä ilmapatjojen päällä hervottomasti pomputtelevia, painopisteensä hukanneita tosiharrastajia. Ei sinne enää niitä lisää tartte.
- hoihtaja
Tässä ketjussa monet ovat sitä mieltä, että eniten lavoilla tanssimassa käyvät tietävät vähiten sinne sopivista kengista.
Se on yhtä hölmö ajatus kun mennä hiihtostadionille väittämään, että eniten hiihtävillä on väärät varusteet koska minulla satunnaisesti hiihtävänä on toisenlaiset.- jatkan vaan jälleen
25 lavavuosi menossa ja mielestäni paksupohjaiset tanssilenkkarit ovat täysin kelvottomia. Ovat jopa suuri syy siihen miksi ihmiset eivät vuosikausien kurssituksesta huolimatta opi tanssimaan.
Kontakti lattiaan on zero..
- näin se on
Taitaa olla niin, että kun muillakin "eniten lavoilla käyvillä" on esim. tanssilenkkarit, niin samassa muodissa täytyy olla , että pysyisi siinä ns." parhaiden tanssijoiden" kategoriassa.Varsinainen asia, että onko lenkkareilla tai tossuilla hyvä tanssia, on sivuseikka.
- triplestep
Tässä nyt kirjoitetaan taas ("näin se on") mitään asiasta tietämättä!
Luuletko tosiaan, että kaikki ns. seeproilla tanssivat ovat ostaneet tanssikenkänsä vain koska ajattelevat näin kuuluvansa "tanssiyhteisöön"? Toki tuollaisiakin ihmisiä löytyy, esimerkiksi he joilla on seeprat, mutta jotka eivät näytä osaavan lainkaan tanssia.
Mutta tanssikengät ostetaan myös sen vuoksi, koska ne ovat niin hyvät jalassa ja koska niillä on vaan niin hyvä tanssia!
Jos olet ostanut jotkut paksupohjaiset tanssilenkkarit, etkä ole sinut niiden kanssa, ei pidä heti arvostella että kyseiset kengät olisivat kaikille sopimattomat. Yksi tykkää äidistä, toinen tyttärestä...
Minä tanssin pitkään Diamanteilla, joissa on haljasnahkapohja, kunnes löysin Papillon -tanssilenkkarit. Nykyisin tanssin mieluiten juurikin Papilloneilla.
Kokeilepa joskus, saatat yllättyä!
http://kauppa.tanssitarvike.fi/kauppa/index.php?page=product&product_id=1428
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 17611185
- 545318
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html462555- 372246
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131771Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,421674Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta311310Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v351256Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s61076Daniel Nummelan linjapuhe 2025
Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo103995