Kielikurssille Japaniin!(^.^)

Auttakaa!

Haluaisin kovasti 2-3 viikon pituiselle kielimatkalle Japaniin. Olikohan se nyt EF vai mikä joka mahdollistaa sen Tokioon. Se on kuitenkin liian kallis perheelleni. Speak and Fun tarjoaa halvempia kursseja Fukuokaan. Se ainakin omalle kukkarolle kävisi paljon paremmin ja Japaniahan se on sekin vaikka pääkaupungin haluaisinkin nähdä... Ja yksi netissä tapaamani ystävänikin asuisi Tokiossa. Ehkä voisin ehdottaa häntä tulemaan lomalle Fukuokaan tapaamaan minua jos matkani edes koskaan järjestyy. En tiedä siitä kalliimmasta versiosta, mutta ainakaan tuossa halvemassa ei tarvitse olla kokemusta uudesta kielestä joten siinäkin mielessä se kävisi minulle. Mitä mieltä olette? Onko teillä kokemusta kielimatkoista tai jotakin mitä tahansa asiaan liittyvää? Valaiskaa minua tiedoillanne ja kokemuksillanne! Lol minä, mutta siis: Olen muutenkin kokematon matkailussa, en ole koskaan ollut lentokoneessa. Tällä hetkellä suurin unelmani on päästä Japaniin. Mitä minun pitäisi tehdä? Ja minkä yrityksen kielimatkoja suosittelette minulle? Olen 15 vuotias, yhdeksäsluokkalainen tyttö.

1

508

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • +0+

No sinullahan on vaihtoehtoja mistä valita vaikka kuinka. Kielimatkat on yksi, vaihto-oppilasvuosi lukioaikana toinen. Ja jos lukion jälkeen jatkat opintoja, niin silloinkin voi Japaniin lähteä, jos innostus ja kiinnostus vielä riittää. Japanissahan on pilvin pimein kielikouluja, joihin voi lähteä opiskelemaan jos vain rahat riittää.

Ensikertalaiselle Fukuokakin on varmasti aivan tarpeeksi iso paikka, usko pois. Kyushulla riittää muutenkin paljon mielenkiintoista nähtävää. Itse olen sitä mieltä, että paras Japani on Tokion ulkopuolella. Onhan Tokiokin kokemisen arvoinen paikka, mutta ensin on hyvä tietää mitä sieltä haluaa hakea, jotta osaa mennä oikeisiin paikkoihin.

Jos et osaa vielä yhtään japania, mutta haluat sitä oppia, niin aloittele itseksesi opiskelemalla hiragana- ja katakana-merkistöt. Ne joudut opettelemaan joka tapauksessa kielikurssilla jos eivät ole ennestään tuttuja ja niiden harjoitteluun löytyy nykyään opiskelumateriaalia suomenkin kielellä (mars kirjakauppaan!).

Ja vaikka matka ei nyt aivan lähitulevaisuudessa onnistuisikaan, niin tutki onko jossain lähistölläsi japanin alkeiskursseja (esim. työväenopistoilla aina välillä näitä on, paikkakunnasta riippuen). Jos osaat kielen alkeet edes jotenkin, niin saat kielimatkasta huomattavasti enemmän irti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Koronan levittäminen kapakoissa on perusoikeus ja rokotus&rokotepassi on pian pakko, hienoa Hjallis!

Nyt Suomeen puuhataan rokotepassipakkoa - Hjallis Harkimo: sanktiot käyttöön rokottamattomille https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/cfdb73b1-d86e-481
      Maailman menoa
      305
      4260
    2. Sofia ja Stefan kihloissa

Sormus on kuvissa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      72
      2453
    3. Hyvinvointivalmentaja voi pahoin

Kyllä niin kaikesta näkee että hyvin ei mene. Ktuota juoksua ja menoa on nyt jo liikaa . Miten käy kisojen. Keskeyttää tietenkin . Mitä sen jälkeen ..
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      2083
    4. "Marbella tuntuu niin kodilta, on aina tuntunut" sanoo Martina.

Jep, nainen ei osaa edes vähän maan kieltä ja elää siellä turistielämää, urheilee ja syö dinnereitä. Ei mitään tekemistä oikean arjen kanssa kun pitää
      Kotimaiset julkkisjuorut
      133
      1839
    5. Tuomo Ylipulli on kuollut

Olympiavoittaja Tuomo Ylipulli on kuollut tänään perjantaina sairauskohtaukseen kotonaan Rovaniemellä. Tuomo oli kuollessaan vasta 56-vuotias.
      Rovaniemi
      30
      1624
    6. Sofia ja Stefan yhdessä!

Tämä tieto henkilöllr, joka kyselee Sofian hinnastoa päivät. Ei ole sinkku, vaan lähes 2v parisuhteessa. Ei ole ollut Sofialla vuodessa 3 eri miestä!!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      1369
    7. Monen päivän Marttiinan ja Hannun erospekulaatiot meni hukkaan

Tunnen suurta vahingoniloa että te suurimmat ja fanaattisimmat Mara vihaajat olette täällä antikliimaksissa viettäneet monta kesäpäivää iloiten heidän
      Kotimaiset julkkisjuorut
      86
      1235
    8. Tarvitsen sinua

Mies. Ja sinä tiedät sen.
      Ikävä
      73
      845
    9. Atlantis FC:n pelaajia syytetään lapsiin

kohdistuneista raiskauksista ja seksuaalisista hyväksikäytöistä.
      Maailman menoa
      43
      840
    10. Cowboy Pikkarainen

Mitä toi sen cowboy insta video tarkoittaa..
      Kotimaiset julkkisjuorut
      19
      802
    Aihe