Kielikurssille Japaniin!(^.^)

Auttakaa!

Haluaisin kovasti 2-3 viikon pituiselle kielimatkalle Japaniin. Olikohan se nyt EF vai mikä joka mahdollistaa sen Tokioon. Se on kuitenkin liian kallis perheelleni. Speak and Fun tarjoaa halvempia kursseja Fukuokaan. Se ainakin omalle kukkarolle kävisi paljon paremmin ja Japaniahan se on sekin vaikka pääkaupungin haluaisinkin nähdä... Ja yksi netissä tapaamani ystävänikin asuisi Tokiossa. Ehkä voisin ehdottaa häntä tulemaan lomalle Fukuokaan tapaamaan minua jos matkani edes koskaan järjestyy. En tiedä siitä kalliimmasta versiosta, mutta ainakaan tuossa halvemassa ei tarvitse olla kokemusta uudesta kielestä joten siinäkin mielessä se kävisi minulle. Mitä mieltä olette? Onko teillä kokemusta kielimatkoista tai jotakin mitä tahansa asiaan liittyvää? Valaiskaa minua tiedoillanne ja kokemuksillanne! Lol minä, mutta siis: Olen muutenkin kokematon matkailussa, en ole koskaan ollut lentokoneessa. Tällä hetkellä suurin unelmani on päästä Japaniin. Mitä minun pitäisi tehdä? Ja minkä yrityksen kielimatkoja suosittelette minulle? Olen 15 vuotias, yhdeksäsluokkalainen tyttö.

1

1717

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • +0+

No sinullahan on vaihtoehtoja mistä valita vaikka kuinka. Kielimatkat on yksi, vaihto-oppilasvuosi lukioaikana toinen. Ja jos lukion jälkeen jatkat opintoja, niin silloinkin voi Japaniin lähteä, jos innostus ja kiinnostus vielä riittää. Japanissahan on pilvin pimein kielikouluja, joihin voi lähteä opiskelemaan jos vain rahat riittää.

Ensikertalaiselle Fukuokakin on varmasti aivan tarpeeksi iso paikka, usko pois. Kyushulla riittää muutenkin paljon mielenkiintoista nähtävää. Itse olen sitä mieltä, että paras Japani on Tokion ulkopuolella. Onhan Tokiokin kokemisen arvoinen paikka, mutta ensin on hyvä tietää mitä sieltä haluaa hakea, jotta osaa mennä oikeisiin paikkoihin.

Jos et osaa vielä yhtään japania, mutta haluat sitä oppia, niin aloittele itseksesi opiskelemalla hiragana- ja katakana-merkistöt. Ne joudut opettelemaan joka tapauksessa kielikurssilla jos eivät ole ennestään tuttuja ja niiden harjoitteluun löytyy nykyään opiskelumateriaalia suomenkin kielellä (mars kirjakauppaan!).

Ja vaikka matka ei nyt aivan lähitulevaisuudessa onnistuisikaan, niin tutki onko jossain lähistölläsi japanin alkeiskursseja (esim. työväenopistoilla aina välillä näitä on, paikkakunnasta riippuen). Jos osaat kielen alkeet edes jotenkin, niin saat kielimatkasta huomattavasti enemmän irti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä yhteistä on sulla ja kaivatulla?

Onko teillä samantyyppinen olemus tai luonne? Vai muistuttaako vartalonne toisiaan? Tai kasvot? Entä pukeutuminen? Onko
      Ikävä
      99
      1526
    2. Kerran oltiin mekin kahdestaan

Saanko sanoa, että minua kyllä vähän huvitti jälkeenpäin? Olit kuin vapiseva jänis ketun vieressä valmis loikkimaan paik
      Ikävä
      13
      1176
    3. Ozzy Osbourne on kuollut

Kevyet mullat ja R.I.P. Ei soi enää Paranoid.
      Maailman menoa
      223
      1156
    4. Persut yritti estää somalinaista väittelemästä lääketieteen tohtoriksi

Yrittivät saada hänet lähihoitajakouluun, vaikka pärjäsi hyvin koulussa. Nyt hän on yliopistossa väitellyt lääketieteen
      Maailman menoa
      259
      1013
    5. Oikeasti, voitais mennä kahville

ja jutella niin kuin normi-ihmiset. Kyllä toivon sitä. En pelkää kohdata enkä istua sun kanssa samassa pöydässä. Miten o
      Ikävä
      81
      969
    6. Naiset, naiset

Älkää antako painonne nousta. Naisella ylipaino ei ole hyvä.💝
      Ikävä
      141
      950
    7. Jos nainen harrastaa seksiä

Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi
      Ikävä
      179
      933
    8. Pihlaja-puulle

Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos
      Ikävä
      15
      889
    9. No mitä nyt

Ollaanko vaiko eikö olla? Miehelle.
      Ikävä
      71
      777
    10. Yritin keväällä unohtaa sinut nainen

mutta siinä kävi niin, että ikävä tuli korkoineen takaisin. Niin että mikä taikavoima sinulla on minuun, sitä joutuu mie
      Ikävä
      33
      772
    Aihe