mitä virkaa koko isg.llä ?

eco-kikkailua

Kelit kun viileni niin eipä ole isg toiminu yhtä ainutta kertaa. Siis mitä hyötyä moisesta laitteesta jos ilmeisesti akun varauskyky ei riitä kaupunkiajossa pitäämään ko.järjestelmää yllä. Ja toisaalta jos toimisi aina niin säästyisikö polttoainetta oikeasti niin paljon kuin mitä se kuluttaa starttimoottoria ? Kesäpäivänä laitteiston toimiessa käynnistyksiä tulee 50-100 päivässä... tuskinpa starttimoottori kovin kauan tuota kestää. No onneksi uusia saa ehkä alle 500 euron asennettuna ; ) Ja nyt jos joku väittää että järjestelmässä on vikaa niin ei ole, Delta-autossa sanoivat että akku ei vaan varaudu pelkässä kaupunkiajossa riittävästi että toimisi.

26

3524

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ekohulluttelua...

      ISG-autoissa on tehtaan mukaan jatkuviin käynnistyksiin mitoitettu järeämpi startti, joten siitä ei pitäisi aiheutuvan murheita. Ja takuuseenhan tuo menisi, jos särkyisikin. Lisäksi AGM-akku ja latausjärjestelmä on suunniteltu nimenomaan start/stop-järjestelmää silmällä pitäen.
      Tälläiset keksinnöt on suunniteltu toimimaan hiukan paremmissa olosuhteissa kuin Suomen kelit tarjoavat ja ennenkaikkea kovissa Keski-Euroopan suurkaupunkien ruuhkissa. Meille suomipojille näistä ei liene muuta iloa kuin autoveron ja käyttömaksujen aleneminen pienempien Co2 päästöjen ansiosta.

      Kylmillä keleillä tuo on hyvä, kun pysyy mykkänä niin ainakin lämpö kabiinissa riittää paremmin. Ja samalla tavallahan se taitaa toimia kaikissa merkeissä, lämpötilan alaraja on merkistä riippuen toisissa nirsompi kuin toisissa.

      • näin on

        No ISG- laitehan ei Co2 päästöihin vaikuta sitten mitenkään täälä Suomessa, varsinkaan silloin, kun ja jos se toimii vain Koreassa.


      • dgdfdf
        näin on kirjoitti:

        No ISG- laitehan ei Co2 päästöihin vaikuta sitten mitenkään täälä Suomessa, varsinkaan silloin, kun ja jos se toimii vain Koreassa.

        Joo, ei, mutta kun auto tyyppihyväksytään missä tahansa
        Euroopan maassa, mitatut päästöarvot pätevät myös täällä.


      • näin on
        dgdfdf kirjoitti:

        Joo, ei, mutta kun auto tyyppihyväksytään missä tahansa
        Euroopan maassa, mitatut päästöarvot pätevät myös täällä.

        niimpäniin.. kyllähän päästöt pitää mitata käynnissä olevasta moottorista. Isg ainoastaan sammuttaa moottorin turhan tyhjäkäynnin välttämiseksi..ei vaikuta moottorin päästöarvoihin eikä verotukseen sen enempää kuin jos sen moottorin sammuttaisi avaimesta normiautossa.


      • Selitys asialle..
        näin on kirjoitti:

        niimpäniin.. kyllähän päästöt pitää mitata käynnissä olevasta moottorista. Isg ainoastaan sammuttaa moottorin turhan tyhjäkäynnin välttämiseksi..ei vaikuta moottorin päästöarvoihin eikä verotukseen sen enempää kuin jos sen moottorin sammuttaisi avaimesta normiautossa.

        ECE normikulutuksissa kyse on simuloidusta ajosyklistä, jossa on myös simuloitua ns. kaupunkiajoa kuviteltuine liikennevalo-pysähdyksineen. Päivänselvää, että esim. tunnin kaupunkiajo-syklin aikana kulutus ja päästöt ovat pienempiä autossa, joka sammuu joka pysähdyksessä, kuin siinä autossa joka käy vastaavasti jokaisessa stopissa joutokäyntiä. En ole varma monta pysähdystä, tai miten pitkään nykyään kaupunkiajomittauksissa ajetaan, mutta jo parikymmentä usean minuutin pysähdystä vaikuttaa jo yllättävän paljon. Autohan kuluttaa polttoainetta tyhjäkäynnillä keskimäärin n. litran tunnissa.
        Eli tarkemmin sanottuna teoriassa jo 20 kpl lyhyehköä kolmen minuutin pysähdystä tunnin sisään kaupunkioloissa, saa aikaan jo litran kulutuseron ISG ja ilman sitä olevissa autoissa. Hiilidioksidina tämä vastaa noin 2300 grammaa. Vuositasolla siis noin tonni hiilidioksidia, jos edellä mainittua parinkymmennen liikennevalopysähdyksen sykliä ajettaisiin joka päivä.!! Erohan aina suurempi jos päivässä ajetaan kauemmin vastaavaa sykliä.


      • näin on
        Selitys asialle.. kirjoitti:

        ECE normikulutuksissa kyse on simuloidusta ajosyklistä, jossa on myös simuloitua ns. kaupunkiajoa kuviteltuine liikennevalo-pysähdyksineen. Päivänselvää, että esim. tunnin kaupunkiajo-syklin aikana kulutus ja päästöt ovat pienempiä autossa, joka sammuu joka pysähdyksessä, kuin siinä autossa joka käy vastaavasti jokaisessa stopissa joutokäyntiä. En ole varma monta pysähdystä, tai miten pitkään nykyään kaupunkiajomittauksissa ajetaan, mutta jo parikymmentä usean minuutin pysähdystä vaikuttaa jo yllättävän paljon. Autohan kuluttaa polttoainetta tyhjäkäynnillä keskimäärin n. litran tunnissa.
        Eli tarkemmin sanottuna teoriassa jo 20 kpl lyhyehköä kolmen minuutin pysähdystä tunnin sisään kaupunkioloissa, saa aikaan jo litran kulutuseron ISG ja ilman sitä olevissa autoissa. Hiilidioksidina tämä vastaa noin 2300 grammaa. Vuositasolla siis noin tonni hiilidioksidia, jos edellä mainittua parinkymmennen liikennevalopysähdyksen sykliä ajettaisiin joka päivä.!! Erohan aina suurempi jos päivässä ajetaan kauemmin vastaavaa sykliä.

        Kiitos tästä selvityksestä :) ISG ei kuitenkaan tee moottorista vähäpäästöistä. Ainoastaan vähäpäästöisemmän kuin mitä se olisi ilman sitä. Eco merkki auton takakontissa joka ei sitä oikeasti ole, on pelkkää harhakuvan luomista ja myyntikikka. Tarkoitan tässä nyt lähinna bensiinikäyttöisiä autoja joita ei vähäpäästöisten listalla muistaakseni taida olla kuin RIO litraisella koneella. ja tietysti ISG llä varustettuna.


    • Kialla ajava

      Minulla ei aina käynnisty, kun painaa kytkimen pohjaan. Saattaa olla, että ensimmäisissä liikennevaloissa toimii ok, mutta seuraavissa ei enään starttaakaan.

      • toimii ei toimi

        Eiks ne kiat ylensäkin toimi miten sattuu.


    • enpä ole tarvinu

      Uudesta asti on mun autossa siinä katkaisijassa vain valo vilkkunu, en ole sitä sen enempää koittanu. Miten sen edes saa otettua käyttöön?

      • näin on

        vilkkuva valo katkaisijassa tarkoittaa järjestelmän vikatilaa. eli korjaamokeikkaa pukkaa. yhtenäinen valon palaminen meinaa että jokin vaadituista ohjearvoista ei täyty eli esim. akku on liian kylmä tai ei tarpeeksi latautunut jne.


    • Kialla ajava

      Yksinkertaisesti liikennevaloissa vaihda vapaalle ja nosta kytkin ylös. Silloin pitäisi moottorin sammua ja käynnistyy, kun painat kytkimen pohjaan.

    • Katsokaa ohjekirjaa

      Ettekö osaa käyttää sitä? Minulla se toimii 4 asteen lämmössä ihan normaalisti.

      • näin on

        ajeleppa pelkkää kaupunkiajoa niin ei toimi kauaa :)


    • 20 000 km isgllä

      Ohjekirjan mukaan ISG on käyttövalmiudessa aina jos sitä ei katkaisijasta poisteta käytöstä, eli ei sitä oikeastaan voi olla osaamatta käyttää tai tarvi mistään kytkeä erikseen toimintaan. Akun vaihdon suhteen muistettava että vaatii aina tuon AGM akun ja toisinaan tarvii pitkänkin maantie ajon tai akun latauksen siihen sopivalla laturilla ennenkuin järjestelmä toimii. Varsinkin viileämmillä ilmoilla, eli ei suinkaan ole rikki jos ei sammuta moottoria. Tällä on varmistettu että käynnistyy sitten niinäkin aamuina kun on pakkasta -35. ( jos käynnistyy )

    • Kialla ajava

      Onko sinulla mennyt polttimoita? Luulisi menevän, kun valot palaa startatessa.

      • ei ainakaan vielä

        Tuo valojen palaminen startatessa riippuu katkaisijan asennosta, en nyt muista että kummassa asennossa se katkaisija pitikään olla mutta jommassakummassa ne ei pala ennenkuin auto käynnistynyt.


      • lamppu palanut
        ei ainakaan vielä kirjoitti:

        Tuo valojen palaminen startatessa riippuu katkaisijan asennosta, en nyt muista että kummassa asennossa se katkaisija pitikään olla mutta jommassakummassa ne ei pala ennenkuin auto käynnistynyt.

        pitääkö vielä pelleillä valokatkaisiankin kanssa kun autossa isg.


      • ei tarvi.
        lamppu palanut kirjoitti:

        pitääkö vielä pelleillä valokatkaisiankin kanssa kun autossa isg.

        Hä!!!?? Valot, puhaltimet ja kaikki sähkölaitteet, myös sähköinen ohjaustehostin toimii katkotta, vaikka auto olisi ISG-stopissa. Jos järjestelmä havaitsee, että virta ei riitä tai akun varaus alkaa laskemaan, se päräyttää auton käymään ja valot palavat katkotta kokoajan. toki ISG:n startatessa auton, valot hiukan himmenevät hetkeksi, se on selvä.
        Mitä normaali starttiin tulee, ei sen valomuistin ja valoviiksen kanssa kannata pelleillä normistartissa. Tuskin paljoa vaikuttaa valojen kestoon ne käynnistinmoottorin pyörimisen ajaks sammuvat ja uudelleen syttyvät valot. Ja jos poltin palaa senkun vaihtaa. Mitä tuosta noin hirveetä ongelmaa tekemään.


    • Pysähtyy

      Mitsubishissa järjestelmä ei kytkeydy päälle jos lämmityslaite laitettu ikkunalle ja huurteenpoisto asentoon, tällä estetään että näkyvyys on taattu. Kokeilin toisin päin, auto oli sammuksissa liikennevaloissa , laitoin huurteenpoiston päälle niin auto starttasi tästä lämmityslaitteen kytkimestä! Muuten järjestelmä toimii ja akku latautuu vaikka on vain kaupunkiajoa (lataa akkua jarrutusenergiastakin).

      • seliseli autokauppa

        Toisissa merkeissä tämä tekniikka toimii ja toisiin se on vaan kyhätty jotta näyttäisi että ollaan kehityksessä mukana..Deltallakin myönsivät että hiukan lapsenkengissä Kiassa vielä tuo systeemi, kun huollossa ihmettelin sen toimimattomuutta. Ei toimi kaupunkiajossa, mutta ei siinä mitään vikaakaan kuulema ole.


      • hankaus sähkö

        vai on mitsussa kers.


    • Itsellä sama ongelma.Vaikka ajoin pitkää maantieajoa,250km.Ei sittenkään,isg alkanut toimimaan.Mielestäni,tuolla ajolla pitäisi akun jo latautua riittävästi.

      • aikiaiak

        Taitaa olla rikki teidän laitteenne tai offi-asennossa. Itselläni toiminut moitteetta pari tuhatta km mitä olen ehtinyt ajaa. Ajo on 50-50 kaupunki/muu taajama.


    • nollaa kollaa

      ihan hyvin toimii,vaikka lähellä nollaa on asteet.

      • Toimii.....

        Sama täällä, koko lokakuun on toiminut, kunhan on ajanut moottorin lämpimäksi. Näillä keleillä ei ole vielä ISG-valokaan kertaakaan palanut.
        Ja hyvin pelaa lyhyemmässäkin pätkäajossa!!! Näköjään melkoisia yksilöeroja!

        Deltan selitykset "seliseli" nimimerkille kaupunkitoimimattomuudesta on tuubaa, koska järjestelmä on tarkoitettu toimimaan nimenomaan ruuhkaisissa kaupunkiolosuhteissa, johon myös akku ja lataus on mitoitettu.


    • ainstain

      Mitä virkaa? Pienentää autoveroa -> toimii!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nyt tajusin mitä haet takaa

      En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      43
      3753
    2. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

      Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      38
      2508
    3. Naiselle mieheltä

      Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      34
      2031
    4. Jalkapalloa

      Ura ja Kokkola Cup?
      Kannus
      23
      1782
    5. Kaipaan niin....

      Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      17
      1699
    6. Ihmetteletkö, mihin sinussa ihastuin?

      Pikkuhiljaa huomasin, että olet ainutlaatuinen luonne, plussana tietysti ulkoiset avut. Toista ei taida löytyä koko maai
      Ikävä
      100
      1612
    7. Eiii...

      Etkä! 😘
      Ikävä
      23
      1598
    8. Mitä yhteistä on sulla ja kaivatulla?

      Onko teillä samantyyppinen olemus tai luonne? Vai muistuttaako vartalonne toisiaan? Tai kasvot? Entä pukeutuminen? Onko
      Ikävä
      99
      1466
    9. Mikset vain

      Unohtaisi?
      Ikävä
      24
      1457
    10. En ymmärrä miksi minä

      Maailma on täynnä sinulle muita
      Ikävä
      22
      1419
    Aihe