tasa-arvoa?

boy86

5

1403

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • viittoja

En ole ihan varma mutta luulen että mies-viittoma kuvaa herrasmiehen tervehdys-elettä nostaa hattua. Nainen-viittomassa ei ole kysymys naisen alentamisesta, vaan yksinkertaisesti siitä miltä nainen näyttää.

Viittomakieli perustuu visuaalisuuteen, monet asiat viitotaan niin miltä ne näyttävät. Ehkä tässä on myös kuulevien ja kuurojen kulttuurin välinen ero. En usko että kukaan kuuro ajattelee nainen-viittomaa epätasa-arvoisena. Itse olen kuuleva, ehkä joku kuuro osaisi vastata asiaan paremmin. Meistä kuulevista voi moni kuurojen kulttuuriin tai viittomakieleen liittyvä asia tuntua oudolta, esim. runsas ilmeiden ja eleiden käyttö viittomakielessä.

• Omega

Oletko boy86 kuuro? vai onko sinulla kuurot vanhemmat?
      Itse olen vaikeasti huonokuuloinen.
      Minusta nainen viittoma ei ole alentava. En usko että, kuurot ajattelevat noin. Kun jotain "sellaisen" näköistä viittomaa käytetään paljon ja se tarkoittaa jotain aivan muuta niin, se on jo luonnollinen viittoma ja kuurot eivät ajattele että, kyseinen viittoma on halventava.
      Esimerkiksi slaavilaisissa viittomakielissä nainen viitotaan (sama asia kuin, suomessa neitsyt viittoma) laittamalla etusormi ja peukalo korvalehteen.

• boy86

No, se olikin tavallaan vitsi... Katsoin vain että miten ihmiset reagoivat tuollaiseen viestiin, ihan pöljä juttu...
        No, siis minä olen huonokuuloinen, mutten kuuro. Viittomakieltä olen oppinut hieman, kun olen kuulovammaisten leireillä ollut kuurojen kanssa tekemisissä.
        Jos haluat meilailla minun kanssa, niin osoite on [email protected]

• Omega
        boy86 kirjoitti:

No, se olikin tavallaan vitsi... Katsoin vain että miten ihmiset reagoivat tuollaiseen viestiin, ihan pöljä juttu...
        No, siis minä olen huonokuuloinen, mutten kuuro. Viittomakieltä olen oppinut hieman, kun olen kuulovammaisten leireillä ollut kuurojen kanssa tekemisissä.
        Jos haluat meilailla minun kanssa, niin osoite on [email protected]

Okei. Lähetän meiliä joku päivä. Postia tulee nimellä: kosmonova

• Kuuro nainen

Riippuu millaisella "sävyllä" viitotaan. Jos neutraalisesti niin ei ole ala-arvoista, sillä rinta on naisen tuntomerkki. Jos taas viitotaan esim. nännit liikkuvat niin ylittää huonon maun rajan...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      91
      1477
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      54
      1033
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      383
      864
    4. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      156
      849
    5. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      124
      727
    6. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      56
      723
    7. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      668
    8. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      57
      641
    9. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      635
    10. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      76
      632
    Aihe