Mobilisti-lehti

tiIaaja

Hyvä lehti vanhojen autojen harrastajille, vaikka toki voisivat esitellä enemmän ns. käyttöautoja, kuten Kupla-Volkkari ja Fiat eikä isot amerikkalaiset edustusautot, kuten Dodge Monaco 1974 olisi haitaksi lehden imagolle.

Näitä luksusristeilijöitä tuotiin aikoinaan Suomeenkin ja siksi ansaitsevat oman artikkelin.

Neuvostoliittoa kohtaan suunnatun vihamielisen kirjoittelun voisi toimitus jo vähitellen lopettaa, mutta se on toki heidän oma asiansa.

29

1225

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tosi mobilismia

      Lehden viime numerossa juttua museorekisteröidystä Vauxhall Viva yksilöstä. Toimittaja kertoilee jopa harkinneensa ko. yksilön hankkimista talviautoksi. Tosi mobilismia.

      • Tullut v-88-asti

        Mobilisti on mielestäni erittäin hyvä lehti ja juttuja laidasta laitaan.Tottahan mukaan mahtuu sellaistakin mikä ei minun makuuni vaan luen kumminkin mielenkiinnolla.Osa täälläkin moiluaa että pitäisi olla enempi sitä ja vähempi tätä.liikaa/liian vähän euroja,jenkkejä,japseja...mopot pois/lisää,uudempia/vanhempia autoja,lentokoneita,junia...eiköhän koko lehden suola ole siinä että juttuja on joka lähtöön ja toisessa lehdessä on toiselle enempi ja seuraavassa varmaan minulle jne.Jos joku haluaa lehden jossa on vain niitä hänen haluamiaan niin erikoislehdet on keksitty eli löytyy ,Neukkuun,Jenkkiin,Brittiin,VW(useita) ym ym kuten mopoihin,moottoripyöriin,ilmailuun jne,kieli vaan valitettavasti toinen.Kas kun olemme niin olematon piste täällä Siperian laitamilla...ja siinä olen samaa mieltä että KLB voisi jo vaihtaa aatelevyä itäystävistä ja herranlahjoista ym Y.Bremerin piilomainonnasta.Eiköhän olisi aika muutenkin jo siirtyä eläkkeelle niiden kymmenien projektien ja loputtoman ostobudjetin kera...


      • Mosset ja volgat:.!1
        Tullut v-88-asti kirjoitti:

        Mobilisti on mielestäni erittäin hyvä lehti ja juttuja laidasta laitaan.Tottahan mukaan mahtuu sellaistakin mikä ei minun makuuni vaan luen kumminkin mielenkiinnolla.Osa täälläkin moiluaa että pitäisi olla enempi sitä ja vähempi tätä.liikaa/liian vähän euroja,jenkkejä,japseja...mopot pois/lisää,uudempia/vanhempia autoja,lentokoneita,junia...eiköhän koko lehden suola ole siinä että juttuja on joka lähtöön ja toisessa lehdessä on toiselle enempi ja seuraavassa varmaan minulle jne.Jos joku haluaa lehden jossa on vain niitä hänen haluamiaan niin erikoislehdet on keksitty eli löytyy ,Neukkuun,Jenkkiin,Brittiin,VW(useita) ym ym kuten mopoihin,moottoripyöriin,ilmailuun jne,kieli vaan valitettavasti toinen.Kas kun olemme niin olematon piste täällä Siperian laitamilla...ja siinä olen samaa mieltä että KLB voisi jo vaihtaa aatelevyä itäystävistä ja herranlahjoista ym Y.Bremerin piilomainonnasta.Eiköhän olisi aika muutenkin jo siirtyä eläkkeelle niiden kymmenien projektien ja loputtoman ostobudjetin kera...

        .

        Mosset ja Volgat on erottamaton osa Suomen autoiluhistoriaa

        Tosin tästä julkaisusta ei sitä tiedä

        .


      • 403 skandinaavi
        Mosset ja volgat:.!1 kirjoitti:

        .

        Mosset ja Volgat on erottamaton osa Suomen autoiluhistoriaa

        Tosin tästä julkaisusta ei sitä tiedä

        .

        Ne on se remppaosa jonka voi jo unohtaa


    • Saab Monte-Carlo

      En itse ole havainnut vihamielistä kirjoittelua entistä Neuvostoliittoa kohtaan. Yhtä hyvin voisi esim. sanoa että eivät digga 70-luvun engelsmanneja. Meitä lukijoita kun tosikkoja ja vähemmän tosikkoja

    • fhjlbfdgjkf

      Pieni vihan pito itäystävällemme on ihan tervettä ottaen huomioon sen sorron mitä olemme saaneet kokea viimeisen 100vuoden sisään.

      • Katkera Kalkki

        Eiköhän taustalla ole tämän yhden vanhan miehen katkeruus menetetyistä suvun maista ja mannuista siellä Karjalassa.Ei voi hyväksyä että turpiin tuli ja vahvempi voitti otti korkojen kera kunnon siivun maata ja maksatti raskaat korvaukset...jotka tosin olisi kannattanut jättää maksamatta kuten muutkin hävinneet maat tekivät...


      • Nän luultavasti:.!1%
        Katkera Kalkki kirjoitti:

        Eiköhän taustalla ole tämän yhden vanhan miehen katkeruus menetetyistä suvun maista ja mannuista siellä Karjalassa.Ei voi hyväksyä että turpiin tuli ja vahvempi voitti otti korkojen kera kunnon siivun maata ja maksatti raskaat korvaukset...jotka tosin olisi kannattanut jättää maksamatta kuten muutkin hävinneet maat tekivät...

        .

        mutta kun tällaiset yksilötason asiat ei saisi vaikuttaa ammattimaiseen toimintaan millään lailla

        Eiköhän nämä sodan vääryydet ole kaikilla tiedossa
        .


      • Hamina
        Katkera Kalkki kirjoitti:

        Eiköhän taustalla ole tämän yhden vanhan miehen katkeruus menetetyistä suvun maista ja mannuista siellä Karjalassa.Ei voi hyväksyä että turpiin tuli ja vahvempi voitti otti korkojen kera kunnon siivun maata ja maksatti raskaat korvaukset...jotka tosin olisi kannattanut jättää maksamatta kuten muutkin hävinneet maat tekivät...

        PURNATA SAA VAPAASSA MAASSA, JA PITÄÄKIN,KUN VÄÄRYYS ON TAPAHTUNUT.


      • ownwfrjne

        Hyvä erikoisnumero taannoin oli öljykriisistä josta muuten oli vaikea hakea tietoa.Myös tietenkin uudet sukupolvet joille 70-90 luvun autot lähempänä omaa lapsuutta.Perikunnilla taas tietämys monasti kuplavolkkari mini tai anglia tasoa ja uudempia harvinaisuuksia voi helposti lähteä papan kuolinpesistä romuiksi.


    • Hyvä lehti

      Kyllähän Mobilisti-lehti on alan parhaita lehtiä täytyy ottaa huomioon että eri
      automerkkejä on kuitenkin rajoitettu määrä ja lehdessä on ehditty tehdä juttuja
      koko skaalasta vuosien varrella, ja on varmasti vaikea olla kaikkien mieliksi.

      Ja onhan lehdessä laajalti artikkeleitä muistakin kulkuneuvoista kun autoista,
      itse kyllä luen aina uuden Mobilisti numeron ahneasti kun se ilmestyy.

    • moneenko lehteen kuplavolkkarista riittää juttua? lehti on kuitenkin ilmestynyt vuodesta -78

      • Hello,Hello,Hello

        Siis hetkinen?...Haluatko lisää kuplaa vai onko ollut pahnapuhaltimesta liikaa juttuja?Jos haluat lisää VW tietoutta,stooreja kuvia ym niin alan erikoislehtiä on joka lähtöön ja ainakin näihin todella monta.Jos taas kyllästyttää kuppeli jutut Mobilistissa niin hyppää yli niinkuin muutkin jutut jotka ei kiinnosta.Suomi on senverta pieni takapajula että ulkomaankielisiähän nämä muut julkaisut useimmiten.Se taas ei ole ongelma vaan pikemmiten haaste...
        Kielikurssit,sanakirjat jne on keksitty ja perusjutut on helppo ymmärtää järkeilemälläkin vähäsen kehittää pikkuhiljaa itseänsä numero numerolta taitavammaksi.


      • volvomersu
        Hello,Hello,Hello kirjoitti:

        Siis hetkinen?...Haluatko lisää kuplaa vai onko ollut pahnapuhaltimesta liikaa juttuja?Jos haluat lisää VW tietoutta,stooreja kuvia ym niin alan erikoislehtiä on joka lähtöön ja ainakin näihin todella monta.Jos taas kyllästyttää kuppeli jutut Mobilistissa niin hyppää yli niinkuin muutkin jutut jotka ei kiinnosta.Suomi on senverta pieni takapajula että ulkomaankielisiähän nämä muut julkaisut useimmiten.Se taas ei ole ongelma vaan pikemmiten haaste...
        Kielikurssit,sanakirjat jne on keksitty ja perusjutut on helppo ymmärtää järkeilemälläkin vähäsen kehittää pikkuhiljaa itseänsä numero numerolta taitavammaksi.

        pilalle on menny koko mobilisti lehti.vertaa vaikka uusinta numeroa ja esim 1/2000.silloin se oli vielä AUTOLEHTI.nyt kaiken maailman vatkain testejä ,ym.turhaa ja aiheesta poikkeavaa.jamikähän se joutavan päivänen marketta joutavinen höpinöineen oikeen on?täysin turhaa sivun täytettä.onkohan siitä tulossa semmonen miesten naisten lehti,joita päätoimittaja vähän arvosteli joku aika sitten...ja joskus niille lukijan palstan kirjotuksiin vastaillaan tympeästi,hieman ylimielisyys paistaa läpi sieltä.ja se että irto numero on erilainen kuin tilattu lehti.hankaloittaa myöhemmin esim.keräilijän hommaa,kun kaikki lehdet,siis irto ja tilauslehti eivät olekaan samanlaisia.ja tilaaja joutuu viela maksamaan jonkun marketan ihme tyhjänpäiväsyyksistä.minkähän takia tuolla tavalla?väkisin tlaamaan lehteä .itse lopetin lehden tilaamisen nyt.ennemmin luen vaikka klassikot. siellä on jutut autoista,niin youngtimereistä kuin vanhemmistakin


      • MR Dodge
        volvomersu kirjoitti:

        pilalle on menny koko mobilisti lehti.vertaa vaikka uusinta numeroa ja esim 1/2000.silloin se oli vielä AUTOLEHTI.nyt kaiken maailman vatkain testejä ,ym.turhaa ja aiheesta poikkeavaa.jamikähän se joutavan päivänen marketta joutavinen höpinöineen oikeen on?täysin turhaa sivun täytettä.onkohan siitä tulossa semmonen miesten naisten lehti,joita päätoimittaja vähän arvosteli joku aika sitten...ja joskus niille lukijan palstan kirjotuksiin vastaillaan tympeästi,hieman ylimielisyys paistaa läpi sieltä.ja se että irto numero on erilainen kuin tilattu lehti.hankaloittaa myöhemmin esim.keräilijän hommaa,kun kaikki lehdet,siis irto ja tilauslehti eivät olekaan samanlaisia.ja tilaaja joutuu viela maksamaan jonkun marketan ihme tyhjänpäiväsyyksistä.minkähän takia tuolla tavalla?väkisin tlaamaan lehteä .itse lopetin lehden tilaamisen nyt.ennemmin luen vaikka klassikot. siellä on jutut autoista,niin youngtimereistä kuin vanhemmistakin

        Heh=),vai Klassikot?Voiko lehdet laadullisesti ja asiantuntemukseltaan juttujen tasoiltaan enemmän erota kuin Mobla ja Klassikko?Toinen kaivaa ja keksii aivan mielikuvituksellisia vempeleitä ties mistä esitelläkseen ne taustatiedon kera kun taas toinen heittää jutun kevyin perustein ja ilman turhia faktatietoja ihan mistä vaan kansankiesistä eikä kunnollakaan monesti väliä eli saa olla ruosteiset/puuttuvat puskurit,omat viritykset teknisesti,reikäiset penkit ja alla mangelsit tms,siis jotain tasoakin tarvittaisiin ellei nyt kyse ihan maailmanluokan harvinaisuudesta johon toki ymmärrän osienkin olevan kiven alla...Joo ja onhan siellä Klassikoissa muistaakseni esitelty kännyköitä, maljakoita,rubikin kuutio,tietokonepelejä ym hirvittävän mielenkiintoista ja youngtimereissa 80-90-Bemareita,Saab,Volvo,Audi,Ford... eli voisi ennemmin kysyä mitä siellä ei ole esitelty ja epäilen etteivät monenkaan Moblan lukijan mielihalut ole yhteneviä näiltäosinkaan.Eiköhän moisten keräilyarvo tai haluttavuus minimaalinen,poislukien tietty jotkut avo tms "tykki"versiot.Ovat vaan liian uusia,muovisia ja monimutkaista teknisesti tylsän näköisiä yhä ja taitaa bentsiini olla jo kortilla ennen noiden MR ikää...Eri mieltäkin saa makuasioista olla!


      • ,pussikaljahousu
        MR Dodge kirjoitti:

        Heh=),vai Klassikot?Voiko lehdet laadullisesti ja asiantuntemukseltaan juttujen tasoiltaan enemmän erota kuin Mobla ja Klassikko?Toinen kaivaa ja keksii aivan mielikuvituksellisia vempeleitä ties mistä esitelläkseen ne taustatiedon kera kun taas toinen heittää jutun kevyin perustein ja ilman turhia faktatietoja ihan mistä vaan kansankiesistä eikä kunnollakaan monesti väliä eli saa olla ruosteiset/puuttuvat puskurit,omat viritykset teknisesti,reikäiset penkit ja alla mangelsit tms,siis jotain tasoakin tarvittaisiin ellei nyt kyse ihan maailmanluokan harvinaisuudesta johon toki ymmärrän osienkin olevan kiven alla...Joo ja onhan siellä Klassikoissa muistaakseni esitelty kännyköitä, maljakoita,rubikin kuutio,tietokonepelejä ym hirvittävän mielenkiintoista ja youngtimereissa 80-90-Bemareita,Saab,Volvo,Audi,Ford... eli voisi ennemmin kysyä mitä siellä ei ole esitelty ja epäilen etteivät monenkaan Moblan lukijan mielihalut ole yhteneviä näiltäosinkaan.Eiköhän moisten keräilyarvo tai haluttavuus minimaalinen,poislukien tietty jotkut avo tms "tykki"versiot.Ovat vaan liian uusia,muovisia ja monimutkaista teknisesti tylsän näköisiä yhä ja taitaa bentsiini olla jo kortilla ennen noiden MR ikää...Eri mieltäkin saa makuasioista olla!

        mopilistin nimeksi sais tosiaan muuttaa vaikka marketta...


      • HerkkoHuru
        ,pussikaljahousu kirjoitti:

        mopilistin nimeksi sais tosiaan muuttaa vaikka marketta...

        Monetkaan Mobilistin lukijat eivät ilmeisesti ole huomanneet, että lehdessä on tapahtunut aivan oikeasti sukupolven vaihdos ja tämä nykyinen lehti on jo täysin tämän "nuoremman sukupolven" aikaansaannos - siitä johtuu se, että nykyMobilistin jutut ja juttujen tekotapa eivät enää miellytä meitä "vanhan liiton" miehiä... Itse olen tilannut lehden sen alusta alkaen ja aikani kärvisteltyäni peruin tilaukseni viime kesänä - enkä ole kaivannut koko lehteä pätkääkään. MUTTA Mobilisti-Seniorin tilaus jäi voimaan ja sen luen edelleen kannesta-kanteen koska se lehti on kasvanut ja kehittynyt niin, että vastaa jo sisällöltään niitä takavuosien Mobilisiti-lehtiä - toivottavasti KLB jaksaa vielä jatkaa Seniorin toimittamista ettei sekin joudu näiden nuorten käsiin....


      • yrmy
        HerkkoHuru kirjoitti:

        Monetkaan Mobilistin lukijat eivät ilmeisesti ole huomanneet, että lehdessä on tapahtunut aivan oikeasti sukupolven vaihdos ja tämä nykyinen lehti on jo täysin tämän "nuoremman sukupolven" aikaansaannos - siitä johtuu se, että nykyMobilistin jutut ja juttujen tekotapa eivät enää miellytä meitä "vanhan liiton" miehiä... Itse olen tilannut lehden sen alusta alkaen ja aikani kärvisteltyäni peruin tilaukseni viime kesänä - enkä ole kaivannut koko lehteä pätkääkään. MUTTA Mobilisti-Seniorin tilaus jäi voimaan ja sen luen edelleen kannesta-kanteen koska se lehti on kasvanut ja kehittynyt niin, että vastaa jo sisällöltään niitä takavuosien Mobilisiti-lehtiä - toivottavasti KLB jaksaa vielä jatkaa Seniorin toimittamista ettei sekin joudu näiden nuorten käsiin....

        juuri näin kuten herkkohuru tuossa edellä.tuo totke poikakaan ei varmaan oo etes nähny niitä vanhempia numeroita joista tuo volvo mersu sano,sillon ei ollu kummallisia juttuja jostain nascar kilpa ajosta ja heti monta sivua.ei niillä oo mittään tekemistä suomalaisen vanha autoilun kanssa. ja kyllä minunki mielestä sen nais "toimittajan"jutut on täyttä tuubaa...


      • Mun auto oikea,piste
        yrmy kirjoitti:

        juuri näin kuten herkkohuru tuossa edellä.tuo totke poikakaan ei varmaan oo etes nähny niitä vanhempia numeroita joista tuo volvo mersu sano,sillon ei ollu kummallisia juttuja jostain nascar kilpa ajosta ja heti monta sivua.ei niillä oo mittään tekemistä suomalaisen vanha autoilun kanssa. ja kyllä minunki mielestä sen nais "toimittajan"jutut on täyttä tuubaa...

        totke poika on kyllä lukenut lehteä ihan 80-loppupuolelta asti tilattuna ja jälkikäteen etsiskellyt vanhempiakin numeroita...Ja Mobilistihan on nimenomaan vanhojen ajoneuvojen harrastelehti=tarkoittaa siis myös autojen lisäksi vaikka polkupyöriä,veneitä,lentokoneita,suksia,potkukelkkaa ,moottorikelkkaa,moottoripyörää,mopoa,traktoria,kaivinkonetta,veturia,laivaa,sukellusvenettä tai vaikka nyt avaruusrakettia.Jos noin tiukkapipoinen suhtautumistapa niin noita ulkomaisiakin erikoislehtiä on PALJON ja jos ei oikein ummarra kieltä niin ei ole minun päänsärky=)Mobilisti on Suomen paras Jenkkiautolehti ja vanhojen ajopelien spesiaalilehti josta minäkin luen KAIKKI jutut vaikkeivat välttämättä ole etukäteen minun mielenkiinnon kohteita...mutta kun tuota tiedonjanoa ja tahtoa ymmärtää myös näitä muitten harrastekohteita.Ajatelkaa jos vaikka kaikki harrastaisivat Kuplaa,Hävittäjä Fordeja tai esimerkiksi Jenkkilotjapaskoja?Olisipa aika tylsää luettavaa...


      • Hamina
        HerkkoHuru kirjoitti:

        Monetkaan Mobilistin lukijat eivät ilmeisesti ole huomanneet, että lehdessä on tapahtunut aivan oikeasti sukupolven vaihdos ja tämä nykyinen lehti on jo täysin tämän "nuoremman sukupolven" aikaansaannos - siitä johtuu se, että nykyMobilistin jutut ja juttujen tekotapa eivät enää miellytä meitä "vanhan liiton" miehiä... Itse olen tilannut lehden sen alusta alkaen ja aikani kärvisteltyäni peruin tilaukseni viime kesänä - enkä ole kaivannut koko lehteä pätkääkään. MUTTA Mobilisti-Seniorin tilaus jäi voimaan ja sen luen edelleen kannesta-kanteen koska se lehti on kasvanut ja kehittynyt niin, että vastaa jo sisällöltään niitä takavuosien Mobilisiti-lehtiä - toivottavasti KLB jaksaa vielä jatkaa Seniorin toimittamista ettei sekin joudu näiden nuorten käsiin....

        Huomattu on.Ennen pidin lehden omintakeisesta linjasta,ja laajasta taustapohjasta.KUTEN KÄVI LUONTOILLALLE RADIOSSA...


      • Opiskelin
        Hello,Hello,Hello kirjoitti:

        Siis hetkinen?...Haluatko lisää kuplaa vai onko ollut pahnapuhaltimesta liikaa juttuja?Jos haluat lisää VW tietoutta,stooreja kuvia ym niin alan erikoislehtiä on joka lähtöön ja ainakin näihin todella monta.Jos taas kyllästyttää kuppeli jutut Mobilistissa niin hyppää yli niinkuin muutkin jutut jotka ei kiinnosta.Suomi on senverta pieni takapajula että ulkomaankielisiähän nämä muut julkaisut useimmiten.Se taas ei ole ongelma vaan pikemmiten haaste...
        Kielikurssit,sanakirjat jne on keksitty ja perusjutut on helppo ymmärtää järkeilemälläkin vähäsen kehittää pikkuhiljaa itseänsä numero numerolta taitavammaksi.

        itse saksan kieltä iltalukiossa ja luin Auto Motor und Sport-lehteä minkä kykenin. Joudun nykyisin puhumaan lähes pelkästään saksaa ja myös englantia maassa jossa asun. Kyllä muuten autolehtiä ja tietoutta riittää.


    • GolfGTI

      Hevosvankkurit ei kuulu mobilistiin.

    • Kiertokulku

      Venäjä > Neuvostoliitto > Venäjä > Novoneuvostoliitto. Kehitys on kiertokulkua.

    • exostaja

      Teen reissuhommia ja aikaisemmin oli kiva ostaa uusi mobilisti lehti iltalukemiseksi.
      Enään en ole ostanut moneen vuoteen, kun päättivät, että irtonumeron ostaja on
      toisen luokan kuluttaja jolle ei tarjota koko lehteä, vaan jätetään muutama sivu pois
      vastaavasta tilaajille tulevasta lehdestä. Pitäköön tunkkinsa

      • sota-asiat_unholaan

        Mobolisti voisi siirtää ne sotajutut niille lisäsivuille, niin pääsisi niistäkin eroon.


    • Tessulandia

      ei kukaan pakota tilamaan saati lukemaan mitään lehteä,näin olen ymärtäny...
      eli turha on porumikä hyvää mikä huonoa,jos ei miellytä niin voipi lukea muutakin TAI olla jopa lukematta!

    • Anonyymi

      Kyllä tuon lehden hinta on korkea.
      Kun puhutaan eilispäivästä ,mobilismista, niin vertaus markka aikaan hinta olisi 78 markkaa!! Noin 13 € nykyisin. Niin ostaisitko ? On kyllä lehdellä oikeesti mietitty katetta. Joo,kyllä vastaus kuuluu,että kaikki hinnat on noussut,mutta kirjoituspöydän takaa nämä suurimmaksi osaksi tehdään,ja luulenpa ettei noi koeajot juurikaan toimitukselle maksa mitään. Että olisko aika tarkistaa hintoja? Välillä alaspäin.

    • Anonyymi

      Nythän tämä itäystävä on nähty jälleen kerran. Länsi on kyllä yhtä mätä. Se siitä politiikasta. Vanhoista autoista olisi kiva lukea, ilman viittauksia politiikkaan. Kaikki harrastajat yli rajojen olisi mukava saada porukkaan.

    • Anonyymi

      LUEN KLASSIKKOJA JA MOBILISTIA... ITE MUN SUOSIKKIHARRASTEAUTONA ON CITROEN CX JA TOISENA MERCEDES BENZ W123 240D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      76
      2701
    2. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

      Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      278
      1545
    3. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      246
      1497
    4. Minkä merkkisellä

      Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      87
      1351
    5. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

      Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      399
      1311
    6. Nyt kun Pride on ohi 3.0

      Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      389
      1253
    7. Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa

      Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat
      Suomalaiset julkkikset
      38
      997
    8. Kiitos nainen

      Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      2
      899
    9. Miksi Purra-graffiti ei nyt olekkaan naisvihaa?

      "Pohtikaapa reaktiota, jos vastaava graffiti olisi tehty Sanna Marinista", kysyy Tere Sammallahti. Helsingin Suvilahden
      Maailman menoa
      254
      812
    10. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

      Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      316
      805
    Aihe