Minulla on ollut jo noin kuukauden nokkosperhonen sisällä. Kerran vein sen ulos mutta seuraavana päivänä huomasin sen taas sisällä, sen jälkeen päätin että antaa sen sitten elää kodissani. Joskus olen perhosta siirrellyt sellaisista paikoista missä se voisi joutua tallotuksi. Joka kerta olen aluksi luullut sitä kuolleeksi, mutta se onkin siitä vironnut. Välillä se katoaa piiloon, välillä ilmestyy taas. Selailin sitten tietoa netistä ja sain tietää että perhosen pitäisi olla jossain viileässä. Mikä siis olisi paras paikka laittaa perhonen talvehtimaan? Jotkut ehdottavat jopa jääkaappia, jotkut ikkunan väliä. Niin ja pitääkö sillä olla jotain syötävää. Olen nyt kuukauden aikana kiintynyt pikku vieraaseeni ja haluaisin antaa sille parhaat mahdolliset edellytykset selvitä talven yli.
Talvehtiva perhonen
2
236
Vastaukset
- Kohtalotoveri
Tämä ei ole auttava viesti, mutta toivoisin myös kovasti, että joku asiasta tietävä vastaisi. Itselläni on vastaava tilanne menossa, rintamamiestalomme viileässä yläkertaan johtavassa portaikossa majailee nokkosperhonen. Tämä vieraamme on pääosin paikallaan verhossa tai portaassa, välillä paikkaa vaihtaen siis mutta "horteiselta" vaikuttaa. En sitten tiedä, pitäisikö perhosta koettaa vielä saada ulos? Meilläkin portaikossa on valot päällä, mahtaako se häiritä?
- Hmm...
Pehonen kannattaa laittaa vaikka ikkunalaudalle jos siinä on vähän viileää tai sitten jääkaappiin. Voit koittaa syöttää perhosta mutta saattaa olla ettei se herää syömään kuin vasta keväällä. Totuta se hiljalleen viileään kunnes sen voi laittaa horrokseen kokonaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Trump muka öljyn takia Venezuelaan? Pelkää mustamaalausta
Kertokaapa mistä tuollainen uutisankka on saanut alkunsta? Näyttäkääpä ne alkuperäiset lähteet, minä en löytänyt mitään13813192Kun Arman Alizad puolusti hiihtäjä Vilma Nissilää sanomalla
"älä välitä sekopäistä Vilma", ja kun siitä kerrottiin täällä, niin sekopäinen mukasuvaitsevainen teki siitä valituksen843648Venezuela on hyvä esimerkki vasemmistolaisten pahuudesta
Jokainen tietää, että Venezuelassa on pitkään ollut Chavezin ja Maduron vasemmistohallinto. Maan talous on romuttunut,952914Miksei Trump ole kiinnostunut Suomen valloittamisesta?
Täällähän on enemmän turvetta kuin Norjalla öljyä. Eikö Ttump ole turvenuija?361389Martinalta vahva viesti
"Suuret unelmat venyttävät sinua, pelottavat vähän ja vievät mukavuusalueen ulkopuolelle. Juuri siellä kasvu tapahtuu. J2751374Akateemikko Martti Koskenniemi vertaa Trumpia Putiniin
"-Suomalaisena on syytä olla huolissaan siitä, että Yhdysvallat näin vahvistaa 1800-luvun alkupuolella julistamansa etup1511319Jos mies olet oikeasti...?
Kiinnostunut... Pyydä mut kunnolla treffeille ja laita itsesi likoon. En voi antaa sydäntä jos sinä olet epävarma ja eh1151274Esko Eerikäinen paljastaa järkyttävän muiston lapsuudesta - Isä löytyi alastomana slummista
Esko Eerikäisen tausta on monikulttuurinen, hän muutti vain 10-vuotiaana yksin kotoaan Kolumbiasta isovanhempiensa luo S141194- 811071
Nautitko riidan haastamisesta?
Itse olen hyvin kärsivällinen ja sopuisa noin yleensä, mutta osaan tarvittaessa olla hankala. Niin metsä vastaa kuin sin205979