onko kokemuksia

Ilmentäjä

wayne Dyerin opetusten toimivuudesta? Dyer on itselleni uusi tuttavuus ja olen innolla kahlannut läpi koko suomennetun tuotannon. Erityisen kiinnostunut olen hänen esittämästään meditoinnista ja ilmentämisestä. Onko kellään kokemuksia kyseisestä menetelmästä? Olen niin innoissani mutta kaiken tuon lukemisen ja ihanien opetusten sulattelu vie aikaa eikä oikein tiedä miten alkaisi soveltamaan.

41

776

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olen minä

      Tässä hieman omia ajatuksia tästä ilmentämisestä ja luomisesta. Wayne Dyer on myös yksi suosikkejani. Minulla on esimerkiksi eräs hänen meditointi cd, jota olen käyttänyt keskittämään omat ajatukseni siihen mitä oikeasti haluan elämässäni.

      Olet oman elämäsi luoja ja ilmentäjä. Olet siinä tehtävässä joka hetki. Olet ollut tähänkin asti ja tulet aina olemaan. Se ei koskaan lopu, ei edes kuolemassa. Joten olemme ikuisia luojia/ilmentäjiä, siitä tietoisuudesta missä kulloinkin olemme.

      Toinen kysymys sitten onkin, kuka ilmentää/luo tietoisesti ja kuka ei ja missä määrin.

      Kun haluat muuttaa elämässäsi jotain, muuta ajatteluasi. Tämä on peruslähtökohta kaikelle ilmentämiselle/luomiselle. Kun oppii näkemään omat rajoittavat uskomukset ja ajattelun voi sen muuttaa positiivisemmaksi. Tämä on tietoista työskentelyä itsensä kanssa. Mitään muuta tietähän henkiseen kasvuun ei ole olemassakaan. Tie, totuus ja elämä on jokaisen itse kuljettava läpi kasvaen aina suurempaan ymmärrykseen ja suurempaan rakkauteen.

      Wayne Dyerilla on paljon annettavaa ihmisille ymmärtämään tätä tietä muutokseen, joka vie meitä kohti tasapainoisempaa ja tarkoituksellisempaa elämää.

      Sulattele rauhassa asioita. Muista että olet aina siellä missä pitääkin. Asiat selkeytyvät aina ajan kanssa. Kuuntele sydäntäsi ja sisintäsi, se tietää kaikki vastaukset ja sen suunnan mikä on sinun parhaimmaksesi jokaisella hetkellä.

      Seikkailurikasta matkaa kanssamatkaajani! Olemme yhdessä tekemässä suurempaa muutosta maaplaneetalle ja se muutos alkaa aina omasta tietoisesta muutoksesta. Kiitän sinua kaikesta työstä minkä teet itsesi eteen, sillä se työ on aina myös minun hyväkseni.

      • anteeksi nyt vaan?

        Muuta ajatteluasi että saisit mitä?
        Lisää rahaako, nautintoa, pidemmän elämän, paremman parisuhteen?Taasko näitä ihmisten juttuja?
        Vai mitä ajattelun muuntaja saisi ja kenen kustannuksella?

        Väittääkö tuo i h m i n e n että hän pystyy luomaan jotenkin oman todellisuutensa kaikkineen, siis tarvitsematta siihen muiden apua, tai valmista perustaa?
        Johan olisi melkoinen epeli.


      • Olen minä
        anteeksi nyt vaan? kirjoitti:

        Muuta ajatteluasi että saisit mitä?
        Lisää rahaako, nautintoa, pidemmän elämän, paremman parisuhteen?Taasko näitä ihmisten juttuja?
        Vai mitä ajattelun muuntaja saisi ja kenen kustannuksella?

        Väittääkö tuo i h m i n e n että hän pystyy luomaan jotenkin oman todellisuutensa kaikkineen, siis tarvitsematta siihen muiden apua, tai valmista perustaa?
        Johan olisi melkoinen epeli.

        Ei ole mitään anteeksi pyydeltävää omasta ymmärryksestään. Jos ei ymmärrä niin ei ymmärrä...ainakaan vielä.

        "Muuta ajatteluasi että saisit mitä?"

        Mitä sinä haluat? En minä sitä voi sinulle määritellä, sinä itse määrittelet sen itsellesi.

        Saat kaiken, mitä tarvitset.

        Miksi ihminen ei voisi haluta antoisampaa parisuhdetta, tai terveempää elämää (pidempää), rahaa tai nautintoa? On toki olemassa muitakin asioita mitä ihmiset haluavat. Mutta henkinen ja fyysinen kulkevat koko ajan käsi kädessä. Kun ymmärtää enemmän elämää ja sen tarkoitusta, halut esim. rahan keräämiseen saattaa vähentyä tai sitten ei. Ei ole mitään väärää omistaa paljon rahaa. Raha on vain väline. Ei välinettä tarvitse välttämättä muuttaa vaan muutos lähtee ensin sisältä ja ulkoinen seuraa perässä.

        Olet tähänkin asti luonut oman elämäsi sellaiseksi kuin se on. Miksi sitä ei voisi muuttaa paremmaksi jos niin haluaa? Vai onko elämäsi jo täydellistä eikä mitään muutettavaa ole? Jos näin on, olet varmaan jo taivaassa. Onneks olkoon. Moni sinne haluaa ja siksi sisäistä tulee ensin muuttaa, jotta taivas voi tulla konkreettisesti maan päälle.


      • kokija
        anteeksi nyt vaan? kirjoitti:

        Muuta ajatteluasi että saisit mitä?
        Lisää rahaako, nautintoa, pidemmän elämän, paremman parisuhteen?Taasko näitä ihmisten juttuja?
        Vai mitä ajattelun muuntaja saisi ja kenen kustannuksella?

        Väittääkö tuo i h m i n e n että hän pystyy luomaan jotenkin oman todellisuutensa kaikkineen, siis tarvitsematta siihen muiden apua, tai valmista perustaa?
        Johan olisi melkoinen epeli.

        Käytännössä on iloinen ilman syytä. Se on äärimmäisen yksinkertaista kun on kohtuullisen terve. Ei kenenkään kustannuksella. On iloinen ilon itsensä vuoksi.

        Tässä lopulta kukaan ei ole iloinen, vaan ilo on. Huomio siitä, joka on iloinen, haihtuu minimiiin. Ilo jää.

        Tätä on myönteinen ajattelu. Myös muita ominaisuuksia voi ilmentää, olemalla ne.

        Harjaantunut tekee näin, aloitteleva joutuu ehkä toistamaan ominaisuuksiin viittaavia ajatuksia, jotta olisi esim. iloinen. Ilo pohjimmaltaan ei ole nautinto missä riiputaan kiinni vaan kuuluu todellisuuden pohjavirtaan.


    • Ilmentäjä

      Onko siinä CD:llä nimenomaan se Vaikuta kohtaloosi kirjassa kuvailtu aaaah-meditaatio vai joku muu? Yritän kyllä sulatella kaikessa rauhassa lukemaani. Luin kirjat niin nopeasti että kaiken tuon uuden tiedon omaksuminen vie aikaa. Olen vain jotenkin niin innoissani, että tuntuu kuin en nahoissani pysyisi. Pitäisikö pystyä valitsemaan jokin yksi asia mitä ryhdyn elämääni meditaatiolla luomaan ja kun se on toteutunut, niin sitten toinen? Vai voinko meditoida useampaa asiaa samanaikaisesti?

    • En ole

      lukenut Dyerin kirjoja, mutta oon kattonu youtubesta sen luentoja ja yhden leffan. Erittäin sympaattinen mies ja tuntuis tietävän mistä puhuu. Paljon kertoo omasta elämästään. Aion ehdottomasti tutustua kirjoihin.

    • näin rahaa

      'Kuinka Saat Rahaa Ystäviä Ja Vaikutusvaltaa'?

      Kirjoita kirja jonka nimi on 'Kuinka Saat Rahaa Ystäviä Ja Vaikutusvaltaa' ja myy sitä ääliöille.

    • voisi mennä

      plagioinniksi. Eikös Carnegie sellaisen kirjoittanut jo kauan, kauan sitten.

      • näin rahaa

        Wayne Dyer kuuluu suurin piirtein samaan kastiin. Tienaa paljon hömpällään.


    • HB

      Oon lukenu kaikki suomennetut Dyerit ja oon sitä mieltä et rahastuksen makua ja pahasti. Mun mielestä Sinäkö ihmeiden tekijä on loistava ja oon sen monta kertaa lukenu, mut kaikki sen jäjkeen enempi tai vähempi toistoo ja turhaa. No, kunhan kauppa käy. Eiks sillä oo ihan oma radio vai tevee ohjelma missä kauppaa tuotteitaan?

      • Merja-Kristiina

        Minä olen lukenut useita Dyerin kirjoja. Olen samaa mieltä kanssasi! Alkuajan kirjat olivat mielestäni hyviä ja sain niistä joihinkin ongelmiini todella paljon apua (mm. "Vapauta itsesi, uskalla elää"). Mutta tämä viimeinen kirja, jota luen on jotenkin liian "levoton" ja Dyer alkaa toistaa itseään. Ensimmäiset kirjat olivat selkeämpiä, viimeisiin on tullut erittäin paljon lisävaikutusta monista eri ajatussuunnista, joiden parissa Dyer on viihtynyt. Hän lähtee aina siitä, että kaikki on mahdollista ja kaikki toteutettavissa, jos vain tahtoa riittää. Paerilla on kaikki aina helppoa... Hankkii taatusti hyvin kirjoillaan.


    • ##

      Dyerin jutut pohjimmiltaan iha normi psyykkist valmennust mitä esim urheilijat voi käyttää. se on vaan hautautunu uskomattoman mystisen hörhöilyn ja pseudotieteen alle. Periaatteessa suosittelen, mutta ehdottomasti en.

    • Niin oli

      hänen alkupään tuotanto. Omistan hänen kirjansa Uskalla rikkoa rajasi asti, ja mielestäni edelleen parhaita kirjoja mitä olen koskaan lukenut. Kun luin aikoinaan Usko mahdollisuuksiisi, järkytyin. Tuntui, että mies oli mennyt sekaisin, ja on sitä edelleen....:(

    • Dyerit

      nyt luettu. Wayne viittaa usein carlos Castanedan teoksiin. Seuraavaksi käyn niitä lukemaan, suomennettuna kun on useita. Kai se Ihmeiden oppikurssikin pitäisi käsiinsä saada. Se tuntuisi olevan myös Dyerille tärkeä. Olisikohan se saanut aikaan hänen "hengellistymisensä".

    • Ilmentäjä

      Taitaa olla meitä Dyerin "oppilaita" aika vähän Suomessa. Onneksi näköjään jokunen minun lisäkseni näyttäisi olevan. Mutta ei me varsinaista keskustelua taideta saada aikaiseksi.

    • Ox

      Olen lukenut useita Wayne Dyerin kirjoja, mutta siitä on jo aikaa. Kyllähän ne ihan hyvää elämänviisautta sisälsivät, mutta kyllästyin sittemmin kaikenlaisiin psykologisiin teoksiin ja ryhdyin lukemaan hengellistä kirjallisuutta, minkä olen todennut paljon antoisammaksi. Näin taakse päin katsottuna Dyerin teoriat muistuttavat kovasti amerikkalaisten menestysteologien ja "rahakirkkojen" oppeja.

    • kai se

      on helpompi uskoa Dyeriläisittäin ystävälliseen maailmankaikkeuteen ja ihmisen rajattomiin mahdollisuuksiin kun elää maailamn vauraimmassa maassa ja on itse menestyjä. jossain nälänhädän,sodan tai kansansurmien keskellä vois olla vaikea vaan meditoida ja uskoa et kaikki on niinku pitääkin ja paremmaksi muuttuu.

    • #¤%

      Aivan uskomatonta paskoo dyerit ja choprat ja muut..siis ihan käsittämätöntä. Ja ihmiset ostaa opuksia ja käy luennoilla. Ei mene jakeluun mulla eieieieieieieieiei mene!

    • .

      W.D:llä aivan harhaoppisia näkemyksiä Kristuksesta. Harhaan johtaa ihmisiä näkemyksillään. Ainakaan kristittyjen ei pidä hänen kirjojaan lukea.

    • on tainnut

      ilmestyä taas uusi kirja suomennettuna. Onko kukaan lukenut? Onko mitä uutta vai taas samoja vanhoja juttuja?

      • lklvb

        Joo Elämän tasapaino nimeltään. Sitä samaa Dyeriä, ei mitään uutta. Ja aika huolimatonta toimitustyötä.


    • Ilmentäjä

      WOW!!!!!

      Ne ilmentämisen ja luomisen tekniikat toimii. Jos olikin omat epäilykset asiaa kohtaan, ne on nyt hälvenneet. Liian pitkä juttu kirjoitettavaksi, mut TOIMII!!! Nyt olen luopunut epäilyistäni.

    • I Am

      Tilasin Dyerin Wishes fulfilled. Oon nyt lukenu noin puolet ja kyllä kolahtaa. Suosittelen.

      • Ilmentäjä

        Minä myös luin sen kirjan. Siinä oli niin paljon viittauksia Raamattuun ja sellaista tulkintaa että kiinnostuin aiheesta enemmän. Ostin myös ensimmäisen Raamattuni ja luen nyt sitä läpi. Ihanaa että Raamattuakin voi tulkita toisin kuin kirkon opinkappaleiden pohjalta. Ahdistavaa kirkon syntikäsitykset ja sijaisristiinnaulitsemiset. Mutta sanoma jonka mukaan olemme kaikki jumalia nouseekin Raamatusta. Aion lukea läpi.


    • Dividex

      Tullut mp3:ja kuunneltua useampia. Ihan viisaita juttuja puhuu monia kyllä, mutta mitään käytännön hyötyä oikeastaan ole ollut. Voisin kyllä suositella silti kuuntelemaan, ihan hyviä ajatuksia monia paikoitellen omaan psyykkiseen valmennukseen ja hienosäätöön.

      Law of attraction on kyllä ihan hömppää.

      • Ilmentäjä

        Millä perusteella hömppää? Oletko harjoittanut Dyerin suosittelemia menetelmiä, esim. aaaaaaahhh-meditaatiota? kiinnostaisi muidenkin kokemukset. Itselläni toimii, aivan uskomatonta kyllä.


    • ...

      eiks siitä aah-meditaatiosta ja isä meidän-rukouksesta ollu Dyerillä joku kombo?

    • Merja-Kristiina

      Dyer uskoo ihmisen kaikkivoipuuteen ja uskottelee sitä koko ajan ympäristölleen. Hän ei kuitenkaan kerro miten ns. "kaikkivoipa" ihminen, joka on fyysisesti sairas - voi alkaa toteuttamaan päämääriään loputtomiin. Dyer puhuu siinä illuusiossa, että kaikki ovat iät ja ajat terveitä, hyvin koulutettuja ja ties mitä. Jokainen meistä tietää, että esim. tietyn iän tullen - ja iän mukanaan tuomien vaivojen kanssa ei voi lähteä toteuttamaan enää juuri mitään - paitsi paperilla! Ja paperi on tunnetusti kärsivällistä.
      Sain hänen kirjoistaan apua kun olin nuorempi. Kuten jo totesin hänen alkutuotantonsa kirjat olivat hyviä ja luin niitä mielelläni. Mutta nämä viimeiset kirjat eivät enää anna sitä turvallisuuden tunnetta kuin ensimmäiset. Ehkä se sanoman perille meno riippuu paljolti siitä missä elämänvaiheessa ja tilanteessa jotain kirjaa lukee.

      • :(

        Dementoituvia ihmisiä työni puolesta näkevänä on todella vaikea uskoa ihmisen rajattomiin mahdollisuuksiin ja korkeimpaan, ikuiseen minään. Kun aivot rappeutuvat katoaa ihmisen persoonallisuuskin. Ei ainakaan minun havaintojeni mukaan ole olemassa mitään aivojen ulkopuolista ajatusten ideoiden ja rajattomien mahdollisuuksien kenttää. Mukava niihin olisi uskoa, olen nauttinut Dyerin kirjoista ja videoista, mutta arkitodellisuus iskee rajusti vasten kasvoja.


      • Eikö ole tuttua tämä
        :( kirjoitti:

        Dementoituvia ihmisiä työni puolesta näkevänä on todella vaikea uskoa ihmisen rajattomiin mahdollisuuksiin ja korkeimpaan, ikuiseen minään. Kun aivot rappeutuvat katoaa ihmisen persoonallisuuskin. Ei ainakaan minun havaintojeni mukaan ole olemassa mitään aivojen ulkopuolista ajatusten ideoiden ja rajattomien mahdollisuuksien kenttää. Mukava niihin olisi uskoa, olen nauttinut Dyerin kirjoista ja videoista, mutta arkitodellisuus iskee rajusti vasten kasvoja.

        Eikö sinulla työsi puolesta ole tuttu tämä ilmiö, terminal lucidity?

        http://www.youtube.com/watch?v=ud77u9xuDro


    • Ilmentäjä

      Wayne Dyerillä itselläänkin oli leukemia, mutta hän paransi itsensä. Sai kyllä apua John Of Godilta. Häneen en ole enemmälti perehtynyt, joku parantaja.

      Samoin Dyer on eronnut pitkäaikaisesta vaimostaan, ei siis kaikki mene äkkiä katsottuna "putkeen" hänelläkään. Mutta Dyer on oppinut, että kaikki sairaudet ja vastoinkäymiset ovat osa meidän paranemisprosessiamme. Meidän on mahdollista puhdistaa itsemme vihasta, katkeruudesta ja peloista, ja sitä kautta parantaa myös fyysinen olemuksemme. Tietenkään kukaan ei ole tälle pallolle jäänyt, lähtö tulee Dyerillekin. Ei täällä kukaan kuolemattomuutta saavuta eikä siitä ole kysekään. Toisaalta, eikö kuolema ole pelkkä muodonmuutos?

      Ja edelleen tuo aaaah-meditaatio tuntuisi toimivan!

    • j-p.l

      Dyeriä oon seurannu jonkun verran, nyk ylutubesta aika paljon kattonu. On se aika karismaattinen persoona ja sikäli uskottava. Veikkaan kuiteski et jos joku kuivempi tyyppi samat asiat selvittäs niin välitön luokittelu huuhaaksi tulisi.

    • ertret

      Mitä niillä tekniikoilla ja Dyerin "tuottamilla" välineillä tehdään? Totuus tietty on että muuta itseäsi ja muutat ympäristöäsi. Ilman sitä ei muutu mikään.
      Kaikilla välineillä ja tekniikoilla on toivottavasti vain yksi tarkoitus "palvella elämää", eli ihmiskunnan auttaminen ja yhdistäminen. Muuhun en tekniikoita tarvitse.

      • Äkkiseltään

        tulee mieleen et niiden tarkotus on tuottaa Dyerille itselleen järkyttävästi rahaa. Niissä jutuissa on mun mielestä paljon hyvää itsensä kehittämis kamaa mutta olis pärjätty varmaan ihan parilla kirjalla. Aikalailla toistoa on. Ja suuntaus tiki aina vaan hämärämpiin juttuihin. Mutta mikäs siinä on ufoillessa kun kauppa käy. Tykkään ja kammoan yhtä aikaa niitä juttuja.


    • Kaveri

      ihan tosissaan kertoo et joku hemmo teki hälle "leikkauksen" Brasiliasta käsin kun Dyer ite oli Hawaijilla et sillee

      • kuuppa leviää

        Alkaa miehellä ikä tehdä tepposia vai mikä lie vaivaa. Menee jutut jo niin överiksi...


    • vissiin taas

      ilmestyny joku uus suomennos dyerilt

    • duud

      Ollaankohan kirjaa change your taughts change your life suomentamassa. Lienee yksi dyerin "pääteoksista". Mulla on se englanniksi mut ei oikein ymmärrä.

    • kokeilija!

      Dyer opettaa law of attractionia, kuten moni muukin. Itse olen aiheeseen tutustumassa Dyerin innoittamana. Tunnetteko muut aihetta? Oon lukenut ja katsonut jo aika paljon aiheesta ja uskoakseni siinä on totuuden siemen.

      • korkealla lennetään.

        Voi luoja, eikai kukaan vaan oikeasti usko tuollaista ?


      • kyllä
        korkealla lennetään. kirjoitti:

        Voi luoja, eikai kukaan vaan oikeasti usko tuollaista ?

        Hyvinkin moni.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 180
      1965
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1888
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1578
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      140
      1445
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1184
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1143
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1118
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    Aihe