Kertokaa maallikolle mitä kuluja tontin osalta tulee ennen kun talotoimittaja tuo siihen avaimet-käteen-talopaketin perustuksineen.
Haaveissa olisi vuokratontti Vantaan kaupungilta mutta kiinnostaa mihin kaikkeen täytyy varautua talon hinnan lisäksi.
Rankentamiskulut tontin osalta
1
268
Vastaukset
- 5+3
Lyhyenä vastauksena: riippuu tontista ja talovalmistajasta. Meillä esim muuttovalmiin hintaan kuuluneet vakioperustukset eivät sopineet joten seuraavanlaisia hintoja tuli tuon "muuttovalmiin" lisäksi (talon pohjan pinta-ala n.85m2, talo 2kerroksinen, espoossa):
- pihatie soraa maanrakennustöitä pihan rakennusta n.15800€
- paalutus n. 3000€
- valusokkeliperustus ontelolaatoilla n. 17000€
- kaukolämpöliittymä 5900€
- piharakennus 20m2 n.15000€
- vesi, viemäri ja sadevesiliittymä 4365€
-sähköliittymä 1500€
- ulkopuoliset sähköt (keskus, kaapelit, ulkovalaistus, auton lämmitystolppa) 2500€
- Ulkopuoliset viemärit, routasuojaus, salaojitus, patolevyt yms (asensin itse, maanraktyöt edellä) 5000€
- antenni 600€
- satunnaisiin kuluihin (puutavaraa, tarvikkeita, kallioporaus yms) n. 5000€
- aita n. 1000€
ja lisäksi meni paljon omaa aikaa. Valmiusasteena oli siis muuttovalmis joka ei ole missään nimessä avaimet käteen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 352156
- 841283
- 561258
Mies mä oon ihan helppo
Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...321172- 631151
Mies olen aika erakko nykyään
Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä39864Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?
Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.122749- 27694
Skenaario
Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan55555Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas
Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi20541