Tervehdys!
Olen ostanut v. 87 omakotitalon n.150m2. Olen harkinnut pitkään ostamaan kaasutakkaa. Puutakkojen ongelma on tuon hormin teko, roskaavat puut ja puiden hinta. En halua tehdä rumaa ja paksua hormia katon läpi joka myös maksaa maltaita. Kyseinen asunto on siis stailattu uusmoderniksi!
Kaasutakka Myyjä kertoi ettei tarvitse tehdä hormia katon läpi vaan alumiiniputkilla seinän läpi. Takassa on myös puhallin ja digitaalinen huonetermostaatti 0,5 asteen tarkkuudella.
Takan kokonaishinta on siis poistoputkineen päivineen asennettuna n.6000€
Onko jollain kokemuksia kaasutakoista, kestävyydestä ja lämmityksestä.
Ps. Takan käyttö olisi päivittäistä ja koko talon lämmittämiseen tarkoitettu!
Kiitos ja moi!
Kaasutakka
6
4088
Vastaukset
- Kustannus n 5 c kwh
Vai kaasutakka kaikkineen kustannuksineen 6000 euroa, ei köyhien hommia lämmitys kuluineenkaan. Miksi et ostaisi näyttävää ja hyvää pellettitakkaa jolla saat halpaa lämpöä tupaasi. Katso vaikka esimerkiksi malleja www.indot.fi
- biåaå
Mistä kaasu?
- kaikkea sitä :/
Voi hyvä sylvi, että jotkut on sitte pöljiä!
Roskaavat puut, 6000,- kaasutakasta!!!! Ei hyvä sylvi! Mikä roskaaja se kaasupullojen roskiin heittäjä on? Laita nunnauunin uusi injektoritakka ja siitä putki päältä seinän läpi. ja on kyllä moderni!!!!!- Rakettimies
Tarkoitatko sitä Nunnauunin tamppoonin näköistä kuurakettia ! Kyllä siinä on moderni kaukana. Kaasuttajalle tiedoksi, että kaasu jatkuvassa lämmittämisessä on ihan helvetin kallista. Osta vaikka huoltsikalta klapit pusseissa ja laita koko pussi pesään, ei tule roskia. Osta siis kunnon takka.
- Okt V.87
Rakettimies kirjoitti:
Tarkoitatko sitä Nunnauunin tamppoonin näköistä kuurakettia ! Kyllä siinä on moderni kaukana. Kaasuttajalle tiedoksi, että kaasu jatkuvassa lämmittämisessä on ihan helvetin kallista. Osta vaikka huoltsikalta klapit pusseissa ja laita koko pussi pesään, ei tule roskia. Osta siis kunnon takka.
Jos ostan klapeja niin se tulee kalliimmaksi kuin nestekaasu.
en tarvitse sytyttää joka päivä takkaa itse ja vilustua lämpötila eroista.
Kaasutakassa on kuulemma digitaalinen päivä/viikko ohjelma 0,5h välein.
Laskeskelin että kaasulla pärjään 150m2 talossani n. 2,5h lämmityksellä 1 päivän. Päiväkulutus on n. 0,78kg. kuukaudessa 23,4 kg. 54€/kk.
12,5kw/pvä antaa takka lämpöä 2,5h lämmityksellä
Onko tässä laskukaavassa järkeä vai olenko laskenut väärin?
Kiitos ja anteeks
- DD:
Ei ole järkeä, laskit väärin tai housuihin.
Osta hyppynaru, saat saman lämpömäärän kahden
tunnin hyppelyllä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857515- 965424
- 2624683
- 484582
- 643312
- 502728
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222378- 512372
Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292352- 412214