Onko kukaan käynyt koeajolla? Vai onko se jo kaupoissa?
2011 yaris & koeajo
94
5215
Vastaukset
- yarisvaris
Kävin katsomassa viikonloppuna. Ihan kivan oloinen peli. Koeajomahdollisuutta ei vielä ollut.
- phlk
Katsomassa käytiin viime viikon torstaina. Viikonloppuna tehtiin kunnon koeajo ja maanantaina nimet tilauspaperiin.
Tilattu 1.33 VVT ja vaihteistona Multimode S. Oli ihan mukava auto ajaa ja väliraha oli niin kohdallaan että oli "pakko" vaihtaa. Ja tuo portaatonautomaatti on todella loistava. Kannattaa käydä koeajolla.
Lisäksi erityistä kiitosta minulta saa tuo touch näyttö. Peruutuskamera toimi hienosti, kuten myös bluetooth ja navigaattori. - massimies
phlk kirjoitti:
Katsomassa käytiin viime viikon torstaina. Viikonloppuna tehtiin kunnon koeajo ja maanantaina nimet tilauspaperiin.
Tilattu 1.33 VVT ja vaihteistona Multimode S. Oli ihan mukava auto ajaa ja väliraha oli niin kohdallaan että oli "pakko" vaihtaa. Ja tuo portaatonautomaatti on todella loistava. Kannattaa käydä koeajolla.
Lisäksi erityistä kiitosta minulta saa tuo touch näyttö. Peruutuskamera toimi hienosti, kuten myös bluetooth ja navigaattori.Paljonko on käteisalennus suorakaupassa?
- kutk
massimies kirjoitti:
Paljonko on käteisalennus suorakaupassa?
6,5% lähtee melko helposti Yariksen ovh:sta pois. En usko että juuri enempää saat.
- ExVW
phlk kirjoitti:
Katsomassa käytiin viime viikon torstaina. Viikonloppuna tehtiin kunnon koeajo ja maanantaina nimet tilauspaperiin.
Tilattu 1.33 VVT ja vaihteistona Multimode S. Oli ihan mukava auto ajaa ja väliraha oli niin kohdallaan että oli "pakko" vaihtaa. Ja tuo portaatonautomaatti on todella loistava. Kannattaa käydä koeajolla.
Lisäksi erityistä kiitosta minulta saa tuo touch näyttö. Peruutuskamera toimi hienosti, kuten myös bluetooth ja navigaattori.Onko toi Multimode-vaihteisto uusi ? Missä vaiheessa Toyotan automaattivaihteisto muuttui portattomaksi kaksoiskytkentävaihteistoksi ?
Kun minulla on kokemusta Volkkarin DSG:stä, niin ei muunlaista enää huolikaan.
Jos vaihdan Toyotaan, niin mistä vuosimallista alkaen voisi harkita ? Yaris tai Auris olisivat sopivimmat vaihtoehdot. - 9+5
ExVW kirjoitti:
Onko toi Multimode-vaihteisto uusi ? Missä vaiheessa Toyotan automaattivaihteisto muuttui portattomaksi kaksoiskytkentävaihteistoksi ?
Kun minulla on kokemusta Volkkarin DSG:stä, niin ei muunlaista enää huolikaan.
Jos vaihdan Toyotaan, niin mistä vuosimallista alkaen voisi harkita ? Yaris tai Auris olisivat sopivimmat vaihtoehdot.Bensakoneen Multidrive S on portaaton CVT-vaihteisto (ei mitään tekemistä kaksoiskytkentävaihteistolla - ja toki Volkkarin DSG on täysin eri asia kuin portaaton vaihteisto).
Dieselin Multimode taas on robottivaihteisto, eli kärjistetysti normaali manuaalivaihteinen vaihteisto mitä robotti sitten vaihtaa. Toimivuus valovuosien päässä CVT:stä tai kaksoiskytkentävaihteistoista. Mutta tälläkin pärjää kun oppii vaihteiston niksit.
CVT (Multidrive S) taisi tulla Yarikseen nyt tämän aivan uuden mallisukupolven myötä. Vastaava portaaton vaihteisto on sitten myös hybrid-versioissa kun se tulee jossain välissä vuotta myyntiin. - plskdooee
ExVW kirjoitti:
Onko toi Multimode-vaihteisto uusi ? Missä vaiheessa Toyotan automaattivaihteisto muuttui portattomaksi kaksoiskytkentävaihteistoksi ?
Kun minulla on kokemusta Volkkarin DSG:stä, niin ei muunlaista enää huolikaan.
Jos vaihdan Toyotaan, niin mistä vuosimallista alkaen voisi harkita ? Yaris tai Auris olisivat sopivimmat vaihtoehdot.Toyota käyttämä multimode on keksintönä vanha ja se on robotin ohjaama manuaalilaatikko. Itse en ostaisi Toyotaa multimode laatikolla.
Multidrive S ei ole DSG:n tapainen kaksoikytkinvaihteisto. Vaan se on metalliihnalla toteuttettu variaattori. Toimii mielestäni hienosti eli kannattaa käydä kokeilemassa.
Jos uutta Yarista hankkiin niin minimissään 2006 vuosimallia suosittelisin tai sitten uusinta 2012 mallia. Tuossa 2012 mallissa saa todella paljon varusteita pikkurahalla. Kuten esim. Sol tasossa alken peruutuskameran, intergroidun navin, bluetoothin jne..
Jos Auris etsii niin hankkisin käytettynä 2010 facelift mallin. Silloin Auriksen takapuskuri tuli muhkeammaksi ja koko auto näyttää perästä paremmalta. - å+pyf
9+5 kirjoitti:
Bensakoneen Multidrive S on portaaton CVT-vaihteisto (ei mitään tekemistä kaksoiskytkentävaihteistolla - ja toki Volkkarin DSG on täysin eri asia kuin portaaton vaihteisto).
Dieselin Multimode taas on robottivaihteisto, eli kärjistetysti normaali manuaalivaihteinen vaihteisto mitä robotti sitten vaihtaa. Toimivuus valovuosien päässä CVT:stä tai kaksoiskytkentävaihteistoista. Mutta tälläkin pärjää kun oppii vaihteiston niksit.
CVT (Multidrive S) taisi tulla Yarikseen nyt tämän aivan uuden mallisukupolven myötä. Vastaava portaaton vaihteisto on sitten myös hybrid-versioissa kun se tulee jossain välissä vuotta myyntiin."Vastaava portaaton vaihteisto on sitten myös hybrid-versioissa kun se tulee jossain välissä vuotta myyntiin. "
Onko tämä tietoa? Sillä ainakin Priuksen ja Auris HSD käyttämä "vaihteisto" on toteutettu planeetta pyörästöllä. Siinä yhdistetään planeettapyörien kautta kaksi sähkömoottoria ja polttomoottori saumattomasti yhteen.
Toiminnaltaa Priuksen laatikkon on toki hyvin saman tapainen kuin Multidrive S, mutta teknisesti se on toteutettu aivan eritavalla. - 11+4
å+pyf kirjoitti:
"Vastaava portaaton vaihteisto on sitten myös hybrid-versioissa kun se tulee jossain välissä vuotta myyntiin. "
Onko tämä tietoa? Sillä ainakin Priuksen ja Auris HSD käyttämä "vaihteisto" on toteutettu planeetta pyörästöllä. Siinä yhdistetään planeettapyörien kautta kaksi sähkömoottoria ja polttomoottori saumattomasti yhteen.
Toiminnaltaa Priuksen laatikkon on toki hyvin saman tapainen kuin Multidrive S, mutta teknisesti se on toteutettu aivan eritavalla.Ei ole missään nimessä tietoa, vaan surkea sanavalinta ja osittain vajaavaiset tiedotkin. Voisi kuvitella että Yariksen HSD:n voimalinja noudattelee noita jo tutuiksi tulleita ratkaisuita. Kiitokset oikaisusta :)
- vertailua odotellaan
kaippa noista uusista pikkuautoista tulee vertailu jossakin autolehdessä koeajoineen.Eiköhän tuo sitten selviä mikä mikin auto on?
Plataan sitten asiaan.- laatman
Testit eivät selvitä yhtään mitään. Ne pelkkiä mainoksia, jotka suorastaan harhauttavat lukijoita, johtavat laaduttoman roskan ostamiseen. Aina. Oma takapuoli on ainoa luotettava mittari - ja sitten vuodet.
- ???....
Ei pärjännyt ominaisuuksiltaan Hyundai i20:lle ja on vielä huomattavasti sitä kallimpi siis miksi ostaa?
- poreee
Tehdään vertailu:
Hyundai i20 1,4 5d 4AT Comfort ovh. 16 691€ Päästöt 135g/km.
vs.
1.33 Dual VVT-i Comfort 5ov Multidrive S. Ovh. 19 348€. Päästöt 118g/km
Hyundai on noin 2700e edullisempi, mutta siitä puuttuu läjäpäin varusteita.
Esimerkiksi:
- Ajonvakautus (lisävaruste 553e)
- Vakionopeudensäädin (lisävaruste 837e)
- Automaattinen ilmastointi
- Bluetooth
- Navigointijärjestelmä
- Peruutuskamera
Hyundain suorityskyky on huonompi, kuten myös kulutus on suurempi.
Milta osin Hyundai i20 on nyt sitten Yarista parempi? - voi jysäys
poreee kirjoitti:
Tehdään vertailu:
Hyundai i20 1,4 5d 4AT Comfort ovh. 16 691€ Päästöt 135g/km.
vs.
1.33 Dual VVT-i Comfort 5ov Multidrive S. Ovh. 19 348€. Päästöt 118g/km
Hyundai on noin 2700e edullisempi, mutta siitä puuttuu läjäpäin varusteita.
Esimerkiksi:
- Ajonvakautus (lisävaruste 553e)
- Vakionopeudensäädin (lisävaruste 837e)
- Automaattinen ilmastointi
- Bluetooth
- Navigointijärjestelmä
- Peruutuskamera
Hyundain suorityskyky on huonompi, kuten myös kulutus on suurempi.
Milta osin Hyundai i20 on nyt sitten Yarista parempi?No kun hynyn mainosmies on sitä mieltä, että korealainen kopioauto ämpärimuovisella sisustalla on preemiumia. Ei siinä auta pullikoida vastaan.
- äitit
Kumpi on turvallisempi?
- yarisvaris
Koeajettu CVT -vaihteistolla. Mukava peli. Lähtee tilaukseen, kun sain hyvän hinnan vaihtoautosta. Toimitus menee tosin maaliskuulle.
- dysuwo
Itse odottelen mielenkiinnolla Yariksen hybrid-versiota. Todennäköisesti sen hankintahinta tosin on sen verran reilu, että todellinen ehdokas nykyisen auton tilalle 1-1,5v päästä tulee olemaan 1.4-diesel tai sitten tuo perus-bensapeli.
Yllä oleva sillä oletuksella, että Yaris vastaa ominaisuuksiltaan sitä mitä kaipaan. Täytyy ajella ensimmäinen koeajo kohtapuoliin, vaikka hankintapäätöksen tekemiseen onkin vielä aikaa.- kauheeta
Kannattaa sit ajaa yli kaheksaakymppii, tulee "ajo-ominaisuudet" esiin.
- Ihan Ok Perusjarppa!
Käyty onpi. Hieman sivutuuliherkkä ja rekkojen ilmapyörteet heittävät autoa sivuille hieman. Ohjaus on myös vetelevä ja uraherkkä, koska autoon on ilmeisesti laitettu aivan liian leveätkemmit. 14" 165r toimisi lienee kuin nyrkki silmässä!
Muutoinn ihan hassun oloinen ja näköinen kauppakassi kyllä.
Ai niin, ja peräaukko ei sitten aukea, vetokoukun ollessa paikoillaan, eli koukun joutuu purkamaan atomeiksi aina kun takapaksiin tulee tarvetta peräkärryn ollessa kiinni.
Narinoistani huolimatta, kelpuutan kyllä kauppakassiksi. - ihan äimänä
Todella loistava pikkuauto. Yllätyin todella positiivisesti auton hyvistä ajo-ominaisuuksista, napakampi ajaa kuin oma vm.2010 Octavia, pirteästä pikkumoottorista ja loistavasti CVT-vaihteistosta.
En vaan pysty vaihtamaan, kun nykyisestä on velkaa enemmän kuin mitä vaihtoarvo.- yarisolisimeilleok
Olisi mukava kuulla kokemuksista vähän tarkemmin. Olen avannut tuossa vieressä pyörivän ketjun lähinnä CVT-vaihteistoversioon liittyen..
En ole itse vielä ehtinyt koeajolle (20min pyöräytys ei riitä, haluan muutaman tunnin vähintään ajella), mutta lähtökohtaisesti tuo kiinnostaa kulkineeksi hyvinkin vahvasti.
Tällä hetkellä ajossa on kokoluokkaa isompi auto, mutta Yariksen matkustustilat riittävät meille täydellisesti.. kontin kanssa pitää ehkä lähinnä miettiä, että pärjätäänkö sillä kaikki tarvittavat reissut. - Alfasenollapitää
No just. Tohon ei usko Erkkikään. Ajo ominaisuudet menneet huonompaan suuntaa, sähköisen tehostimen myöytä. Kaupungissa ihan O.K
- yarismutteivaris
Ihmeen kalliita talvikiekkoja myyvät auton yhteyteen peltivanteilla. Hintaa oli 790€. Onkohan noissa jokin autovero mukana?
- silkkaahämäystä
Kyllä noissa irtovarusteissa on aina katteet kohdillaan kun autoliikkeiden listahintoja katselee. Talvirenkaat, kumimattosarjat yms. "irtosälä" on aina kovissa hinnoissa. Niiden hintoja liikkeet sitten tiputtelevat tai tarjoavat jopa kumimattosarjoja kaupanpäälle (huom: sarkasmi!).
Ei ole tullut uusia autoja ostettua, mutta luulisi että kokonaisuudessaan parhaan diilin saa kun ostaa auton ja sen "kiinteät" lisävarusteet ja tinkii niiden loppuhinnasta sitten raivokkaasti.. Ja talvirenkaat, kumimatot, tavaratilan kaukalon ja mahdolliset muut pikkujutut ostaa itse tarvikeliikkeistä.
Tokihan sitä joskus on ihan aidosti hyviä tarjouspaketteja varusteista.. tosin pystyykö hintaa enää tinkimään tuollaisen tarjouspaketin ollessa tyrkyllä.. vetoavat varmasti siihen että sen kautta on jo alennukset kohdillaan - mikä ei pidä paikkaansa kun varusteet on jo lähtöjään niin ylihintaisia.
Mutta älä nyt vaan maksa tuon kokoluokan talvinakeista melkein 800 euroa! - missä ilmaista?
Kyllä rengasliikkeessäkin saa 15" Nokian nastarenkaista maksaa noin 700eur aluvantein.
- Uusi Yaris tilattu
silkkaahämäystä kirjoitti:
Kyllä noissa irtovarusteissa on aina katteet kohdillaan kun autoliikkeiden listahintoja katselee. Talvirenkaat, kumimattosarjat yms. "irtosälä" on aina kovissa hinnoissa. Niiden hintoja liikkeet sitten tiputtelevat tai tarjoavat jopa kumimattosarjoja kaupanpäälle (huom: sarkasmi!).
Ei ole tullut uusia autoja ostettua, mutta luulisi että kokonaisuudessaan parhaan diilin saa kun ostaa auton ja sen "kiinteät" lisävarusteet ja tinkii niiden loppuhinnasta sitten raivokkaasti.. Ja talvirenkaat, kumimatot, tavaratilan kaukalon ja mahdolliset muut pikkujutut ostaa itse tarvikeliikkeistä.
Tokihan sitä joskus on ihan aidosti hyviä tarjouspaketteja varusteista.. tosin pystyykö hintaa enää tinkimään tuollaisen tarjouspaketin ollessa tyrkyllä.. vetoavat varmasti siihen että sen kautta on jo alennukset kohdillaan - mikä ei pidä paikkaansa kun varusteet on jo lähtöjään niin ylihintaisia.
Mutta älä nyt vaan maksa tuon kokoluokan talvinakeista melkein 800 euroa!-08 malliseen Yarikseen sain 580e kierroksen talvirenkaita peltivanteineen. Tarkistin asian kuitista. Auto on nyt menossa vaihdossa uuteen Yarikseen ja kauppias olisi halunnut 800e kierroksesta talvirenkaita peltivanteilla. Melkoinen hinnan nousu, kun kyseessä on saman kokoluokan renkaat :)
En ota Toyotalta talvirenkaita vaan ostan ne itse rengasliikkeestä. Edullisemmillaan nastarenkaat aluilla saa n.650e per kierros. - 26
silkkaahämäystä kirjoitti:
Kyllä noissa irtovarusteissa on aina katteet kohdillaan kun autoliikkeiden listahintoja katselee. Talvirenkaat, kumimattosarjat yms. "irtosälä" on aina kovissa hinnoissa. Niiden hintoja liikkeet sitten tiputtelevat tai tarjoavat jopa kumimattosarjoja kaupanpäälle (huom: sarkasmi!).
Ei ole tullut uusia autoja ostettua, mutta luulisi että kokonaisuudessaan parhaan diilin saa kun ostaa auton ja sen "kiinteät" lisävarusteet ja tinkii niiden loppuhinnasta sitten raivokkaasti.. Ja talvirenkaat, kumimatot, tavaratilan kaukalon ja mahdolliset muut pikkujutut ostaa itse tarvikeliikkeistä.
Tokihan sitä joskus on ihan aidosti hyviä tarjouspaketteja varusteista.. tosin pystyykö hintaa enää tinkimään tuollaisen tarjouspaketin ollessa tyrkyllä.. vetoavat varmasti siihen että sen kautta on jo alennukset kohdillaan - mikä ei pidä paikkaansa kun varusteet on jo lähtöjään niin ylihintaisia.
Mutta älä nyt vaan maksa tuon kokoluokan talvinakeista melkein 800 euroa!Näin on. Kyllä nuo tingitään helposti kaupanpäälle toiset kiekot, jos ei jo kuulu pakettiin.
- fiatvaihtoon
26 kirjoitti:
Näin on. Kyllä nuo tingitään helposti kaupanpäälle toiset kiekot, jos ei jo kuulu pakettiin.
Meinaatko et Yarikseen onnistuis. Loppuviikosta lähden tinkimään. Jos onnistuu ,niin Yaris tilaukseen.
- Renkaat autoon
Kun kerrotte mistä saan uuteen Yarikseen sopivat (175/65x15) Nokia 7 nastarenkaat Toyotan Padona alumiinivanteilla hintaan 650-700 €/sarja, niin ostan heti yhden sarjan ja maksan ostopaikkavinkin antajalle pienen vihjepalkkion.
- Renkaita myös vailla
Sama ongelma, sillä auto on tulossa kolmen viikon päästä.
Taitaa olla parasta on kuin etsii siihen 185/65 sarjaiset renkaat. Niiden tarjonta on paljon parempaa eikä mittarivirheeksi tule kuin 2% lisää.
185/60 olisi myös optimi koko, mutta sitäkin, kuten myös alkuperäsitä 175/65 saa huonosti nastarenkaina.
650e saa hommattua 185/65 nastat bulkkialuilla esim. rengasmaailmasta, mutta en usko että alkuperäisi Toytan vanteilla olevia nastarenkaita tuohon hintaan löytyy.
Pistäthän viestiä tänne jos hyvät setin jostain löydät.. - jou jou jou
Renkaita myös vailla kirjoitti:
Sama ongelma, sillä auto on tulossa kolmen viikon päästä.
Taitaa olla parasta on kuin etsii siihen 185/65 sarjaiset renkaat. Niiden tarjonta on paljon parempaa eikä mittarivirheeksi tule kuin 2% lisää.
185/60 olisi myös optimi koko, mutta sitäkin, kuten myös alkuperäsitä 175/65 saa huonosti nastarenkaina.
650e saa hommattua 185/65 nastat bulkkialuilla esim. rengasmaailmasta, mutta en usko että alkuperäisi Toytan vanteilla olevia nastarenkaita tuohon hintaan löytyy.
Pistäthän viestiä tänne jos hyvät setin jostain löydät.."Taitaa olla parasta on kuin etsii siihen 185/65 sarjaiset renkaat. Niiden tarjonta on paljon parempaa eikä mittarivirheeksi tule kuin 2% lisää."
Niin tuo orkkista isompi koko pienentää sitä mittarivirhettä, joten sehän on parempi. Käytännössä aina ei mittarivirhe muutu mihinkään, vaikka rengaskokoon tulisikin pieni muutos.
- Yaristi, 42
Tilattu on! Peräkkäin jo neljäs Jarppa. Tulee bensa multidrive S. Saan helmikuussa.
En edes viitsi ajaa muita kilpailijoita. Työkaveri ehdotti Polo 1,2 tsi dsg:tä mutta kun minä haluan AUTON enkä romukasoja niin ei kiitos. Haluan siis AUTON jolla pääsen myös ajamaan eikä seiso korjaamolla ja Toyota on ainoa jossa näin voi tehdä.- ennen autover. korot
No tilasin minäkin Vesijärven Autosta .Tulee maaliskuussa .Bensa 1.3 Linea Sol. Ensimmäinen Toyota mulla. Fiattien jälkeen.On hyvin varusteltu (niinkuin kuljettajakin;) Ja hyvä ajettava. Kuulemma kestäväkin. Plussaa edulliset huollot.
- Yariksella mennään
ennen autover. korot kirjoitti:
No tilasin minäkin Vesijärven Autosta .Tulee maaliskuussa .Bensa 1.3 Linea Sol. Ensimmäinen Toyota mulla. Fiattien jälkeen.On hyvin varusteltu (niinkuin kuljettajakin;) Ja hyvä ajettava. Kuulemma kestäväkin. Plussaa edulliset huollot.
Uusi Yaris tuli viikko sitten "perheeseen" ja on todella mukava auto ajaa. Auto on Comfort- versio ja Multidrive S-vaihteistolla. Hyvin varusteltu malli, josta ei juurikaan (pikku)autoksi mitään puutu. No ehkäpä se Webasto/Eberi. Mutta kun hinta olisi ollut lähes 2000 parhaalla kaukosäätimellä, niin se jäi (valitettavasti) pois. No saahan sen tietysti vielä nytkin laitettua. Sellainen huomio, etttä ainakin täkäläiseltä kauppiaalta ostettuna saa kaikkiin Toyotan lisävarusteisiin saman takuun kuin autoonkin eli 3 vuotta. Tämä koskee siiis esim. aluvanteita, Eberiä, moottorinlämmitintä ym. varusteita, jotka tilataan auton mukana.
Hyviä kilometrejä kaikille uuden Yariksen ostaneille! - Peruuta pöö
ennen autover. korot kirjoitti:
No tilasin minäkin Vesijärven Autosta .Tulee maaliskuussa .Bensa 1.3 Linea Sol. Ensimmäinen Toyota mulla. Fiattien jälkeen.On hyvin varusteltu (niinkuin kuljettajakin;) Ja hyvä ajettava. Kuulemma kestäväkin. Plussaa edulliset huollot.
Vesijärven autossa taitaa olla selvännäkijöitä kun tietävät uuden automallin kestäväksi.
Me meille muille, ei-selvännäkijöille totuus kestävyydestä selviää muutaman lähivuoden aikana. - EX Fiat
Peruuta pöö kirjoitti:
Vesijärven autossa taitaa olla selvännäkijöitä kun tietävät uuden automallin kestäväksi.
Me meille muille, ei-selvännäkijöille totuus kestävyydestä selviää muutaman lähivuoden aikana.No onneks on takuu 3v. niin voi senjälkeen taas vaihtaa uuteen.
- Ennen autover. korot
Peruuta pöö kirjoitti:
Vesijärven autossa taitaa olla selvännäkijöitä kun tietävät uuden automallin kestäväksi.
Me meille muille, ei-selvännäkijöille totuus kestävyydestä selviää muutaman lähivuoden aikana.Siis täältä tojo sivulta oon lukenut kestävyydestä .Ja vieläpä uskonut joitain juttuja.
- En peruuta
Peruuta pöö kirjoitti:
Vesijärven autossa taitaa olla selvännäkijöitä kun tietävät uuden automallin kestäväksi.
Me meille muille, ei-selvännäkijöille totuus kestävyydestä selviää muutaman lähivuoden aikana.Vanhat meriitit velvoittaa. Kestävämpi kuin edellin Yaris. Jos mahdollista!
- tyhjä vielä
"En edes viitsi ajaa muita kilpailijoita. Työkaveri ehdotti Polo 1,2 tsi dsg:tä mutta kun minä haluan AUTON enkä romukasoja niin ei kiitos. Haluan siis AUTON jolla pääsen myös ajamaan eikä seiso korjaamolla ja Toyota on ainoa jossa näin voi tehdä."
Tuossa syy miksi en osta Toyotaa.
Täyttyykö pää kusella kun ostaa Toyotan ?- yks mummo maalta
Yariksella mennään3.2.2012 23:43
"
Uusi Yaris tuli viikko sitten "perheeseen" ja on todella mukava auto ajaa. Auto on Comfort- versio ja Multidrive S-vaihteistolla. Hyvin varusteltu malli, josta ei juurikaan (pikku)autoksi mitään puutu. No ehkäpä se Webasto/Eberi. Mutta kun hinta olisi ollut lähes 2000 parhaalla kaukosäätimellä, niin se jäi (valitettavasti) pois. No saahan sen tietysti vielä nytkin laitettua. Sellainen huomio, etttä ainakin täkäläiseltä kauppiaalta ostettuna saa kaikkiin Toyotan lisävarusteisiin saman takuun kuin autoonkin eli 3 vuotta. Tämä koskee siiis esim. aluvanteita, Eberiä, moottorinlämmitintä ym. varusteita, jotka tilataan auton mukana.
Hyviä kilometrejä kaikille uuden Yariksen ostaneille!"
Siinäkin malliesimekki mainospaatoksesta.
Uusi Yaris vaikuttaa ihan fiksulta, jopa niin fiksulta
että saattaisin vanhan Fabian Yarikseen vaihtaa.
Mutta onko Toyota Yaris lämmin, ilman bensiiniä
polttavia eepereitä ja veepereitä ? - fhra,,
yks mummo maalta kirjoitti:
Yariksella mennään3.2.2012 23:43
"
Uusi Yaris tuli viikko sitten "perheeseen" ja on todella mukava auto ajaa. Auto on Comfort- versio ja Multidrive S-vaihteistolla. Hyvin varusteltu malli, josta ei juurikaan (pikku)autoksi mitään puutu. No ehkäpä se Webasto/Eberi. Mutta kun hinta olisi ollut lähes 2000 parhaalla kaukosäätimellä, niin se jäi (valitettavasti) pois. No saahan sen tietysti vielä nytkin laitettua. Sellainen huomio, etttä ainakin täkäläiseltä kauppiaalta ostettuna saa kaikkiin Toyotan lisävarusteisiin saman takuun kuin autoonkin eli 3 vuotta. Tämä koskee siiis esim. aluvanteita, Eberiä, moottorinlämmitintä ym. varusteita, jotka tilataan auton mukana.
Hyviä kilometrejä kaikille uuden Yariksen ostaneille!"
Siinäkin malliesimekki mainospaatoksesta.
Uusi Yaris vaikuttaa ihan fiksulta, jopa niin fiksulta
että saattaisin vanhan Fabian Yarikseen vaihtaa.
Mutta onko Toyota Yaris lämmin, ilman bensiiniä
polttavia eepereitä ja veepereitä ?Samanlainen tulossa huhtikuussa.
Jännittää millainen on.
On vasta toinen Jarsu.
Saa nähd' onko toimiva auto, voittaako fiestan, fiiun tai ooppelin luotettavuudessa. - juhytrdsa
fhra,, kirjoitti:
Samanlainen tulossa huhtikuussa.
Jännittää millainen on.
On vasta toinen Jarsu.
Saa nähd' onko toimiva auto, voittaako fiestan, fiiun tai ooppelin luotettavuudessa.Puhuttaessa Toyotan luotettavuudesta, en samassa lauseessa mainitsisi Fordia, Fiatia, tai Opelia. Mikäli vanhat merkit paikkaansa pitää ja miksi ei pitäisi, niin Toyota hakkaa nuo merkit luotettavuudessa 6-0.
- Veromuusto
fhra,, kirjoitti:
Samanlainen tulossa huhtikuussa.
Jännittää millainen on.
On vasta toinen Jarsu.
Saa nähd' onko toimiva auto, voittaako fiestan, fiiun tai ooppelin luotettavuudessa.Paljonko Yariksen hinnat nousevat huhtikuun veromuutoksen myötä?
- Tojo Vantaa
Veromuusto kirjoitti:
Paljonko Yariksen hinnat nousevat huhtikuun veromuutoksen myötä?
Tuskinpa paljon nousevat noilla hiilidioksidipäästöillä, jos ei maahantuoja sitten muuten halua samassa yhteydessä tarkistaa hintoja ylöspäin.
Mutta asiaan, oli vajaa vuorokausi koeajossa 1,3 Sol multidrive ja huomiot siitä
loistava automaatti, toimii hyvin yhteen pienen bensakoneen kanssa, rivakka kiihtymään, ei nyi ja pudottaa kierrokset heti minimiin kun vauhti tasaantuu
looginen ajettava, tukevan tuntuinen alusta, ei kolise eikä tutise kovemmassakaan kyydissä
moottoritiellä kulki suoraan, ei tarvi paimentaa
hyvät sisätilat kokoisekseen
taajamanopeuksilla ainakin kitkoilla riittävän hiljainen
peruustuskamera yllättävän toimiva, kuten myös äänentoistolaitteisto
melko viimeistellyn tuntuinen yleisvaikutelma
-surkea valosysteemi, käytännössä joutuu jatkuvasti kääntämään katkaisimesta valot päälle, että syttyy mittari- ja kojetauluvalot.(muuten ei saa mitään selvää)
-lämmityslaitteen nappulat hiukan sekavat, vaatii valaistuksen että näkee mikä päällä
-istuinlämmittimen katkaisimet piilotettu käsijarrun taaksu alas
-turhan meluisa maantienopeuksilla, kovissa kiihdytyksissä moottori huutaa
-ankea ja (ruma)muovinen sisustus
Kaiken kaikkiaan positiivinen maku jäi, muutamasta pikku miinuksesta huolimatta. Odotan vielä hybridin tuloa, jos siinä olisi järkevä valoautomatiikka niin voisi aivan hyvin ostaa. - Meni Fiat vaihtoon
Veromuusto kirjoitti:
Paljonko Yariksen hinnat nousevat huhtikuun veromuutoksen myötä?
Vajaat pari sataa nousevat. Kerkiin saamaan sitä ennen. Ja näyttäis ainakin Lahdella muutama malli,saatavana ennen korotusta. Tietoa Vesijärven auton nettisivuilla.
- jatkoa ed.
Meni Fiat vaihtoon kirjoitti:
Vajaat pari sataa nousevat. Kerkiin saamaan sitä ennen. Ja näyttäis ainakin Lahdella muutama malli,saatavana ennen korotusta. Tietoa Vesijärven auton nettisivuilla.
Siis Lahdessa
- Tilattu on tulee 8.3
juhytrdsa kirjoitti:
Puhuttaessa Toyotan luotettavuudesta, en samassa lauseessa mainitsisi Fordia, Fiatia, tai Opelia. Mikäli vanhat merkit paikkaansa pitää ja miksi ei pitäisi, niin Toyota hakkaa nuo merkit luotettavuudessa 6-0.
Ei voi mainita. Mutta onko siinä Linea Sol 1.33 mallissa Bluetooth vakiona. Kun jossain Toyota sivulla väitetään lisävarusteeksi??. Lähes 500e hintaan.
- lkjhgf
Tilattu on tulee 8.3 kirjoitti:
Ei voi mainita. Mutta onko siinä Linea Sol 1.33 mallissa Bluetooth vakiona. Kun jossain Toyota sivulla väitetään lisävarusteeksi??. Lähes 500e hintaan.
Sol mallissa on bluetooth vakiona.
Ohessa lainaus Toyotan sivuilta: Sol vakiona: "Toyota Touch (6.1" kosketusnäyttö: iPod/MP3 -soittimen ohjaus, Bluetooth® -puhelimen puhelu- ja musiikkitoimintojen käyttö, ajotietokoneen ja räätälöityjen ominaisuuksien käyttö kosketusnäytöltä)" - 8.3
lkjhgf kirjoitti:
Sol mallissa on bluetooth vakiona.
Ohessa lainaus Toyotan sivuilta: Sol vakiona: "Toyota Touch (6.1" kosketusnäyttö: iPod/MP3 -soittimen ohjaus, Bluetooth® -puhelimen puhelu- ja musiikkitoimintojen käyttö, ajotietokoneen ja räätälöityjen ominaisuuksien käyttö kosketusnäytöltä)"Ok. kiitos. Jo helpotti. On töissä tää tiekone vähän jumissa. Näyttää mitä sattuu.
- 8.3
lkjhgf kirjoitti:
Sol mallissa on bluetooth vakiona.
Ohessa lainaus Toyotan sivuilta: Sol vakiona: "Toyota Touch (6.1" kosketusnäyttö: iPod/MP3 -soittimen ohjaus, Bluetooth® -puhelimen puhelu- ja musiikkitoimintojen käyttö, ajotietokoneen ja räätälöityjen ominaisuuksien käyttö kosketusnäytöltä)"Voi perhana on sittenkin lisävaruste se Bluetooth 485e siellähän se oli Yaris linea sol lisävarusteet .On muuten kaikissa malleissa lisävaruste.
- Testattu
Tojo Vantaa kirjoitti:
Tuskinpa paljon nousevat noilla hiilidioksidipäästöillä, jos ei maahantuoja sitten muuten halua samassa yhteydessä tarkistaa hintoja ylöspäin.
Mutta asiaan, oli vajaa vuorokausi koeajossa 1,3 Sol multidrive ja huomiot siitä
loistava automaatti, toimii hyvin yhteen pienen bensakoneen kanssa, rivakka kiihtymään, ei nyi ja pudottaa kierrokset heti minimiin kun vauhti tasaantuu
looginen ajettava, tukevan tuntuinen alusta, ei kolise eikä tutise kovemmassakaan kyydissä
moottoritiellä kulki suoraan, ei tarvi paimentaa
hyvät sisätilat kokoisekseen
taajamanopeuksilla ainakin kitkoilla riittävän hiljainen
peruustuskamera yllättävän toimiva, kuten myös äänentoistolaitteisto
melko viimeistellyn tuntuinen yleisvaikutelma
-surkea valosysteemi, käytännössä joutuu jatkuvasti kääntämään katkaisimesta valot päälle, että syttyy mittari- ja kojetauluvalot.(muuten ei saa mitään selvää)
-lämmityslaitteen nappulat hiukan sekavat, vaatii valaistuksen että näkee mikä päällä
-istuinlämmittimen katkaisimet piilotettu käsijarrun taaksu alas
-turhan meluisa maantienopeuksilla, kovissa kiihdytyksissä moottori huutaa
-ankea ja (ruma)muovinen sisustus
Kaiken kaikkiaan positiivinen maku jäi, muutamasta pikku miinuksesta huolimatta. Odotan vielä hybridin tuloa, jos siinä olisi järkevä valoautomatiikka niin voisi aivan hyvin ostaa.Aika lailla samat huomiot, mutta kiihtyy rivakasti...ainut asia mitä tapahtuu on että mökä konepellinalla lisääntyi! Ja todellakin on yaris jäänyt kilpailijoiden jalkoihin laatuvaikutelman kanssa.
- Tojo Vantaa
Testattu kirjoitti:
Aika lailla samat huomiot, mutta kiihtyy rivakasti...ainut asia mitä tapahtuu on että mökä konepellinalla lisääntyi! Ja todellakin on yaris jäänyt kilpailijoiden jalkoihin laatuvaikutelman kanssa.
Joo tarkennus tuohon, kiihtyy taajamanopeuksilla, valoista lähti hyvin ja kuus-seittemänkymmnetä lasissa hetkessä, muut tuli perässä. Mökä on kyllä kovassa kiihdytyksessä karmea, mutta ei onneksi kestä kauan. Maantienopeuksissa saattaa hyytyä noilla tehoilla, voi tulla rekkaa ohittaessa hätä käteen. Toyotan sisustussuunnittelijoille pitäisi antaa kenkää, kojelaudan materiaali ja tunnelma on kuin 80-luvulta kun muut tekee jo pikkuautoistakin ihan siistin näköisiä.
- Testattu
Tojo Vantaa kirjoitti:
Joo tarkennus tuohon, kiihtyy taajamanopeuksilla, valoista lähti hyvin ja kuus-seittemänkymmnetä lasissa hetkessä, muut tuli perässä. Mökä on kyllä kovassa kiihdytyksessä karmea, mutta ei onneksi kestä kauan. Maantienopeuksissa saattaa hyytyä noilla tehoilla, voi tulla rekkaa ohittaessa hätä käteen. Toyotan sisustussuunnittelijoille pitäisi antaa kenkää, kojelaudan materiaali ja tunnelma on kuin 80-luvulta kun muut tekee jo pikkuautoistakin ihan siistin näköisiä.
Itse päädyin pähkäilyssäni kia rioon 1.4 ex. Oli mielestäni tilavampi ja muutenkin miellytti enemmän. Rengasmelua on enemmän kuin yariksessa mutta moottorin ääntä eikä muutakaan ääntä kuulu ollenkaan. Yaris on ehkä maantieajossa hivenen parempi mutta kaupunkissahan noilla pääasiassa ajellaan. Kiassa sisustus on paljon laadukkaampi ja varusteita on enemmän. Ford fiesta on mielestäni myös kokeilemisen arvoinen jos takapenkki tiloilla ei ole merkitystä. On toki hieman kalliimpi...
- åpoihgyhuo
Testattu kirjoitti:
Itse päädyin pähkäilyssäni kia rioon 1.4 ex. Oli mielestäni tilavampi ja muutenkin miellytti enemmän. Rengasmelua on enemmän kuin yariksessa mutta moottorin ääntä eikä muutakaan ääntä kuulu ollenkaan. Yaris on ehkä maantieajossa hivenen parempi mutta kaupunkissahan noilla pääasiassa ajellaan. Kiassa sisustus on paljon laadukkaampi ja varusteita on enemmän. Ford fiesta on mielestäni myös kokeilemisen arvoinen jos takapenkki tiloilla ei ole merkitystä. On toki hieman kalliimpi...
Kia Rio EX:stä puuttuu varusteita joita on vakiona Comfortissa. Kuten esim:
- Vakkari
- Automaatti-ilmastointi
- Bluetooth
- Navigointijärjestelmä
Nämä on vakiona Yaris Comfortissa.
Miksi Rio on mielestäsi paremmin varusteltu? - maksaa
Testattu kirjoitti:
Itse päädyin pähkäilyssäni kia rioon 1.4 ex. Oli mielestäni tilavampi ja muutenkin miellytti enemmän. Rengasmelua on enemmän kuin yariksessa mutta moottorin ääntä eikä muutakaan ääntä kuulu ollenkaan. Yaris on ehkä maantieajossa hivenen parempi mutta kaupunkissahan noilla pääasiassa ajellaan. Kiassa sisustus on paljon laadukkaampi ja varusteita on enemmän. Ford fiesta on mielestäni myös kokeilemisen arvoinen jos takapenkki tiloilla ei ole merkitystä. On toki hieman kalliimpi...
Ja myös ne huollon hinnat ovat paremmin "varusteltu"
- Maksaa
maksaa kirjoitti:
Ja myös ne huollon hinnat ovat paremmin "varusteltu"
Siis Kia:ssa
- Testattu
Maksaa kirjoitti:
Siis Kia:ssa
Taitaa toi comfort maksaa enemmän kuin rio ex josta löytyy enemmän varusteita kuin sol versiossa joka on hinnaltaan sama. Ja minulla ei ole mitään merkitystä minkä merkinen auto on. Varsinkin kun aina joku malli joillakin merkillä on jo vanhempaa mallia. Tässä kokoluokassa fiesta oli paras ajaa ja muutenkin ok mutta takatilat olivat huonot. Myös polo oli loistava mutta hinta ja 1.2 tsi kylmät talvet eivät houkuttaneet. Mutta varmaankaan ei mikään ole huono valinta mutta suosittelisin käydä ajamassa muitakin merkkejä. Mielestäni kaikki autot ovat aika samalaisia. Ja edellenkin se totuus on olemassa että tehdas tekee korkeintaan 20% auton osista itse ja ne osat ovat kaikki sitä .
- Testattu
Testattu kirjoitti:
Taitaa toi comfort maksaa enemmän kuin rio ex josta löytyy enemmän varusteita kuin sol versiossa joka on hinnaltaan sama. Ja minulla ei ole mitään merkitystä minkä merkinen auto on. Varsinkin kun aina joku malli joillakin merkillä on jo vanhempaa mallia. Tässä kokoluokassa fiesta oli paras ajaa ja muutenkin ok mutta takatilat olivat huonot. Myös polo oli loistava mutta hinta ja 1.2 tsi kylmät talvet eivät houkuttaneet. Mutta varmaankaan ei mikään ole huono valinta mutta suosittelisin käydä ajamassa muitakin merkkejä. Mielestäni kaikki autot ovat aika samalaisia. Ja edellenkin se totuus on olemassa että tehdas tekee korkeintaan 20% auton osista itse ja ne osat ovat kaikki sitä .
Kuuluisaa brändiä.
- samaa sarjaa
maksaa kirjoitti:
Ja myös ne huollon hinnat ovat paremmin "varusteltu"
Melkoisen lähellä ovat Rion ja Yariksen huoltohinnat.
- Testattu
samaa sarjaa kirjoitti:
Melkoisen lähellä ovat Rion ja Yariksen huoltohinnat.
Jep näin on mutta vanhat uskomukset on .
- Testattu
Testattu kirjoitti:
Jep näin on mutta vanhat uskomukset on .
Lujas...vitsi tätä tablettii........
- heti perässä
Testattu kirjoitti:
Taitaa toi comfort maksaa enemmän kuin rio ex josta löytyy enemmän varusteita kuin sol versiossa joka on hinnaltaan sama. Ja minulla ei ole mitään merkitystä minkä merkinen auto on. Varsinkin kun aina joku malli joillakin merkillä on jo vanhempaa mallia. Tässä kokoluokassa fiesta oli paras ajaa ja muutenkin ok mutta takatilat olivat huonot. Myös polo oli loistava mutta hinta ja 1.2 tsi kylmät talvet eivät houkuttaneet. Mutta varmaankaan ei mikään ole huono valinta mutta suosittelisin käydä ajamassa muitakin merkkejä. Mielestäni kaikki autot ovat aika samalaisia. Ja edellenkin se totuus on olemassa että tehdas tekee korkeintaan 20% auton osista itse ja ne osat ovat kaikki sitä .
no joko se touch ja go ,on kiassakin?
- melkein 100
Testattu kirjoitti:
Taitaa toi comfort maksaa enemmän kuin rio ex josta löytyy enemmän varusteita kuin sol versiossa joka on hinnaltaan sama. Ja minulla ei ole mitään merkitystä minkä merkinen auto on. Varsinkin kun aina joku malli joillakin merkillä on jo vanhempaa mallia. Tässä kokoluokassa fiesta oli paras ajaa ja muutenkin ok mutta takatilat olivat huonot. Myös polo oli loistava mutta hinta ja 1.2 tsi kylmät talvet eivät houkuttaneet. Mutta varmaankaan ei mikään ole huono valinta mutta suosittelisin käydä ajamassa muitakin merkkejä. Mielestäni kaikki autot ovat aika samalaisia. Ja edellenkin se totuus on olemassa että tehdas tekee korkeintaan 20% auton osista itse ja ne osat ovat kaikki sitä .
no fiatilla se prosentti on varmasti korkeampi.
- Testattu
heti perässä kirjoitti:
no joko se touch ja go ,on kiassakin?
En kokenut kyseitä varustetta tarpeelliseksi. Navigaattori löytyy jokaisen kännykästä. Ja talvella varmaan toimii perinteiset systeemit kivemmin esim hanskat kädessä vaikka kiassa toki löytyy ratinlämmitin ettei tartte hanskat kädessä ajella.
Peruutuskamera tietysti oli OK. Mutta en tarvitse sellaista ja tutkahan löytyy riosta ja myös kaarrevalot ja sadetunnistin. Ja led päivävalot. Mutta jos tarvitsee navigaattoria usein niin yaris olisi varmaan oikea valinta. Toki ison kunnon navigaattorin saa kaupasta alta satasella. Ja saiko yariksesta takaluukkua auki jos siinä on vetokoukku? - delta sucks
Testattu kirjoitti:
Itse päädyin pähkäilyssäni kia rioon 1.4 ex. Oli mielestäni tilavampi ja muutenkin miellytti enemmän. Rengasmelua on enemmän kuin yariksessa mutta moottorin ääntä eikä muutakaan ääntä kuulu ollenkaan. Yaris on ehkä maantieajossa hivenen parempi mutta kaupunkissahan noilla pääasiassa ajellaan. Kiassa sisustus on paljon laadukkaampi ja varusteita on enemmän. Ford fiesta on mielestäni myös kokeilemisen arvoinen jos takapenkki tiloilla ei ole merkitystä. On toki hieman kalliimpi...
"Kiassa sisustus on paljon laadukkaampi"
Markkinoiden kamlinta ämpärimuovia, mutta toki vaikuttaa premiumilta lada- ja fiat-pappojen mielestä. - yaris
delta sucks kirjoitti:
"Kiassa sisustus on paljon laadukkaampi"
Markkinoiden kamlinta ämpärimuovia, mutta toki vaikuttaa premiumilta lada- ja fiat-pappojen mielestä.Käyppä ensin itse kokeilemassa...
- Yariksella mennään
8.3 kirjoitti:
Voi perhana on sittenkin lisävaruste se Bluetooth 485e siellähän se oli Yaris linea sol lisävarusteet .On muuten kaikissa malleissa lisävaruste.
Ainakin omassa vuoden 2012 Yaris Comfort-versiossa on Bluetooth ja kyllä tuntui toimivankin.
- Tilauksessa
Yariksella mennään kirjoitti:
Ainakin omassa vuoden 2012 Yaris Comfort-versiossa on Bluetooth ja kyllä tuntui toimivankin.
On Sol mallissakin ,nettisuilla väärää tieto
- Toynotin
samaa sarjaa kirjoitti:
Melkoisen lähellä ovat Rion ja Yariksen huoltohinnat.
No on sitten Yariksen huoltohinnat nousseet. Kian 1. vuosihuolto noin 380e.
- toyota uskovainen
Toynotin kirjoitti:
No on sitten Yariksen huoltohinnat nousseet. Kian 1. vuosihuolto noin 380e.
Ja sä oot vienyt jo vuosia satoja kia merkkisiä autoja ensi huoltoon.
- poihjyu
Testattu kirjoitti:
En kokenut kyseitä varustetta tarpeelliseksi. Navigaattori löytyy jokaisen kännykästä. Ja talvella varmaan toimii perinteiset systeemit kivemmin esim hanskat kädessä vaikka kiassa toki löytyy ratinlämmitin ettei tartte hanskat kädessä ajella.
Peruutuskamera tietysti oli OK. Mutta en tarvitse sellaista ja tutkahan löytyy riosta ja myös kaarrevalot ja sadetunnistin. Ja led päivävalot. Mutta jos tarvitsee navigaattoria usein niin yaris olisi varmaan oikea valinta. Toki ison kunnon navigaattorin saa kaupasta alta satasella. Ja saiko yariksesta takaluukkua auki jos siinä on vetokoukku?Intergroitunavi on huomattavasti irrallista mukavampi käyttää!
Irrallinen navi heiluu imukupin varassa tuulilasissa. Peittäen samalla näkyvyyttä. Mitä isompi näyttöinen, sen enemmän se näkyvyyttä häiritsee. Lisäksi sen latausjohto on solmussa vaihdekepin ympärillä.
Jiihaa sitä navigoinnin riemua :) - Toynotin
toyota uskovainen kirjoitti:
Ja sä oot vienyt jo vuosia satoja kia merkkisiä autoja ensi huoltoon.
No en Kia merkkisiä ,koska ovat niin kalliita huoltaa. Toisenmekkisen erehdyin kerran viemään samaan puljuun ,en enää vie! Eikä koht tarvii kuin Toyotan edullista huoltoa käyttää.
- toyota uskovainen
Toynotin kirjoitti:
No en Kia merkkisiä ,koska ovat niin kalliita huoltaa. Toisenmekkisen erehdyin kerran viemään samaan puljuun ,en enää vie! Eikä koht tarvii kuin Toyotan edullista huoltoa käyttää.
Ja nyt sä oot kia huollon asiantuntija!!!
- Yaris
Tänne myös tulossa Sol varusteinen auto. Vuorokauden koeajon perusteella auto tuntui todella mukavalta. Kyseessä siis Multidrive-s laatikolla oleva auto.
Oli Auriksen jälkeen paljon mukavampi ajettava. Tämä auto kulki jopa suoraan ja alusta tuntui paljon mukavammalle kuin auriksessa.
Ainoa itseäni häiritsevä asia on ehkäpä kiihdytyksissä kuuluva melu. Myös nastojen rapina kuuluu aika selvästi sisälle. Ihan pirteästi liikkuu myös kulutuksen ollessa silti maltillinen. Ajoin maantieajoa aika reippaasti ja kulutus oli tasan 5 l /100 km.
Pieni polttoainesäiliö vaan miinusta. Taitaa olla ainoastaan 40 litraa.
Äänentoisto vakiosoittimessa ja kaiuttimissa aika hyvä.
Vaivattomasti soitin osasi parittaa myös iPhonen osaksi laitteistoa.
Tykkäsin myös kovasti juuri tuosta soittimesta näyttöineen. iPodia en kokeillut kytkeä, mutta eiköhän tuo senkin hyväksy.
Autoni tulee olemaan valkoinen ja liikkeessä sain orkkisalut vaihdettua hiukan tummempiin vanteisiin ilman eri korvausta.
Muutenkin kävi hyvä tuuri, kun joku oli perunut oman tilauksensa ja saan auton jo kolmen viikon päästä jos kaikki menee putkeen.
Muuten olisi mennyt toimitus kesäkuulle.
Myös hyvitys auriksesta oli hyvä. Asun Länsi-Suomessa ja täällä toisessa kaupungissa sain 2300 € paremman hyvityksen kuin toisessa. Kannatti siis nähdä pieni vaiva ja pyytää useampi tarjous.- jedledted
Vaikuttaa siltä että portaaton automaatti siis toimi kivasti Yariksenkin tapauksessa. En ole moista vielä koeajanut, mutta muilla merkeillä on kyllä portaattomalla automaatilla tullut ajeltua.
En ymmärrä kaksoiskytkentävaihteistojen hehkuttamista kun ainakin omaan makuun cvt-tyyppiset portaattomat vaihteistot ovat kertaluokkaa mukavempia ajossa.
Täytyy käydä kyllä koeajamassa Yaris automaatilla. Auris tuli joskus taannoin koeajettua manuaalina ja sen alusta (ja penkit!) olivat kyllä selkeä heikkous kokonaisuudessa. hienoa kuulla että uuden Yariksen alusta on mielestäsi parempi kuin Auriksen. (Antaa myös toivoa aikanaan tulevan uuden Auriksen alustalle.)
Hybrid-versiokin vahvasti harkinnassa.
- Valenciennes
Kyllä ne Ranskassa osaa!
- Tietäjä.
Eihän se toki siitä riipu missä tehdas sijaitsee, kun tuotantomenetelmät, täsmällisyys, tarkkuus ja sarjatuotannon laatu on Japanilaisten omissa käsistä.
Toyota on varmasti laadukkain koskaan Raskassa valmistettu auto kuten myös Turkissa ja Tsekeissä, sekä Englannissa.
- Yaris Sol 2012
Kyllä se on jo pihassa. Mukava on ajaa,voimaa kuin pienessä kylässä. Kaupugissa pyörittelen.Paras ajamistani,tässä kokoluokassa.
- Yaris
Oletteko jo käyttäneet Yariksen "esihuollossa" 3000km .Ja mitä pyysivät öljynvaihdosta. On vapaaehtoinen,taidan jättää väliin.
- kin joo ling
Et sitten koeajanut Kia Rio:ta ;)
- Yaris Sol 2012
En enää "teltan tuotteita". Vois olla hyväkin peli.
- Kuluttaja x
Olen talvella ajanut pääasiassa kolmen kilometrin pätkiä. Muutaman kerran pätkiä myös moottoritiellä.Kulutus oli ekassa tankillisessa 7,7l/100km. Malli on 2012 1,3cvt comfort. Ovatko muut mittailleet kulutusta?
- Yaris Sol 2012
Mulla 8km. taajama pätkiä. Nätillä ajolla 7,0l/100km. Mittarissa 750km.
- Yaris Sol 2012
Näyttäis että se kulutus ois laskussa,kun kilometrit lisääntyy. Mullakin ihan alussa 7,7l.
- J
Ensimmäiset 500 km 6,7. Sama malli.
- multinen
J kirjoitti:
Ensimmäiset 500 km 6,7. Sama malli.
eka 6.7 ja toka 6.2 kolmas tankillinen menossa ja näyttää 5.4
siis sol multidrive
- P
800 km takana ja eka tankillinen 6,2 litran keskikulutuksella.
Cvt laatikko täälläkin.
Kumpaas polttoainetta olette käyttäneet E10 vai E5 ja onkos käytännössä muuta eroa kuin hinta ?- Yaris 2012
E 10 :llä mennään. Eipä taida juurikaan muuta eroa olla. Eipä kyllä ole kokeiltukaan. Kesärenkailla 7.9 kaupungissa , sisältää muutamia "riuhtaisuja" . Kyllä lähtee..
- älä naurata!
Miten niin lähtee? Mopohan se on. 1.33 kone HAHAHAHAH. Kehtaa edes naapurin mimmille kertoa koneen kokoa. Pienimunasen miehen auto. Naisten auto. Miksi Yariksessa ei ole kunnon mottia? Joku 2.0 turbo tuohon kinder munaan pitäisi saada! Sitten voidaan sanoa että kyllä lähtee!
- opettele kirjoittaa
Joo meilläkin syötiin tarhassa kinder munia ja sitten koulussa opittiin, että kyseessä on kindermuna
- Kyllä lähtee
Hommaa se mopokortti ensin, tuu sit puhuu moottoreista.
- "down" sizing
Downsizing on nykytrendi. Saadaan kato moottorit pikku hiljaa siihen kokoluokkaan jossa peniksesi on.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42437- 1161607
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361346Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
- 571041
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051034Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882