Markkinoilla ei tunnu olevan enää kauheasti kondensoivia kuivauskaappeja. Mistähän niitä mahtaisi löytää järkihintaan.
Kondensoiva kuivauskaappi
9
9076
Vastaukset
- xuratta
Esteri on ainoa kotimainen valmistaja. Hinta 3x normaalin.
- Jaaaaaskoooo
Kysyin siitä Esteri-kuivauskaapista. Hinta tuntuu olevan 2500 euroa. On kyllä huikean kallis tällaiselle vähävaraiselle. Eikö tosiaan ole muita vähän halvempia malleja. Kuivauskaappi on tulossa kerrostaloon.
- Peko
Minulla on 20v vanha Electrolux WD203 kuivauskaappi jossa on 50 w moottori 2000W vastukset. Juttusi nähtyäni tein pinen tutkimuksen ja ostin Trotec:n ilmankuivaimen TTK 71 E, siihen suodattimen ja kosteusmittarin verkkokauppa trotec.fi:stä. Maksoi n. 150 ekeä ja tuli kolmessa päivässä. Heitin sen kaapin perälle alimman hyllyn alle takapuoli oveenpäin jotta ottaa ilman edestä ja vesisäiliö on melposti tyhjennettävissä jos ei ole lattiakaivoa lähellä. Laite moodiin jossa näytössä on CO (Continuous) ja pälle ja avot pyykki kuivaa mielestäni nopemmin kuin vastuksilla ja sähkönkulutus on 600W, eli ainakin puolet säästyy "vanhaan verrattuna" Alussa pyykit haisevat vähän korroosionestoaineilta mutta se menee pian ohi. On myös jonkin verran hiljaisempi kuin aikaisempi. Luulin että pitäsi tulo ja positoreiät sulkea mutta eipä näytä olevan tarvetta. Jos haluaa viritellä niin voi kytkeä laiteeen vaikka kellokytkimeen (vanhaan tai uuteen). Nyt joutuu sammuttamaan laitteen itse koska vesisäiliötä ei tarvitse kovin usin tyhjentää (täyttyminen pysäyttää laitteen). Ehkä ei ole kovin hyvä unohtaa päälle, voi tulla liian kuumaksi ja syttyä palamaan :(
Esperin nykyhinnalla säästyy 2500 ja saa kasitoimisen kuivaajan :) Peko - Peko
Peko kirjoitti:
Minulla on 20v vanha Electrolux WD203 kuivauskaappi jossa on 50 w moottori 2000W vastukset. Juttusi nähtyäni tein pinen tutkimuksen ja ostin Trotec:n ilmankuivaimen TTK 71 E, siihen suodattimen ja kosteusmittarin verkkokauppa trotec.fi:stä. Maksoi n. 150 ekeä ja tuli kolmessa päivässä. Heitin sen kaapin perälle alimman hyllyn alle takapuoli oveenpäin jotta ottaa ilman edestä ja vesisäiliö on melposti tyhjennettävissä jos ei ole lattiakaivoa lähellä. Laite moodiin jossa näytössä on CO (Continuous) ja pälle ja avot pyykki kuivaa mielestäni nopemmin kuin vastuksilla ja sähkönkulutus on 600W, eli ainakin puolet säästyy "vanhaan verrattuna" Alussa pyykit haisevat vähän korroosionestoaineilta mutta se menee pian ohi. On myös jonkin verran hiljaisempi kuin aikaisempi. Luulin että pitäsi tulo ja positoreiät sulkea mutta eipä näytä olevan tarvetta. Jos haluaa viritellä niin voi kytkeä laiteeen vaikka kellokytkimeen (vanhaan tai uuteen). Nyt joutuu sammuttamaan laitteen itse koska vesisäiliötä ei tarvitse kovin usin tyhjentää (täyttyminen pysäyttää laitteen). Ehkä ei ole kovin hyvä unohtaa päälle, voi tulla liian kuumaksi ja syttyä palamaan :(
Esperin nykyhinnalla säästyy 2500 ja saa kasitoimisen kuivaajan :) PekoMikä unohtui sanoa on että tämä kuivain on todella pieni, "hyvännäköinen" ja hyvänlaatuinen vaikka onkin varmaan Kiinassa tehty. Peko
- xuratta
Ei ole valitettavasti. Sama vika kuin meikäpojalla v. 2004-tonni lisää hintaan tosin.
- Jaaaaasskooo
Laitoin sähköpostikyselyn muutamaan liikkeeseen. Ilmeisesti ei tosiaan ole olemassa muuta merkkiä, kuin tuo 2500 euroa maksava Esteri.
- 4+
Eikös pesukone olis parempi? Mulla oli edellisessä elämässä kondensoiva Ariston ja olin tyytyväinen, vähän meluisa puhallin, mut kuivaa tuli.
- eioleeiole
Ei oo muita kondensoivia kuivauskaappeja kuin Esteri. Ku ei ole niin ei ole.
- energianeuvoja
Olen lukenut tämän jutun kauan sitten. Opiskelija-asunnoilla oli pyykkituvassa Esteri, johon ihastuin. Sellaista ei ole kuitenkaan helppo hankkia omakotitaloon, joten ostin ilmankuivaimen nimellä olevan pöntön. Tai ilmastointilaitteenakin niitä markkinoidaan. Esterin lailla se kierrättä ilmaa kondensoiden kylmäpatterilla vettä viemäriin ja lämpöpatterilla lämmittäen ilman uudelleen kiertoon. Vastaava kylmäainekierto komressori -prosessi tekee työn kuin lämpöpumpuissa ja kylmäkoneissa.
Tällainen tuli meidän pesuhuoneesen taisi olla 300€ ovh 400€:
http://www.gree.fi/index.php?page=1028&lang=1
Täälläkin on asiasta juteltu:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11563823#comment-0
Hyvin on laite toiminut n.10 neliön pesuhuoneessa kolmihenkisen perheen pyykkejä kuivatellen. Karjatilalla ei ole voinut pihalla kuivatella pyykkejä. Laite imee ilmaa huoneesta ja puhaltaa toiseen suuntaan viileää, toiseen lämmintä ilmaa. Kun halutaan jäähdyttää, ohjataan lämmin ilma ulos. Ongelmana on se, että jostain on saatava korvausilmaa ja ulkoahan se tulee ollen lämmintä jos kerran jäähdytystarvetta esiintyy. Emme ole yrittäneet sillä jäähdytellä. Kuivaustilanteessa kaikki ilmavirrat ovat samaan huoneeseen ja vesiletku lattiakaivoon. Laite lämmittää huonetta ottotehonsa verran veden höyrystymislämpö (=energia). Suihkun jälkeen huone kuivuu hienosti ja saunan jälkeen ensin kiukaan lämmöillä kuivataan pesuhuone ja lopuksi avataan ovi asuinhuoneisiin saaden lämpö käyttöön.
Suosittelen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273633- 412469
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362314Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72067Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381559
- 141372
- 1281310
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2681293Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451275