Nykyään monet lapset ja nuoret kirjoittelevat omaa blogia. Mielestäni blogit ei ole tarkoitettu lapsille. Lapset eivät nimittäin voi tietää, miten internetissä pitää käyttäytyä ja mitä netissä saa kertoa ja mitä ei.
Päiväkirja on siis todella paljon parempi ratkaisu. Päiväkirjaa ei näe kukaan muu kuin sinä itse, ja sinne voi purkaa kaiken, toisin kun blogiin, jonka kaikki saavat nähdä.
Kehotan siis lapsia ja nuoria kirjoittamaan päiväkirjaa.
Päiväkirja
1
344
Vastaukset
- Sisko paljasti
Päiväkirjan pitämisessä on vaaroja,
lueppa vaikka minun viestini loppuun!
Mutta en silti aio liittyä "blogittajien kerhoon",
päiväkirjan pitäminen on jotenkin niin kivaa.
Olen 13-vuotias tyttö ja kirjoitan päiväkirjaa.
Minulla on 11-vuotias pikkusisko joka tietää päiväkirjastani!
Hän on kerran löytänyt ja lukenut sieltä juuri sen sivun,
missä luki että olen saanut poikaystävän! (tämä tapahtui 2kk sitten) Siitähän se meni heti kertoon äidille ja isälle...
Oli se sitten tosi ärsyttävää, en olis halunnu kertoo
vielä perheelleni poikaystävästäni.
Nyt vanhemmat toljottaa joka päivä mun luokkakuvaa
ERITYISESTI poikaystävääni...
Sisko on lukenut päiväkirjastani tämänkin
"Tänään pussasin poikaystävääni poskelle
ja hän hivelöi lantiotani, se tuntui ihanalta!"
Käskin kaveriani ottamaan kännykälläni kuvan minusta ja poikaystävästäni kun me pussaame HUULILLE!
Sisko meni kähmimään senkin kuvan esille...
Varmaan arvaatte jo, että se kuva meni myös isän ja äidin
katseltavaksi! Hitto kun ärsyttää!!!
Isän mielestä olen liian nuori pussailemaan
ja seurustelemaan. Isä on sanonut minulle kerran "Muista sitten pitää poikaystäväsi erossa intiimeistä alueistasi!"
Ei äitikään kovin innoissaan ole,
mutta ei se niin vakavasti ota pussailuani kun isä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1827720
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes923816- 672589
Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se731630Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3861564- 641447
Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l201436Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä171111Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni791050Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <3841048