MIKÄ VIE PÄIVITTÄIN ENITEN AIKAASI ?

monica

Lukeminen: Kirjat, palstalla olo, päivän lehdet, lenkillä käynti, ystävien tai sukulaisten kanssa seurustelu, löhöily, TV - katselu, päiväunet vai kotihommat, askarteletko, ruuanlaitto ym.

Itse olen sellainen että kaikkia vähän saman verran mutta ehkä hieman eniten vie sitenkin aikaa, tämä tietsikka, ja seuraavaksi ystävät ovat jokapäiväinen yhteyden pito, joko puhelimella tai skypellä, senjälkeen kotihommat jne.

Askarteluni jää useimmiten siihen kun,,,, kudon ah* niin ihanat villasukat,,,,, pisto silloin toinen tällöin.....jotka ovat taivaallisen mukavat kylmällä parketti lattialla.

Mitenkä teillä muilla?

16

74

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eniten nykyisin vievät aikaa erilaiset ''kokoukset'' ja kuoroleirit, lähipiirin ja ystäväin tapaamiset & harrastukset ja sen sellaiset, tietenkin omat kotihommatkin on hoidettava oikealla ajallaan.

      Täällä pistäytymiset vievät 5 min. kerrallaan.

    • joutavoinen

      Silmälasien etsimisessä meni nyt aikaa kun alustalla oleva liina oli kuvioitu niin, ettei laseja havainnut siitä. Mutta todellakin, ajankäyttöni on tätänykyä niin pirstaloitunut, ettei yksittäisiä kohteita voi edes yrittää eritellä. En keskity pitemmäksi aikaa edes lukemiseen, vaan pompin sinnetänne, telkkarista sentään katson jonkin ohelman kokonaan.

      Kirjojen lukemiseen menee melkoisesti aikaa, mutta nyt sekin harrastus on jäämässä vähemmälle, näyttää olevan sellainen jakso meneillään, kunnes taas löydän tarpeeksi kiinnostavan kirjan.

      Facebook vie aikaani yllättäen kun ystäviksi pölähti lapsenlapsia pitkä liuta, oheisväkineen, he ovat kyllä tuttuja jo ennestään. Nyt minua kiinnostaa heidän hauska viestittely toistensa kanssa, opinko tai en mitään siellä, mutta hauskalta se nyt vielä tuntuu.

      • Katoha ihmettä, siul on tult 50 villitys ku oot niin levoton, oisko siinä mittää perrää.

        Mut ootha sie säilyttänt huumorin kukan, älä sitä vaa pirstaroi pieniks palasiks, niihe löytämine vie paljo enemmä aikaa, ku silmälasien.

        Siul ei kerkee tulemaa ikävä lapsenlapsiis, ku oot yhteyvessä päivittäi tai ainankkii voit seurata heijä touhujaa päivittäin.

        Lastenlasten ansiosta sie ootkkii Taata vai miks hyö sannoo ?


    • Vakituinen ajanvietto , siis jokapäivä , on Jerrycottonin kanssa keikkalla käymiset ,. Niihin menee ainakin ½ tuntia kerta X 4 kertaa päivä, mutta yhtenä kertana on tehtävä ainakin tunnin lenkki.
      Toisekseen on tämä Internetti -- en osaa sanoa voi olla että, jonainpäivänä kun katson täältä internetinkautta jonkun mielenkiintoisen Yle Areenasta , voi siihen huveta jopa muutama tuntikin.
      Ja kaikki Uutiset luen ja joskus vielä nekin MTV 1 Uutisista -- ajan tasalla on oltava.
      Tänään olikin Eduskunnan kuselytunti .
      , sekin tulikatsottua .
      Kun on nuoresta asti ollut kiinnostunut asioista (politiikasta) ei sille voi mitään. Vaikka suurin osa minunkin tutuistani ,samasta ikäpolvesta , ei tiedä maailman menosta " tuon taivaallista".

      • monica

        Jerrygottonin ihanat lenkit, olen kuullut koiraihmisiltä että koira on se joka ulkoiluttaa omistajaansa, joten sinun on mentävä kun jerry haluaa, mutta ei onneksi tarvi yöllä lähteä, vai onko joskus käynyt niinkin, muuten illalla viimeksi ja aamulla ensimmäiseksi ulos.

        Tässä talossa oli nuoripari jotka eivät olleet ajoissa aamulla nousseet ylös ja koiraparalla oli niin kova hätä, että ei voinut pidättää pissaansa, vaan aina aamuisin oli päässyt hissiin pieni lammikko josta jouduttiin sanomaan ja nuoripari on poistunut täältä .

        Minä tiedän että sinä hoidat Jerryä rakkaudella, olet siintä niin paljon kertonut.

        Syy ei ollut koiran vaan omistajan.


    • susm.

      Voisko sanoo vähän niinkuin joutavoinen,,,no ei kuitenkaan, mutta vähän kuiteski ko.nimmarin mukaan vähän enemmän joutavoisemmin.
      Kiirettä ei minulla ole minnekään, paremminkin olen tietyssä sovitussa paikassa aina liianki aikasin. No, nuorena oli sellanen, että voi tehhä montaki asiaa yht´aikaa, mutta nyt hyvä kun selviää yhestäki asiasta kerrallaan.
      Tuijottelemaan oon oppinu näkemättä vaikka ei yhtään mtään. Ja kyllä kaikki päivät ovat niin erilaisia, ettei yhtenäistä linjaa voi sanoo tekemisilleen, toisena päivänä teen enemmän, ja toisena taas päinvastoin, siis vähemmän. Kolmantena päivänä saattaa olla, etten tee yhtään mittään. Neljäntenä päivänä rysähtää melkeen katto pään päältä, ja täysi kaaos vallihtee.

      Oisinkoha jollain lailla "valaistunu" näin pimmeitten aikaan, joutessain muuttunu vaikka pohheemiks.
      Ota tuosta nyt sitten selevää, kun en saa ittekään.
      Ja elekää uskoko kukkaan, mitä tuli höpäjöityä, tuli vaan oltuu höpäjöimistuulella.

      • Hyvähä se on susm. et ei aina funteeraa päätä puhki vaa heittää joskus vappaallekkii, ja tarinoi niitä näitä, mitä mielee juolahtaa vaa,

        Mut sen selvän sain, et oot hyvi vaihtelun haluine et mikkää sääntöihi kangistunu, vaa päivä kerrallaa.

        Voiha sitä sannoo poheemiksikii, sitä elämän mennoosi, niiko ihte ilmasit.

        Niitä näitä miekkii kirjotan nyt vastaukseks, vaik sie sanoit et ei piä ottaa toresta, nii kyl mie huomasin et huumori kukaa siekkii viljelet, ja sehä on vaa hyvä juttu.


    • Silloin kun maalaan vie se suurimman osan ajastani. Aamupäivällä olen yleensä koneella, mutta 10 jälkeen teen joko kotitöitä tai lähden liikkeelle, ostoksille kirjastoon, tai on tapaaminen.
      Iltapäivällä klo 15.00
      maissa saatan vilkaista palstalle, mutta vasta illalla klo 19.00 jälkeen voin jotakin kirjoittaakin.

      Yleensä luen vasta illalla, joskus hyvinkin myöhään ja viikonloppuisin saattaa olla, etten paljon osallistu palstalla.

      Facebookissa käväisen 2 kertaa viikossa, kuuntelemassa lastenlasten juttuja ja luen blokejaan Thaimaasta ja Namibiasta.
      Tänään juuri oli ihania uusia exoottisia kuvia Namibiasta.

      Viehän tämä osan ajastani, varsinkin jos innostun lukemaan arkistoa sadepäivinä, jolloin ei vedä niinkään ulkoilu!

      • Sinullapa on niin ohjelmoitu päivärytmi ettei ole mitään mistä voisi sanoa mitään, on kuin olisit äärettömän täsmällinen luonne ja toimit sen mukaan.

        Eikä nyt muuta tälläkertaa.


    • mariamaija

      Minäpä en tee oikeastaan mitään mainittavaa.

      Tänään tein pashaa, ajatelkaa pääsiäiseen on vielä paljon aikaa.
      Tuli mieleen että taidan olla raskaana:-) kun tulee kummia mielitekoja, kuten pashaa ja joulu on tulossa.

      Mutta noinkin pieni vatkaimen käyttö vei voimat heikommilleen.

      Tässä tietsikan kanssa aikaani paljon kulutan ja päivä nokosetkin vie parisen tuntia.

      Kuinka paljon olen elämäni aikana kirjojen seurassa aikaani kuluttanut, mutta nykyisin en pysty oikein keskittymään lukemiseen.
      TV:kin katselen melko vähän.

      Ruo'an valmistuksessa menee aikansa ja tiskatessa kun en omista astianpesu konetta.

      Fakebook ei oikein kiinnosta vaikka siellä paljon tuttavia onkin.
      En oikein osaa hakea sieltä mitään muuta kuin vain lasteni ja heidän lastensa juttuja. Itse en siellä mitään kirjoittele. Ruunelle kerran lähetin viestin , mutta eihän hän vastannut jonka jo arvasin lahettäessänikin.

      • susmorsian ek.

        voi että mua ilahdutti tuo pashantekosi ja hyvää mieltä toi tuo huumorinkukkasiki....taidan olla raskaana!
        Noin sitä pitääkin olla ns. epäsovinnainen ja vielä noin hienosti vain sivumennen mainita, tekemättä suurempaa numeroa...kiitos ilahduttamisestasi!
        Ittehän minä olisin ehkä paisutellut tuollaisen asian suuremmaksikin "erikoisuudeksi!"

        Ei sitä aamuisin tiedä, miten pienikin, jonkun toisen kertoma asia, heti aamusta tuottaa hyvää mieltä.
        Toivon Sinulle virkistymistä enemmältikin....tällaiset itseparantamiset ovat parhaita keinoja saada elämänsyrjästä kiinni, tiedän toki omasta kokemuksesta.
        Mukavaa on lukea näitä "aitoja ajatuksiasi."


      • mariamaija
        susmorsian ek. kirjoitti:

        voi että mua ilahdutti tuo pashantekosi ja hyvää mieltä toi tuo huumorinkukkasiki....taidan olla raskaana!
        Noin sitä pitääkin olla ns. epäsovinnainen ja vielä noin hienosti vain sivumennen mainita, tekemättä suurempaa numeroa...kiitos ilahduttamisestasi!
        Ittehän minä olisin ehkä paisutellut tuollaisen asian suuremmaksikin "erikoisuudeksi!"

        Ei sitä aamuisin tiedä, miten pienikin, jonkun toisen kertoma asia, heti aamusta tuottaa hyvää mieltä.
        Toivon Sinulle virkistymistä enemmältikin....tällaiset itseparantamiset ovat parhaita keinoja saada elämänsyrjästä kiinni, tiedän toki omasta kokemuksesta.
        Mukavaa on lukea näitä "aitoja ajatuksiasi."

        Kiitos sinulle , että ylipäänsä viestiini vastasit. Arvaatko etten itse ilahtunut.
        Olenkin ihmetellyt vähän, miksei kukaan jatka enää kun ketjua johon olen puumerkkini pistänyt.
        Mieleeni on tullut ajatus että en ole oikein suotavaa kirjoittelija tyyppiä tällä palstalle, ja enhän tänne oikeastaan kuulukkaan, mutta kun tuolla 80v ei juuri ketään käy.

        Kiitos siis kovasti sinulle sanoistasi.


    • Hiljaa hyvä tulee ja ajatellen aivan kaunis. Taidan käyttää eniten aikaa ajatteluun ja tekemisten suunnitteluun. Voi olla että se vie suurimman ajan. Se on sellaista "tarttis tehdä sitä ja tätä", mutta pois pakkotahtisuus, ootamme inspiraatiota. Yksi kunnon homma päivää koht on ok. Ruoka on pääelinkeino. Kaupassakäynti on kohokohta, siinä saa liikuntaa ja tapaa yleensä jonkun tutunkin.
      Ei niitä harrastuksia niin paljon ole, että niihin kulunutta päivittäistä aikaa viitsisi mainita.

      Kuitenkin päivät ovat kovin erilaisia ja energisyys vaihtelee. Eri päivinä toiminta vaihtelee. Ainakin kolmasosa menee lepoon/nukkumiseen, niinkuin muillakin.

      • Katleija

        Vai tuollaista eilen kirjoitin, hihh.
        Pikkuisen vähättelin eloani ja oloani, mutta pidänpä mieluiten tekemiseni omana tietonani. Taisi tulla tuo nukkumisen määräkin vähän yläkanttiin arvioitua.


    • Heippa! ..No aamulla ,herään aina aikaisin,menen Chattiin 70 :aan katsomaan ,onko ketään ja siinä nautin aamukahvista..seurassa.. klo 8.00 poistun sieltä..
      Jos ehdin,pelaan Aapelissa ja Älypäässä.. Teen kotihuommia,ruokaa ym..
      On Vertaisryhmän vetoa joka toinen viikko ja Eläketapaaminen myös,jokatoinen viikko.Joka maanantaiaamuna,menen Runoryhmän harjoituksiin.
      ..Käyn siskoani katsomassa 2 tai 3 kertaa viikossa, Hoivakodissa! .Viikonloppuisin otan sokean lapsenlapseni kyläilemään..Hän asui kanssani 19v. joten side minuun on vankka.Jos katson TV:tä ,niin kudon sukkia....Luen kirjoja,aina kun jää ylimääräistä aikaa..Eläkeläisten elämä on tunnetusti kiireistä..Nukkumiseen ei mene paljoa aikaa,kun nukun vain 5 tuntia, korkeintaan..Yritän pitää myös lapsenlapsiini yhteyttä ,Heitä näkee Facebookissa. ..Tuntuu,että ei aika tahdo oikein riittää..Tällaista elämää..=)

    • No heippa vaan, pitää heti sanoa että minä kyllä pyrin vastaamaan viesteihin jos ei vaan ole ylivoimaisen raskasta, mutta eilenkin jäi vastaamatta muutamalle kun väsymys yllätti minut,

      Mutta kuitenkin on ilo seurata miten kullakin päivät jakaantuu, ja todeta että kyllä meikä tytöt ja pojat ovat vielä toimeliaita ja pirteitä eikä väsymys taida painaa oikein ketään.

      Harmaansateista päivän jatkoa kaikille.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      331
      7559
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2244
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      34
      1642
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1489
    5. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      116
      1211
    6. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      75
      1179
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      335
      1046
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      16
      925
    9. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      50
      915
    10. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      277
      823
    Aihe