Avaimen nimi?

iso ruuvi

Mikähän on nimitys sillä veneen säiliöiden avaajatyökalulla?

23

1892

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • iso ruuvi

        Väärä vastaus. Mulla on kelluva vinssinkampi mutta nyt tarkoitettiin tankkien avaajaa. Olen nähnyt niitä venebensiksillä.


      • 7788
        iso ruuvi kirjoitti:

        Väärä vastaus. Mulla on kelluva vinssinkampi mutta nyt tarkoitettiin tankkien avaajaa. Olen nähnyt niitä venebensiksillä.

        Ei ole järkeä , että on tsiljoona erillaista avainta veneessä. Jos yhdenkin avaimen saa pois niin hyvä juttu. Purjeveneessä sälää ja hilpettä on muutenkin aivan tarpeeksi.

        Vinssikammella aukeva korkki on hyvä keksintö purjeveneessä.


      • 3 / 1
        7788 kirjoitti:

        Ei ole järkeä , että on tsiljoona erillaista avainta veneessä. Jos yhdenkin avaimen saa pois niin hyvä juttu. Purjeveneessä sälää ja hilpettä on muutenkin aivan tarpeeksi.

        Vinssikammella aukeva korkki on hyvä keksintö purjeveneessä.

        Järki vai änkyrät? Minullakin on kolme sellaista korkkia, yksi vesirajan allakin. Ostaako se yksi avain vai kolme uutta korkkia..


    • väärä vastaus

      Osta vinssinkammella aukeava korkki tai käytä kolikkoa tavalliseen korkkiin.
      Mitä väliä jollain nimityksellä ?

      • liian iso ruuvi

        Taas väärä. Korkkeja on availtu/suljettu jo vuosia suurimman koon suurella ruuvimeisselillä joka on ihan liian pieni niin pitkään uraan ja on kuluttanut korkkien urat liian huonoon kuntoon enään meisselillä avattaviksi/suljettaviksi. Asemilla nähty asiaankuuluva avain jonka nimeä nyt kysytään on korkin koko uran mittainen.


      • Anonyymi
        liian iso ruuvi kirjoitti:

        Taas väärä. Korkkeja on availtu/suljettu jo vuosia suurimman koon suurella ruuvimeisselillä joka on ihan liian pieni niin pitkään uraan ja on kuluttanut korkkien urat liian huonoon kuntoon enään meisselillä avattaviksi/suljettaviksi. Asemilla nähty asiaankuuluva avain jonka nimeä nyt kysytään on korkin koko uran mittainen.

        Osta isompi meisseli!

        Tein vuosia sitten avaimen niille korkeille ("uranmittainen korkki, uren leveys monta milliä"). TIpahti kerran menreen. Ostin sitten bahcon suurimman messelin ja sillä on avattu korkit jo 10 vuotta. Ruuvarin leveys jotain 20 mm.


    • Ihmeänkyröitä

      Se on kalliokiila

      • "Se on kalliokiila "
        Meilläkin ollut käytössä yli 30 v, voi vaatia viilalla teroitusta.


    • 2+5
      • 2+5

      • deck plate

    • Mulla on

      Korkinavaaja, jossa 20 cm puuvarsi, toimii.

      • miih-kali

        Maritimista löytyy muovisia avaimia,
        joilla aukeaa vinssikamilla muuten avattavat korkit.


    • kfdkfdkjds

      Ei kai sillä mitään nimeä ole... Otat sopivan paksusta metallia, leikkaat koloon sopivaks ja päähän joku kahva ja avot, siinä se on.

      • Anonyymi

        Minä olen ostanut turhaan korkkeihini sopivaa avainta etsiessäni tuollaisenkin ja jouduin heti rälläköimään siitä nuo väkäset pois jotta se sopisi korkkeihini edes auttavasti koska korkeissani on vain se pitkä sen poikki kulkeva ura eikä mitään koloja. Tuo työkalu on kuitenkin niin epämukavasti kämmeneeseen painuva ettei sitä kärsi painaa riittävän kovaa korkkia vasten ennen kääntämistä.


    • Anonyymi

      Abicopihdit, kolikko. kynsi, meisseli ja keittiöveitsi.

      • Anonyymi

        Abicopihtien pää väärän mallinen, iso kolikko liian pieni, isot meisselit liian pieniä, keittiöveitsi, kynsi, no ei.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Aika uusavuton täytyy olla, ellei tuohon käypäistä avainta saa itse tehtyä.

    • Anonyymi

      Minä kutsun sitä oikeaksi kädeksi. Se on aina mukana, ja jos se putoaa mereen, yleensä se on noussut sieltä mukanani. Sille on olemassa lähes idettinen vastike, nimittäin vasen käsi. Se on todellinen monitoimikyökalu. Sillä aukeaa tankit ja sillä saa naisen voihkimaan. Parempi kuin Leatherman, toisin voi silläkin saada kaikenlaista aikaan.

      No joo, tämä on tämmöistä lomaltapaluuhuumoria, viiden viikon kesäloman jälkeen töissä.

      • Anonyymi

        Vai niin, on tyhmät jutut, nahka-leatherman housuista ja jos sillä kädet niin on vikaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      154
      2696
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2001
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1996
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1796
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1540
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1201
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe