Monta sanaa gradussanne on?

minävainkyselen

Niin, montako sanaa valmiissa gradussasi oli? Entäs sivumäärä?

17

9939

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tälleen

      Minä en nyt sinulle ryhdy niin vanhoja muistelemaan. Mutta luin juuri äsken gradun, jossa oli 83 sivua, 12 000 sanaa, ja merkkien kokonaismäärä oli hieman yli 105 000.

    • Graduilija

      102 sivua ja n. 27000 sanaa on minun tekeleessäni.

    • ap

      hyvä että et sentään vanhoja ala muistelemaan. Kiitos vastauksista!

      • Tälleen

        Siihen wanhaan hywään aikaan, kun itse olen graduni tehnyt, tietokoneilla tehtiin vain laskelmia. Teksti tuotettiin kirjoituskoneella. Siksi sanojen ja merkkien määrä olisi pitänyt laskea kokonaan manuaalisin menetelmin. Sivuja näytti kuitenkin olleen 73.


    • sisuataijotakin

      Minun gradussani on 35 356 sanaa ja 252 454 merkkiä (ilman välilyöntejä).

    • ....

      Mitähän itua tässä mahtaa olla?

      No, minun graduni tekstiosuus on 108 sivua ja sanoja noin 35 000. Merkkejä hitusen päälle 250 000. Humanistinen ala.

    • minä vaan

      Huh millaisia määriä, iltasatujako te sinne runoilette? Omassani oli jotain 60 sivua ja kirjaimia noin 10 000. Tämä on aika tavallinen määrä alallamme, metsätieteissä.

      • A4 = 2000 merkkiä

        Tehdäänkö metsätieteen gradut sarjakuvina, sillä muutoin 10000 merkkiä ei riitä 60 sivulle?


      • Leikkeleestä nauttiv
        A4 = 2000 merkkiä kirjoitti:

        Tehdäänkö metsätieteen gradut sarjakuvina, sillä muutoin 10000 merkkiä ei riitä 60 sivulle?

        Hitto sä oot sekasin. Vai pelkkää tekstipötköä pitäisi työ olla täynnä?!!! Selventävät kuvat ovat erittäin toivottuja opinnäytetöihin samoin esimerkiksi kaikkiin oppikirjoihin ja opetusesityksiin. 1 hyvä kuva kertoo helposti enemmän kuin 1000 sanaa ja se on sitä nykyaikaa.


      • Copy-paste-maisteri
        Leikkeleestä nauttiv kirjoitti:

        Hitto sä oot sekasin. Vai pelkkää tekstipötköä pitäisi työ olla täynnä?!!! Selventävät kuvat ovat erittäin toivottuja opinnäytetöihin samoin esimerkiksi kaikkiin oppikirjoihin ja opetusesityksiin. 1 hyvä kuva kertoo helposti enemmän kuin 1000 sanaa ja se on sitä nykyaikaa.

        Ajattelepa itsekin. 10000 merkkiä on pelkästään 42 tuollaista kirjoittamaasi tekstinpätkää. Saattaisi tuo tietysti jossakin TAIKissa mennä graduna läpi, mutta ei varmasti muualla.


    • eevi100

      26 000 sanaa ja 96 sivua. Kauppatieteet, tänä syksynä.

    • Vielä tuore

      85 sivua, 10 100 sanaa, 85 500 (91500 välilyönnit mukana) merkkiä.

    • Hikitirskuu

      Viimeisiä korjauksia tehdessä kasvatustieteen gradussa sanoja noin 15 000, omia tekstisivuja n.60 ja parikymmentä sivua liitteitä.

    • mies 86

      53800 sanaa ja 130 sivua. Paisui vähän.

    • djonk

      Tällä hetkellä noin 27 000 sanaa, 76 sivua ja gradu aivan valtavasti kesken.

    • lims

      138 sivua oli omassa. Sanojen määrää en muista :)

    • Nika1

      Työ vielä vähän kesken, yhteenvetoa hieman tekemättä. Mutta tällä hetkellä noin 18 300 sanaa ja sivuja 82. Mielestäni tarvittavasta sanojen määrästä ei voi tehdä yleistyksiä, sillä toiset työt ovat enemmän aineistolähtöisiä ja toiset taas teorialähtöisiä.

      Myös taulukoiden ym. havainnollistamiskeinojen käyttö vaikuttaa sanojen määrään. Esimerkiksi itselläni taulukoita ja kaavioita on tullut jonkin verran, koska tein kyselytutkimuksen, jossa suositeltavaa on havainnollistaminen erilaisin keinoin. Kuten joku mainitsikin, joissain tapauksissa yksi kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.

      Tsemppiä kaikille gradun parissa ahkeroiville!

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      239
      3706
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      27
      2264
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2111
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      2005
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      92
      1685
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1291
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1277
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe