Yritän tehdä varsin simppeliä kaavaa, mutta ei vaan onnistu. Sarakkeessa on lukuja, jotka ovat eri väreillä. Miten saan kaavan, joka laskee esim. vain punaiset luvut yhteen?
Kiitos, jos joku osaisi auttaa :)
IF ja väri
3
295
Vastaukset
- kahdessa paikassa.
Jaa-a, no, tuonhan voi tehdä ilman IF-funktiotakin. Sillä onhan excelissä ehdollinen muotoilu. Eli siinä sitten vain tehdäänkin niin päin, että jos solun arvo on jotakin, niin silloin määritetään muotoiluehdoksi se tietty väri. Ja IF-lauseeseen laitat sitten sen lukua koskevan ehdon, ilman muotoiluehtoa.
Eli sulla olisi sitten kaksi ehtoseikkaa taulukossasi, muotoilu ja laskenta.- Ei vaan onnistu
Kiitoksia vastauksesta.
Ehdollinen muotoilu ei taida nyt kysymykseen, kun solun arvo ei määritä väriä. Solujen väritykset ovat jo olemassa, ja nyt pitäisi vain tietyn väriset saada laskettua yhteen. Ja tätä lausetta minä en osaa muodostaa....Suuret kiitokset, jos vain osaat auttaa! Ei vaan onnistu kirjoitti:
Kiitoksia vastauksesta.
Ehdollinen muotoilu ei taida nyt kysymykseen, kun solun arvo ei määritä väriä. Solujen väritykset ovat jo olemassa, ja nyt pitäisi vain tietyn väriset saada laskettua yhteen. Ja tätä lausetta minä en osaa muodostaa....Suuret kiitokset, jos vain osaat auttaa!tsekkaa mun makro
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9418814#comment-46443715
Keep EXCELing
@Kunde
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1261710
- 1051195
Postimerkki kirjeeseen ja kortiin maksaa jo 3 euroa!
https://yle.fi/a/74-20229241 Kyllä tämä on järjetön hinta, Posti tuhoaa itsensä tällä hinnalla, täytyyhän Postin "Herro1381071- 49979
- 128877
Keitä oli kunnanjohtajan erottajat?
Kouluja ei ole varaa ylläpitää mutta johtajasopimukseen palaa 100000 euroa ja uuden johtajan hakuprosessi maksaa kymmeni51870Atte Harjanne usuttaa eläkeläisvihaan
Karmeeta kuultavaa aamun uutislähetyksessä, kun Atte Harjanne, tunnettu eläkeläisvihaaja, suitsii sukupolvien välistä v240838Helsingin Mäntymäki muuttui Kultajuhlan jälkeen kaatopaikaksi.
Mitä se kertoo jääkiokosta ja lätkäfaneista? Saikkua huomenna huusi fani yöllä?70745Pridekulkue kiellettävä?
Näin täällä suoraan vaaditaan. Perusteina mitä mielikuvituksellisimmat tarinat. No, miksi ihmeessä kukaan ei ole samalla178719Mä oon tyytyväinen, että ei ole enää tunteita.
Samalla tajusin, että sun kohdalla tykkäsin enemmän niistä tunteista kuin sinusta persoonana. Halusin väkisin nähdä sinu55709