Hei,
Ei nyt liity pelkästään Renaulteihin, mutta laitan tämän tänne.
Onkos kukaan tehnyt pelkkien numerojen valossa laskelmia, että kannattaako käytettynä ostetulla Ranskalaisella ajaminen, jos keskiverto korjaajan osaamisella itse tekee huollot, korjaukset ja ajaa näillä vehkeillä verrattuna saksalaisiin tai japseihin? Käytettynä, kun Ranskalaisia saa hyvinkin halvalla. Peukalo keskellä kämmentä ja merkkihuollossa aina teettävän kannalta hommahan olisi ihan selvä, eli ei siitä sen enempää.
Kaikkihan nämä ovat yksilöitä, eli viheliäiset sähköviat ja vastaavat sotkevat soppaa ja niitä on vaikea ottaa laskuihin mukaan, mutta kuitenkin.
Kiitoksia paljon asiallisista vastauksista
-Eki
Numeroiden valossa?
7
188
Vastaukset
- järkikauppa
En ole varsinaisia laskelmia tehnyt mutta nyt 10 vuoden ja 3 käytetyn Renaultin (SCenic) jälkeen voi todeta että kyllä todellakin kannattaa. Ja juuri siitä syystä että käytettyjä Relluja/ranskalaisia yleensäkin saa niin halvalla.
Niistä paljon puhutuista tyyppivioista monet ovat ihan kuluvia osia. Osia, jotka maksavat muutaman kympin (esim. raidetangonpäät) ja joiden vaihdattaminen pikkupajallakaan ei paljoa maksa jos ei itse osaa/viitsi lähteä niitä vaihtamaan.
Oheisista linkeistä selviää hyvin käytettyjen Renaultien hyvä ja japanilaisten vähemmän hyvä hinta-laatusuhde
http://www.nettiauto.com/toyota/corolla/3976720
http://www.nettiauto.com/renault/laguna/3944189 - relluman
Joo, kaverin muijalla keljuilee tollasessa Corollassa ajonestolaite jo kahden vuoden ajan, eikä vikaa löydetä eses merkkihuollossa. Sielläkin vain arvuutellaan ja kerrotaan, että vaihdetaanko yli tonnin boxi varmuuden vuoksi, mutta takuuta ei anneta. Että se niistä japsien viattouuksista.
- Yleinen ominaisuus
Lähes kaikki merkit on arkoja kun autoa käynnistetaan "soheltamalla". Yleensä kaikilla merkeillä pieni odotus virran kytkemisen jälkeen takaa sen että moottorin ohjausyksikkö ehtii lukea tilanteenmukaiset arvot ja moottori käynnistyy ongelmitta.
- v
Yleinen ominaisuus kirjoitti:
Lähes kaikki merkit on arkoja kun autoa käynnistetaan "soheltamalla". Yleensä kaikilla merkeillä pieni odotus virran kytkemisen jälkeen takaa sen että moottorin ohjausyksikkö ehtii lukea tilanteenmukaiset arvot ja moottori käynnistyy ongelmitta.
Jos meinaat, että kaverimme, sekä mies, että nainen eivät osaisi käynnistää Corollaansa, niin vedät vesiperän. Se auto ei käynniisty millään kolmesta avaimesta, jotka heillä on. Ne on koodattukin Toyotalla uudelleen ja antureita ja akku on vaihdettu.Meinasivat työntää mereen sen viime kesänä, kun ei ollut lautalla ja sinne mennessä ollut käynnistynyt . Olivat puoli tuntia tapelleet sen kans ja lopulta hinaamalla pois, Se siitä sun sohlaamisesta. Kun ei japsikaan toimi, niin ei toimi....
- paljonajava
Juuri näin. Olen kauhulla kuunnellut työkavereiden korjaamolaskuja esim. Audin ja Volkkarin kohdalla. Minulla maksoi Lagunan oikea ulompi raidetangon pää asennettuna 70€ ja ihan rehellisellä laskulla. Työkaverin Audi määrättiin raidetangon vaihtoon ja lasku oli 930€, tosin merkkiliike oli vaihtanut väärän tangon, eikä kaveri suostunut enää sanomaan mitä se maksoi kun myös viallinen vaihdettiin. On turha hehkuttaa jonkun auton ongelmattomuudesta, se kun tahtoo olla hyvin yksilöllistä ja kuskikeskeistä. Kytrkin esimerkiksi on juuri sellainen joka herkästi on kuskikeskeinen ongelma. Rellussa nyt 275000 km ja voin todistaa kuiteilla mitkä on kustannukset. Hihnanvaihdot suurimpia 360€ / 90000 km ja sitten on raidetangon päät 140€/ 120000km jarrulevyt ja palat 140€ kierros / 160000km, polttimoita useita ja valoumpiot kerran, ilmastoinnin huolto 2x 90€/kerta ja bensaa 6,6l/100 km (1.8l) varsinaisia ongelmia vain kytkinasetelma joka vaihdettiin vaihdelaatikon öljyvuodon seurauksena 350€ se tähän mennessä.
- Ei oo riemulla rajaa
Itsellä -95 Twingo ja -04 Grand Scenic ja olen ollut tyytyväinen kun suhteuttaa kustannukset rullattuihin kilometreihin. Duunikaverin -07 Avensiksessa on edelleen korjaamattomaksi jäänyt moottorin nykimisvika, on ollut merkkipajalla kolmeen kertaan ja aina vaan sama nykiminen jatkui. Antureita ja taas jotaitain antureita vaihdettu. Kypsyi siihen ja vaihtoi uuteen Skoda Fabia VRS:ään. Nyt sitten sen kanssa todella paljon ongelmia DSG-vaihteiston kanssa kun kelit on viilenneet. Että kyllä niissä muissakin merkeissä on omat ongelmansa kuin vaan patonkimaan tuotoksissa.
- rellusti12
Meillä uutena ostettu megane 1,4 16V vm 2000. Nyt menossa jo 11. vuosi ilman ongelmia. Naapureissa autot vaihtuneet tänä aikana moneen kertaan
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.52452- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46919- 60882