PowershotA75 vai HP Photosmart 735

minä

Olen ostamassa ensimmäistä digikameraa ja huomasin, että NetAnttilassa on 199 euron tarjous HP Photosmart 735:sta:

"Tekniikan Maailman (10/2004) testimenestyjä

HP Photosmart 735 on viimeisimmällä tekniikalla varustettu, näyttävä ja helppokäyttöinen digitaalinen kamera, jolla voit tehdä paljon enemmän kuin vain ottaa kuvia. 3.2 megapikselin tarkkuus ja 15-kertainen kokonaiszoomaus tuottavat tarkkoja valokuvia sekä äänellä varustettuja video-otoksia. Tulostat selkeän ja värikylläisen kuvan jopa 20x30 cm:n koossa! Lisäksi tyylikkäät metallikuoret kätkevät sisäänsä tehokkaat ja monipuoliset ominaisuudet:
tarkistat kuvat heti kuvanoton jälkeen ja päätät mitkä tulostat ulos, vaikka PC:n kautta
tietokoneelle tallennetut kuvat voit jakaa helposti ystäviesi kanssa sähköpostitse tai Internetin kautta
tarkkuus: kaikki 3,2 megapikseliä (2140x1560)
15x zoomaus: 3x optinen (vastaa perinteisen 35 mm:n kinokameran 38-114 mm:n zoomia) ja 5x digitaalinen
tiedostomuodot: kuva: JPEG ja video: MPEG
laadukas Pentax-optiikka
kirkas 3,8 cm LCD-värinäyttö ja optinen etsin
liikkuvan kuvan ja äänen tallennus
16 Mt:n sisäinen muisti (tarkkuudesta riippuen 8 - 92 valokuvaa)
lisämuistia Secure Digital -kortilla
automaattitarkennus
itselaukaisu 10 s viiveellä
automaattinen ja manuaalinen valotuksen säätö ja herkkyys
neljä eri salamatoimintoa
sarjakuvaustoiminto
mukana: USB-kaapeli (PC & tulostin) ja paristot, käyttöohjekirja ja ohjelmisto
yhteensopivat käyttöjärjestelmät: Microsoft Windows 98/Me/XP/2000 tai Mac OS 9.1, OS X 10.1.5
kameran koko 10,5x6,3x7,1 cm, paino 235 g.
Vuoden takuu"


Kysynkin siis, että onko tuo tarjous edullinen vai kannattaisiko minun sittenkin ostaa Powershot A75, mitä on tällä palstalla suositeltu erityisesti aloittelijoille?

10

3091

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Valinta

      Olen käytänyt HP 735 ja Canonin A70 mallia ja täyttyy sanoa että Hp tuottaa parempaa jälkeä. Sitähän ei kyllä tässä ryhmässä uskota mutta näin vaan on. Canon ylivaloittaa kaikkia kuvia ja varsinkin salamalla otettuja kuvia, joten en ymmärrä kuinka se voi olla "testivoittaja". Canonin kuvat paranee huomattavasti säätämällä mm. Gamma-arvoa. Näytöt (LCD/Putki) ja se säädöt vaikuttaa arviointiin harhauttavasti. Kehitys paperikuviksi kertoo enemmän eli Canonin kuvat pitää ensin "säätää" ennenkuin niistä saa hyviä. Mitään ongelmia ei HP:n kanssa ole ollut ja virtasyöpöksi en voi haukkua (näyttöä en käytä kuvattaessa). Huomioitavaa on että Canonissa on neljä AA-akkua kun taas HP:ssä kaksi, joten yhteensä samanmoisen määrän kuvia ottaa. Jos tarvit käsisäätöjä ja pitkiä valotusaikoja sekä kuvankäsittelyllä säädät kuvia niin silloin voit valita Canonin. Jos taas haluat automaattiasetuksilla hyviä kuvia niin silloin HP. Tosin Canonin monen pisteen tarkennus on hieman parempi. Toisaalta kumpikaan ei oo oikein taskukamera ja Canonin hinnalla saa jo lähes esim. Minoltan "kymppi"zoomin, joten kannattaisi vielä harkita eri merkkejä tarpeen mukaan. Malttia ostoksiin ja netistä löytyy vertailuja sekä testikuvia.

    • jkl

      Tuo hp735 oli kerran gigantissa 99e, joten ilmaa tuossa 199:ssä on aika paljon. Itselläni on hp, toista en varmasti osta. Suosittelen lämpimästi a70:sta tai a75:sta, joka on ollut paikoin jopa a70:sta halvempi.

      Olen siis kuvannut canon a70:lla (ja a80:lla) sekä hp:n 735:lla. Kyllä hp toimii peruspokkarina varsin mainiosti, kuvanlaatu on varsin siedettävä. Mutta säädöt ja akkujen kesto on a70:ssa aivan eri luokkaa. Eikä kuva ainakaan häviä hp:lle! Myös muistikortit ovat canonilla hinta/kapasiteetti-suhteeltaan huomattavasti edullisempia.

      • tietosi

        Erehdyit, se oli 635 malli Gigantissa 99. 735 on samassa puljussa 169.


    • muuhi

      olen omistanut sekä 735 ja a75, olen todellakin tyytyväinen a75:een toisin kuin hp735:een.
      Kyllä nuo canonilla otetut kuvat on laadukkaampia ja muutenkin pystyy kikkailemaan säätöjä jos vaan ne hallitsee.

    • ihan hyvä

      Tällä palstalla näyttää yllättävän monella olevan "kokemusta" kahdesta digikamerasta. Epäilyttää yleensäkin, että ensin ostetaan perusdigitaalikamera joka lähes välittömästi vaihdetaan toiseen perusdigiin.

      Itselläni on Hp 735, otettu noin 1000 kuvaa ja olen ollut tyytyväinen. Ainoa haitta on, että akut kestävät vain 30-80 kuvaa jos kuvattaessa käyttää näyttöä. Lisäksi kaikenlainen yleinen räplääminen (videokuvaus, sen katselu välittömästi ja poisto ja uusi kuvaus, jota alle 10v lapseni harrastavat)kuluttavat akut erittäin nopeasti.

      Hp735 olen halvimmillaan mainoksessa nähnyt hintaan 149 euroa, TM testin jälkeen hinnat nousivat Gigantissa 169 euroon.

      • HMJ

        Ei tulisi mieleenkään ostaa kameraa jonka akut riittää alle 1oo:n kuvan ottamiseen.

        Tyttären A70:llä jonkun verran olen kuvannut, virtaa riittää.


    • tecknic

      HP Photosmart 735
      valotuksen hallinta: AE, EV-kompensaatio, valotustoiminto (autom./oletus), toiminta, vaakasuunta, pystysuunta, aukkoetuisuus,
      valkotasapaino, kylläisyys, terävyys, kolme laatuasetusta, makrotoiminto, yökuvaussalama, sarjakuvaus
      aukko f2,6 – f4,9 (laajakulma), f5,0 – f9,0 (telefoto)

      valotuksen säätö: EV-kompensaatio -2,0 – 2,0 0,5 EV:n välein

    • Luota TM:ään

      Erittäin hyvä kamera, itsellä ollut jo pikään ei mitään ongelmia ollut. Kuvat on erittäin hyviä/teräviä. Kaksi eri korttimalliakin käy!. Niin ja sarjakuvaukset ja kaikki. Ostin myös kirppikseltä HP 812 hintaan 30e joka firmware päivityksen jälkeen alkoi toimia.. sen kuvat ei ole silmin nähden parempia,(huom en puhu suurennoksista)vaikka pikseleitä enemmän onkin.

      • Aappo

        Tänään Kuopion Carlsonilta ostin 935 Hp:n hintaan 299e. Mukaan 128 mb kortti ja kameralaukku.
        Laatu/hintasuhde kohdallaan? Peruskäyttäjälle aivan sama kumpi on, Canon vai Hp. Kunhan saa halavalla!


    • Anonyymi

      HP photosmart 735 on edelleen käytössä, Upeita Kuvia tulee 💫📡

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 148
      4183
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      113
      3784
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      21
      2618
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1871
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1747
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1629
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1605
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1533
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1511
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1501
    Aihe