focus laatua

fordhaaveilija

Olen kuullut että uusissa focuksissa olisi ongelmia. Softa ainakin uusiks ja ovien ym korin osien sovitus puutteellinen(vettä takaoven tiivisteiden välistä sisälle). Onko tietoo tai kokemuksia moisista? Uskaltaako ostaa uutta?

36

926

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuumasta toimeen

      Jo ykköskoppasessa Focuksessa oli puutteelliset takaovien tiivisteeet vain
      yksinkertaiset itse ostin vähän leveämpää ikkunatiivistettä ja vedin pätkät
      ovien alareunaan sitä itseliimautuvaa, ei se sen kummempaa vaatinut.

    • kuulemma

      joo minä kuulin yhdeltä kaverilta joka oli tavannut oulun junassa miehen jonka työpaikalla oli käynyt eräs mies, ja hänen naapuri tuntee erään villen jolla uusi focus mutta siinä ei ole mitään vikaa.

      • urpo ilman turboo

        Pitää paikkansa nuo onglmat! Ostin kesällä focus farkun pikkukoneella ja kylmäkäynnistys ongelma on ja päivitystä odoteltu 4kk! Takaovien ym korin osien sovitus ei vakuuta. Toisella puolella irvistää alareuna ja toisella tulee vettä sisään oven ylätiivisteiden välistä. Onko nämä niitä lastentauteja mutta mitähän vielä tuleekaan..


      • JARRA
        urpo ilman turboo kirjoitti:

        Pitää paikkansa nuo onglmat! Ostin kesällä focus farkun pikkukoneella ja kylmäkäynnistys ongelma on ja päivitystä odoteltu 4kk! Takaovien ym korin osien sovitus ei vakuuta. Toisella puolella irvistää alareuna ja toisella tulee vettä sisään oven ylätiivisteiden välistä. Onko nämä niitä lastentauteja mutta mitähän vielä tuleekaan..

        ONKO MIKÄ VUOSIMALLI?


      • jarra

        taidat olla ...sti.


    • Ei moitittavaa

      Minä olen ajanut Focuksella vuodesta 2003, nyt uusi Focus Farmari kokeiltavana tämän viikonlopun. Itselläni ei ole mitään ongelmia ollut näissä, jotain osia on joskus huollossa vaihdettu, tähän viimeiseen takajarrusatula. Itse en nytkään viasta mitään tiennyt.
      Näistä ovenreunojen ruostumisesta ja vetoakselien rasvan vuotamisista olen kuullut, mutta ne koskevat kuulemma 2003 ja sitä vanhempia autoja. Minun ensimmäinen autoni oli 2004 mallia, vaikka otin sen 2003 käyttööni.
      Mietin vaihtoa Volkkarin tai Skodan TSi malleihin, mutta enpä taida uskaltaa kun puhuvat kuinka kylmiä autot ovat ja jakopää ongelmia tuntuu myöskin olevan näissä koneissa.

      • E4768GHUYT79JK7YM7T,

        7Y7OJLUYHIKJGDERF6YTGSDYFB.ÖP09GMI TRNDBCVAFA


    • Ekafocusalla

      No..omassa uudessa Focuksessa 10 000 km takana. Tähän mennessä vikoja (tai ominaisuuksia) ilmaantunut seuraavasti : start/stop järjestelmä ei toimi...vika löytyi kolmannella korjaamokäynnillä kuskin oven lukosta, bensatankin luukun tiivisteet surkeat....hiekkaa ja pölyä täyttöaukon ympärys täynnä( ei apua saatavissa...???), takaovista tulee vesi sisään pesukoneessa...., kuskin penkin istuinlämmitin ei toimi....viallinen rele vaihdettu. Ja nyt talvirenkaat (nastat) alla, ja melu on aika karsea...ei kannata turhaan satsata poppikoneisiin....:)

      • benzz

        osta vitu messe ta benari ni ei tarvii tääl inistä.


      • JARRA

        MIKÄ MALLI SULLA? MULLA 2011 FARKKU EI ONGELMIA. START/STOP TOIMII KUN LÄMPÖTILAT OVAT KOHILLAAN.(START STOP EI TOIMI KUN LÄMPÖTILA ON ALLE ASETETUN RAJAN). AUTOA VOI PESTÄ SILLOIN TÄLLÖIN. PENKIN LÄMMITYSTÄ EN OLE VIELÄ TESTANNUT, OOTEELLAAN KYLMEMPIÄ ILMOJA. RENGASMELU KYLLÄ KASVOI HUOMATTAVASTI, MEILLÄCONTINTENDAL 215/65.


      • :-)
        JARRA kirjoitti:

        MIKÄ MALLI SULLA? MULLA 2011 FARKKU EI ONGELMIA. START/STOP TOIMII KUN LÄMPÖTILAT OVAT KOHILLAAN.(START STOP EI TOIMI KUN LÄMPÖTILA ON ALLE ASETETUN RAJAN). AUTOA VOI PESTÄ SILLOIN TÄLLÖIN. PENKIN LÄMMITYSTÄ EN OLE VIELÄ TESTANNUT, OOTEELLAAN KYLMEMPIÄ ILMOJA. RENGASMELU KYLLÄ KASVOI HUOMATTAVASTI, MEILLÄCONTINTENDAL 215/65.

        Minulla oli lainassa vähäksi aikaa stop/start toiminnalla oleva Golf. Näytössä pyöri teksti kylmällä säällä ja/tai kylmällä moottorilla, että "engine must run"...


      • Ekafocusalla
        :-) kirjoitti:

        Minulla oli lainassa vähäksi aikaa stop/start toiminnalla oleva Golf. Näytössä pyöri teksti kylmällä säällä ja/tai kylmällä moottorilla, että "engine must run"...

        Jos luitte tuon koko viestin, niin mainitsin kyllä, että VIKA löytyi kuskin oven lukosta. Tiedän kyllä, että start/stop järjestelmä vaatii toimiakseen tietyn lämpötilan ja riittävän akun varauksen yms...Eniten itseäni kiusaa hiekkapölyn kertyminen bensatankin täyttöaukkoon, koska pakostakin sitä hiekkaa menee sitä kautta tankkiin. Näin pakkasten alla pelottaa jo etukäteen myös muovisen bensatankin kannen kestävyys....


      • MEILLÄMIGHELIN
        JARRA kirjoitti:

        MIKÄ MALLI SULLA? MULLA 2011 FARKKU EI ONGELMIA. START/STOP TOIMII KUN LÄMPÖTILAT OVAT KOHILLAAN.(START STOP EI TOIMI KUN LÄMPÖTILA ON ALLE ASETETUN RAJAN). AUTOA VOI PESTÄ SILLOIN TÄLLÖIN. PENKIN LÄMMITYSTÄ EN OLE VIELÄ TESTANNUT, OOTEELLAAN KYLMEMPIÄ ILMOJA. RENGASMELU KYLLÄ KASVOI HUOMATTAVASTI, MEILLÄCONTINTENDAL 215/65.

        MENEEKÖ TOI JUMITTUNUT CAPS LOCK TAKUUSEEN VAI ONKO SE OMINAISUUS?


      • Fiikusman
        Ekafocusalla kirjoitti:

        Jos luitte tuon koko viestin, niin mainitsin kyllä, että VIKA löytyi kuskin oven lukosta. Tiedän kyllä, että start/stop järjestelmä vaatii toimiakseen tietyn lämpötilan ja riittävän akun varauksen yms...Eniten itseäni kiusaa hiekkapölyn kertyminen bensatankin täyttöaukkoon, koska pakostakin sitä hiekkaa menee sitä kautta tankkiin. Näin pakkasten alla pelottaa jo etukäteen myös muovisen bensatankin kannen kestävyys....

        MINÄ EPÄILEN ETTÄ VIKA OLI KUSKISSA!!!
        ITSELLÄNI EI OLE 20TKM AJETUSSA FOCUKSESSA OLLUT MITÄÄN ONGELMIA!!

        KYLLÄ SE LUUKKU KESTÄÄ, AINAKIN -08 MONDEOSSAMME ON TOIMINU ERITTÄIN HYVIN VAIKKA ENSIN EPÄILIN MYÖS!!


    • FOOCUUS

      HÖPÖHÖPÖ, MULLA FOCUS ECOBOOST HYVIN TOIMII AUDIT JÄÄ TAAKSE HAISTELEE...:-)

    • jarra

      Olen käyttänyt Fordiani pesulassa isoimmalla teholla ja vedet ovat pysyneet aina autoni ulkopuolella. mutta muistakaa ottaa antenni pois, muuten vesi voi tulla katon kautta sisälle.

    • Vaihdanko merkkiä

      Minulla oli uusi Focus koeajossa, myyjä sanoi että käynnistäessä ensimmäisen kerran voi olla että auto käy epätasaisesti ja sammuu. Toisen käynnistyksen jälkeen käy normaalisti. Maahantuojalta ei ole saatu uutta päivitysohjelmaa.
      Auto oli muuten ok., mutta rengasäänet ovat yhä paljon kovemmat kuin kilpailijoilla.

      • jufenauta

        Terve! Ilmoitatko mikä kone oli kyseessä. Itellä 105heppanen ja pätkii. Missäpäin myyjätkin rehellisesti ilmottaa tuon vian, ois mukava tietää? Kertoiko enempää tuosta ongelmasta? Olen 4kk ootellu päivitystä ja kuunnellu naapurin vittuilua poksuvasta fokkerista.


    • bimmeriä pukkaa

      Juupelis juu, mulla oli tollainen Hetrzin vuokraamon 1.6 Focus vajaan pari kuukautta ja kylmäkäynnistysongelma oli siinä kapistuksessa, sammui yleensä heti liikkeelle lähdön jälkeen, lisäksi rengasmelu oli infernaalinen. Mutta ohjaus oli kyllä pirun tarkka ja hyvä. Mutta omaksi en kyllä ostaisi!

    • ehkä focus ehkä ei

      ihan kiinnostaa tietää saako tuon start stop pois jostain nappulasta vai pitääkö ronkkia auton tietokonetta.

      • PT70

        Saa pois nappulasta. Mutta on päällä taas kun seuraavan kerran käynnistät auton.


      • ehkä focus ehkä ei
        PT70 kirjoitti:

        Saa pois nappulasta. Mutta on päällä taas kun seuraavan kerran käynnistät auton.

        no voihan vinetto!


      • KYCDKYY
        ehkä focus ehkä ei kirjoitti:

        no voihan vinetto!

        Vanhaa tuttua fordia se kun ekat pakkaset alkaa nykiminen.Jäänestoa tankkiin ja matka jatkuu.Kannattaa huomioida alumiinisen ilmastoinin lauhduttimen ruostuminen suolateillä ja suojata hyvin tai alkaa päädyistä vuotaa.


      • 22
        KYCDKYY kirjoitti:

        Vanhaa tuttua fordia se kun ekat pakkaset alkaa nykiminen.Jäänestoa tankkiin ja matka jatkuu.Kannattaa huomioida alumiinisen ilmastoinin lauhduttimen ruostuminen suolateillä ja suojata hyvin tai alkaa päädyistä vuotaa.

        meinasitko että muovipussiin vai miten:)


    • Tuttu malli

      4:s Focus. Koeajoin ja vertasin monta eri autoa hintaluokassa alle 25.000€, kuitenkin lopputuloksena oli se että vaihdoin neljännen Focuksen. Kaikki kolme ovat pelaneet ongelmitta, sen hyvät - ja huonotpuolet tunnen, mutta kilpailijoista en tunne.
      Loppusuoralla oli VW konsernin pikkuturbot, mutta valitsin mieluummin vähän enemmän rengasääntä kuin kylmyyttä.

      • SMXXXXSM

        Polttoaine mittari on ajoittain epäkunnossa, näyttää nollaa vaikka täys tankki, myös tankki valo palaa. Korjaantuu välillä tankkauksen yhteydessä. Onko muilla ollut tällaisia piirteitä uudessa Focuksessa?


    • Tuttu malli

      Jos on uudessa autossa tuollainen vika niin kipin kapin huoltoon. Minä en mieti yhtään jos huomaan jotakin, sitä varten huollot on olemassa ja kun ne eivät maksa mitään. Minulla ei ole ollut tuollaista vikaa yhdessäkään Focuksessani.

    • Pejus

      Keskuslukko toimii millo muistaa.pakokaasu suodatin lähes täysi aja ja puhdista.järjestelmä päivitystä huutaa mut ei oo mitä päivittää.kaikkiin on tulossa kuulema päivitys.HITTO autolla ajettu 1200km.

      • Viimeistäviedään

        Pakokaasusuodatin ongelma kuulostaa tutulta,meillä alkoi ne talvella kun autolla oli ajettu 650km ja ne jatkui läpi talven kunnes ulkolämpötila nousi plussalle.Maahantuoja ja merkkiliike ilmoittaa että kyseessä on "vain informatiivinen info".Pahimpina aikoina auto pimputtaa varoitusta ja näyttösanomaa joka käynnistyksellä mutta ilmeisesti maahantuoja haluaa vaieta asiasta ja hehkuttaa uutta mahtavaa Ford Focusta,Päivityksestä on puhuttu jolla ongelma korjaantuu mutta 5kk on mennyt ja mitään ei ole tapahtunut,


    • Mazdaa_on_ikävä

      2017 malli on varsin kosteusherkkä. Ikkunat huurussa hetkessä ja eikä pysy auki hetkeäkään. Ja nää plussalta miinukselle kelit jäädyttää ovet ja niiden kahvat kiinni. Kiva repiä ovia auki.

      • F35

        Ooksä toope kait ne jäätyykin ku keli muuttuu plussasta miinukselle vai kuinka


      • Jahasniin

        Etkö osa säätä lämmityslaitetta? Kerran on ovet ollut jäässä. Silloin satoi alijäähtynyttä vettä. Kaikki ulkona olevat autot olivat jään peitossa...


      • OsaamaatonToope

        Toope kai. Ja en osaa säätää lämmityslaitetta. Ei siihen mitään vesisadetta tarvita että ovet jäätyy kiinni. Autoissa on eroja niin kuin vesissä ja viineissä.


      • Jahasniin

        Pesit auton sitten...?


      • upeevinkki
        Jahasniin kirjoitti:

        Pesit auton sitten...?

        Eikö fordia saisi pestä....höh hyvä tietää tämäkin


      • aina.paranee.vinkit
        upeevinkki kirjoitti:

        Eikö fordia saisi pestä....höh hyvä tietää tämäkin

        Ei saa pestä. Menee ruoste muuten kuskin piikkiin kun mennyt hinkkaamaan maalipintaa ja sen takia ruostuu. Yleensä fordissa kaikki viat johtuu jostain muusta kun itse tuotteesta


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1535
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      15
      1354
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1321
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1267
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      33
      1238
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1146
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1106
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1096
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1094
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1072
    Aihe