Kesyhiiren ikä ?

hankipanki

Kertokaa,miten kauan hiirenne on elänyt ? Mikä lienee kesyhiiren keskimääräinen elinikä. Ei siis erikoisen vanhan eikä vuodenikäisenä kuolleen,vaan keskimääräinen ikä? Tehdään vastauksista laskutoimitus.

20

5076

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kikkistuura

      Kesyhiiren keskimääräinen elinikä on noin 1-2 vuotta. Se, kuinka kauan hiiri elää, on aika paljon kiinni itse hiirestä ja sen linjoista/suvusta. Jos suvussa esiintyy paljon lyhytikäisiä tai kasvainherkkiä hiiriä, niin myös jälkeläiset todennäköisesti elävät lyhyen elämän. Jos taas suvussa on pitkäikäisiä ja terveitä hiiriä, niin todennäköisesti myös jälkeläiset elävät pitkään. Kaikki on kuitenkin yksilöllistä.

      Meillä nuorin kuollut on ollut 4kk ikäinen ja lopetettu kasvainten takia. Vanhin elää tälläkin hetkellä ja on 2½ vuotias.

    • hiiruliiii

      Meidän eka hiiri eli melkein 2 vuotta sitten kuoli itsekseen pois. Toiset piti lopettaa kun olivat n. 1v 1kk koska niille tuli kasvaimet.

      • rhdg

        moi! tapoit sen koska tunnnen sut! hiiren tappajaaaaaaaaaaa!!!


    • hiirulit

      Mun toinen hiiri eli melkein 2 vuotta ja toinen on nyt kaks vuotta ja elää yhä. Mutta hiiren elinikä riippuu myös siitä miten sitä hoitaa. Mun molemmat hiirte oli (on) narttuja ja albiinoja. :) =)

    • Muskan mamma

      Aloittajan hiiri täytti nyt toukokuussa 2012 jo 3 vuotta ja elelee yhä. On yksineläjä uros .

      • MINÄÄÄÄÄ

        EI ENÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ


      • spklm
        MINÄÄÄÄÄ kirjoitti:

        EI ENÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ

        mus mus


    • mun hiiret

      mun ekat hiiret oli hilda ja hulda.sitten meille tuli vikinä joka kuoli sairauteen noin 3-4päivän ikäisenä.kun hilda oli noi puol yksi se sairastu syöpään ja kuoli.huldan kaveriksi ostettiin lotta ja leena.kun olimme muuttanut.sitten saimme vähän aikaa sitten jumbo hiiren niitten kaveriksi.sitten huldalta alkoi lähtee karvaa.sitten vari suonet alkoi näkyä ihon läpi ja eilen sen silmä puhkautui.mentiin eläin lääkäriin ja se piti lopettaa:(

    • hiirumamma

      Itse olen huomannut, että eläinkauppatapaukset ei pitkälle pötki, itsekasvatetut taas kyllä. Meillä tuli kahdelle eläinkauppatapaukselle reilun vuoden ikäisenä kasvaimet, ja yksi toinenkin tuolla seuraa kavereitaa kohta taivaaseen. Yksi itse kasvatettu pappa taas on kohta 2v, mikä on harvinaista. Omista hiiristäni kasvattajilta saadut näyttäisivät parempivointisilta ja pitkäikäisemmiltä, kuin eläinkaupasta saadut. Kasvainherkkyys varmasti lisääntyy reilun vuoden iässä, itse sanoisin keski-iän siihen.

    • minääääääääääääääää

      Noin hiiren ikä 1-2v.
      Tottakai voi elää pidempäänkin Riippuu ruokavalio, muut perus tarpeet yms...
      Kasvattajalta hommaat ennemmin. itse ostin eläinliikkeestä ja tuli hengitystieninfektiot, diabetes ja kaikkea muutakin.. mutta ei ole siitä vain kiinni

    • jojokh

      mun hiiri elää yhä ja on jo elänyt 6 vuotta on jo tosi vanha

      • hv123

        Maailman vanhin hiiri on neljä vuotta...


      • Anonyymi

        Ei oo kyl mahdollista


    • popopepe

      Minun hiireni ovat eläneet noin vuoden ja kahdeksan kuukautta.

    • Oksa05

      Meillä on 6 vuotias okahiiri

    • Hiirukaiset

      Minulla hiireni ovat eläneet n.1 vuoden
      (Ja vuoden eläneet eivät ole nuoria, joten miksei niitä saisi mainita)
      Kesyhiiret elävät keskimäärin vuoden, vaikka useissa paikoissa sanotaan että elävät 1.5-2 vuotta, ne ovat erittäin pitkäikäisiä kesyhiiriksi.
      Kolmas hiireni on nyt kohta 1.5v. Pitkäikäisin hiiri maailmassa on vain 4v, joten eivät mitään pitkäikäisiä ole .(sekin ladoratorion hiiri)

    • hiirulaiset

      Ostin aikoinaan eläinkaupasta 3 hiirtä. Kun hiiret täyttivät vuoden kahdelle hiiristä tuli kasvaimia ja toisella näistä myös silmä sokeutui. Jouduin lopettamaan nämä kaksi hiirtä, joten jäljelle jäi yksi. Yksin jäänyt eli vuoden sisariaan pidempään ja sai päättää päivänsä ilman kasvaimia yms. vaivoja. Pakko myöskin mainita että pisimpään elänyt hiiri oli albino.

      • Anonyymi

        Ei niitä luonnossakaan kukaan lopeta. Antaa elää sen mitä elää.


    • Hiirimamma

      Otettiin kaksi kesyhiiripoikaa pari vuotta sitten lemmikiksi. Toinen kuoli 1,5 vuoden iässä ja nyt olemme hämmästelleet, kuinka kauan toinen poika elääkään. Nyt on jo muutaman kuukauden yli kaksi vuotta. Jostain luin että hiiren ruuasta pitäisi poistaa kaikki auringonkukansiemenet ja pähkinät ettei hiiret liho ja sairastu, mutta kun nämä ei kaupan ruuista välittäneet, vaan lopulta söivät enimmäkseen vain pähkinöitä ja auringonkukansiemeniä...

      • Zedä

        Siemeniä ei saa omin päin lähteä poistamaan, sillä niissä on rasvan lisäksi muitakin tärkeitä ravintoaineita joita hiiri tarvitsee. Sen sijaan tulee alun perinkin valita tasapainoisen hyvä ruoka jossa ei ole liikaa mitään (esim. Rapunzel). Hiiren ei pidä myöskään päästä valikoimaan ruokaansa, vaan ruokaa annetaan päivittäin sen verran että se tulee syödyksi, muttei lopu kesken. Virikkeellisyyden kannalta paras on tarjota ruoka suoraan purujen sekaan eikä kuppiin.

        Lievästi aliravitut eläimet muuten elää pisimpään -eri asia onko sellaista ihan ok lähteä toteuttamaan.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2251
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1918
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1720
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1498
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1178
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1173
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe