Nukuttaminen kun imetys loppuu...

arvonmekinansaitsemm

Kuopuksen kanssa olisi sillä mallillaan asiat että pikkuhiljaa ajattelin lopettaa imetyksen, hän tulee pian vuoden. Meinasin ensin päiväimetyksen karsia, yöllä voisi laittaa nänneihin sinappia tms. pahan makuista.

Tuli vain mieleen että mitenkäs lapsi sitten laitetaan parhaiten unille? Päivällä menee ok kun pääsee vaunuihin mutta entäs yöunille ja jos heräilee kesken yön?
Kun ei jaksaisi lähteä sylissä heijaamiseen, siihenkin kun jää koukkuun ja kesken yön se on liian raskasta.

Esikoinen oli myös tämmöinen "vaikea" tapaus ja hänen kanssaan tuo heijaaminen oli ongelmainen tavan vuoksi. Hän oppi noin 1,5 vuotiaana nukkumaan koko yönsä ja oisko ollut 1,2 vuotias kun alkoi osata nukahtaa sängylleen kun olin siinä vieressä.
Tuohon ei jaksaisi ryhtyä enää joten kyselenkin että miten te muut olette lapsen laittaneet unille. Älkää vain kaikki sanoko että tassutellaan sänkyyn, se kun ei näin temperamenttisten kanssa onnistu. Jos laitat sänkyyn niin huuto alkaa välittömästi eikä se lopu ennen kuin pääsee syliin ja rinnalle.

Minä olen lasten kanssa yksin, toista vanhempaa ei ole apuna.

8

215

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hmgdjhtd

"Unihiekkaa etsimässä" -kirjasta löytyy selkeästi ja perustellusti esiteltynä puolen tusinaa eri unikoulumetodia, myös niitä pehmeämpiä eikä vain huudattamista, suosittelen. Omani sain kirjastosta.

• mun mielestä

toi laitan sinappia tissiin on lapsen kiusaamista,tarjota nyt toiselle rakasta tissiä ja tunkee jotain kamalaa joukkoon.

• ed

unikoulu huudattamalla. meillä 6kk ikänen vauva, alotettiin unikoulu tähän tyyliin: vauva sänkyyn, kun huuto alkaa, antaa huutaa minuutin. sitte syliin, ja heti ku rauhottuu, takas sänkyyn. taas annetaan huutaa minutti jne. huutoa kesti 3 iltaa (vain) ja sen jälkeen sai vaan viedä sänkyyn, sinne nukahtaa ittekseen hetken jutusteltuaan. ilman huutoa. kyllä kanntti, vaikka itte olin vastaan,mutta mies puhui ympäri.

• ninin

Ei "opetettu" koskaan nukahtamaan tissille. Jäi 1kk ikäisestä asti yksin sänkyyn unille, sitä ennen vain pidettiin iltaisin sylissä kunnes nukahti.

• arvonmekinansaitsemm

no, eilen sitten laitoin sinappia mutta tyllerö pisteli siltikin tissiä välittämättä sinapista!
      sitä ennen yritin antaa vettä ja silitellä mutta kun huuto alkoi olla koko talon herättävää luokkaa niin pakkohan se oli heltyä.

päätin että ensin totutellaan korvikkeen juontiin pillillä mukista ja kun siitä saa mahansa täyteen niin eiköhän se tissi pikkuhiljaa karsiudu pois.
      ja niinhän se alkoi jo tänään näyttää koska tissillä on käyty koko päivän aikana (siis aamun heräämisestä illan nukahtamiseen) vain yhteensä neljä kertaa.

mutta suurin kysymys onkin, että kuinkas hän nukahtaisi iltaunille kun tissi jää kokonaan pois, vai katsonko vain ajan kanssa? lapsonen on jo niin painava että selkä menee lopullisesti juntturaan jos joka ilta heijaan sylissä unille, ja ehkä vielä yölläkin.

eiks tääl ole kettään vastaavan kokenutta, kaikki tuntuu olevan vain tyyliin enpä ole imettänyt tms.

• miksi lopetat imetyk

Minä vaan ihmettelen; miksi annat korviketta kun parempaakin on tississä tarjolla? Olisko ihan kamalaa imettää vielä jonkin aikaa? Kyllä taaperoita saa ja kannattaa imettää..

• ed

mikset voi koittaa unikoulua?? noin iso vauva jo kuitenki. jos muutkin oppinu sillä,esim meidän 6kk vanha, miksei teidänkin. ei se siihen kuole jos muutamana iltana huutaa.

• yfku

Ja ihan oikeasti kun muitakin keinoja on, jos ei halua tai pysty vain huudattamaan tunteja, vaikka tutkimusten mukaan lapsi (yli 6kk) ei oikeasti siitä vaurioidu. Syliin-sänkyyn -menetelmä, tassuttelut, väliaikaisesti lapsen vieressä nukkuminen...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen

"Y­lei­ses­sä tie­dos­sa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki
      Maailman menoa
      200
      6148
    2. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      144
      2857
    3. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      44
      2317
    4. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      93
      2079
    5. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      238
      2021
    6. Mitkä on ne arvot?

Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu
      Sinkut
      231
      1427
    7. Missä näit kaivattusi

ekaa kertaa?
      Ikävä
      77
      1402
    8. Naton korkein sotilasjohtaja: Meidän on iskettävä ensin

Olen täysin samaa mieltä ja nämä iskut pitäisi olla jo suunniteltu ja tuhota käytännössä kaikki venäjän hyökkäysmateriaa
      Maailman menoa
      303
      1387
    9. Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."

Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää
      Tanssii tähtien kanssa
      13
      1326
    10. Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.

Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j
      Kajaani
      6
      1256
    Aihe