Tyhmä kysymys?

hölmövain

Millä lentokoneet peruuttaa siitä terminaalin edestä pois? Viimekerralla koneen moottorit ei ainakaan olleet käynnissä ja kone vaan silti peruutteli. Onko lentokoneen pyörissä jotkin omat sähkömoottorit tai vastaavat? Tottakai liikkuu maassa omilla moottoreilla kun ne on käynnissä. Ei varsinaisesti liity finnairiin, mutta kuitenkin.

16

3772

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AitoRealisti

Pushback traktori työntää ne siitä pois. Koneet yleensä käynnistetään työnnön aikana tai heti sen jälkeen

• PaavoXX

Koneet tyonnetaan aina pois putkesta. Tama siita syysta, etta lentokoneesta puuttuu pakki...

• Ei aina pakkia puutu

Useimmat potkuriturbiinikoneet pystyvät myös pakittamaan ja muutama suihkukoneetkin ainakin periaatteessa moottoreiden reverse-toiminnolla mutta ei näillä taideta tosiaan koskaan putkesta lähteä vaan jo ihan melu- ja turvallisuussyistä koneet startataan vasta kun kone on työnnetty irti putkesta.

• lisäätietoo

Niin, paitsi reversseillä voisi peruuttaa, mutta sitä nyt ei ole mitenkään järkevää käyttää monestakaan syystä(kulutus, ääni, lika). Ja joskus ovat potkurikoneet peruuttaneet negatiiviset lapakulmat kääntämällä, mutta samoista syistä sitä ei kovin usein käytetä niilläkään, vaikka syyt eivät ole niin ongelmalliset käytössä kuin varsinaisilla suihkukoneilla.

• Einiinhölmö

Kyllähän mä ton tiesin, kunhan vain kyselin huvinvuoksi. Oli kysymys kuinka hölmö niin aina joku urpo silti vastaa.

• vaan enemmänkin

Idiootti.

• Tyhmä, tyhmempi ...

Ei ole tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä kysyjiä.

• Finairin työntekijä

Einiinhölmö taitaa olla Finskin työntekijä. Tietotaso on ainakin tismalleen sitä luokkaa kuin Finskillä vaaditaan... ja pitää siis olla urpo

• yrittänyttä ei ...
        Finairin työntekijä kirjoitti:

Einiinhölmö taitaa olla Finskin työntekijä. Tietotaso on ainakin tismalleen sitä luokkaa kuin Finskillä vaaditaan... ja pitää siis olla urpo

Antaa ihmisen kysellä. Sillähän voi olla tenttipäivä edessä ja onnistuessaan
        pääsee ehkä laukkuja nostelee.

Onnea ja onnistumista Urpolle.

• Lentokentällä töissä

No niin, ei noihin provoilijoihin kannata reagoida. Kaikissa nykyaikaisissa koneissa on siis peruutusvaihde joka toimii - yllätys, yllätys! - sähkömoottorilla joka pyörittää koneen renkaita. Kysyjällä oli siis aivan oikea aavistus asiasta. Tuo "peruutusvaihdetta" pyörittävä sähkömottori ei ole kuitenkaan kovinkaan tehokas, vaan se saa aikaan maksimissaan vain n. 160km/h nopeuden, joten nousua varten kone tarvitsee aina siivissä olevien moottoreiden voimaa.

• joopajoopajoo

Älä ihan oikeasti viitsi laukoa tällaista että edes joku taso pysyisi tällä palstalla.

• reterte

Just joo.
        vai moottorit pyörissä.
        Lopeta nyt

• neroutta

Uusinpiin koneisiin on asennettu polttoaineen säästösyistä vieterit pyörän napoihin. Koneen laskeutuessa ne jarruttaa vauhtia ja kiristyvät äärimmilleen.
      Kun kapteeni irroittaa varovasti jarrut,niin jouset avautuu ja pakottaa pyörät pyörimään taakse päin.Erittäin hyvä ja taloudellinen keksintö ja oivallus.

• Kaptain Simu

Mun simussa on sellainen vaijeri että kun tarpeeksi simun ajon yhteydessä näpytän, niin pian mulla on vaijerit naamalla. Kyllä on hauskaa tää simuajo.

• Perämies simu

Mun simussa on sellaiset tuulilasinpyyhkijät että kun tarpeeksi vatkaan niin pian on pesunesteet naamalla. Simulla ajo on nastaa!!!

• poistu ja pysyvästi

Sä "simu" olet reppana. Olet jossain ketjussa yrittänyt päteä, mutta epäonnistunut surkeasti. Kuten taas. Ihan oikeasti, sulla ei ole mitään sanottavaa ja sun letkautukset on vailla kipinää. Voi voi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tere Sammallahti: Sosiaaliturva pois vieraskielisiltä

Hän viittaa Iltalehden juttuun. IL kertoi maanantaina Kelalta saatuun tilastotietoon perustuen, että vieraskieliset muod
      Maailman menoa
      349
      2296
    2. Nainen, tuskin muistan koska ollaan nähty

niin pitkä aika siitä on. Suurin ilonaihe elämässäni olit, ja tulevan onnen aamuaurinko. Tunnut niin minun omalta, tutul
      Ikävä
      38
      2047
    3. Voi minkä rikoksen teki

Kunnosti ihan pa..akuntoon päässeen tien ilman ELYn lupaa. Kyllähän se nyt viranhaltijaa kirpasee. Sellainen yritteliäis
      Kuhmo
      72
      1565
    4. Mitä olen tehnyt

Mitä pahaa olen sinulle tehnyt? Rakastuin ja en pysty unohtamaan Miksi teet tämän minulle? Yritä ymmärtää, vaikka olet
      Ikävä
      91
      1436
    5. Pitkään kestänyt ihastuminen

Oot niin kaunis🩷 Vaikutat tosi itsevarmalta, iloiselta ja puheliaalta. Voisi sanoa, että näen sinut jopa tietynlaisen
      Ikävä
      107
      1356
    6. Torniolainen Tiiliä lukemaan

Torniosta kotoisin oleva Matti Heis. Kala ui nyt syvissä vesissä. Kolme vuotta tiilien lukua.
      Tornio ja Haaparanta
      3
      1336
    7. Mitä haluaisit

Sanoa minulle nyt? En ole tätä kysynytkään pitkään aikaan🤔
      Ikävä
      79
      1215
    8. Venäjän lennokkileikit ja provokaatiot tulee jatkumaan.

Yrittää härnätä Natoa vastaiskuun,koska sillä olisi halua ratkaista nopeasti sota käyttämällä taktista ydinasetta Ukrain
      NATO
      234
      1152
    9. Tuon sinulle jännitystä

Siksi pidät minusta. Tiedämme molemmat, että meistä ei voi tulla mitään todellista.
      Ikävä
      113
      1116
    10. Charlie Kirk murha

Erikoista. Valtamedian neutraalilta vaikuttava juttu tästä murhasta, jossa ei esiinny lainkaan sanoja "äärioikeisto" tai
      Maailman menoa
      215
      1084
    Aihe