Millä lentokoneet peruuttaa siitä terminaalin edestä pois? Viimekerralla koneen moottorit ei ainakaan olleet käynnissä ja kone vaan silti peruutteli. Onko lentokoneen pyörissä jotkin omat sähkömoottorit tai vastaavat? Tottakai liikkuu maassa omilla moottoreilla kun ne on käynnissä. Ei varsinaisesti liity finnairiin, mutta kuitenkin.
Tyhmä kysymys?
16
3772
Vastaukset
- AitoRealisti
Pushback traktori työntää ne siitä pois. Koneet yleensä käynnistetään työnnön aikana tai heti sen jälkeen
- PaavoXX
Koneet tyonnetaan aina pois putkesta. Tama siita syysta, etta lentokoneesta puuttuu pakki...
- Ei aina pakkia puutu
Useimmat potkuriturbiinikoneet pystyvät myös pakittamaan ja muutama suihkukoneetkin ainakin periaatteessa moottoreiden reverse-toiminnolla mutta ei näillä taideta tosiaan koskaan putkesta lähteä vaan jo ihan melu- ja turvallisuussyistä koneet startataan vasta kun kone on työnnetty irti putkesta.
- lisäätietoo
Niin, paitsi reversseillä voisi peruuttaa, mutta sitä nyt ei ole mitenkään järkevää käyttää monestakaan syystä(kulutus, ääni, lika). Ja joskus ovat potkurikoneet peruuttaneet negatiiviset lapakulmat kääntämällä, mutta samoista syistä sitä ei kovin usein käytetä niilläkään, vaikka syyt eivät ole niin ongelmalliset käytössä kuin varsinaisilla suihkukoneilla.
- Einiinhölmö
Kyllähän mä ton tiesin, kunhan vain kyselin huvinvuoksi. Oli kysymys kuinka hölmö niin aina joku urpo silti vastaa.
- vaan enemmänkin
Idiootti.
- Tyhmä, tyhmempi ...
Ei ole tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä kysyjiä.
- Finairin työntekijä
Einiinhölmö taitaa olla Finskin työntekijä. Tietotaso on ainakin tismalleen sitä luokkaa kuin Finskillä vaaditaan... ja pitää siis olla urpo
- yrittänyttä ei ...
Finairin työntekijä kirjoitti:
Einiinhölmö taitaa olla Finskin työntekijä. Tietotaso on ainakin tismalleen sitä luokkaa kuin Finskillä vaaditaan... ja pitää siis olla urpo
Antaa ihmisen kysellä. Sillähän voi olla tenttipäivä edessä ja onnistuessaan
pääsee ehkä laukkuja nostelee.
Onnea ja onnistumista Urpolle.
- Lentokentällä töissä
No niin, ei noihin provoilijoihin kannata reagoida. Kaikissa nykyaikaisissa koneissa on siis peruutusvaihde joka toimii - yllätys, yllätys! - sähkömoottorilla joka pyörittää koneen renkaita. Kysyjällä oli siis aivan oikea aavistus asiasta. Tuo "peruutusvaihdetta" pyörittävä sähkömottori ei ole kuitenkaan kovinkaan tehokas, vaan se saa aikaan maksimissaan vain n. 160km/h nopeuden, joten nousua varten kone tarvitsee aina siivissä olevien moottoreiden voimaa.
- joopajoopajoo
Älä ihan oikeasti viitsi laukoa tällaista että edes joku taso pysyisi tällä palstalla.
- reterte
Just joo.
vai moottorit pyörissä.
Lopeta nyt
- neroutta
Uusinpiin koneisiin on asennettu polttoaineen säästösyistä vieterit pyörän napoihin. Koneen laskeutuessa ne jarruttaa vauhtia ja kiristyvät äärimmilleen.
Kun kapteeni irroittaa varovasti jarrut,niin jouset avautuu ja pakottaa pyörät pyörimään taakse päin.Erittäin hyvä ja taloudellinen keksintö ja oivallus. - Kaptain Simu
Mun simussa on sellainen vaijeri että kun tarpeeksi simun ajon yhteydessä näpytän, niin pian mulla on vaijerit naamalla. Kyllä on hauskaa tää simuajo.
- Perämies simu
Mun simussa on sellaiset tuulilasinpyyhkijät että kun tarpeeksi vatkaan niin pian on pesunesteet naamalla. Simulla ajo on nastaa!!!
- poistu ja pysyvästi
Sä "simu" olet reppana. Olet jossain ketjussa yrittänyt päteä, mutta epäonnistunut surkeasti. Kuten taas. Ihan oikeasti, sulla ei ole mitään sanottavaa ja sun letkautukset on vailla kipinää. Voi voi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tere Sammallahti: Sosiaaliturva pois vieraskielisiltä
Hän viittaa Iltalehden juttuun. IL kertoi maanantaina Kelalta saatuun tilastotietoon perustuen, että vieraskieliset muod3492296Nainen, tuskin muistan koska ollaan nähty
niin pitkä aika siitä on. Suurin ilonaihe elämässäni olit, ja tulevan onnen aamuaurinko. Tunnut niin minun omalta, tutul382047Voi minkä rikoksen teki
Kunnosti ihan pa..akuntoon päässeen tien ilman ELYn lupaa. Kyllähän se nyt viranhaltijaa kirpasee. Sellainen yritteliäis721565Mitä olen tehnyt
Mitä pahaa olen sinulle tehnyt? Rakastuin ja en pysty unohtamaan Miksi teet tämän minulle? Yritä ymmärtää, vaikka olet911436Pitkään kestänyt ihastuminen
Oot niin kaunis🩷 Vaikutat tosi itsevarmalta, iloiselta ja puheliaalta. Voisi sanoa, että näen sinut jopa tietynlaisen1071356Torniolainen Tiiliä lukemaan
Torniosta kotoisin oleva Matti Heis. Kala ui nyt syvissä vesissä. Kolme vuotta tiilien lukua.31336- 791215
Venäjän lennokkileikit ja provokaatiot tulee jatkumaan.
Yrittää härnätä Natoa vastaiskuun,koska sillä olisi halua ratkaista nopeasti sota käyttämällä taktista ydinasetta Ukrain2341152Tuon sinulle jännitystä
Siksi pidät minusta. Tiedämme molemmat, että meistä ei voi tulla mitään todellista.1131116Charlie Kirk murha
Erikoista. Valtamedian neutraalilta vaikuttava juttu tästä murhasta, jossa ei esiinny lainkaan sanoja "äärioikeisto" tai2151084