Olen itsepintaiseti yrittänyt vetää pariakin taide"koulua" täällä kaupungissa jossa asun..Meillä kylläkin on hauskaa ja kaikilla "oppilaillani" on selvääkin selvempi ja ihan realistinen tavoite omalle uralleen. Kukaan heistä ei tavoittele kuuta taivaalta, eli ovat liikkeellä ihan terveeltä pohjalta.
Kaksi taiteilijaa- tai jopa kolmaskin heistä oli huolissaan siitä että "realistinen" kuvaaminen taiteessa tuntuu olevan nykyisessä taidemaailmassa ihaan hukkaan heitettyä energiaa!??? No, itse ainakin yritin heitä sen utopian mitätöimisessä kaikin mahdollisin keinoin.
Tosiasiahan on että kukaan ei enää arvosta niitä pirun tarkkoja "piperryksiä" ja valokuvamaisia teoksia mitä vielä taiteessa nykyaikana putkahtaa silloin tällöin esille.
Itse kuitenkin tähdennän jokaiselle oppilaalleni tuonkin "linjan" maalauksia tehdessä että enää ei se tarkkuus ole "in" vaan se että tehdään kaikki nuo vedot "suurpiirteisesti tarkalla kädellä" ja se onkin siinä.
Itse en kyllä voi näyttää heille kovin hyvää esimerkkiä pensselillä, mutta minä olen todella hyvä öljypastelleissa ja siitä minulla on ollut täälläkin hyvä esimerkki linkin muodossa ja tarvittaessa kyllä voin edelleenkin sen linkittää tänne jos joku tahtoo sen nähdä.
Oikeastaan tämän aloitukseni laitoin tänne sen vuoksi että halusin kuulostella joko täällä voitais keskustella ihmisten kesken ilman sarvia ja hampaita?
Täällä oli joskus se meno ihan "sairasta" jos ihan rehellisesti sanon.
Asun nykyisin Espoossa ja Boråsissa vuorotellen. En kuitenkaan ole vielä uskaltanut heittäytyä- eli aloittaa tuon kuvataiteen kokopäivätoimisena, sillä niin hyvä sentään en koe vielä olevani. Pidän kuitenkin edelleenkin tärkeänä sitä että itse ansaitsen vielä oman leipäni. :)
Missä mennään?
entusiast
1
<50
Vastaukset
- p*skianen
Mikä ilmaisutapa kullekin sopii parhaiten ja kunkin tarkoitusperiä parhaiten palvelee, siten tulisi itseään ilmaista taiteessa. En valitettavasti oikein ymmärrä mitä järkeä tuollaisessa on, että tehdään sitä mikä on "in" ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh932215Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1561828- 1751360
- 233826
- 65764
- 62759
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol10751Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako212623- 49607
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </349591